Η διαφήμιση στο Ίντερνετ δίνει ευκαιρίες εξέλιξης στις ελληνικές επιχειρήσεις


Γιατί όμως οι ελληνικές επιχειρήσεις διστάζουν να επενδύσουν χρήματα σε διαφήμιση στο Ίντερνετ;

Η αιτία έγκειται στο γεγονός ότι οι επιχειρηματίες έζησαν μία επίπονη δεκαετία κρίσης. Είναι πολύ δύσκολο σε μια περίοδο κρίσης να επενδύσει κανείς στην προώθηση της επιχείρησης του, σε κάτι καινούργιο και τεχνολογικό, όπως είναι η διαφήμιση στο Ίντερνετ.

Η διαφήμιση στο Ίντερνετ ως μία οικονομική διέξοδος ανάπτυξης της επιχείρησης

Σιγά σιγά, οι επιχειρήσεις έχουν ξεκινήσει να περιηγούνται στον κόσμο της ψηφιακής επικοινωνίας. Αρχίζουν να σκέφτονται με διαφορετικό τρόπο ψάχνοντας να βρουν νέες διεξόδους ανάπτυξης της επιχείρησης τους με αποτελεσματική διαφήμιση στο Ίντερνετ.

Το Διαδίκτυο δίνει πλέον προβάδισμα στις επιχειρήσεις, παρέχοντας τους την δυνατότητα να διαφημισθούν σε αγορές που δεν μπορούσαν στο παρελθόν.

Για παράδειγμα, μια τοπική επιχείρηση, η οποία εμπορεύεται είδη τεχνολογίας (gadgets) σε κοινό τοπικής αγοράς, μπορεί πλέον μέσω της κατασκευής ιστοσελίδας e-shop να διεκδικήσει πωλήσεις, τόσο πανελλαδικά όσο και παγκόσμια.

Μία επιχείρηση για να διαφημιστεί ψηφιακά θα πρέπει να θέσει στόχους και στρατηγική. Για τη διαφήμιση στο Ίντερνετ χρειάζεται να προχωρήσει στην χρήση των απαραίτητων εργαλειών που θα βοηθήσουν στη συνολική προωθήση. Τα βασικότερα από αυτά είναι η διαφήμιση στο Facebook μέσω του business manager και η διαφήμιση στη Google μέσω των Google Ads.

[Infographic] Βασικές διαφορές – Google Ads vs Facebook ads

Αν δεν είστε σίγουροι για το τι πρέπει να κάνετε, τότε το παρακάτω infographic θα σας καθοδηγήσει αποτελεσματικά προς τον στόχο σας.

Όπως αναφέρει και το παραπάνω infographic το Facebook έφτασε πρόσφατα τους 2 δισ. ενεργούς χρήστες και έχει τουλάχιστον 1 τρισ. επισκέψεις τον μήνα.

Την ίδια στιγμή η Google, έχει 3,5 δισ. αναζητήσεις ανά ημέρα και 1,2 τρισ. αναζητήσεις το χρόνο. Τα Google Ads μπορούν να προσεγγίσουν μέχρι και 3 δισ. αναζητήσεις κάθε μήνα.

  • Μια διαφήμιση στη Google λοιπόν, μπορεί να προσεγγίσει μέχρι και το 90% των χρηστών του Internet.

Και οι δύο πλατφόρμες αποτελούν πολύ ισχυρά εργαλεία στο χώρο της ψηφιακής διαφήμισης. Πολλές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ταυτόχρονα και τα δύο μέσα για να πετύχουν τη μέγιστη προβολή και τους στόχους τους.

Η μακρoχρόνια εμπειρία μας, δείχνει πως η επιτυχία μιας καμπάνιας επιτυγχάνεται με τον σωστό συνδυασμό χρήσης και των δύο εργαλειών.

Διαφήμιση στo Facebook: Ο πελάτης περιμένει να βρούμε εμείς εκείνον


“Στο Facebook η διαφήμιση μπορεί να γίνει πολύ στοχευμένη”

Κάθε χρήστης πέρα από την ηλικία και την περιοχή που μένει, δηλώνει παράλληλα, τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις του σε προϊόντα και υπηρεσίες.
Με αυτό τον τρόπο, τα εργαλεία του Facebook μας παρέχουν τη δυνατότητα να στοχεύσουμε κάθε διαφήμιση στο Ίντερνετ σε άτομα, τα οποία ενδιαφέρονται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας. Αυτό συμβαίνει ακόμα και όταν δεν γνωρίζουν ακόμα το brand name μας.

Παράδειγμα από πελάτη μας

Ο “Σαββιδάκος” είναι ένα τοπικό ψητοπωλείο της Δυτικής Θεσσαλονίκης. Ο “Σαββιδάκος” εμπιστεύθηκε τις γνώσεις μας πάνω στη ψηφιακή διαφήμιση και ξεκίνησε διαφημιστικές καμπάνιες στο Facebook. Η επιχείρηση επειδή θέλει να κρατήσει την ποιότητα των γεύσεων επιλέγει να μην παρέχει υπηρεσία delivery.

Η στόχευση έγινε τοπικά, έτσι ώστε να οδηγηθούν νέοι πελάτες στο κατάστημα για να δοκιμάσουν τις γεύσεις. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, επιλέξαμε να προχωρήσουμε σε προώθηση με καμπάνιες στο Facebook και όχι στη Google. Ο λόγος για αυτό ήταν πως ο αριθμός των ενδιαφερομένων που θα αναζητήσουν το brand στη Google στην περιοχή, είναι μικρός.

Για να διαφημιστεί μία επιχείρηση στο Facebook χρειάζεται να έχει περιεχόμενο με φωτογραφίες και παραγωγή βίντεο. Το υλικό αυτό θα προσελκύσει τους χρήστες να μάθουν περισσότερα για την επιχείρηση. Στην περίπτωση του ψητοπωλείου, πραγματοποιήσαμε φωτογράφιση και συνθέσαμε ένα concept video. Σκοπός μας ήταν να φανεί η αγάπη του προσωπικού για την μαγειρική και τις ποιοτικές πρώτες-ύλες που προσφέρουν στον κόσμο.

Στόχος της καμπάνιας ήταν να αποτυπωθεί ως διαφήμιση στο Ίντερνετ, ότι ο Σαββιδάκος δεν αποτελεί απλά ένα ψητοπωλείο. Αποτελεί ένα μέρος όπου κρύβεται μια πραγματική ιστορία αγάπης για το φαγητό. Μια ιστορία αγάπης που εξελίχθηκε από γενιά σε γενιά μέχρι και σήμερα.

Αποτέλεσμα

Δείτε εδώ το βίντεο που αποτέλεσε το περιεχόμενο της χορηγούμενης διαφήμισης στο Facebook με στόχευση στην περιοχή επί δύο μήνες. Το αποτέλεσμα; Καταφέραμε σε μικρό χρονικό διάστημα το brand να αποκτήσει την φήμη του καλύτερο ψητοπωλείο της δυτικής Θεσσαλονίκης. Στο γεγονός αυτό συνέβαλαν όλοι όσοι δοκίμασαν για πρώτη φορά και έμειναν πλήρως ικανοποιημένοι. Ικανοποιημένοι τόσο από την ποιότητα του φαγητού, όσο και από την εξυπηρέτηση του προσωπικού.

Διαφήμιση στη Google: Ο πελάτης ψάχνει για εμάς.

Η περίπτωση της διαφήμισης στη Google αποτελεί μια τελείως διαφορετική προσέγγιση από εκείνη του Facebook. Ψάχνοντας κάποιος στη Google, ξέρει ακριβώς τι θέλει. Πολλές φορές οι αναζητήσεις αφορούν ακόμα το ίδιο το brand name της επιχείρησης.

Σε αντίθεση με το Facebook για την διαφήμιση στην Google είναι απαραίτητη η δημιουργία ιστοσελίδας. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσουμε να κατευθύνουμε τον χρήστη που κάνει κλικ στην διαφήμιση μας στην σελίδα μας. Εκεί θα μπορέσουμε να του παρουσιάσουμε ποιοι είμαστε, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες, το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα κλπ. Επομένως, η κατασκεύη ιστοσελίδας είναι μία διαδικασία που αποτελεί βασική προϋπόθεση για να ξεκινήσουμε καμπάνιες Google.

Η 1η θέση στη Google δεν είναι πάντοτε η βέλτιστη λύση

Πολλές φορές ο ανταγωνισμός για συγκεκριμένες λέξεις μπορεί να είναι μεγάλος. Είναι πιθανό να μην μπορούμε να είμαστε πάντοτε στη 1η θέση στη Google. Αυτό, όμως, δεν είναι πάντοτε κακό. Οι πρώτες θέσεις συνήθως έχουν μεγαλύτερο κόστος μιας και οι χρήστες πατούν συχνότερα κλικ στα πρώτα αποτελέσματα, καθώς οι χρήστες συνηθίζουν να επισκέπτονται τις περισσότερες σελίδες που βρίσκονται στη πρώτη σελίδα αναζήτησης.

Για την σωστή διαφήμιση στο Ίντερνετ μέσω Google, εκτός από την θέση αναζήτησης, σημαντικό ρόλο παίζει η ποιότητα της εμπειρίας που θα βιώσει ο χρήστης αφού μεταβεί στην ιστοσελίδα μας. Αν το website μας αργεί ή ο σχεδιασμός και το περιεχόμενο δε συνάδουν με την εταιρική ταυτότητα του brand, οι χρήστες είναι πολύ πιθανό να φύγουν από την σελίδα χωρίς να προλάβουν να την κατανοήσουν.

Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και πολλές φορές πρέπει και οι ίδιες οι επιχειρήσεις να έχουν ανταγωνιστικές τιμές και καινοτομίες. Πρέπει οι διαδικτυακοί χρήστες να βρουν ευκαιρίες σε αυτές που δεν μπορούν να βρουν αλλού. Άρα, η απόδοση της διαφήμισης της Google δεν είναι θέμα μόνο διαχείρισης του εργαλείου ή ιστοσελίδας. Σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η συνολική στρατηγική τοποθέτηση του brand στην αγορά.

Έρευνα μάρκετινγκ και ανταγωνισμού είναι η πρώτη μας δουλειά

Η εταιρεία μας πριν ξεκινήσει οποιαδήποτε διαφήμιση στο Ίντερνετ μέσω των εργαλείων Facebook και Google, πραγματοποιεί έρευνα μάρκετινγκ. Κατά την έρευνα μάρκετινγκ πραγματοποιείται ανάλυση των ανταγωνιστών, καταγραφή των προϊόντων και των τιμών. Παράλληλα, προσπαθούμε να βρούμε το λεγόμενο “niche market”, την εξειδικευμένη αγορά, στην οποία η επιχείρηση είναι πιο ανταγωνιστική και υπάρχουν ευκαιρίες για να τοποθετηθεί.

Η λέξη κλειδί “γυναικεία παπούτσια” έχει χιλιάδες αναζητήσεις στη Google μηνιαία, όπως εξίσου πολλά είναι και τα e-shop που πουλάνε γυνακεία παπούτσια. Το κόστος για να βρίσκεται κάποιος στη πρώτη σελίδα αναζήτησης είναι πολύ υψηλό και συνήθως αποτρεπτικό για μία νέα επιχείρηση που ξεκινάει με χαμηλό budget διαφήμισης.

Ωστόσο, αν είμαστε ένα brand που πουλάει “γυναικεία αθλητικά παπούτσια προπόνησης” έχουμε ένα -πιο εξειδικευμένο- niche market να στοχεύσουμε. Συνεπώς, κάτι τέτοιο αποτελεί μία ευκαιρία – λέξη κλειδί, αφού βλέπουμε πως έχει αρκετές αναζητήσεις μηνιαία. Έτσι, μπορούμε να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας σε μία αγορά, στην οποία είναι πολύ λιγότεροι οι ανταγωνιστές.

Βελτιστοποίηση καμπάνιας Google

Για να μπορέσει μία επιχείρηση να διαφημιστεί στη Google με χαμηλό budget, θα πρέπει πρώτα να γίνει μία έρευνα από ειδικές λέξεις-κλειδιά. Το λεγόμενο “keyword research”. Η έρευνα αυτή αφορά λέξεις που έχουν χαμηλό ανταγωνισμό, καλό αριθμό αναζητήσεων μηνιαία και παραπέμπουν σε προϊόντα ή υπηρεσίες μας.

Αν έχουμε στη διάθεση μας αρκετά μεγάλο budget, μπορούμε να επεκτείνουμε την ορατότητα των διαφημίσεων με συνώνυμες λέξεις ή φράσεις. Αυτό θα μας επιτρέψει έτσι ώστε να έχουμε μεγαλύτερο αριθμό ενδιαφερόμενων.

Πολλές φορές όμως αυτό έχει τα αντίθετα αποτελέσματα. Αρκετές επιχειρήσεις σπαταλούν σημαντικά ποσά στη Google χωρίς όμως να λαμβάνουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Βασικός λόγος για αυτό είναι ο λάθος χειρισμός των διαφημίσεων και των λέξεων που πρέπει να στοχευθούν.

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για διαφήμιση στο Facebook και στη Google και τη προώθηση της επιχείρησης σας επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα!