Τι είναι το Inbound Marketing;

Τι είναι το inbound marketing

To Inbound Marketing χαρακτηρίζεται ως το marketing του μέλλοντος. Και όχι άδικα! 

Η πλειοψηφία των καταναλωτών σήμερα, δεν βασίζει την ενημέρωσή του σε προωθητικά email από brands στων οποίων την mailing list δεν έχει εγγραφεί. Emails που, το πιο πιθανόν, να καταλήξουν στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία.

Οι ανάγκες των σημερινών καταναλωτών έχουν αλλάξει ριζικά. Οι καταναλωτές προτιμούν να αναζητούν τις πληροφορίες μόνοι τους. Εφόσον πειστούν, τότε θέλουν να προσεγγίσουν οι ίδιοι το brand της επιλογής τους.

Για τον λόγο αυτό, το Inbound Marketing, συνιστά την ιδανικότερη μέθοδο marketing. Ο λόγος είναι, πως εστιάζει στην προσέγγιση δυνητικών πελατών, παρέχοντάς τους τις πληροφορίες που ήδη εκείνοι έχουν αναζητήσει.

Η μέθοδος του Inbound Marketing, “μιλώντας” τη γλώσσα του σύγχρονου καταναλωτή, συνιστά την τέλεια τεχνική προώθησης των υπηρεσιών ή των προϊόντων σας στα άτομα που έχουν πραγματικό ενδιαφέρον για αυτά, χωρίς να σπαταλάτε άσκοπα πόρους και χρόνο!

Ας ρίξουμε μια καλύτερη ματιά στην έννοια του Inbound Marketing.

Πως λειτουργεί το Inbound Marketing;

Το Inbound Marketing είναι μια επιχειρηματική στρατηγική που προσελκύει πιθανούς πελάτες, δημιουργώντας περιεχόμενο και εμπειρίες προσαρμοσμένες για αυτούς.

Η συγκεκριμένη μεθοδολογία είναι το ακριβώς αντίθετο από το Outbound Marketing. Η συγκεκριμένη μέθοδος “διακόπτει” το κοινό από την πλοήγησή του, στέλνοντάς του περιεχόμενο που ΔΕΝ αναζητά. 

Η Inbound μεθοδολογία βοηθά την επιχείρησή σας να οικοδομήσει πολύτιμες, ουσιαστικές και μακροπρόθεσμες σχέσεις με το αγοραστικό σας κοινό, μέσω των πιο σύγχρονων στρατηγικών, όπως SEO (Search Engine Optimization), Social Media Marketing, Content Marketing, email campaigns, mobile-friendly ads, e-books κ.α.

Με λίγα λόγια, αφορά την παροχή αξίας σε ενδιαφερόμενους πελάτες. Τους λύνει τα προβλήματά τους και τπαράλληλα τους βοηθά να πετύχουν τους στόχους τους.

Inbound VS Outbound Marketing

Το βασικό στοιχείο για να κατανοήσουμε τη διαφορά μεταξύ Inbound και Outbound Marketing, το εντοπιζουμε ουσιαστικό στο όνομα. Το Inbound Marketing επικεντρώνει την προσοχη του στην προσέλκυση δυνητικών πελατών (lead generation), ενώ το Outbound Marketing αφορά την «προς τα έξω» (outwardly) προώθηση μιας επιχείρησης.

Το Outbound Marketing, γνωστό και ως «marketing διακοπής», χρησιμοποιεί τακτικές, όπως τα μαζικά μηνύματα σε μεγάλο αριθμό ατόμων, με μοναδικό σκοπό την πώληση.

Η διαφήμιση σε παραδοσιακά Μέσα (έντυπη, τηλεοπτική, ραδιοφωνική), οι κλήσεις, η απευθείας αλληλογραφία, τα μαζικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και άλλες παρόμοιες μέθοδοι, έχουν ως στόχο έναν μεγάλο αριθμό κοινού, το οποίο μπορεί να μην έχει κανένα ενδιαφέρον για το εκάστοτε προϊόν. Είναι μια μονόδρομη σχέση που συνήθως επικεντρώνει το ενδιαφέρον της στο ίδιο το προϊόν και στους λόγους για τους οποίους το ευρύ κοινό πρέπει να το αγοράσει.

Επιπλέον, το Inbound έχει να κάνει με την προσπάθεια απόκτησης προσοχής του κοινού. Αντίθετα, το Outbound περιλαμβάνει συνήθως την αγορά αυτής της προσοχής.

Ας δούμε αναλυτικότερα τις διαφορές στον παρακάτω πίνακα:

Ποιά είναι τα οφέλη μιας Inbound Marketing στρατηγικής;

Υπάρχουν αρκετά σημαντικοί λόγοι για τους οποίους το Inbound Marketing λειτουργεί καλύτερα από άλλες μεθόδους. Ήρθε η ώρα να γνωρίσετε μερικά από τα πλεονεκτήματά του:

1. Είναι μακροπρόθεσμο

Σε αντίθεση με τις εκστρατείες προώθησης του Outbound Marketing που διαρκούν για σύντομο χρονικό διάστημα, το Inbound Marketing είναι βιώσιμο και, κατά βάση, μακροπροπρόθεσμο. Είναι μια στρατηγική που δεν περιορίζεται μόνο στην πώληση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, αλλά βοηθά στη συνολική ανάπτυξη της επιχείρησής σας.

2. Δημιουργεί ποιοτικούς δυνητικούς πελάτες (Lead Generation)

Η στρατηγική Inbound Marketing μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας να δημιουργήσει δυνητικούς πελάτες με υψηλές δυνατότητες μετατροπής. Η συγκεκριμένη στρατηγική εστιάζει στη δημιουργία σχετικού και εξατομικευμένου περιεχομένου που είναι χρήσιμο στη στόχευση της buyer persona σας.

3. Τροφοδότηση δυνητικών πελατών με ποιοτικό περιεχόμενο

Η δημιουργία χρήσιμου και ελκυστικού περιεχομένου είναι ο πρωταρχικός σκοπός του Inbound marketing. Μπορείτε να προσεγγίσετε δυνητικούς πελάτες μέσω διαφόρων καναλιών, μόλις οι ίδιοι δείξουν ενδιαφέρον για την επιχείρησή σας. Η προώθηση ποιοτικού περιεχομένου, που ουσιαστικά τους λύνει το πρόβλημα, θα αυξήσει την εμπιστοσύνη προς το brand σας.

4. Είναι οικονομικό

Σε αντίθεση με άλλες στρατηγικές προώθησης και διαφήμισης, το Inbound Marketing είναι οικονομικά αποδοτικό. Για παράδειγμα, εάν ξεκινήσετε μόνο με την προσθήκη blog περιεχομένου στην ιστοσελίδα σας, πολύ πιθανό να μην χρειαστεί να ξοδέψετε πολλά χρήματα.

Επιπλέον μέθοδοι που μπορείτε να αξιοποιήσετε για τη δημιουργία δυνητικών πελατών χωρίς μεγάλο κόστος, αποτελούν το Email Marketing και οι Social Media Marketing στρατηγικές.

5. Δίνει μεγαλύτερη ορατότητα στην επιχείρησή σας

Το Inbound marketing μπορεί, επίσης, να σας βοηθήσει να γίνετε περισσότερο ορατοί στις σελίδες αποτελεσμάτων της Google. Δημιουργώντας περιεχόμενο ιστολογίου (blog content), σας δίνεται η δυνατότητα να το αξιοποίησής του χρησιμοποιώντας διάφορες τεχνικές SEO

Η χρήση τεχνικών SEO, η οποία βασίζεται στην έρευνα των λέξεων-κλειδιών που χρησιμοποιεί το κοινό σας στις μηχανές αναζήτησης, μπορεί να βοηθήσει σε μεγάλο ποσοστό την κατάταξή σας στην Google, δίνοντάς σας προβάδισμα έναντι των ανταγωνιστών σας.

6. Χτίζει εμπιστοσύνη και αξιοπιστία

Όταν το περιεχόμενο που προσφέρετε είναι ποιοτικό με επίκεντρο τις ανάγκες και τα προβλήματα του κοινού-στόχου σας, αυτομάτως βελτιώνετε τη φήμη του brand σας.

Το κοινό βλέπει την επιχείρησή σας ως μια αξιόπιστη πηγή πληροφοριών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνη μεταξύ εσάς και αυτού. Στόχος σας, λοιπόν, δεν είναι μόνο η προσέλκυση νέων πελατών, αλλά και η διατήρηση των ήδη υπαρχόντων.

Συμπερασματικά

Αδιαμφισβήτητα, το Inbound Marketing είναι το μέλλον σε έναν tech-savvy κόσμο. Προσφέρει τεράστια ώθηση τόσο στην προσέλκυση νέων και πιστών πελατών, όσο και στην οικοδόμηση μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης και αφοσίωσης με τους ήδη υπάρχοντες πελάτες σας.

Η επιλογή της Inbound Marketing στρατηγικής αποτελεί μια έξυπνη και αποδοτική επένδυση, η οποία είναι ικανή να απογειώσει εσάς και την επιχείρησή σας!