Τι είναι το SEO;

Ορισμός του SEO: Το SEO (Search Engine Optimization), είναι ένα σύνολο βέλτιστων πρακτικών για την εμφάνιση μίας ιστοσελίδας στις πρώτες θέσεις αναζήτησης. Το SEO χωρίζεται σε δύο τεχνικές: On Page SEO και Off Page SEO.

Πως μπορώ να κάνω SEO;

Εφόσον παραπάνω δόθηκε ο ορισμός για το τι είναι το SEO τώρα θα αναλύσουμε και το πώς μπορεί κάποιος να κάνει SEO. Η προώθηση ιστοσελίδων SEO είναι πολύπλοκη διαδικασία. Αυτό γιατί, ναι μεν αποτελεί τον πιο σίγουρο και αποτελεσματικό τρόπο διαφήμισης, θέλει όμως υπομονή για να φανούν τα αποτελέσματα του. 

Εάν όλοι γνώριζαν πώς ο αλγόριθμος της Google λειτουργούσε, όλοι θα έκαναν το ίδιο. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε για να πετύχουμε αποτελέσματα στο SEO για την επιχείρηση μας είναι να απευθυνθούμε σε ειδικούς που έχουν εμπειρία (SEO experts) ή σε διαφημιστικές εταιρείες που γνωρίζουν το αντικείμενο και έχουν φέρει ήδη αποτελέσματα για πελάτες που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στις πρώτες θέσεις αναζήτησης.

Rock Tip: Η Yahoo δεν διαθέτει δική της μηχανή αναζήτησης. Ξεκίνησε ως κατάλογος, όπου τα αποτελέσματα “αναζήτησης” προήλθαν από ιστότοπους που επιλέχθηκαν από την ομάδα της Yahoo. Το Yahoo χρησιμοποιεί τώρα την τεχνολογία αναζήτησης του Bing τεχνικά στο background. Μεταξύ της ιστοσελίδας του Bing και του Yahoo, η αναζήτηση με Bing είναι 26,1% στις ΗΠΑ, ενώ το Google είναι 65,6%.

Πως ανεβαίνει η κατάταξη της ιστοσελίδα σας με το SEO

βελτιστοποίηση ιστοσελίδας seo

Για να κατανοήσουμε τι είναι το SEO καλύτερα, ένα από τα πιο συχνά χαρακτηριστικά των ιστοσελίδων που εμφανίζονται στην πρώτη θέση αναζητήσεων στην Google, είναι ένας σχετικά μεγάλος αριθμός εισερχόμενων συνδέσμων (backlinks). 

Ας υποθέσουμε ότι έχετε μία επιχείρηση που πουλάει προϊόντα κηπουρικής online. Γράφετε λοιπόν, ένα καταπληκτικό άρθρο, το οποίο δίνει πολύ καλές πληροφορίες και tips στους επισκέπτες, με θέμα «Πράσινη θεραπεία»: «Πώς η κηπουρική βοηθά στην καταπολέμηση της κατάθλιψης;». 

Θεωρητικά, ένα τέτοιο εξαιρετικό περιεχόμενο θα εμφανιστεί και θα κοινοποιηθεί από πολλούς χρήστες στο διαδίκτυο κάνοντας link (παραπομπή με σύνδεσμο) στο αρχικό μας άρθρο. 

Από την μία μεριά, η ιστοσελίδα σας αποκτά σημαντικότητα για την Google. Από την άλλη πάλι, το ίδιο το brand αποκτά κύρος και δίνει περισσότερους λόγους στους χρήστες να εμπιστευτούν και τα διαθέσιμα προϊόντα κηπουρικής που παρέχει το e-shop του ίδιου brand.

Όταν ψάχνετε στην αναζήτηση της Google την λέξη “iPhone”, τα κορυφαία αποτελέσματα αναζήτησης είναι σχεδόν πάντα σελίδες της Apple inc. Αυτό γίνεται γιατί η συντριπτική πλειοψηφία του περιεχομένου που σχετίζεται με το iPhone έχει συνδέσμους με την ιστοσελίδα της Apple.

Ειδικοί του κλάδου υποθέτουν ότι οι υπερσύνδεσμοι (links) είναι ο σημαντικότερος παράγοντας που πρέπει να έχει ένα site. 

Αντίθετα, μερικοί γκουρού του blogging επιμένουν ότι το μόνο που έχει σημασία είναι το καλό περιεχόμενο. Με αυτό τον τρόπο υπονοούν ότι ο αλγόριθμος κατάταξης είναι αξιοκρατικός.

Ποια είναι τα οφέλη του SEΟ;

οφέλη seo

Τα οφέλη του SEO:

  • είναι μία σίγουρη επένδυση online για startups
  • προσφέρει δωρεάν επισκεψιμότητα σε μία ιστοσελίδα
  • δίνει προβάδισμα στον ανταγωνισμό
  • δίνει καλύτερα αποτελέσματα μετατροπών (Conversion Rates) σε σχέση με τη πληρωμένη διαφήμιση
  • αυξάνει την αναγνωρισιμότητα του brand
  • μειώνει το κόστος διαφήμισης μακροχρόνια

 

Η 1η θέση στις αναζητήσεις καταλαμβάνει τα περισσότερα click

πρώτη θέση στη Google

 

Ένα αποτέλεσμα #1 στην Google, διατηρούμενο με την πάροδο του χρόνου, θα προσφέρει σταθερή επισκεψιμότητα. Εάν για παράδειγμα ο όρος αναζήτησης “συσκευασία κηπουρικής” έχει περίπου 300 αναζητήσεις μηνιαία σε όλη την Ελλάδα, το αποτέλεσμα #1 θα έχει κλικ στο 40% περίπου των συνολικών εμφανίσεων.

Αυτό σημαίνει ότι η κορυφαία θέση κατάταξης της λέξης θα λάβει περίπου 120 επισκέψεις αυτό το μήνα, 120 επισκέψεις τον άλλον μήνα, και ούτω καθεξής. 

Η ταξινόμηση των θέσεων αναζήτησης στην Google δεν είναι στατική. Μπορεί να ξεπεραστεί από άλλες νέες σελίδες που αποκτούν αξία με τη πάροδο του χρόνου, καθώς εισέρχονται στην διαδικτυακή αγορά. 

Παρόλα αυτά, η κατάκτηση υψηλής θέσης στις μηχανές αναζήτησης είναι μια διαδικασία που χρειάζεται λιγότερη συντήρηση και περισσότερο χρόνο σε σχέση με τα social media.

Rock Tip: Μια μελέτη της AOL διαπίστωσε ότι το #1 αποτέλεσμα παίρνει το 42,1% των κλικ σε όλα τα αποτελέσματα αναζήτησης της Google. Η διανομή κλικ για τα αποτελέσματα #2 έως #9 στη σελίδα 1: 11,9%, 8,5%, 6,1%, 4,9%, 4,1%, 3,1%, 3,0%, 2,9% και 3,0%. Έτσι το #1 αποτέλεσμα παίρνει 3,5 φορές περισσότερη επισκεψιμότητα από το αποτέλεσμα #2.

Τι είναι το SEO για τις ιστοσελίδες

Για το SEO όμως είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι οι μηχανές αναζήτησης κατατάσσουν συγκεκριμένες σελίδες με βάση συγκεκριμένα topics.

Καθένα από τα 10 πρώτα αποτελέσματα που βρίσκονται στις μηχανές αναζήτησης της Google οδηγούν σε ένα διαφορετικό URL (σύνδεσμο ιστοσελίδας).

Κάθε σελίδα μιας ιστοσελίδας έχει την δική της ταυτότητα και την δική της ευκαιρία να αποκτήσει μια καλή θέση.

Rock tip: Το PageRank είναι ένας αλγόριθμος που κατατάσσει τις σελίδες της Google σε συγκεκριμένες θέσεις ανάλογα με την ποιότητά τους. 

Το SEO κατατάσσει τα αποτελέσματα με βάση την ποιότητα του περιεχομένου

ποιότητα περιεχομένου seo

Κατανοούμε τι είναι το SEO και τη σημασία του όταν βλέπουμε ιστοσελίδες που καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις στην αναζήτηση, έχοντας πολύ καλό περιεχόμενο. Η Google εμφανίζει αξιοκρατικά τα καλύτερα αποτελέσματα, με βάση την συνολική εμπειρία των χρηστών.

Περιεχόμενο είναι οι εικόνες, τα βίντεο και τα κείμενα που εμφανίζονται όταν ο χρήστης επισκέπτεται μία υποσελίδα (URL). Όσο καλύτερο περιεχόμενο βιώσουν οι χρήστες, τόσο μεγαλύτερη η πιθανότητα αυτό το url να καταταχθεί στις πρώτες θέσεις αναζήτησης στη Google.

Για τις μηχανές αναζήτησης, καλό περιεχόμενο είναι το κείμενο που δίνει αξία στον αναγνώστη για το συγκεκριμένο topic που αναζητάει.

Ο μόνος τρόπος για να καταλάβει μια μηχανή αναζήτησης αν μια σελίδα είναι σχετική με ένα συγκεκριμένο θέμα, είναι οι λέξεις κλειδιά.

Το SEO συμπληρώνει οποιαδήποτε στρατηγική για την οικοδόμηση της επισκεψιμότητας

επισκεψιμότητα seo traffic

To SEO μπορεί να αναπτυχθεί και με τη βοήθεια των Social Media. Μια αποτελεσματική στρατηγική στα Social Media μπορεί να σας βοηθήσει να προσελκύσετε έναν μεγάλο αριθμό από φυσικά links (natural links) που είναι κατάλληλα για το SEO.

Για παράδειγμα, αν ακολουθείτε μια σημαντική blogger στο Facebook, και δημοσιεύσετε ένα στάτους με άρθρα που μπορεί να τα βρει ενδιαφέροντα, είναι πολύ πιθανό να τα αναδημοσιεύσει τοποθετώντας το credit μέσω link στο site σας. (Backlink)

Αυτό μπορεί να έχει μεγάλη αξία για το SEO. Η Google καταλαβαίνει ότι ένα σημαντικό πρόσωπο παραπέμπει στη σελίδα σας. Με αυτό τον τρόπο γίνεται σημαντική η ιστοσελίδα σας.

Tο να αποκτήσετε καλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης μπορεί να επιτευχθεί με ένα χαμηλό κόστος αποκτώντας ποιοτικά backlinks (links που δείχνουν προς το site σας).

Η μαζική αγορά ψεύτικων backlinks μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στο SEO της σελίδας.

Διαφήμιση στη Google και SEO: Ο απόλυτος συνδυασμός

Εάν θέλετε να διαφημιστείτε στη Google μπορείτε να έχετε δύο τοποθετήσεις στην ίδια σελίδα αποτελεσμάτων. Στα οργανικά αποτελέσματα και στα πληρωμένα (Διαφήμιση Google). 

Αυτό ίσως φαίνεται περιττό, όμως δεν είναι. Το να βρίσκεται το website σας και στις δύο θέσεις στην πρώτη σελίδα αναζήτησης μπορεί να αυξήσει τον αριθμό των επισκεπτών της ιστοσελίδα σας κατά 20%. 

Δοκιμάστε να κάνετε μια αναζήτηση για μια μεγάλη και γνωστή μάρκα. Για παράδειγμα, αναζητήστε για την Apple ή την Microsoft, και πιθανώς θα δείτε οργανικά και πληρωμένα αποτελέσματα.

Το SEO σας βοηθάει να βγάλετε χρήματα online

Όλοι οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων επιζητούν περισσότερη επισκεψιμότητα στην σελίδα τους. Η επισκεψιμότητα αυτή όμως χρειάζεται να αποσκοπεί σε κάτι πιο ουσιώδες. Όπως, για παράδειγμα, τα κλικ σε διαφημίσεις, οι πωλήσεις προϊόντων, η συλλογή προσωπικών στοιχείων από email διευθύνσεις και τηλέφωνα. 

Μυστικά για μία SEO-friendly ιστοσελίδα

τι είναι το seo για τις ιστοσελίδες

Ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα, θα είναι πιο εύκολο να ενταχθείτε στο ευρετήριο των μηχανών αναζήτησης από το να στοχεύσετε απλά σε ένα καλό περιεχόμενο στην ιστοσελίδα σας.

Όταν ξεκινήσετε τη δημιουργία ιστοσελίδας, καλό θα ήταν να έχετε υπόψιν σας τα παρακάτω:

  • Χρησιμοποιήστε λέξεις που αντιπροσωπεύουν την ιστοσελίδα σας και που ο κόσμος είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιήσει στις μηχανές αναζήτησης για να σας βρει.
  • Η ίδια λογική εφαρμόζεται και στις υποσελίδες των ιστοσελίδων. Κάθε blog βρίσκεται στην δική του ξεχωριστή σελίδα. Ο τίτλος λοιπόν της σελίδας πρέπει να είναι ίδιος με τον τίτλο του blog και να υπάρχει η λέξη κλειδί και στα δύο. Αυτό θα βοηθήσει στην αναγνωρισιμότητά τους από τις μηχανές αναζήτησης.
  • Ξεκινήστε να αλληλεπιδράτε με bloggers και διαχειριστές ιστοσελίδων που έχουν κοινό περιεχόμενο με την δική σας ιστοσελίδα, μέσω σχολίων στα blogs, μέσω social media και email. 

Με τον τρόπο αυτόν θα πάρετε πιο εύκολα backlinks που θα χρειαστείτε όταν δημιουργείτε ένα άρθρο.

  • Θυμηθείτε να χρησιμοποιείτε internal links (εσωτερικούς συνδέσμους μεταξύ των σελίδων) για να βοηθήσετε τις μηχανές αναζήτησης να κατατάσσουν καλύτερα στο ευρετήριο τους τις σελίδες σας. 

Οι λέξεις κλειδιά λοιπόν είναι το μυστικό για την βελτίωση συνδέσμων. 

Επιπρόσθετα, παρακάτω περιγράφουμε πιο αναλυτικά τις δύο βασικές τεχνικές SEO: On page SEO και Off page SEO.

Τι είναι το on-page SEO;

Είναι όλες οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν εσωτερικά (τεχνικά) στην ιστοσελίδα για να έχει τη βέλτιστη βαθμολογία από τη Google.

H καλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης επηρεάζεται από τη σωστή χρήση ενός συγκεκριμένου όρου, ή μιας λέξης κλειδί.

Για παράδειγμα, ‘αθλητικά παπούτσια’ ή ‘συνταγές με χαμηλές θερμίδες’. 

Η λέξη κλειδί για το on-page SEO ελέγχεται στο αν είναι στρατηγικά τοποθετημένη η κάθε λέξη κλειδί που στοχεύουμε στα σημεία του κειμένου όπως:

1. Ετικέτες τίτλων (title)

ετικέτες τίτλων title tags seo

Ο τίτλος κάθε σελίδας, σε HTML όρους, ονομάζεται ετικέτα τίτλου (ή μερικές φορές HTML τίτλος). 

Οι ετικέτες τίτλου εμφανίζονται στην Google με μεγαλύτερη γραμματοσειρά.

2. Περιγραφές (meta descriptions)

περιγραφή metadiscripton seo

Έχει χαρακτηριστεί ως on-page στοιχείο γιατί βρίσκεται στον κώδικα HTML της σελίδας. Ωστόσο, δεν είναι ορατό σε κάποιον που διαβάζει το κείμενο του άρθρου ή της σελίδας αυτής. Εμφανίζεται συνήθως στο snippet (προεπισκόπηση καταχώρησης) στο search της google. 

Tα μεταδεδομένα (metadata) περιγράφουν την σελίδα και το περιεχόμενό της σε μια κατακλείδα. Η meta περιγραφή (meta description) είναι συνήθως μία με δύο προτάσεις. 

3. Κεφαλίδες (Headers)

Μεγάλη βαρύτητα έχουν οι λέξεις κλειδιά που βρίσκονται στους τίτλους και στους υποτίτλους. Εξίσου σημαντική είναι η τοποθέτηση των λέξεων κλειδιών και στις παραγράφους των κειμένων. 

Τοποθέτηση στοχευμένης λέξης κλειδί στον βασικό τίτλο <H1> Τίτλος </H1>, στους υποτίτλους <H2> Υπότιτλος </H2>
και στις παραγράφους των κειμένων <p> Κείμενο </p>.

Όταν κάνετε συγγραφή ενός άρθρου για ένα topic χρειάζεται να τοποθετήσετε τις αντίστοιχες λέξεις κλειδιά στον τίτλο. Επίσης, πρέπει να τοποθετηθούν και οι υπότιτλοι του κειμένου, για μπορέσει η Google να συσχετίσει το search term (λέξη κλειδί) με το topic.

4. Εναλλακτικό κείμενο (alt text)

ενναλακτικό κείμενο alt text seo

Τα εναλλακτικά κείμενα είναι περιγραφές μιας εικόνας. Οι χρήστες με προβλήματα όρασης που χρησιμοποιούν συσκευές ανάγνωσης, μπορούν να επωφεληθούν από αυτά. Το λογισμικό ομιλίας (speech software) μπορεί να τα διαβάσει για αυτούς.

Κάποιοι διαχειριστές ιστοσελίδων αναφέρουν ότι έχει αυξηθεί η επισκεψιμότητα των σελίδων τους, λόγω της παρουσίας εναλλακτικών κειμένων στις φωτογραφίες του website.

5. Εσωτερικοί σύνδεσμοι (internal links)

Η δομή μίας ιστοσελίδας και η αρχιτεκτονική τοποθέτησης των υποσελίδων είναι ένας από τους βασικότερους παράγοντες αξιολόγησης του On Page SEO. Πριν δημιουργήσουμε μία ιστοσελίδα είναι απαραίτητο να σκεφτούμε πρώτα την δομή περιεχομένου (μενού, κατηγορίες, σύνδεσμοι, άρθρα κ.α.).

Η Google βαθμολογεί θετικά τις ιστοσελίδες που μπορούν οι χρήστες να πλοηγούνται πιο εύκολα.

Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι με τη μορφή Silo είναι το νέο trend για μία αποτελεσματική δομή on page SEO το 2020, με σκοπό τη βελτιστοποίηση του site σας.

Πριν από την δημιουργία ενός σπιτιού, οι αρχιτέκτονες δημιουργούν ένα προσχέδιο και ένα πλάνο. Το ίδιο πρέπει να γίνεται και στη δημιουργία ιστοσελίδων, έτσι ώστε το website σας να έχει πάντα γερά θεμέλια.

Πριν ξεκινήσετε μία ιστοσελίδα, πρέπει να προσχεδιάσετε τη δομή και την ανατομία των υποσελίδων και των συνδέσμων για να μπορέσετε να έχετε υψηλότερες πιθανότητες κατάταξης.

Όταν η Google επισκέπτεται το website σας ελέγχει όλες τις υποσελίδες που έχετε και τον τρόπο με τον οποίο συνδέονται μεταξύ τους. 

Τι ακριβώς είναι η τεχνική seo “siloing”;

δομή silo structure seo

Η επεξήγηση της λέξης Siloing είναι ένα σύστημα ή μία διαδικασία τεχνικής on page SEO. Σκοπός είναι να ομαδοποιεί το περιεχόμενο και τους συνδέσμους του website σας, έτσι ώστε να είναι πιο εύκολα πλοηγήσιμες από τα bots της Google.

 

Ποιοι είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν το Off Page SEO;

Οι on-page παράγοντες είναι εξαιρετικά σημαντικοί. Γι’ αυτό πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στις λέξεις κλειδιά και στις ετικέτες μιας ιστοσελίδας.

Ωστόσο, και οι off-page παράγοντες είναι εξίσου σημαντικοί και απαραίτητοι για μία ολοκληρωμένη SEO καμπάνια.

Τι είναι off-page SEO λοιπόν; Η βασική τεχνική Off Page SEO βρίσκεται στους συνδέσμους (links) και συγκεκριμένα στα backlinks από άλλες ιστοσελίδες.

Όταν ένα bot της google επισκέπτεται την ιστοσελίδας σας ελέγχει ποιες άλλες σελίδες στο διαδίκτυο παραπέμπουν σε αυτήν. Ο αριθμός των backlinks δεν είναι τόσο σημαντικός, όσο η ποιότητα των σελίδων που παραπέμπουν στην σελίδα σας. Για την καλύτερη δυνατή εμπειρία των χρηστών, η Google βαθμολογεί με βάση την σχετικότητα των υπερσυνδέσμων και την αναγνωρισιμότητα των ιστοσελίδων που παραπέμπουν στη δική σας.

Μερικοί σύνδεσμοι έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα από κάποιους άλλους. Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι (σύνδεσμοι από μια σελίδα σε μια άλλη της ίδιας ιστοσελίδας) έχουν μικρότερη βαρύτητα, σε σχέση με τα external links (links από διαφορετικό site που παραπέμπουν προς το website σας).

Σύνδεσμοι από σελίδες με μεγαλύτερο PageRank θα έχουν περισσότερη βαρύτητα από συνδέσμους σε σελίδες με χαμηλότερο PageRank. 

Στο off-page SEO συναντάμε επίσης και το social promote. Tα blogs, τα βίντεο, το domain authority και το χτίσιμο των συνδέσμων είναι κομμάτια που επίσης εμπερικλείονται στο off-page SEO.

Rock tip: Οι σύνδεσμοι και τα backlinks είναι δύο όροι που συχνά χρησιμοποιούνται με τον ίδιο τρόπο. Σαν να έχουν την ίδια έννοια. Όταν λένε οι άνθρωποι ότι “χρειάζονται περισσότερους συνδέσμους”, σχεδόν πάντα αναφέρονται στα backlinks. Ορισμένοι σύνδεσμοι όμως είναι εσωτερικοί (internal links), ενώ άλλοι είναι εξερχόμενοι(outbound links), οδηγώντας σε σελίδες άλλου ιστότοπου.

Συμπερασματικά

Η προώθηση ιστοσελίδων SEO είναι πολύ σημαντική επένδυση για την επιχείρησή σας στις περιπτώσεις που θέλετε να αυξήσετε την οργανική επισκεψιμότητα του site σας. Έτσι, μακροχρόνια, μειώνεται το διαφημιστικό κόστος από τα υπόλοιπα κανάλια επικοινωνίας (Google Ads, Facebook Ads κ.α.).