Τι είναι το λογότυπο; Ποια η σύνδεση του με την εταιρική ταυτότητα της επιχείρησής σας;

Σχεδιασμός Λογοτύπου και σημασία: Το λογότυπο είναι το εμπορικό σύμβολο, το οποίο αναδεικνύει την επιχείρησή σας και αυτό που σας γνωστοποιεί στο ευρύ κοινό. Για αυτόν το λόγο, η ύπαρξη ενός μοναδικού – ξεχωριστού λογοτύπου είναι πολύ βασική για μια επιχείρηση.

Το logo αποτελεί κομμάτι της εταιρικής ταυτότητας της επιχείρησής σας. Η Δημιουργία Εταιρικής Ταυτότητας είναι εξίσου σημαντική, καθώς αποτελεί τον τρόπο, με τον οποίο η επιχείρησή σας μπορεί να είναι αναγνωρίσιμη και ορατή στο κοινό, αποτελώντας το βασικότερο μέσο επικοινωνίας.

Η Εταιρική Ταυτότητα σε συνδυασμό με το αντίστοιχο logo είναι αυτό που ουσιαστικά χτίζει τις μελλοντικές σχέσεις με τους δυνητικούς σας πελάτες.

Όσον αφορά την επένδυση για τη δημιουργία ενός ποιοτικού λογοτύπου, αποτελεί το πιο σημαντικό βήμα για την αρχή οποιασδήποτε επιχείρησης.

Πώς η Εταιρική Ταυτότητα οδηγεί στον σωστό σχεδιασμό ενός λογοτύπου;

Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω η εταιρική ταυτότητα και το λογότυπο είναι δύο πράγματα διαφορετικά, ωστόσο συνδέονται άρρηκτα μεταξύ τους. Δεν μπορεί να υπάρξει σωστό λογότυπο χωρίς εταιρική ταυτότητα, ούτε σωστή εταιρική ταυτότητα χωρίς λογότυπο. 

Η εταιρική ταυτότητα έχει να κάνει με όλα αυτά που σας γνωστοποιούν στο κοινό (όνομα, λογότυπο, χρώματα κτλ.). Είναι το προφίλ της εταιρείας σας, η συνολική σας εικόνα. 

Αφού λοιπόν έχει γίνει ο σχεδιασμός εταιρικής ταυτότητας που είναι και το βασικό μέσο επικοινωνίας με τους πελάτες, τότε μπορεί να δημιουργηθεί και το κατάλληλο – αντίστοιχο λογότυπο.

Τύποι Λογοτύπων

Ποιοι τύποι λογοτύπων υπάρχουν; Οι Τύποι Λογότυπου ταξινομούνται στις 7 παρακάτω κατηγορίες, οι οποίες συνοδεύονται από ένα παράδειγμα η καθεμία, με λογότυπα και εικόνες:

  1. Wordmark

Τα λογότυπα wordmarks είναι αυτά που, όπως φανερώνει και η ονομασία τους, αποτελούνται από γράμματα και λέξεις, οι οποίες απεικονίζουν το όνομα της εταιρείας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Λογότυπο της Google.

παράδειγμα wordmark λογοτύπου google
  1. Lettermark  (Monogram logos)

Τα Lettermarks ή αλλιώς Μονόγραμμα λογότυπα είναι αυτά, τα οποία απαρτίζονται από ένα γράμμα ή το ακρωνύμιο. Ένα παράδειγμα lettermark logo είναι της εταιρείας H&M.

παράδειγμα lettermark λογοτύπου hm
  1. Pictorial  (Brand marks)

Τα Pictorials Logos είναι λογότυπα, τα οποία απεικονίζουν μία εικόνα ή ένα γραφικό βασισμένο στο logo. Ένα παράδειγμα λογοτύπου που ανήκει σε αυτήν την κατηγορία είναι αυτό του Twitter.

παράδειγμα pictorial λογοτύπου twitter
  1. Abstract logo marks

Το Abstract  λογότυπο, δηλαδή το αφηρημένο λογότυπο, είναι πιο εύκαμπτο και γεωμετρικό. Ένα παράδειγμα Abstract λογοτύπου, είναι αυτό της Nike.

παράδειγμα abstract λογοτύπου nike
  1. Mascot

Το Mascot λογότυπο, απεικονίζει έναν εικονογραφημένο χαρακτήρα που αντιπροσωπεύει την εταιρεία σας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού του τύπου logo, είναι της εταιρείας KFC.

παραδείγματα mascot λογοτύπου kfc
  1. Combination marks

Το Combination mark είναι ο συνδυασμός ενός συμβόλου ή ενός γράμματος με ένα λεκτικό σήμα. Παραδείγματος χάρη, η εταιρεία Dove.

παράδειγμα combination Λογοτύπου dove
  1. Emblem

Τα Emblems λογότυπα έχουν μια γραμματοσειρά μέσα σε ένα σύμβολο ή σε ένα εικονίδιο. Ουσιαστικά εμπεριέχουν το όνομα-brand της εταιρείας μέσα σε ένα γραφικό. Σύνηθες χαρακτηριστικό τους είναι ότι μοιάζουν πιο παλιά-παραδοσιακά. Ένα παράδειγμα αποτελεί η εταιρεία Starbucks.

παράδειγμα emblem λογοτύπου starbucks

Πως θα δημιουργηθεί ένα σωστό logo;

Το σωστό λογότυπο απαιτεί τους σωστούς επαγγελματίες σχεδιαστές λογότυπου, οι οποίοι γνωρίζουν άριστα το κομμάτι του σχεδιασμού.

Ο σχεδιασμός και η κατασκευή λογοτύπου ή αλλιώς το Logo design, δεν είναι μια γρήγορη διαδικασία, αντιθέτως χρειάζεται μελέτη, προσήλωση, στρατηγική και πάνω από όλα στόχευση. 

Βασικοί παράγοντες για την επίτευξη ενός σωστού λογοτύπου:

  1. Να είναι απλό και, ταυτόχρονα, μοναδικό. Έτσι, υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες να μείνει στην μνήμη του κοινού και να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό.
  1. Να σχετίζεται με το προφίλ της επιχείρησης και να απεικονίζει τον στόχο της εταιρείας. Μέσα δηλαδή από το λογότυπο να φαίνονται οι στόχοι, η φιλοσοφία και γενικά όλα αυτά που πρεσβεύει το εκάστοτε brand.
  1. Να μπορεί να ενσωματωθεί σωστά οπουδήποτε, είτε είναι σε μικρό είτε σε μεγάλο μέγεθος (π.χ. επαγγελματική κάρτα, οχήματα, packages).

Μπορείς να δημιουργήσεις ένα λογότυπο online free;

Υπάρχουν φορές που ίσως να αναρωτιέστε “Πώς να φτιάξω λογότυπο για την επιχείρηση μου;”, “ Γίνεται η δημιουργία λογοτύπου με photoshop;” , “Πού μπορώ να βρω έτοιμα λογότυπα;”.

Ακόμη, μπορεί να αναρωτιέστε για το “Πώς θα βρω ωραίες ιδέες για λογότυπα;” ή “Ποιες είναι οι κατάλληλες διαστάσεις λογοτύπου;” και άλλα πολλά. 

Όλα αυτά θα χρειαστεί να τα σκεφτείτε μόνο εάν ενδιαφέρεστε για δημιουργία λογοτύπου δωρεάν.

Ωστόσο, σίγουρα δεν είναι κάτι που συνίσταται και είναι λογικό να μην έχει τα ίδια αποτελέσματα με την δουλειά που θα έκανε ένας επαγγελματίας γραφίστας. Για αυτό, υπάρχουν οι εταιρείες δημιουργίας λογοτύπων που ξέρουν ακριβώς το πώς να φτιάξουν ένα μοναδικό λογότυπο, το οποίο δεν είναι πανομοιότυπο με κανένα άλλο. 

Μία έμπειρη ομάδα σε μία εταιρία μάρκετινγκ και branding θα έχει σίγουρα καινοτόμες ιδέες για λογότυπα. Γνωρίζουν πώς να στοχεύσουν στο σωστό target group, πώς να δημιουργήσουν ένα άρτιο λογότυπο και να κάνουν το brand σας να ξεχωρίσει. Ο σχεδιασμός λογοτύπου αποτελεί μια πολύπλοκη διαδικασία, η οποία απαιτεί επαγγελματίες που είναι εξειδικευμένοι στο είδος τους.

Ποιο είναι το κόστος για τον σχεδιασμό και την κατασκευή λογοτύπου;

Σχετικά με τον σχεδιασμό, τη δημιουργία λογοτύπου και την τιμή, προφανώς η κοστολόγηση δεν είναι εύκολο να υπολογιστεί, καθώς δεν είναι fixed.

Οι τιμές διαμορφώνονται ανάλογα με τις απαιτήσεις και τις προσαρμογές που θα χρειαστούν για την δημιουργία ενός logο. Για παράδειγμα, ας αναφερθούμε στα λογότυπα εστιατορίων. 

Ένα συνοικιακό εστιατόριο, σαφώς και θα έχει μικρότερη κοστολόγηση από ένα εστιατόριο που μπορεί να απευθύνεται σε ευρύτερο κοινό.

Αυτό συμβαίνει γιατί η έρευνα αγοράς, η ανάλυση λογοτύπου, η μελέτη του κοινού και γενικότερα η όλη διαδικασία που διεξάγεται για ένα συνοικιακό μαγαζί είναι λιγότερο χρονοβόρα και λιγότερο πολύπλοκη σε σχέση με ένα μαγαζί, το οποίο έχει κοινό πανελλαδικά ή παγκοσμίως.

Γενικότερα όμως, όσον αφορά το κόστος οποιουδήποτε λογοτύπου, θεωρείται χαμηλό, αν σκεφτεί κανείς τα κέρδη που μπορεί να επιφέρει σε μια επιχείρηση. Έτσι, η επένδυση για την κατασκευή λογοτύπου αποτελεί μία επιτυχημένη, και όχι πολυέξοδη, διαδικασία.

Συσκευασία Προϊόντος και Σχεδιασμός Λογοτύπου

σχεδιασμός συσκευασίας προϊόντων

Ο σχεδιασμός συσκευασίας ενός προϊόντος είναι βασικός και παίζει καταλυτικό ρόλο σε κάθε επιχείρηση. Εφόσον η συσκευασία περιλαμβάνει το brand name της επιχείρησης, ο σχεδιασμός της επηρεάζεται άμεσα από τον σχεδιασμό λογοτύπου. 

Όσο πιο ελκυστικό και σωστά δομημένο είναι το λογότυπο, τόσο περισσότερες είναι οι πιθανότητες να προσελκύσει το κοινό, άρα να αυξηθούν οι πωλήσεις που είναι και ο στόχος κάθε επιχείρησης.

Σχεδιασμός λογοτύπου και Χρώματα

Τα χρώματα δημιουργούν διάφορα συναισθήματα στους ανθρώπους και κατ’ επέκταση στους δυνητικούς σας πελάτες. Για το λόγο αυτό παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο κατά τη διαδικασία σχεδίασης και κατασκευής λογοτύπου.

Σχετικά με τα χρώματα, ορισμένα παραδείγματα ανάλυσής τους είναι τα εξής:

Μαύρο → Το μαύρο θεωρείται ένα από τα πιο κλασικά χρώματα. Είναι ένα χρώμα, το οποίο αποπνέει δύναμη, προβάλλοντας το αίσθημα του σύγχρονου και του πιο μοντέρνου. 

Πορτοκαλί → Το πορτοκαλί είναι ένα χρώμα που εκπέμπει φιλικότητα, δημιουργικότητα και προσδίδει έναν πιο έντονο, παιχνιδιάρικο και ζωηρό χαρακτήρα.

Γκρι → Το γκρι αναδεικνύει ήπια συναισθήματα, όπως είναι η ισορροπία και η ηρεμία.

Μπλε → Το μπλε, ως χρώμα, υποδηλώνει την σταθερότητα και την αξιοπιστία.

Συνεπώς, η επιλογή χρώματος για τον σχεδιασμό της εταιρικής ταυτότητας και του λογοτύπου θα πρέπει να γίνει σωστά και από τους κατάλληλους ανθρώπους.

Σχεδιασμός λογοτύπου και Γραμματοσειρές

Ό,τι ισχύει για τα χρώματα, ισχύει και για τις γραμματοσειρές. Η επιλογή γραμματοσειράς μπορεί να δημιουργήσει διάφορα συναισθήματα.

Για παράδειγμα:

σημασία γραμματοσειράς
σημασία της γραμματοσειράς

Όπως παρατηρείτε και παραπάνω, το κείμενο και στα δύο παραδείγματα είναι ακριβώς το ίδιο, ωστόσο η γραμματοσειρά διαφέρει. Η διαφορετική αποτύπωση του ίδιου κειμένου, ωστόσο, προσδίδει διαφορετικά συναισθήματα στον αναγνώστη. Η γραμματοσειρά για κάθε λογότυπο παίζει πολύ σημαντικό ρόλο ως προς την διαμόρφωση του Brand.

Έτσι λοιπόν, η γραμματοσειρά από το λογότυπο ενός ξενοδοχείου για παράδειγμα, το οποίο θέλει να παρουσιάσει την επιχείρηση ως πιο luxury και minimal, θα έχει τα αντίστοιχα χαρακτηριστικά και χρώματα.

Τι σημαίνει ο επανασχεδιασμός ενός logo;

Ίσως να έχετε ακούσει για τον επανασχεδιασμό λογοτύπου ή αλλιώς το λεγόμενο rebranding. Ποια είναι όμως η σημασία του;

Ο Επανασχεδιασμός λογοτύπου είναι η διαδικασία ανανέωσης και αναζωογόνησης ενός brand. Πολλές φορές οι επιχειρήσεις καλούνται να βελτιώσουν την εικόνα τους. Αυτή η βελτίωση επιτυγχάνεται από διάφορες αλλαγές που γίνονται στο λογότυπο και στην εταιρική ταυτότητα. 

Οι στρατηγικές μάρκετινγκ και διαφημίσεων τροποποιούνται, βελτιώνονται και προσαρμόζονται στους νέους στόχους του brand. Με το rebranding δίνεται η δυνατότητα στην εκάστοτε επιχείρηση να ξεχωρίσει από τον ανταγωνιστή.

Σκοπός του rebranding είναι να επανατοποθετήσει το brand στην αγορά, προσδίδοντας νέες προσδοκίες στο κοινό του. 

Σχεδιασμός λογοτύπου: Πόσο μπορεί να διαρκέσει η διαδικασία δημιουργίας ενός λογοτύπου; 

πόσο διαρκεί ο σχεδιασμός λογοτύπου

Για την κατασκευή και τον σχεδιασμό ενός λογοτύπου δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο deadline. Για την υλοποίηση ενός εμπορικού σήματος, άλλες επιχειρήσεις χρειάζονται περισσότερο χρόνο, ενώ άλλες λιγότερο.

Ωστόσο, το μόνο σίγουρο είναι ότι όταν πρόκειται για μια δουλειά που πραγματοποιείται από επαγγελματία, σίγουρα απαιτείται χρόνος για να υπάρξει το επιθυμητό αποτέλεσμα και για να επιτευχθεί ο σωστός σχεδιασμός του κατάλληλου λογοτύπου.

Αυτό συμβαίνει γιατί η διαδικασία για την κατασκευή λογοτύπου απαιτεί εξονυχιστική μελέτη και την απαραίτητη προσήλωση.