Τι είναι το Conversion Rate και το Conversion Rate Optimization (CRO);

Αν κάτι είναι σίγουρο για τις ανάγκες των ψηφιακών επιχειρήσεων, αυτό είναι η αύξηση του Conversion Rate, μέσα από Conversion Rate Optimization ενέργειες. Όλοι αναζητάνε τρόπους για περισσότερες πωλήσεις ή περισσότερα leads, χωρίς την αύξηση του διαφημιστικού τους budget.

Τι είναι το Conversion Rate;

Το Conversion Rate (στα ελληνικά ρυθμός μετατροπής) είναι το ποσοστό των ατόμων που είδε μια διαφήμισή σας, μπήκε στο site σας και ολοκλήρωσε μια επιθυμητή ενέργεια. Την ενέργεια αυτή στο Digital Marketing την ονομάζουμε conversion. Conversion είναι, για παράδειγμα, μια αγορά ή η συμπλήρωση μιας φόρμας στοιχείων. Αν από τα 100 άτομα που έκαναν επίσκεψη το site μέσω μιας διαφήμισης, οι 3 έκαναν convert (δηλαδή προχώρησαν σε αγορές ή άφησαν τα στοιχεία επικοινωνίας τους), θα λέγαμε ότι ο ρυθμός μετατροπής είναι 3%.

Τι είναι το Conversion Rate Optimization;

Conversion Rate Optimization είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης του ρυθμού μετατροπής, μέσα από κάποιες on-page ενέργειες που μπορούμε να κάνουμε. Αλλάζοντας δηλαδή την παρουσίαση, τη δομή ή το περιεχόμενο των σελίδων, πετυχαίνουμε περισσότερες μετατροπές. Πώς γίνεται αυτό; Πολύ απλά «αφουγκραζόμαστε» τις αλληλεπιδράσεις των χρηστών με το website και κάνουμε αλλαγές που τους καθοδηγούν προς την επιθυμητή ενέργεια.

Conversion Rate υπολογισμός

Όπως αναφέραμε και πριν, ο ρυθμός μετατροπής είναι ένα ποσοστό επί τοις εκατό. Για να το υπολογίσουμε, αρκεί να ξέρουμε πόσοι χρήστες επισκέφθηκαν το site μας και πόσοι από αυτούς μετατράπηκαν σε πελάτες ή σε sales qualified leads. Επομένως υπολογίζουμε:

Τι ποσοστό είναι ένα καλό Conversion Rate;

Όλα αρκετά ξεκάθαρα μέχρι εδώ. Το μεγάλο ερώτημα είναι:

Ποιο ποσοστό ρυθμού μετατροπών είναι καλό για την επιχείρησή μου;

Φυσικά αυτό εξαρτάται, κυρίως από τον κλάδο δραστηριοποίησής σας. Κάθε χρόνο ανακοινώνεται ένας μέσος ρυθμός μετατροπής του κλάδου και το ιδανικό είναι να βρίσκεστε πάνω από αυτόν.

Για παράδειγμα, το smartinsights.com έχει δώσει ήδη τα Conversion Rates ανά κλάδο για το 2022 και μπορείτε να τα συμβουλευτείτε για να αξιολογήσετε τις διαφημιστικές καμπάνιες σας.

Σχέση του ρυθμού μετατροπής με το SEO

Ας πάμε ένα βήμα παρακάτω και ας δούμε την σύνδεση μεταξύ SEO και CRO. Το SEO βοηθά την επιχείρησή σας να βγαίνει ψηλά στις αναζητήσεις και να κερδίζει clicks (άρα και traffic). Σκοπός είναι η μετατροπή αυτού του traffic σε πελάτες, διαφορετικά όλη αυτή η προσπάθεια δεν θα αποτυπωθεί στους τζίρους σας.

Άρα SEO υπηρεσίες και CRO λειτουργούν ως κρίκοι της ίδιας αλυσίδας. Το SEO κάνει την επιχείρηση ανακαλύψιμη στις μηχανές αναζήτησης και σας φέρνει επισκέπτες. Στη συνέχεια, το CRO μετατρέπει τους επισκέπτες σε πελάτες.

Από που να ξεκινήσω τη βελτιστοποίηση; Από το SEO ή το CRO;

Η λογική λέει πως για να βελτιστοποιήσετε το site σας προκειμένου να φέρει conversions, θα πρέπει πρώτα να πάρετε το feedback των επισκεπτών σας. Άρα θα πρέπει πρώτα να έχετε επισκέπτες. Σωστά; Επομένως, ξεκινήστε με SEO ενέργειες και αφού προκύψει κίνηση στο site σας, βελτιστοποιήστε τον ρυθμό μετατροπών για να πραγματοποιηθούν περισσότερες αγορές.

5 οφέλη του Conversion Rate Optimization για την online επιχείρηση

1. Αύξηση πωλήσεων

Βελτιώνοντας το ρυθμό μετατροπής υπάρχει και αύξηση των πωλήσεών σας. Ουσιαστικά από το ίδιο pool επισκεψιμότητας δημιουργείτε περισσότερες μετατροπές, αφού αυτοί οι χρήστες ήδη γνωρίζουν για εσάς και τα προϊόντα σας. Το μόνο που περιμένουν είναι ένα μικρό push για να αγοράσουν τελικά από εσάς και με το CRO, αυτό το πετυχαίνετε!

2. Λιγότερη εξάρτηση από διαφημιστικά budgets

Ειδικά για τα eshops, η διαφήμιση επιχείρησης και τα διαφημιστικά budgets είναι πάντα σημείο που πονάει. Αντί να επενδύετε βραχυπρόθεσμα σε διαφημίσεις, κάντε μια μακροπρόθεσμη επένδυση βελτιστοποιώντας τον ρυθμό μετατροπής. Έτσι, ακόμα και μια μικρή επισκεψιμότητα μπορεί να μεταφραστεί σε περισσότερες πωλήσεις για σας.

 3. Περισσότεροι και ποιοτικότεροι δυνητικοί πελάτες

Το marketing υπηρεσιών έχει ως βασικό άξονα τις επαφές και τους δυνητικούς πελάτες. Οπότε είναι βασικό για εσάς να μπορείτε να συλλέγετε στοιχεία από χρήστες που επισκέπτονται το website σας. Με βελτιστοποίηση του Conversion Rate, κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να μετατραπεί σε lead για εσάς.

4. Μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους

Ένα ακόμα όφελος που προκύπτει μέσω του CRO είναι και η αύξηση στο περιθώριο κέρδους. Όταν πραγματοποιήσετε την κατάλληλη βελτιστοποίηση του eshop σας, μπορείτε να διατηρείτε υψηλότερες τιμές από τους ανταγωνιστές σας και, πάλι, να κερδίζετε εσείς την πώληση! Με το CRO το παιχνίδι τιμών “αποχωρεί από το προσκήνιο”, ενώ η βέλτιστη εμπειρία επισκέπτη αναλαμβάνει τα ηνία.

5. Καλύτερη εμπειρία χρηστών – returning customers

Τέλος, η εμπειρία των επισκεπτών σε ένα online περιβάλλον αγορών, θέτει τα θεμέλια του customer loyalty. Με βελτιστοποίηση κατά CRO θα μπορείτε να κρατάτε τους πελάτες σας πιστούς στον ιστότοπό σας, κάνοντάς τους να επιστρέφουν πάντα σε σας για νέες αγορές.

Πώς κάνουμε Conversion Rate Optimization;

Ήρθε η ώρα για μια βουτιά στα βαθιά! Πάμε να γνωρίσουμε ποιες είναι οι απαραίτητες ενέργειες για τη βελτιστοποίηση του ρυθμού μετατροπής.

Αλλαγή σε λεκτικά

Ξεκινώντας από τα πιο απλά, οι πρώτες αλλαγές αφορούν το κείμενο. Περιγραφές προϊόντων, κουμπιά αγοράς και επεξηγηματικά κείμενα μπορούν να αλλάξουν ελαφρώς και να βοηθήσουν τους επισκέπτες να κάνουν το βήμα αγοράς. Ο συγκεκριμένος τρόπος γραφής ονομάζεται και conversion copywriting, δηλαδή κειμενογράφηση με έμφαση στη μετατροπή.

Αλλάζοντας μόνο το κείμενο ενός κουμπιού από «Επικοινωνία» σε «Μιλήστε μαζί μας» μπορεί να έχει τεράστια επίδραση στην ψυχολογία ενός επισκέπτη και να τον εμπνεύσει τελικά να αφήσει τα στοιχεία του.

Αλλαγές σε εικαστικά και χρώματα

Ένας άλλος τρόπος να βελτιστοποιησουμε τις σελίδες ενός site ή ενός eshop είναι η αλλαγή εικαστικών και χρωμάτων. Με ένα μερικό ή και ολικό redesign, μπορείτε να επιδράσετε θετικά στα συναισθήματα των επισκεπτών σας και να τους εμπνεύσετε προς το επιθυμητό conversion.

Πολλές φορές το rebranding συνοδεύει το redesign για να υπάρχει ομοιομορφία στην αισθητική και το επικοινωνιακό πλαίσιο ενός brand.

Αλλαγή διάταξης σελίδας

Οι θέσεις των Call to Action buttons, των εικόνων, των βίντεο και άλλων elements πιθανότητα να είναι σε λάθος θέση μέσα στο site. Με αυτές τις βελτιστοποιήσεις είναι δυνατόν να διαγνώσουμε τι πάει λάθος και να φτιάξουμε μια νέα διάταξη για τη σελίδα σας, διάταξη η οποία θα προτρέπει τους χρήστες να γίνουν πελάτες.

Αλλαγές στην πλοήγηση και το click through

Τέλος, σημαντικό ρόλο παίζει η πλοήγηση ενός χρήστη και η δυνατότητα για click through, δηλαδή για μετάβαση από τη μια υποσελίδα στην άλλη κ.ο.κ. Με προσθήκη buttons, με τη δημιουργία ενός blog, με internal links, breadcrumbs, προτεινόμενα και συναφή προϊόντα, φίλτρα κ.α., μπορούμε να βελτιώσουμε την πλοήγηση και να αυξήσουμε τα conversions.

Πώς ξέρουμε ότι οι αλλαγές που κάναμε έχουν αποτέλεσμα;

Ας υποθέσουμε ότι έχουμε κάνει όλες τις απαραίτητες αλλαγές που περιλαμβάνει ένα σωστό Conversion Rate Optimization. Πώς είμαστε σε θέση να ξέρουμε ότι όλα όσα κάναμε είχαν αποτέλεσμα;

Αρχικά, σίγουρα το βλέπουμε από τους τζίρους μας. Όμως, τα αποτελέσματα είναι ορατά και μέσα από τα Google Analytics. Επιπλέον, εργαλεία heat mapping, όπως για παράδειγμα το Hotjar, αποκαλύπτουν την αλλαγή στη συμπεριφορά των επισκεπτών μας και βοηθούν να αποφασίσουμε αν έχουν γίνει οι κατάλληλες αλλαγές.

Τέλος, το A/B testing είναι η καλύτερη μέθοδος για να καταλάβουμε ποιες αλλαγές θέλουν οι χρήστες να δουν στην ιστοσελίδα μας. Μέσω του A/B testing βελτιστοποιούμε το ρυθμό μετατροπής και δημιουργούμε ένα καλύτερο User Experience για τους επισκέπτες.

Ένας εμπεριστατωμένος τρόπος αξιολόγησης του CRO είναι το Google Conversion tracking tool. Είναι ένα δωρεάν εργαλείο στο Google Ads account σας, το οποίο μπορεί να σας βοηθήσει να μετρήσετε πώς τα κλικ οδηγούν σε πωλήσεις ή σε leads ενδιαφερόμενων.

Η InYourCity είναι το Digital Marketing Agency που εστιάζει στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε επιχείρησης ξεχωριστά. Από τα Social Media, το Performance Marketing και το Branding μέχρι τον σχεδιασμό UX και το SEO, η InYourCity οδηγεί τα online βήματά σας προς την επιτυχία και την αύξηση του revenue.

Ακολούθησέ μας σε Facebook, Instagram και YouTube για να περισσότερα marketing trends, στρατηγικές του e-commerce και πολλά ακόμα νέα από τον digital κόσμο!