Στο άρθρο αυτό θα αναλύσουμε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζετε για τη διαφήμιση στο YouTube.
Το YouTube είναι εδώ για να μείνει. Με περισσότερους από 2 δισεκατομμύρια χρήστες, ο γίγαντας του βίντεο συνεχίζει καθημερινά να μεγαλώνει.
Η τεράστια ποικιλία βίντεο που μπορεί να βρει κανείς στο YouTube, δικαιολογεί απόλυτα την ετήσια αύξηση των ωρών που αφιερώνουν οι χρήστες σε αυτό, κατατάσσοντας το ως το μεγαλύτερο σε επισκεψιμότητα website στην Ελλάδα μετά την Google.
Το γεγονός αυτό αποτελεί μια τεράστια ευκαιρία για ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, μικρούς ή μεγάλους επιχειρηματίες, να βρεθούν μπροστά στο κοινό-στόχο τους (target group) και να προωθήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.
Επειδή όμως η μορφή διαφήμισης στο YouTube βασίζεται αποκλειστικά στα βίντεο, η πλατφόρμα μπορεί στην αρχή να μοιάζει τρομακτική για πολλούς.
Πώς να ξεκινήσετε;
Φυσικά, δεν χρειάζεται να είστε ταλαντούχος σκηνοθέτης ή βιντεολήπτης για να δημιουργήσετε μια διαφήμιση βίντεο στο YouTube. Με τα σωστά εργαλεία και μερικές έξυπνες ιδέες, είναι βέβαιο πως θα τα καταφέρετε.
Για να μπορέσουμε να σας βοηθήσουμε, θα αναλύσουμε τον τρόπο με τον οποίο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις χορηγούμενες διαφημίσεις στο YouTube προκειμένου να αναπτύξετε την επιχείρησή σας, ενώ θα ρίξουμε μια ματιά στον τρόπο λειτουργίας της πλατφόρμας, πόσο κοστίζει η διαφήμιση στο YouTube και τι πρέπει να κάνετε για να υπολογίσετε την απόδοση της επένδυσής σας.
Τι ακριβώς είναι η χορηγούμενη διαφήμιση στο YouTube;

Η χορηγούμενη διαφήμιση στο YouTube, λειτουργεί παρόμοια με άλλες πλατφόρμες, όπως το Instagram και το Facebook. Οι διαφημίσεις που προβάλλονται στο YouTube, είτε στην αρχή είτε ανάμεσα σε ένα βίντεο, είναι κατά βάση προσαρμοσμένες στα ενδιαφέροντα του χρήστη, ενώ σχετίζονται και με την κατηγορία του βίντεο που προβάλλεται.
Εάν παρακολουθείτε ένα βίντεο στο YouTube ενώ είστε συνδεδεμένοι μέσω του gmail σας, τότε η Google, και κατ’ επέκταση το YouTube, καταγράφει (πάντα ανώνυμα) το ιστορικό σας από προηγούμενα βίντεο και αναζητήσεις, την ηλικία σας και την τοποθεσία σας.
Τα δεδομένα αυτά δίνουν τη δυνατότητα στους marketeers να στοχεύσουν πολύ συγκεκριμένα το κοινό που τους ενδιαφέρει βάσει όλων των παραπάνω στοιχείων και χαρακτηριστικών.
Αξίζει η διαφήμιση στο YouTube και ποιο το κόστος;

Η μοναδική δυναμική του μέσου και ο αυξανόμενος βαθμός χρήσης του, δεν αφήνει αμφιβολίες στο παραπάνω ερώτημα. Η διαφήμιση στο YouTube αξίζει!
Ιδίως αν έχετε ήδη υλικό σε μορφή βίντεο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί εύκολα και γρήγορα. Στοχεύοντας σωστά, η διαφήμιση στο ίντερνετ, και ειδικά στο YouTube, προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα.
Σύμφωνα με το Forbes, οι χρήστες κατά 80% προτιμούν να δουν ένα βίντεο μέσω του οποίου θα γίνεται παρουσίαση ενός προϊόντος (π.χ. unboxing), παρά να μπουν στη διαδικασία να διαβάσουν πληροφορίες ή να δουν φωτογραφίες, επιβεβαιώνοντας κατά αυτόν το τρόπο την έκφραση πως video is the king του περιεχομένου.
Επιπλέον, μέσω των διαφημίσεων στο YouTube, είμαστε σε θέση να καταγράψουμε και να αναλύσουμε σημαντικά στατιστικά δεδομένα αναφορικά με το πόσα δευτερόλεπτα από το διαφημιστικό μας βίντεο είδαν οι χρήστες μας, από ποιες συσκευές, πόσοι πάτησαν κλικ στη διαφήμιση, πόσοι επισκέφθηκαν τη σελίδας σας κ.α.
Bonus tip!
Εάν έχετε e-shop σε συνδυασμό με τα Google Analytics, θα μπορείτε να δείτε ακόμα και την αξία των αγορών που πραγματοποίησαν οι πελάτες σας βλέποντας τη διαφήμισή σας στο YouTube.
Από την άλλη, αν δεν έχετε υλικό με βίντεο, θα χρειαστεί να αφιερώσετε λίγο περισσότερο χρόνο στη δημιουργία του περιεχομένου. Μην σας τρομάζει όμως. Υπάρχουν δεκάδες εργαλεία εκεί έξω που θα σας βοηθήσουν να ξεκινήσετε.
Ποιο είναι το κόστος;
Αναφορικά με το κόστος της διαφήμισης δεν υπάρχει μια συγκεκριμένη απάντηση. Ανάλογα την στρατηγική προβολής και τον τύπο της διαφήμισης που θα επιλέξετε, αλλάζει και το ποσό που θα πληρώσετε.
Μια έξυπνη τακτική είναι να ορίσετε έναν ημερήσιο προϋπολογισμό για το ποσό που είστε διατεθειμένοι να πληρώσετε καθημερινά. Ένα καλό ποσό εάν ξεκινάτε τώρα είναι τα 5€-10€ τη μέρα, αν απευθύνεστε σε τοπικό επίπεδο, και 20€-30€ αν στοχεύετε πανελλαδικά.
Tip: Βεβαιωθείτε ότι έχετε πραγματοποιήσει την κατάλληλη στόχευσή του κοινού που σας ενδιαφέρει προτού ορίσετε τις επιλογές προσφορών. Οι προτάσεις προσφορών που κάνει το YouTube αλλάζουν καθώς αλλάζετε τη στόχευσή σας.
Τα διαφορετικά είδη διαφημίσεων στο YouTube

Παρόλο που μπορείτε να δοκιμάστε αρκετές παραλλαγές στόχευσης, οι διαφημίσεις στο YouTube χωρίζονται σε 3 βασικές κατηγορίες:
- Διαφημίσεις χωρίς δυνατότητα παράλειψης (non-skippable ads)
Οι διαφημίσεις χωρίς δυνατότητα παράλειψης είναι αυτές που “αναγκάζουν” τους χρήστες να τις παρακολουθήσουν μέχρι το τέλος. Είναι, όμως, σχετικά μικρές με διάρκεια μόνο 15-20 δευτερόλεπτα. Αυτές οι διαφημίσεις παίζουν συνήθως πριν το βίντεο (pre-roll), αλλά μπορούν να μπουν και στη μέση (mid-roll) ή στο τέλος.
Λόγω του τρόπου προβολής τους, έχουν μεγαλύτερο engagement και είναι μια καλή επιλογή αν σκεφτεί κανείς ότι το 76% του κοινού δηλώνει ότι προσπερνάει τις διαφημίσεις αμέσως (δηλαδή, μετά τα πρώτα 5 δευτερόλεπτα).
Αυτού του είδους οι διαφημίσεις είναι κατάλληλες όταν θέλετε να αυξήσετε άμεσα την προβολής της επιχείρησης σας ή του προϊόντος σας με ένα πολύ δυνατό και στοχευμένο βίντεο, το οποίο μπορεί να κρατήσει την προσοχή του κοινού για 15 δευτερόλεπτα, χωρίς να κουράζει ή να ενοχλεί.
Ένα σημαντικό κομμάτι που πρέπει να λάβετε υπόψη:
Τέτοιου είδους διαφημίσεις πληρώνονται ανά εμφάνιση, συνήθως ανά 1,000 προβολές (CPM), εν αντιθέσει με άλλες διαφημίσεις στην Google, που πληρώνονται μόνο όταν κάποιος δει όλο το βίντεο ή πατήσει κλικ.
- Διαφημίσεις με δυνατότητα παράλειψης (Skippable ή TrueView Ads)
Οι διαφημίσεις με δυνατότητα παράλειψης είναι γνωστές ως TrueView. Για τοις διαφημίσεις αυτές θα χρειαστεί να πληρώσετε μόνον εάν ο χρήστης δει “πραγματικά” τη διαφήμισή σας.
Στην κατηγορία TrueView υπάρχουν 2 είδη διαφημίσεων. Οι διαφημίσεις Ιn-stream και Ιn-display.
Οι διαφημίσεις “Ιn-stream” συνήθως εμφανίζονται πριν αρχίσει το βίντεο και έχουν μέσο όρο 15-30 δευτερόλεπτα.
Αν θέλετε περισσότερο χρόνο, οι διαφημίσεις “in-display” είναι μια καλύτερη επιλογή. Οι in-display διαφημίσεις μεταφέρουν τους χρήστες απευθείας σε ένα δικό σας YouTube βίντεο και όχι στην ιστοσελίδα σας.
Αν και δεν υπάρχει μέγιστο όριο στη διάρκεια του διαφημιστικού βίντεο για τις διαφημίσεις TrueView, το YouTube συνιστά λιγότερο από 3 λεπτά.
Bonus Tip:
Μια έξυπνη τακτική για εσάς που ξεκινάτε τώρα, είναι να δημιουργήσετε μικρού μήκους και χρήσιμου/ενδιαφέροντος περιεχομένου διαφημίσεις οι οποίες δεν θα κουράσουν και δεν θα δυσαρεστήσουν το κοινό σας.
Να θυμάστε πως μια ενοχλητική διαφήμιση στο YouTube που ο χρήστης δεν μπορεί να παραλείψει, ενδεχομένως να φέρει τα εντελώς αντίθετα αποτέλεσμα (boomerang effect), δημιουργώντας δυσαρέσκεια προς το brand σας.
- Διαφημίσεις χωρίς βίντεο
Για εσάς που θέλετε να διαφημιστείτε αλλά δεν έχετε κάποιο βίντεο για να προωθήσετε, το YouTube σας προσφέρει μια εναλλακτική. Αυτή της “διαφήμισης χωρίς βίντεο” που χωρίζονται σε 2 κατηγορίες.
Διαφημίσεις προβολής με χορηγούμενες κάρτες (Sponsored cards). Εμφανίζονται στη δεξιά στήλη και περιλαμβάνουν εικόνα, κείμενο, μαζί με ένα CTA (κουμπί προτροπής) που ανακατευθύνει τους χρήστες προς τον ιστότοπό σας.
Διαφημίσεις επικάλυψης σε βίντεο (Overlay ads), Εμφανίζονται αιωρούμενες συνήθως στο κάτω μέρος των βίντεο και ο χρήστης θα πρέπει να πατήσει το “X” πάνω δεξιά στη διαφήμιση για την αποκρύψει.
Πώς βάζω διαφήμιση στο YouTube;
Για να μπορέσετε να ξεκινήσετε να τρέχετε διαφημίσεις στο YouTube, το βασικότερο πρώτο βήμα είναι να διαθέτετε έναν διαφημιστικό λογαριασμό Google Ads. Η Google, πέραν των διαφημίσεων αναζήτησης και προβολής, μας δίνει τη δυνατότητα μέσω της πλατφόρμας της να τρέχουμε καμπάνιες βίντεο και στο YouTube.
Καλό θα ήταν πριν ξεκινήσετε τις καμπάνιες στο YouTube να έχετε κατανοήσει πλήρως τον τρόπο λειτουργίας της πλατφόρμας. Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορέσετε να αποφύγετε άσκοπη σπατάλη χρημάτων σε ενέργειες που δεν αποδίδουν.
Βέβαια, μπορείτε να απευθυνθείτε και σε ένα πιστοποιημένο Digital Agency ώστε να είστε σίγουροι για την αποτελεσματικότητα των διαφημίσεών σας στο YouTube.
Εάν το budget σας είναι περιορισμένο, παρακάτω θα αναλύσουμε τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε για να ξεκινήσετε μόνοι σας.
Διαφημίσεις YouTube – Πώς να βάλετε διαφημίσεις στο YouTube

Εάν o προϋπολογισμός σας είναι περιορισμένος, τότε ενδέχεται να δυσκολευτείτε να προσλάβετε μια εταιρία. Έτσι θα χρειαστεί να κάνετε κάποια πράγματα μόνοι σας.
- Πρώτα βήματα
Αρχικά, η διαφήμιση βίντεο θα εμφανίζεται στο YouTube. Ξεκινήστε λοιπόν με τη δημιουργία ενός καναλιού στο YouTube και ανεβάστε σε αυτό το βίντεο που θέλετε.
Βεβαιωθείτε ότι το βίντεο είναι δημόσιο. Ή, εάν δε θέλετε για οποιονδηποτε λόγο να εμφανίζεται στο κανάλι σας, μπορείτε να το θέσετε «εκτός λίστας».
- Δημιουργία της καμπάνιας
Συνδεθείτε στον λογαριασμό σας στο Google Ads και επιλέξτε “Νέα καμπάνια”.
- Επιλέξτε τον στόχο της καμπάνιας σας, με βάση τους στόχους μάρκετινγκ του brand σας. Τα Google Ads σας δίνουν τη δυνατότητα να επιλέξετε ανάμεσα σε 7 διαφορετικούς στόχους:
- Πωλήσεις
- Δυνητικοί πελάτες
- Επισκεψιμότητα ιστοτόπου
- Μελέτη στοιχείων προϊόντων και επωνυμιών
- Αναγνωρισιμότητα επωνυμίας και προσέγγιση χρηστών
- Προώθηση εφαρμογών
- Δημιουργήστε μια καμπάνια χωρίς την καθοδήγηση ενός στόχου
- Εν συνεχεία, θα κληθείτε να επιλέξτε τον τύπο της καμπάνιας σας.
Σε αυτές περιλαμβάνονται όλες οι μορφές διαφημίσεων Google (search, display, shop etc.). Βεβαιωθείτε ότι έχετε επιλέξει Βίντεο ή, σε ορισμένες περιπτώσεις, καμπάνιες Discovery για να μπορέσετε να εμφανίσετε το βίντεό σας ως διαφημίση.
Σημείωση:
Οι διαφημίσεις προβολής μπορούν επίσης να εμφανίζονται στο YouTube. Με τη βασική διαφορά, όμως, ότι δεν το περιεχόμενο τους δεν είναι βίντεο. Είναι απλώς δυναμικό κείμενο με το λογότυπό σας, το οποίο εμφανίζονται σε διάφορα σημεία εντός της πλατφόρμας του YouTube.
- Αφού ολοκληρώσετε τα παραπάνω, θα πρέπει να επιλέξετε τον δευτερεύοντα τύπο καμπάνιας του βίντεό σας (σύμφωνα με τις επιλογές που αναλύσαμε παραπάνω).
- Ορίστε παραμέτρους για την καμπάνια
Τα επόμενα βήματα έχουν να κάνουν με συγκεκριμένες παραμέτρους (επιλογές) που αφορούν, κατά βάση, το κοινό που απευθύνεστε. Οι παράμετροι αυτοί αφορούν:
- Στρατηγική προσφοράς
- Προϋπολογισμός
- Κοινό
- Τοποθεσία
- Διάρκεια
- Εξαιρέσεις περιεχομένου: Πού δεν θέλετε να εμφανίζονται!
Πιο συγκεκριμένα:
- Επιλέξτε τη στρατηγική προσφοράς σας.
Ως επί το πλείστον, ο τύπος της καμπάνιας σας θα καθορίσει τη στρατηγική προσφορά σας. Θέλετε μετατροπές, κλικ ή εμφανίσεις; Επίσης, ανάλογα την καμπάνια κάποια είδη προσφορών δεν θα είναι διαθέσιμα.
Η επιλογή στην παρακάτω εικόνα αφορά την επιλογή της στρατηγικής προσφοράς για έναν CPM στόχο. Με λίγα λόγια, θα πρέπει να πείτε στο YouTube πόσα χρήματα είστε διατεθειμένοι να πληρώσετε για 1000 προβολές της διαφήμισής σας.
- Στη συνέχεια, θα πρέπει να θέσετε τον συνολικό προϋπολογισμό σας. Μπορείτε να επιλέξετε πόσα χρήματα θέλετε να ξοδεύετε, είτε ανά ημέρα είτε ένα εφάπαξ ποσό για την κάθε καμπάνια. Επίσης, μπορείτε να επιλέξετε και τις ημερομηνίες που θέλετε να προβάλετε τη διαφήμισή σας.
- Επόμενο βήμα η επιλογή της τοποθεσίας που θα εμφανίζονται οι διαφημίσεις (πόλη, νομός, χώρα κ.ο.κ.) και της γλώσσας που θα εμφανίζονται οι διαφημίσεις.
Tip: Εάν θέλετε να προβάλετε τη διαφήμισή σας τοπικά, μπορείτε να το κάνετε ακόμα και σε μια ακτίνα ενός χιλιομέτρου γύρω από το κατάστημά σας.
- Επιλέξτε πού θα θέλετε να εμφανίζονται οι διαφημίσεις σας (δείτε επιλογές παρακάτω):
- Στη συνέχεια, στην ενότητα “Εξαιρέσεις περιεχομένου“ θα κληθείτε να επιλέξετε τον τύπο του αποθέματος στον οποίο θέλετε να εμφανίζονται οι διαφημίσεις σας. Οι επιλογές που σας δίνονται είναι 3 και περιγράφονται αναλυτικότερα στην παρακάτω εικόνα:
- Χαρακτηριστικά Κοινού (Target Group)
Στο σημείο αυτό θα κληθείτε να επιλέξετε τα χαρακτηριστικά του κοινού που σας ενδιαφέρει. Εάν έχετε ήδη πραγματοποιήσει μια σωστή Στρατηγική Ανάλυση Μάρκετινγκ, τότε είναι βέβαιο πως θα μπορείτε να επιλέξετε με ευκολία τα παρακάτω χαρακτηριστικά:
Αν και αυτό το κομμάτι φαίνεται είναι προαιρετικό, θα σας προτείναμε να μην το προσπεράσετε.
Αν αφήσετε ανοιχτό σε “οποιοδήποτε κοινό” τις διαφημίσεις σας, αυτές δεν θα εστιάσουν στο target group που στοχεύετε, δεν να προβληθούν στα σωστά άτομα και, κατ’ επέκταση, δεν θα είναι πετυχημένες.
- Επιλογή διαφήμισης και έναρξη προβολής
Το τελευταίο βήμα που θα χρειαστεί να κάνετε πριν τη δημοσίευση της διαφήμισής σας είναι η επιλογή του βίντεο της διαφήμισης που θέλετε να προωθήσετε. Αντιγράψτε και επικολλήστε το URL του βίντεο στο αντίστοιχο πεδίο, πατήστε «Αποθήκευση» και η διαφήμισή σας, αφού περάσει από τον απαραίτητο έλεγχο ποιότητας της Google, θα ξεκινήσει να προβάλετε.
Αξίζει να δημιουργήσω κανάλι στο YouTube για την επιχείρησή μου;

Έχοντας, λοιπόν, μια καλύτερη εικόνα της λειτουργίας των διαφημίσεων στο YouTube, ένα εύλογο ερώτημα είναι το αν, πέραν των διαφημίσεων, αξίζει να μπείτε στη διαδικασία δημιουργίας και διαχείρισης ενός YouTube καναλιού για την επιχείρησή σας.
Οι βασικοί λόγοι για να ξεκινήσετε ένα κανάλι στο YouTube είναι:
- Φτιάχνετε βίντεο που ενδιαφέρουν το κοινό σας και προσφέρουν σημαντικές πληροφορίες με προοπτική απόδοσης επένδυσης.
- Εξετάζετε και απαντάτε σε ερωτήσεις πελατών.
- Θέλετε να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας μέσω χρήσιμων βίντεο.
- Πουλάτε προϊόντα fashion and beauty τα οποία μπορούν να προωθηθούν πιο αποτελεσματικά μέσω εικόνας και βίντεο.
- Η χρήση των προϊόντων σας είναι περίπλοκη (π.χ. εξειδικευμένα μηχανήματα) και βοηθάτε μέσω των βίντεο που δημιουργείτε τους χρήστες σας να τα χρησιμοποιούν σωστά.
Πώς μπορώ να ανεβάσω τις προβολές (views) στο YouTube κανάλι της επιχείρησής μου;
Εάν έχετε ήδη ξεκινήσει το κανάλι σας και θέλετε να ανεβάσετε τις προβολές σας στο YouTube, καλό είναι να μην σκεφτείτε το πώς θα αγοράσω προβολές στο YouTube. Μείνετε συνεπής και αυθεντικός στο περιεχόμενό σας και ακολουθήσετε τα παρακάτω tips:
- Χρησιμοποιήστε περιγραφικούς τίτλους με τις λέξεις-κλειδιά που σας ενδιαφέρουν
Ένας περιγραφικός και ενδιαφέρων τίτλος θα κάνει δύο πράγματα: Πρώτον, παρέχει λέξεις-κλειδιά στον αλγόριθμο για την καλύτερη ταξινόμηση στα αποτελέσματα αναζήτησης και, δεύτερον, ιντριγκάρει τους χρήστες να πατήσουν σε αυτό, ενώ παράλληλα τους ενημερώνει και για το περιεχόμενο του βίντεο που πρόκειται να παρακολουθήσουν. Για να βρείτε τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά που πρέπει να χρησιμοποιήσετε, μπορείτε να εκμεταλλευτείτε τις τυπικές μεθόδους SEO, όπως το Google Keyword Tool, το SEMrush, το Ubersuggest κ.α.
- Χρησιμοποιήστε ετικέτες (tags)
Οι ετικέτες στα βίντεο του YouTube βοηθούν περαιτέρω στη διάκριση του περιεχομένου. Επιπλέον, βοηθούν τον αλγόριθμο να κατανοήσει τι πρόκειται να παρακολουθήσουν οι χρήστες βλέποντας το βίντεό σας. Αυτά, μαζί με την περιγραφή και τον τίτλο σας, θα βοηθήσουν την Google να κατανοήσουν για ποιο πράγμα μιλάτε στο βίντεο.
- Δημιουργήστε μια Custom μικρογραφία για το βίντεό σας
Μια σωστή μικρογραφία για το βίντεό σας μπορεί να κάνει θαύματα στην αύξηση των προβολών σας στο YouTube. Χρησιμοποιήστε εικόνες υψηλής ποιότητας, που διαθέτουν ευανάγνωστες και ελκυστικές γραμματοσειρές, και μια χαρακτηριστική εικόνα-απόσπασμα από το βίντεό σας.
- Παρέχετε περιεχόμενο που εκπαιδεύει ή διασκεδάζει (ή και τα δύο)
Το περιεχόμενο του βίντεό σας θα πρέπει να προσφέρει αξία στον θεατή. Αν τους διδάσκει πώς να κάνουν ή τους βοηθά να καταλαβαίνουν κάτι με τον καλύτερο δυνατό και περιγραφικό τρόπο, τότε είναι βέβαιο πως αυτοί θα επιστρέψουν μελλοντικά για περισσότερα βίντεο, αυξάνοντας συνολικά τις προβολές του καναλιού σας.