Διαφήμιση στο Instagram [Αναλυτικός Οδηγός]

diafimisi-sto-instagram

Μια πραγματικά ολοκληρωμένη ψηφιακή στρατηγική προώθησης θα πρέπει, ασφαλώς, να περιλαμβάνει τη διαφήμιση στο Instagram.

Παρά το ότι το πρώτο κύμα διαφημίσεων στο Instagram αντιμετωπίστηκε με δυσπιστία από τους χρήστες, το χρηστικό και ενδιαφέρον περιεχόμενο που άρχισαν να προσφέρουν τα brands την τελευταία διετία, το έχει πλέον καθιερώσει ως αναπόσπαστο κομμάτι του μέσου, με το 1/3 περιεχομένου σήμερα να είναι χορηγούμενο.

Σύμφωνα με το Instagram Business Blog, η κοινότητά του Instagram διαθέτει πάνω από 2 εκατομμύρια διαφημιζόμενους.

Λογικό αν σκεφτεί κανείς τα πολλαπλά οφέλη που το Instagram προσφέρει στους διαφημιζόμενους, όπως αύξηση αναγνωρισιμότητας, υψηλό ποσοστό αλληλεπίδρασης με το κοινό, αύξηση επισκεψιμότητας στα καταστήματα, αύξηση των πωλήσεων σε eshops κ.ο.κ.

Πώς όμως μπορείτε αποτελεσματικά να αναδείξετε την επιχείρηση σας στο ανερχόμενο αυτό μέσο, την ίδια ώρα που ο ανταγωνισμός γίνεται ολοένα και εντονότερος;

Πώς μια μικρομεσαία επιχείρηση σαν τη δική σας θα μπορέσει να ξεχωρίσει;

Η σωστή απάντηση είναι στη στρατηγική που θα πρέπει να ακολουθήσετε.

Θα πρέπει να εστιάσετε στους σωστούς ανθρώπους, την κατάλληλη στιγμή, με το σωστό μήνυμα και το κατάλληλο περιεχόμενο (εικόνες-βίντεο). Κάντε το σωστά και… δεν θα χάσετε!

Τι είναι η Χορηγούμενη Διαφήμιση στο Instagram;

xorigoumeni-diafimisi-sto-instagram

Η διαφήμιση Instagram είναι μια μέθοδος προώθησης του περιεχομένου σας (φωτογραφίες, βίντεο, stories) σε κοινό μεγαλύτερο και πιο στοχευμένο από αυτό των ακολούθων σας.

Παρόμοια με τη διαφήμιση στο Facebook, οι χορηγούμενες του Instagram απαιτούν από εσάς να επενδύσετε ένα ποσό ώστε να εξασφαλίσετε μεγαλύτερη απήχηση για το brand σας στο κοινό που σας ενδιαφέρει.

Οι βασικοί λόγοι για τους οποίους μια επιχείρηση μπορεί να χρησιμοποιήσει τις διαφημίσεις στο Instagram είναι για:

  • την αύξηση του brand awareness της,
  • την αύξηση της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας της,
  • την ανεύρεση νέων υποψήφιων πελατών, και
  • το χτίσιμο μιας ουσιαστικής σχέσης αλληλεπίδρασης με το κοινό της.

Είναι κατάλληλη για την επιχείρησή σας;

Για την απάντηση στην ερώτηση αυτή θα πρέπει πρώτα να δούμε ποιοι χρησιμοποιούν το μέσο.

Σύμφωνα με το Hootsuite, το Instagram είναι ένα μέσο το οποίο, κατά βάση, χρησιμοποιείται από νεαρότερης ηλικίας άτομα. Το 55% των χρηστών του ανήκει στην ηλικιακή ομάδα των 18-29 ετών, το 28% είναι μεταξύ 30-49 ετών, το 11% μεταξύ 50-64 ετών, ενώ μόλις το 4% είναι ενήλικες άνω των 65 ετών.

Η πλειονότητα των χρηστών του Instagram ζουν σε αστικές περιοχές (32%), το 28% των χρηστών ζουν στα προάστια και το 18% των χρηστών στην επαρχία. Τέλος, το μέσο είναι περισσότερο δημοφιλές στις γυναίκες, παρά στους άντρες.

Ακόμα και αν τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες σας δεν απευθύνονται στο μεγαλύτερο μέρος των χρηστών του Instagram, αυτό δεν σημαίνει πως θα πρέπει να το απορρίψετε αμέσως.

Με την ανοδική τάση που σημειώνει το Instagram, είναι σχεδόν βέβαιο πως όσο περνάει ο καιρός η βάση των χρηστών του θα συνεχίσει να αυξάνεται.

diafimisi-sto-instagram-stoxeysh

Το γεγονός ότι δεν στοχεύετε την πλειονότητα του μέσου, δεν σημαίνει απαραίτητα πως η διαφήμιση στο Instagram δεν είναι για εσάς.

Το Instagram μπορεί να χρησιμοποιηθεί πολύ αποτελεσματικά για διαφημίσεις σε συγκεκριμένα niche τμήματα της αγοράς, μιας και ενσωματώνει όλα τα δεδομένα των χρηστών από το Facebook.

Αυτό σημαίνει πως όλες οι πληροφορίες που μοιράζονται οι χρήστες στο Facebook, μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για τη στρατηγική στόχευση των διαφημίσεών σας στο Instagram.

Πόσο κοστίζει η διαφήμιση στο Instagram;

poso-kostizei-i-diafimisi-sto-instagram

H εταιρεία AdStage, αναλύοντας περισσότερα από 390 εκατομμύρια δολάρια διαφημιστικού budget που σχετίζονταν με 5 εκατομμύρια κλικ στο Instagram στο πρώτο τετράμηνο του 2018, κατέληξε στα εξής παρακάτω στατιστικά συμπεράσματα:

Οι διαφημιζόμενοι στο Instagram πληρώνουν:

  • $1,41 μέσο Cost Per Click (CPC),
  • $7,91 μέσο κόστος ανά χίλιες εμφανίσεις (CPM), και
  • 0,52% μέσο ποσοστό κλικ/εμφανίσεις ή, αλλιώς, Click Through Rate (CTR)

Tip: Χρήσιμα στατιστικά για τις διαφημίσεις στο Instagram:

  • Η διαφήμιση στο Instagram είναι κατά μέσο όρο ακριβότερη εντός της εβδομάδας. Αυτό συμβαίνει διότι η αλληλεπίδραση των χρηστών με το μέσο είναι υψηλότερη. Συγκεκριμένα, η Τετάρτη έχει το ακριβότερο Cost Per Click ($1,03), με την Τρίτη να ακολουθεί με $0,98 και την Παρασκευή στα $0,92.
  • Κατά μέσο όρο, οι γυναίκες είναι πιο “ακριβές” για να τις στοχεύσετε συγκριτικά με τους άντρες.
  • Το κόστος ανά κλικ τείνει να είναι υψηλότερο κατά τη διάρκεια των διακοπών, με τις διακοπές των Χριστουγέννων να είναι οι πιο ακριβές!
  • Ανάμεσα σε όλες τις ηλικίες, η ομάδα 25-34 είναι η πιο ακριβή για στόχευση με μέσο CPC $1,07. Η φτηνότερη ηλικιακή ομάδα είναι η 13-17 ετών με $0,47 ανά κλικ.

Αποτελεσματικότητα Διαφημίσεων Instagram ανά κλάδο

Λόγω της φύσης του μέσου, η οποία προωθεί μια λογική visual storytelling (αφήγηση μέσω εικόνων-βίντεο), ορισμένοι κλάδοι τείνουν να αποδίδουν καλύτερα στο Instagram.

Τα ειδησεογραφικά/ενημερωτικά sites με τη συνεχή ενημέρωση και το χρήσιμο περιεχόμενο που προσφέρουν, αποτελούν το No. 1 industry σε αριθμό αλληλεπιδράσεων. Ακολουθούν οι τομείς του fashion και του beauty, με τον κλάδο του αυτοκινήτου και των αθλητικών ειδών να συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα.

diafimisi-sto-instagram-statistika

Σκεφτείτε σαν εκδότες

To National Geographic κερδίζει περίπου 76.000 νέους ακολούθους την ημέρα. Κύριος λόγος της επιτυχίας τους είναι οι εκπληκτικές φωτογραφίες που ανεβάζουν καθημερινά, συνοδευόμενες από συναρπαστικές ιστορίες μέσα στη λεζάντα.

Χρησιμοποιείστε το Instagram για να προβάλετε τη δική σας αυθεντική ιστορία και χτίστε μια ουσιαστική σχέση με το κοινό σας.

Μείνετε συνεπής στο κοινό και αυτό θα σας ανταμείψει με την πιστότητά του.

Influencer Marketing

Σίγουρα γνωρίζετε το Influencer Marketing και τις γνωστές σε όλες και όλους Instagram Influencers.

Το Influencer Marketing αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο trend του Instagram την τελευταία διετία. Όχι άδικα, μιας και το ROI του είναι έως και 11 φορές μεγαλύτερο σε σύγκριση με τις υπόλοιπες διαφημιστικές πρακτικές (Nelson Catalina Solutions, 2016).

Είναι αποτελεσματικό! Ταιριάζει όμως στη δική σας επιχείρηση;

Οι κλάδοι με τους περισσότερους και πιο ακριβοπληρωμένους Influencers είναι αυτοί:

  • του travel,
  • του fashion & beauty,
  • των cosmetics, και
  • του food & restaurants.

Εάν η επιχείρησή σας ανήκει σε κάποια από τις παραπάνω κατηγορίες, τότε ίσως να είναι μια καλή λύση να ενσωματώσετε στη στρατηγική μάρκετινγκ του brand σας τη συνεργασία με μία ή περισσότερες influencers.

Μια έξυπνη τακτική, ειδικά αν το budget σας είναι περιορισμένο, είναι να συνεργαστείτε με micro influencers.

Οι micro infuencers είναι άτομα με προφίλ έως 5.000 ακολούθων. Τα άτομα αυτά, κατά βάση, θα σας χρεώσουν λιγότερο για να προωθήσουν το brand σας, ενώ υπάρχουν βάσιμες πιθανότητες η συνεργασία σας να είναι και ανταλλακτική.

Τα προφίλ των micro influencers θεωρούνται περισσότερο “αυθεντικά” συγκριτικά με τα προφίλ διάσημων influencers.

Το κοινό γνωρίζει, συνήθως, ότι οι “διάσημοι“ ή, έστω, πιο αναγνωρίσιμοι influencers προωθούν συγκεκριμένα προϊόντα, απλά και μόνο επειδή πληρώνονται, γεγονός που μειώνει την αξιοπιστία τους.

Το Instagram και οι προωθητικές ενέργειες που σας προσφέρει, αποτελεί μοναδικό εργαλείο για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας.

Απευθυνθείτε στην InYourCity σήμερα για να σας καθοδηγήσουμε στον φανταστικό κόσμο του Instagram και του digital marketing.