Η διαφήμιση στο Ίντερνετ δίνει ευκαιρίες εξέλιξης στις ελληνικές επιχειρήσεις


Γιατί όμως οι ελληνικές επιχειρήσεις διστάζουν να επενδύσουν χρήματα σε διαφήμιση στο Ίντερνετ;

Η αιτία έγκειται στο γεγονός ότι οι επιχειρηματίες έζησαν μία επίπονη δεκαετία κρίσης. Είναι πολύ δύσκολο σε μια περίοδο κρίσης να επενδύσει
κανείς στην προώθηση της επιχείρησης του σε κάτι καινούργιο και τεχνολογικό όπως είναι η διαφήμιση στο Ίντερνετ.

Η διαφήμιση στο Ίντερνετ ως μία οικονομική διέξοδος ανάπτυξης της επιχείρησης

Σιγά σιγά οι επιχειρήσεις έχουν ξεκινήσει να περιηγούνται στον κόσμο της ψηφιακής επικοινωνίας. Αρχίζουν να σκέφτονται με διαφορετικό τρόπο ψάχνοντας να βρουν νέες διεξόδους ανάπτυξης της επιχείρησης τους με αποτελεσματική διαφήμιση στο Ίντερνετ.

Το Διαδίκτυο δίνει πλεόν προβάδισμα στις επιχειρήσεις, παρέχοντας τους την δυνατότητα να διαφημισθούν και σε αγορές που δεν μπορούσαν στο παρελθόν.

Για παράδειγμα, μια τοπική επιχείρηση, που εμπορεύεται είδη τεχνολογίας (gadgets) σε κοινό τοπικής αγοράς, μπορεί πλέον μέσω της κατασκευής ιστοσελίδας e-shop να διεκδικήσει πωλήσεις πανελλαδικά αλλά και παγκόσμια.

Μία επιχείρηση για να διαφημιστεί ψηφιακά θα πρέπει να θέσει στόχους και στρατηγική. Για την διαφήμιση στο Ίντερνετ χρειάζεται να προχωρήσει στην χρήση των απαραίτητων εργαλειών που θα βοηθήσουν στη συνολική προωθήση. Τα βασικότερα από αυτά είναι η διαφήμιση στο Facebook μέσω του business manager και η διαφήμιση στη Google μέσω των Google Ads.

[Infographic] Βασικές διαφορές – Google Ads vs Facebook ads

Αν δεν είστε σίγουροι για το τι πρέπει να κάνετε, τότε το παρακάτω infographic θα σας καθοδηγήσει αποτελεσματικά προς τον στόχο σας.

Όπως αναφέρει και το παραπάνω infographic το Facebook έφτασε πρόσφατα τους 2 δισ. ενεργούς χρήστες και έχει τουλάχιστον 1 τρισ. επισκέψεις τον μήνα.

Την ίδια στιγμή η Google, έχει 3,5 δισ. αναζητήσεις ανά ημέρα και 1,2 τρισ. αναζητήσεις το χρόνο. Τα Google Ads μπορούν να προσεγγίσουν μέχρι και 3 δισ. αναζητήσεις κάθε μήνα.

  • Μια διαφήμιση στη Google λοιπόν, μπορεί να προσεγγίσει μέχρι και το 90% των χρηστών του Internet.

Και οι δύο πλατφόρμες αποτελούν πολύ ισχυρά εργαλεία στο χώρο της ψηφιακής διαφήμισης. Πολλές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ταυτόχρονα και τα δύο μέσα για να πετύχουν τη μέγιστη προβολή και τους στόχους τους.

Η μακρόχρονη εμπειρία μας, μας δείχνει πως η επιτυχία μιας καμπάνιας επιτυγχάνεται με τον σωστό συνδυασμό χρήσης και των δύο εργαλειών.

Διαφήμιση στo Facebook: Ο πελάτης περιμένει να βρούμε εμείς εκείνον


“Στο Facebook η διαφήμιση μπορεί να γίνει πολύ στοχευμένη”

Κάθε χρήστης πέρα από την ηλικία και την περιοχή που μένει δηλώνει παράλληλα τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις του σε προϊόντα και υπηρεσίες.
Με αυτό τον τρόπο, τα εργαλεία του Facebook μας παρέχουν τη δυνατότητα να στοχεύσουμε κάθε διαφήμιση στο Ίντερνετ σε άτομα, τα οποία ενδιαφέρονται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας. Αυτό συμβαίνει ακόμα και όταν δεν γνωρίζουν ακόμα το brand name μας.

Παράδειγμα από πελάτη μας

Ο Σαββιδάκος είναι ένα τοπικό ψητοπωλείο της Δυτικής Θεσσαλονίκης, το οποίο εμπιστεύθηκε τις γνώσεις μας πάνω στη ψηφιακή διαφήμιση και ξεκίνησε διαφημιστικές καμπάνιες στο Facebook. Η επιχείρηση επειδή θέλει να κρατήσει την ποιότητα των γεύσεων επιλέγει να μην παρέχει υπηρεσία delivery.

Η στόχευση έγινε τοπικά έτσι ώστε να οδηγηθούν νέοι πελάτες στο κατάστημα για να δοκιμάσουν τις γεύσεις. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, επιλέξαμε να προχωρήσουμε σε προώθηση με καμπάνιες στο Facebook και όχι στη Google, διότι ο αριθμός των ενδιαφερομένων που θα αναζητήσουν το brand στη Google στην περιοχή, είναι μικρός.

Για να διαφημιστεί μία επιχείρηση στο Facebook χρειάζεται να έχει περιεχόμενο με φωτογραφίες και παραγωγή βίντεο που θα προσελκύουν τους χρήστες να μάθουν περισσότερα για την επιχείρηση. Στην περίπτωση του ψητοπωλείου πραγματοποιήσαμε φωτογράφιση και συνθέσαμε ένα concept video, στο οποίο αποτυπώνεται η αγάπη του προσωπικού για την μαγειρική και τις ποιοτικές πρώτες ύλες που δίνουν στον κόσμο την ευκαιρία να δοκιμάσει.

Στόχος της καμπάνιας ήταν να αποτυπωθεί ως διαφήμιση στο Ίντερνετ ότι ο Σαββιδάκος δεν αποτελεί απλά ένα ψητοπωλείο, αλλά ένα μέρος που κρύβει μια πραγματική ιστορία αγάπης για το φαγητό που εξελίχθηκε από γενιά σε γενιά μέχρι και σήμερα.

Δείτε εδώ το βίντεο που αποτέλεσε το περιεχόμενο της χορηγούμενης διαφήμισης στο Facebook με στόχευση στην περιοχή επί δύο μήνες. Το αποτέλεσμα; Καταφέραμε να αποκτήσει φήμη το brand ως το καλύτερο ψητοπωλείο της δυτικής Θεσσαλονίκης σε μικρό χρονικό διάστημα, καθώς όσοι δοκίμασαν για πρώτη φορά έμειναν πλήρως ικανοποιήμενοι τόσο από την ποιότητα του φαγητού, όσο από την εξυπηρέτηση του προσωπικού.

Διαφήμιση στη Google: Ο πελάτης ψάχνει για εμάς.

Η περίπτωση της διαφήμισης στη Google αποτελεί μια τελείως διαφορετική προσέγγιση από εκείνη του Facebook. Ψάχνοντας κάποιος στη Google, ξέρει ακριβώς τι θέλει. Πολλές φορές οι αναζητήσεις αφορούν ακόμα το ίδιο το brand name της επιχείρησης.

Σε αντίθεση με το Facebook, είναι απαραίτητη η δημιουργία ιστοσελίδας, έτσι ώστε να μπορεί ο χρήστης να μεταβεί από την διαφήμιση που βλέπει στο δίκτυο αναζήτησης της Google στον δικό μας ιστοχώρο, όπου θα μπορέσουμε να του παρουσιάσουμε ποιοι είμαστε, τα προιόντα, υπηρεσίες, το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα κ.α. Επομένως, η κατασκεύη ιστοσελίδας είναι μία διαδικασία που αποτελεί βασική προυπόθεση για να ξεκινήσουμε καμπάνιες Google.

Η 1η θέση στη Google δεν είναι πάντοτε η βέλτιστη λύση

Επειδή πολλοί ο ανταγωνισμός για συγκεκριμένες λέξεις μπορεί να είναι μεγάλος, είναι πιθανό να μην μπορούμε να είμαστε πάντοτε στη 1η θέση στη Google. Όμως αυτό δεν είναι πάντοτε κακό, διότι οι πρώτες θέσεις συνήθως έχουν μεγαλύτερο κόστος καθώς οι χρήστες συνηθίζουν να επισκέπτονται τις περισσότερες σελίδες που βρίσκονται στη πρώτη σελίδα αναζήτησης.

Για την σωστή διαφήμιση στο Ίντερνετ μέσω Google, εκτός από την θέση αναζήτησης παίζει σημαντικό ρόλο η ποιότητα της εμπειρίας που θα βιώσει ο χρήστης αφού μεταβεί στην ιστοσελίδα μας. Επομένως, αν το website μας αργεί ή ο σχεδιασμός και το περιεχόμενο δε συνάδουν με την εταιρική ταυτότητα του brand, οι χρήστες είναι πολύ πιθανόν να φύγουν από την σελίδα χωρίς να προλάβουν να την κατανοήσουν.

Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και πολλές φορές πρέπει και οι ίδιες οι επιχειρήσεις να έχουν ανταγωνιστικές τιμές και καινοτομίες, έτσι ώστε οι διαδικτυακοί χρήστες να βρουν ευκαιρίες που δεν μπορούν νόα βρουν αλλού. Άρα, η απόδοση της διαφήμισης της Google δεν είναι θέμα μόνο διαχείρισης του εργαλείου και μίας καλής ιστοσελίδας, αλλά εξαρτάται από την συνολική στρατηγική τοποθέτηση του brand στην αγορά.

Έρευνα μάρκετινγκ και ανταγωνισμού είναι η πρώτη μας δουλειά

Η εταιρεία μας πριν ξεκινήσει οποιαδήποτε διαφήμιση στο Ίντερνετ μέσω των εργαλειών Facebook και Google, πραγματοποιεί έρευνα μάρκετινγκ όπου γίνεται στοχοθέτηση των ανταγωνιστών, καταγραφή των προϊόντων και τιμών. Παράλληλα προσπαθούμε να βρούμε το λεγόμενο “niche market”, την εξειδικευμένη αγορά στην οποία η επιχείρηση είναι πιο ανταγωνιστική και υπάρχουν ευκαιρίες για να τοποθετηθεί.

Η λέξη κλειδί “γυναικεία παπούτσια” έχει χιλιάδες αναζητήσεις στη Google μηνιαία, όπως εξίσου πολλά είναι και τα e-shop που πουλάνε γυνακεία παπούτσια. Το κόστος για να βρίσκεται κάποιος στη πρώτη σελίδα αναζήτησης είναι πολύ υψηλό και συνήθως αποτρεπτικό για μία νέα επιχείρηση που ξεκινάει με χαμηλό budget διαφήμισης.

Όμως, αν είμαστε ένα brand το οποίο πουλάει ¨γυνακεία αθλητικά παπούτσια προπόνησης” έχουμε ένα niche market να στοχεύσουμε, το οποίο είναι πιο εξειδικευμένο και αποτελεί ευκαιρία – λέξη κλειδί, καθώς έχει αρκετές αναζητήσεις μηνιαία έτσι ώστε να μπορέσουμε να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας σε μία αγορά όπου είναι πολύ λιγότεροι οι ανταγωνιστές.

Βελτιστοποίηση καμπάνιας Google

Για να μπορέσει μία επιχείρηση να διαφημιστεί μέσω της Google με χαμηλό budget, θα πρέπει πρώτα να γίνει μία έρευνα από ειδικές λέξεις-κλειδιά, το λεγόμενο “keyword research”. Η έρευνα αυτή αφορά λέξεις που έχουν χαμηλό ανταγωνισμό, καλό αριθμό αναζητήσεων μηνιαία και παραπέμπουν σε προϊόντα ή υπηρεσίες μας.

Αν έχουμε στη διάθεση μας αρκετά μεγάλο budget, μπορούμε να επεκτείνουμε την ορατότητα των λέξεων κλειδιών με συνώνυμες παρόμοιες λέξεις ή φράσεις, έτσι ώστε να έχουμε μεγαλύτερο αριθμό ενδιαφερόμενων.

Στο παραπάνω έγκειται και το γεγονός ότι πολλές επιχειρήσεις σπαταλούν σημαντικά ποσά στη Google χωρίς όμως να λαμβάνουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα, διότι δεν χειρίζονται σωστά τις διαφημίσεις και τις λέξεις που πρέπει να στοχεύσουν.

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για διαφήμιση στο Facebook και στη Google για τη προώθηση της επιχείρησης σας επικοινωνείστε μαζί μας σήμερα!