Email Marketing: Το ισχυρότερο διαχρονικό εργαλείο για κάθε επιχείρηση

Η διαφήμιση στις μέρες μας αποτελεί τέχνη και επιστήμη μαζί. Για να καταφέρει μια επιχείρηση να προσεγγίσει πελάτες και να πετύχει τους στόχους της, όχι μόνο οφείλει να αξιοποιεί το ηλεκτρονικό μάρκετινγκ, αλλά και να γνωρίζει πώς να κάνει τα εκάστοτε κανάλια να λειτουργούν αποδοτικά γι’ αυτήν.

Το email marketing είναι ένα ακόμα κανάλι του ψηφιακού κόσμου, το οποίο μάλιστα αρκετοί χαρακτηρίζουν εξαιρετικά αποδοτικό και κερδοφόρο. Ένα εταιρικό email, σωστά προσαρμοσμένο και με το κατάλληλο περιεχόμενο, μπορεί να γίνει το πιο δυνατό εργαλείο πώλησης και αναθέρμανσης σχέσεων μεταξύ επιχείρησης και πελατών.

Έρευνες αποκαλύπτουν ότι ο αριθμός ενεργών email χρηστών αναμένεται να αυξηθεί σε 4,6 δισεκατομμύρια χρήστες το 2025. Αυτό και μόνο δείχνει τη δύναμη που κατέχει το συγκεκριμένο κανάλι, ως μέσο επικοινωνίας αλλά και ως μέσο πώλησης.

Θέλετε να μάθετε πώς μπορεί και η δική σας επιχείρηση να επωφεληθεί από το email marketing; Ας μπούμε λίγο βαθύτερα στο θέμα! Παρακάτω θα εξηγήσουμε πώς αυτό το διαδικτυακό μέσο επικοινωνίας πρόκειται να εξελιχθεί και τι στρατηγικές προώθησης θα προκύψουν τα επόμενα χρόνια.

  • Email marketing – Οι απαρχές της εμπορικης αλληλογραφιας
  • Τι προσφέρει στις σύγχρονες επιχειρήσεις
  •  Κανόνες email marketing: Πώς να μην καταλήξετε στα spam
  • Τμηματοποίηση στο email marketing – Οι λεπτομέρειες κρίνουν την επιτυχία
  • Κοινωνική ψυχολογία, συμπεριφορές online χρηστών & email marketing – Πώς συνδέονται;
  • Email marketing στην εποχή του cookieless web
  • Νέες στρατηγικές email marketing για lead nurturing
  • Πλατφόρμες για email marketing – Μαζική αποστολή email δωρεάν
  • Email marketing, omnichannel MarCom & συνεργασία με την InYourCity

Email marketing: Οι απαρχές της εμπορικής αλληλογραφίας

Το πρώτο email στάλθηκε το 1971 από τον Ray Tomlinson. Η πρώτη μαζική αποστολή email σε μορφή διαφημιστικής καμπάνιας υλοποιήθηκε από τον Gary Thuerk το 1978. Ο ίδιος έστειλε ένα προωθητικό μήνυμα για προϊόντα της εταιρείας του σε 400 παραλήπτες, σημειώνοντας έτσι πωλήσεις αξίας 13 εκατομμυρίων δολαρίων!

Μετά το 1991, όπου η χρήση του διαδικτύου άρχισε να διευρύνεται, το email χρησιμοποιήθηκε κυρίως από πανεπιστήμια και για εταιρικές επικοινωνίες.

Το ευρύ κοινό το είδε ως μια καινοτομία και σταδιακά άρχισε να το υιοθετεί, με τις πρώτες δωρεάν υπηρεσίες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, όπως το hotmail, να κάνουν την εμφάνισή τους.

Τι προσφέρει στις σύγχρονες επιχειρήσεις

Το email marketing σήμερα θεωρείται απαραίτητο για εταιρικές επικοινωνίες, κλαδικές ενημερώσεις, μάρκετινγκ σκοπούς και διαφήμιση της επιχείρησης. Με το email marketing μια επιχείρηση μπορεί να:

  • Καλλιεργεί τις σχέσεις με τους πελάτες της
  • Ενημερώνει για σημαντικά εταιρικά γεγονότα
  • Προωθεί νέα προϊόντα
  • Φέρνει κίνηση στο εταιρικό site ή το eshop της
  • Κρατά τους πελάτες της πιστούς
  • Προσκαλεί σε business events
  • Διαμοιράζει εκπαιδευτικό περιεχόμενο με τους πελάτες της
  • Επικοινωνεί εκπτώσεις, προσφορές και limited edition προϊόντα

Κανόνες email marketing & πώς να μην καταλήξετε στα spam

Μπορεί να έχετε ακούσει για πληρωμένες λίστες email, για email chains και άλλες εύκολες αλλά «περίεργες» τεχνικές απόκτησης ηλεκτρονικών διευθύνσεων. Πολλές από αυτές τις τεχνικές ανήκουν στο gray hat area marketing πρακτικών και δεν θα σας τις προτείναμε.

Ο δόκιμος και νομικά ορθός τρόπος απόκτησης διευθύνσεων email, είναι να τις έχετε λάβει με τη συγκατάθεση του χρήστη. Αυτό σημαίνει είτε να έχει εγγραφεί online και οικειοθελώς στη λίστα σας, είτε να σας έχει παραχωρήσει το mail του από κάποια κατ’ ιδίαν συνάντηση ή σε κάποια δημόσια εκδήλωση.

Ακόμα, βασική προϋπόθεση αποτελεί το unsubscribe button. Η επιχείρηση που αποστέλλει το newsletter είναι υποχρεωμένη να το συμπεριλάβει στο email. Με αυτό τον τρόπο, δίνεται η δυνατότητα στον παραλήπτη να μπορεί να απεγγραφεί από τη λίστα οποιαδήποτε στιγμή.

Η δυνατότητα αυτή, διασφαλίζει πως ο χρήστης πράγματι ενδιαφέρεται για τις υπηρεσίες και τα προϊόντα σας. Συνεπώς, δεν είναι μια τελείως τυχαία επαφή ή ένας παραλήπτης που ενοχλείται με τη λήψη του περιεχομένου σας.

Αυτό βοηθάει και στη μέτρηση του bounce rate. Όταν κάποιος έχει πραγματικό ενδιαφέρον γι’ αυτό που πουλάτε, είναι πιθανότερο να θέλει να λαμβάνει και να διαβάζει νέα σας.

Η συνάφεια, δηλαδή, της λίστας παραληπτών με το αντικείμενό σας, είναι αυτό που θα φέρει την επιτυχία και θα προστατέψει τα μηνύματά σας από το να καταλήξουν στα spam. Ας δούμε περισσότερα επ’ αυτού.

Τμηματοποίηση στο email marketing – Οι λεπτομέρειες κρίνουν την επιτυχία

Σύμφωνα με το Moosend, η τμηματοποίηση πελατών είναι η διαδικασία διαίρεσης των αγοραστών σας σε τμήματα, με βάση παρόμοια χαρακτηριστικά.

Στη γλώσσα του marketing αυτό ονομάζεται segmentation. Πριν στείλουμε, λοιπόν, ένα newsletter, χρειάζεται να τμηματοποιήσουμε τους παραλήπτες σύμφωνα με τα ενδιαφέροντά τους, τα δημογραφικά τους στοιχεία ή ακόμα και την πηγή από την οποία πήραμε την επαφή.

Για παράδειγμα, αν λάβετε διευθύνσεις χρηστών από ένα online event που υλοποιήσατε, στο οποίο αναφερθήκατε σε νέες τάσεις για καλοκαιρινά ποτά, μια καλή τακτική θα ήταν να στείλετε μόνο σε αυτούς τους χρήστες ένα newsletter, το οποίο να τους προσφέρει -10% στην πρώτη αγορά από την κάβα ποτών σας.

Ωστόσο, δεν θα είχε νόημα να στείλετε το email αυτό σε ήδη υπάρχοντες πελάτες, ούτε σε ανθρώπους που δεν γνωρίζουν τίποτα ακόμη για την επιχείρησή σας.

Η τμηματοποίηση είναι ο τρόπος σας να ομαδοποιήσετε ανθρώπους με παρόμοια χαρακτηριστικά και να στείλετε ένα μήνυμα που θα τους ενδιαφέρει και κατ’ επέκταση θα τους κινητοποιήσει. Ανάλογα με το πόσο έτοιμοι είναι να αγοράσουν από εσάς, το μήνυμά σας θα πρέπει να προσαρμόζεται κατάλληλα.

Κοινωνική ψυχολογία, συμπεριφορές online χρηστών & email marketing – Πώς συνδέονται;

Η κοινωνική ψυχολογία μελετά τις σκέψεις, τα συναισθήματα, τις πεποιθήσεις, τις προθέσεις και τους στόχους των ανθρώπων μέσα σε ένα κοινωνικό πλαίσιο και αποτυπώνει τις αλληλεπιδράσεις του ατόμου με τους γύρω του.

Οι άνθρωποι και οι αποφάσεις τους επηρεάζονται ποικιλοτρόπως από τον κοινωνικό τους περίγυρο. Αυτό είναι προφανές. Οι στάσεις και συμπεριφορές μας σχετίζονται με τις αξίες και τα βιώματά μας, και αποτελούν κώδικες με τους οποίους ενεργούμε, σκεφτόμαστε, αποφασίζουμε και, τελικά, αλληλεπιδρούμε με τους άλλους.

Αυτό έχει τη δική του έκφραση και στις αγοραστικές μας ενέργειες. Πόσες φορές δεν έχετε επηρεαστεί στο να κάνετε ή να μην κάνετε μια αγορά, επειδή κάποιος μοιράστηκε τη γνώμη του και σας έβαλε σε σκέψεις; Όλοι μας έχουμε λειτουργήσει έτσι πολλές φορές, ίσως και χωρίς να το συνειδητοποιούμε σε μεγάλο βαθμό.

Τώρα όμως που η αγορά έχει μεταφερθεί κυρίως online, πώς μπορεί η κοινωνική ψυχολογία να λειτουργήσει υπέρ σας και μάλιστα μέσω του email marketing;

Η κοινωνική ψυχολογία στο digital περιβάλλον έρχεται μέσα από τα testimonials, το influence marketing, τα reviews και το social sharing. Στην προσπάθειά σας να κερδίσετε τον πελάτη, είναι απαραίτητο να του δείξετε ότι κι άλλοι άνθρωποι έχουν αγοράσει και έχουν ικανοποιήσει αντίστοιχες ανάγκες τους, μέσω των υπηρεσιών σας.

  • Χρησιμοποιήστε ένα testimonial ως email marketing content
  • Ενημερώστε για τη συνεργασία σας με έναν influencer
  • Μοιραστείτε διθυραμβικά reviews μέσω του newsletter
  • Επιτρέψτε στους χρήστες να κοινοποιήσουν εύκολα το περιεχόμενό σας

Με αυτές τις τεχνικές, μπορείτε να επηρεάσετε περισσότερο τους παραλήπτες και να τους οδηγήσετε πιο άμεσα σε αγορές. Αφήστε τους ικανοποιημένους πελάτες σας να μοιραστούν την καλή τους εμπειρία μαζί σας. Είναι βέβαιο, πως αυτό από μόνο του θα σας φέρνει συνεχώς νέα leads και πωλήσεις.

Email marketing στην εποχή του cookieless web

Αν σας αρέσει να διαβάζετε για οτιδήποτε καινούριο σχετικά με το online marketing τότε σίγουρα θα έχετε ακουστά το cookieless web. Μέχρι τώρα οι ενέργειες των digitale marketing experts βασιζόταν σε δεδομένα που συλλέγονται μέσω cookies. Αυτό μας επέτρεπε να γνωρίζουμε τις προτιμήσεις των χρηστών και να κάνουμε πιο αποδοτικές διαφημίσεις στο web.

Την κατεύθυνση έδωσε η Apple, επιστρέφοντας τη σκυτάλη στους χρήστες, οι οποίοι μπορούν να αρνηθούν να μοιραστούν δεδομένα προτιμήσεων με το web. Αυτή η τάση έγινε πιο γενική, με αποτέλεσμα τα websites να μην είναι σε θέση να κάνουν tracking και να στέλνουν στοχευμένα ads (διαφήμιση ιστοσελίδων) σε όσους επισκέφθηκαν τον εκάστοτε ιστότοπο.

Η Google δείχνει, επίσης, να ασπάζεται αυτές τις ανησυχίες. Είναι εύλογο, λοιπόν, να περιμένουμε μια νέα πραγματικότητα, αυτή του cookieless web, όπου η διαφήμιση στη Google αλλά και στα social, θα συνδέεται λιγότερο με τα προσωπικά ενδιαφέροντα των χρηστών.

Ακόμα κι αν αυτό κάνει τη ζωή των marketers και των επιχειρηματιών πιο δύσκολη, χρειάζεται να προσαρμοστούμε και να βρούμε εναλλακτικούς τρόπους προώθησης.

Νέες στρατηγικές email marketing για lead nurturing

Σε ένα cookieless web, το email marketing αποκτά ακόμα μεγαλύτερη αξία, αφού είναι ένα κανάλι που δύσκολα κάποιος αφήνει σε αδράνεια. Ακόμα και στην περίπτωση των social media, όπου γενικότερα η πώληση σε κάποιους κλάδους (πχ ecommerce) είναι πιο εύκολη, υπάρχει το ενδεχόμενο το κοινό μας να τα «βαρεθεί» (wear out effect) και να πάψει να τα χρησιμοποιεί.

Το email όμως όχι. Η επικοινωνία μέσω email έχει διαχρονική αξία. Έτσι, αν έχετε αποκτήσει μια επαφή, αξιοποιήστε την όσο περισσότερο μπορείτε. Τμηματοποιήστε, βελτιστοποιήστε και προσωποποιήστε τις email marketing ενέργειές σας από τώρα, καθώς οι διαφημίσεις θα γίνονται λιγότερο αποδοτικές, όσο οι χρήστες αποκλείουν το tracking μέσω cookies στις περιηγήσεις τους.

Πλατφόρμες για email marketing – Μαζική αποστολή email δωρεάν

Αφού είδαμε τι σημαίνει email marketing και γιατί είναι βασικό κανάλι προώθησης για κάθε επιχείρηση, ας δούμε και πώς μπορείτε να δημιουργήσετε και να στείλετε μαζικά emails.

Για να το κάνετε αυτό, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια πλατφόρμα δημιουργίας και αποστολής newsletter. Η πιο ευρέως γνωστή είναι το Mailchimp, όπου μπορείτε να κάνετε αποστολές δωρεάν για μέχρι δύο χιλιάδες παραλήπτες. Υπάρχουν όμως κι άλλες αξιόλογες πλατφόρμες που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε. Οι πιο δημοφιλείς από αυτές είναι:

  1. Mailchimp
  2. ActiveCampaign
  3. Mailerlite
  4. HubSpot
  5. Moosend
  6. Drip

Email marketing, omnichannel MarCom & συνεργασία με την InYourCity

Κλείνοντας το άρθρο μας σχετικά με το email marketing, αξίζει να αναφέρουμε ότι ως κανάλι digital marketing δεν είναι το μόνο.

Στην InYourCity πιστεύουμε στην omnichannel επικοινωνία marketing, καθώς το ένα κανάλι συμπληρώνει το άλλο. Μεμονωμένες ενέργειες δεν μπορούν να υποστηρίξουν μια ολοκληρωμένη στρατηγική. Για το λόγο αυτό, προτείνουμε να εντάξετε τις email marketing δράσεις σας, σε ένα πολύπλευρο πλάνο digital marketing υπηρεσιών που περιλαμβάνει:

Θέλετε να τα βάλετε όλα αυτά σε μια προτεραιότητα; Η InYourCity θα σας βοηθήσει να κάνετε τα σωστά βήματα προς την επιτυχία. Αν πραγματικά πιστεύετε στο brand σας και θέλετε να φέρετε αύξηση σε πωλήσεις και τζίρους, ήρθε η στιγμή να μιλήσουμε για την επιχείρησή σας και τη βέλτιστη παρουσία της στο σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον.