Διαφήμιση στο Ίντερνετ: Facebook ή Google;

Διαφήμιση στο Ίντερνετ

Η διαφήμιση στο Ίντερνετ δίνει ευκαιρίες εξέλιξης στις ελληνικές επιχειρήσεις


Γιατί οι ελληνικές επιχειρήσεις διστάζουν να επενδύσουν χρήματα σε διαφήμιση στο Ίντερνετ;

Η αιτία έγκειται στο γεγονός ότι οι επιχειρηματίες έζησαν μία επίπονη δεκαετία κρίσης. Είναι πολύ δύσκολο σε μια περίοδο κρίσης να επενδύσει κανείς στην προώθηση της επιχείρησης του, ειδικά σε κάτι καινούργιο και τεχνολογικό, όπως είναι η διαφήμιση στο διαδίκτυο.

Η διαφήμιση στο διαδίκτυο ως οικονομική διέξοδος ανάπτυξης της επιχείρησης

Σιγά σιγά, οι επιχειρήσεις έχουν ξεκινήσει να περιηγούνται στον κόσμο της ψηφιακής επικοινωνίας. Αρχίζουν να σκέφτονται με διαφορετικό τρόπο, ψάχνοντας να βρουν νέες διεξόδους ανάπτυξης της επιχείρησης τους με αποτελεσματική διαφήμιση στο διαδίκτυο.

Το σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον δίνει, πλέον, προβάδισμα στις επιχειρήσεις, παρέχοντας τους την δυνατότητα να διαφημιστούν σε αγορές που δεν μπορούσαν στο παρελθόν.

Για παράδειγμα, μια τοπική επιχείρηση, η οποία εμπορεύεται είδη τεχνολογίας (gadgets) σε κοινό τοπικής αγοράς, μπορεί πια, μέσω της κατασκευής ιστοσελίδας e-shop, να διεκδικήσει πωλήσεις, τόσο πανελλαδικά όσο και παγκόσμια.

Μια επιχείρηση, για να διαφημιστεί ψηφιακά, θα πρέπει να θέσει στόχους και στρατηγική. Για τη διαφήμιση στο διαδίκτυο χρειάζεται να προχωρήσει στη χρήση των απαραίτητων εργαλειών που θα βοηθήσουν στη συνολική προωθήση. Τα βασικότερα από αυτά είναι η διαφήμιση στο Facebook μέσω του business manager και η διαφήμιση στη Google μέσω των Google Ads.

[Infographic] Βασικές διαφορές – Google Ads vs Facebook ads

Αν δεν είστε σίγουροι για το τι πρέπει να κάνετε, τότε το παρακάτω infographic θα σας καθοδηγήσει αποτελεσματικά προς τον στόχο σας.

Όπως αναφέρει και το παραπάνω infographic, το Facebook έφτασε πρόσφατα τους 2 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες και έχει τουλάχιστον 1 τρισεκατομμύριο επισκέψεις τον μήνα.

Την ίδια στιγμή, η Google, έχει 3,5 δισ. αναζητήσεις ανά ημέρα και 1,2 τρισ. αναζητήσεις τον χρόνο. Τα Google Ads μπορούν να προσεγγίσουν μέχρι και 3 δισ. αναζητήσεις κάθε μήνα.

  • Μια διαφήμιση στη Google, λοιπόν, μπορεί να προσεγγίσει μέχρι και το 90% των χρηστών του Internet.

Και οι δύο πλατφόρμες αποτελούν πολύ ισχυρά εργαλεία στον χώρο της ψηφιακής διαφήμισης. Πολλές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν, ταυτόχρονα, και τα δύο μέσα για να πετύχουν τη μέγιστη προβολή και τους στόχους τους.

Η μακρoχρόνια εμπειρία μας δείχνει πως η επιτυχία μιας καμπάνιας επιτυγχάνεται με τον σωστό συνδυασμό χρήσης και των δύο εργαλείων.

Διαφήμιση στo Facebook: Ο πελάτης περιμένει να βρούμε εμείς εκείνον


“Στο Facebook η διαφήμιση μπορεί να γίνει πολύ στοχευμένη”

Κάθε χρήστης πέρα από την ηλικία και την περιοχή που μένει, δηλώνει παράλληλα, τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις του σε προϊόντα και υπηρεσίες.

Με αυτόν τον τρόπο, τα εργαλεία του Facebook μας παρέχουν τη δυνατότητα να στοχεύσουμε κάθε διαφήμιση στο διαδίκτυο σε άτομα τα οποία ενδιαφέρονται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας. Αυτό συμβαίνει ακόμα και όταν δεν γνωρίζουν το brand name μας.

Παράδειγμα από πελάτη μας

Ο “Σαββιδάκος” είναι ένα τοπικό ψητοπωλείο στην Δυτική Θεσσαλονίκη. Ο “Σαββιδάκος” εμπιστεύθηκε τις γνώσεις μας πάνω στην ψηφιακή διαφήμιση και ξεκίνησε καμπάνιες στο Facebook. Η επιχείρηση, επειδή θέλει να κρατήσει την χαρακτηριστική ποιότητα των προϊόντων της, επιλέγει να μην παρέχει υπηρεσία delivery.

Η στόχευση έγινε τοπικά, έτσι ώστε να οδηγηθούν νέοι πελάτες στο κατάστημα για να δοκιμάσουν τις γεύσεις. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, επιλέξαμε να προχωρήσουμε σε προώθηση με καμπάνιες στο Facebook και όχι στην Google. Ο λόγος για αυτό ήταν πως ο αριθμός των ενδιαφερομένων που θα αναζητήσουν το brand στην Google στην περιοχή, είναι μικρός.

Για να διαφημιστεί μια επιχείρηση στο Facebook χρειάζεται να έχει περιεχόμενο με φωτογραφίες και παραγωγή βίντεο. Το υλικό αυτό θα προσελκύσει τους χρήστες να μάθουν περισσότερα για την εκάστοτε επιχείρηση. Στην περίπτωση του ψητοπωλείου, πραγματοποιήσαμε εκτενή φωτογράφηση και συνθέσαμε ένα concept video. Σκοπός μας ήταν να φανεί η αγάπη του προσωπικού για τη μαγειρική και τις ποιοτικές πρώτες-ύλες που προσφέρονται στον αγοραστικό κοινό.

Στόχος της καμπάνιας ήταν να επικοινωνηθεί, μέσω της διαφήμισης στο διαδίκτυο, ότι ο Σαββιδάκος δεν αποτελεί απλά ένα ψητοπωλείο. Αποτελεί ένα μέρος όπου κρύβεται μια πραγματική ιστορία αγάπης για το φαγητό. Μια ιστορία αγάπης που εξελίχθηκε από γενιά σε γενιά, μέχρι και σήμερα.

Αποτέλεσμα

Καταφέραμε σε μικρό χρονικό διάστημα το brand να αποκτήσει τη φήμη του καλύτερου ψητοπωλείου της Δυτικής Θεσσαλονίκης. Στο γεγονός αυτό συνέβαλαν όλοι όσοι δοκίμασαν για πρώτη φορά και έμειναν πλήρως ικανοποιημένοι. Ικανοποιημένοι τόσο από την ποιότητα του φαγητού, όσο και από την εξυπηρέτηση του προσωπικού.

Διαφήμιση στην Google: Ο πελάτης ψάχνει για εμάς.

Η περίπτωση της διαφήμισης στην Google αποτελεί μια τελείως διαφορετική προσέγγιση από εκείνη του Facebook. Ψάχνοντας κάποιος στην Google, ξέρει ακριβώς τι θέλει. Πολλές φορές οι αναζητήσεις αφορούν ακόμα και το ίδιο το brand name μιας επιχείρησης.

Σε αντίθεση με το Facebook, για την διαφήμιση στη Google είναι απαραίτητη η δημιουργία ιστοσελίδας. Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορέσουμε να κατευθύνουμε τον χρήστη που κάνει κλικ στη διαφήμιση μας στην σελίδα μας. Εκεί θα μπορέσουμε να του παρουσιάσουμε ποιοι είμαστε, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες, το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα κτλ. Επομένως, η κατασκευή ιστοσελίδας είναι μια διαδικασία που αποτελεί βασική προϋπόθεση για να ξεκινήσουμε καμπάνιες Google.

Η 1η θέση στην Google δεν είναι πάντοτε η βέλτιστη επιλογή

Πολλές φορές, ο ανταγωνισμός για συγκεκριμένες λέξεις μπορεί να είναι μεγάλος. Είναι πιθανό να μην μπορούμε να είμαστε πάντοτε στη 1η θέση στην Google. Αυτό, όμως, δεν είναι πάντοτε κακό. Οι πρώτες θέσεις, συνήθως, έχουν μεγαλύτερο κόστος, μιας και οι χρήστες πατούν συχνότερα κλικ στα πρώτα αποτελέσματα, καθώς συνηθίζουν να επισκέπτονται τις περισσότερες σελίδες που βρίσκονται στην πρώτη σελίδα αναζήτησης.

Για τη σωστή διαφήμιση στο διαδίκτυο μέσω Google, εκτός από τη θέση αναζήτησης, σημαντικό ρόλο παίζει η ποιότητα της εμπειρίας που θα βιώσει ο χρήστης αφού μεταβεί στην ιστοσελίδα μας. Αν το website μας αργεί ή ο σχεδιασμός και το περιεχόμενο δεν συνάδουν με την εταιρική ταυτότητα του brand, οι χρήστες είναι πολύ πιθανό να φύγουν από τη σελίδα χωρίς να προλάβουν να την κατανοήσουν.

Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και πολλές φορές πρέπει και οι ίδιες οι επιχειρήσεις να έχουν ανταγωνιστικές τιμές και καινοτομίες. Πρέπει οι διαδικτυακοί χρήστες να βρουν ευκαιρίες σε αυτές που δεν μπορούν να βρουν αλλού. Άρα, η απόδοση της διαφήμισης στην Google δεν είναι θέμα μόνο διαχείρισης εργαλείου ή ιστοσελίδας. Σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η συνολική στρατηγική τοποθέτηση του brand στην αγορά.

Έρευνα μάρκετινγκ και ανταγωνισμού είναι η πρώτη μας δουλειά

Η εταιρεία μας, πριν ξεκινήσει οποιαδήποτε διαφήμιση στο διαδίκτυο μέσω των εργαλείων Facebook και Google, πραγματοποιεί έρευνα μάρκετινγκ. Κατά την έρευνα μάρκετινγκ, πραγματοποιείται ανάλυση των ανταγωνιστών, καταγραφή των προϊόντων και των τιμών.

Παράλληλα, προσπαθούμε να βρούμε το λεγόμενο “niche market”, την εξειδικευμένη αγορά στην οποία η επιχείρηση είναι πιο ανταγωνιστική και υπάρχουν ευκαιρίες για να τοποθετηθεί.

Η λέξη-κλειδί “γυναικεία παπούτσια” έχει χιλιάδες αναζητήσεις στην Google μηνιαία, όμως εξίσου πολλά είναι και τα eshop που πουλάνε γυνακεία παπούτσια. Το κόστος για να βρίσκεται κάποιος στην πρώτη σελίδα αναζήτησης είναι πολύ υψηλό και, συνήθως, αποτρεπτικό για μια νέα επιχείρηση που ξεκινάει με χαμηλό budget διαφήμισης.

Ωστόσο, αν είμαστε ένα brand που πουλάει “γυναικεία αθλητικά παπούτσια προπόνησης” έχουμε ένα -πιο εξειδικευμένο- niche market να στοχεύσουμε. Συνεπώς, κάτι τέτοιο αποτελεί μια ευκαιρία/λέξη-κλειδί, αφού βλέπουμε πως έχει αρκετές αναζητήσεις μηνιαία. Έτσι, μπορούμε να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας σε μια αγορά στην οποία είναι πολύ λιγότεροι οι ανταγωνιστές.

Βελτιστοποίηση καμπάνιας Google

Για να μπορέσει μια επιχείρηση να διαφημιστεί στην Google με χαμηλό budget, θα πρέπει πρώτα να γίνει έρευνα σε ειδικές λέξεις-κλειδιά, το λεγόμενο “keyword research”. Η έρευνα αυτή αφορά λέξεις που έχουν χαμηλό ανταγωνισμό, καλό αριθμό αναζητήσεων μηνιαία και παραπέμπουν σε προϊόντα ή υπηρεσίες μας.

Αν έχουμε στη διάθεση μας αρκετά μεγάλο budget, μπορούμε να επεκτείνουμε την ορατότητα των διαφημίσεων με συνώνυμες λέξεις ή φράσεις. Αυτό θα μας επιτρέψει να έχουμε μεγαλύτερο αριθμό ενδιαφερόμενων.

Πολλές φορές, όμως, αυτό έχει τα αντίθετα αποτελέσματα. Αρκετές επιχειρήσεις σπαταλούν σημαντικά ποσά στην Google, χωρίς να λαμβάνουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Βασικός λόγος για αυτό είναι ο λάθος χειρισμός των διαφημίσεων και των λέξεων που πρέπει να στοχευθούν.

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για διαφήμιση στο Facebook και στην Google, και, γενικότερα, για την προώθηση της επιχείρησής σας, επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα!

CONTACT

Επικοινωνήστε μαζί μας για να λάβετε μια προσαρμοσμένη για εσάς πρόταση συνεργασίας.

E-mail: [email protected]