Σχεδιασμός ετικέτας και συσκευασίας προϊόντος – Τιμές και τι να προσέξετε

Πως να δημιουργήσετε ετικέτα και συσκευασία

Τι είναι η ετικέτα προϊόντος;

Σχεδιασμός ετικέτας: Βρίσκεστε στο σημείο που έχετε οραματιστεί το ιδανικό προϊόν για την εκτόξευση της επιχείρησή σας, αλλά δεν γνωρίζετε την επόμενη επιχειρηματική σας κίνηση; Η απάντηση είναι απλή και ξεκάθαρη. Πρέπει να “ζωντανέψετε“ την ιδέα σας και, στη συνέχεια, να την συστήσετε στο ευρύ κοινό.

Τι είναι ετικέτα προϊόντος

Μήπως τώρα αναρωτιέστε “Πώς θα καταφέρω να ζωντανέψω το προϊόν μου;”. Το αμέσως επόμενο βήμα, λοιπόν, είναι ο σχεδιασμός ετικέτας προϊόντος και συσκευασίας. Αυτό το σημείο είναι κομβικό και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, επειδή θα αποτελέσει την πρώτη επαφή του πελάτη με το προϊόν και θα σχηματιστεί, εκ των πραγμάτων, η πρώτη εντύπωση.

Με τον όρο ετικέτα προϊόντος, εννοούμε τις εικονογραφημένες πληροφορίες που απεικονίζονται τόσο στο πραγματικό προϊόν, όσο και στη συσκευασία του. Ενώ με τη συσκευασία του προϊόντος, δηλαδή το packaging, εννοούμε το μέσο που μεταφέρεται το προϊόν από το κατάστημα στον χώρο του αγοραστή. Είναι σημαντικό, αυτές οι δύο έννοιες να μην ταυτίζονται στο μυαλό σας.

Ίσως, τα παρακάτω παραδείγματα να σας βοηθήσουν περισσότερο να ξεχωρίζετε τις δύο έννοιες. Το πρώτο παράδειγμα το οποίο θα εξετάσουμε είναι το προϊόν Brain2Zero, όπου η ομάδα της InYourCity ανέλαβε τον σχεδιασμό της προϊοντικής του ετικέτας.

Αναφορικά με τον σχεδιασμό ετικέτας τους μπουκαλιού, όπως βλέπετε και στη φωτογραφία, δεν θεωρείται minimal, αντιθέτως έχει έντονη γραμματοσειρά και στυλ. Πάνω στο προϊόν, αναγράφονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες λεπτομερώς. Η χρωματική παλέτα, που επιλέχθηκε, είναι το γκρι/ασημί. Ο λόγος για τον οποίο επιλέχθηκαν αυτά τα χρώματα, προφανώς και δεν ήταν τυχαίος. Σκοπός της επιλογής τους ήταν να παραπέμπει στον όρο “zero” (= μηδενικό), καθώς το γκρι χρώμα θεωρείται “άχρωμη” απόχρωση και, έτσι, ως πρώτη σκέψη φαίνεται να εκπροσωπεί κατάλληλα το προϊόν.

Σχετικά με τη συσκευασία του μπουκαλιού, επιλέχθηκε να χρησιμοποιηθεί ένα σχετικά κοινό, κλασικό και οικείο για τους καταναλωτές μπουκάλι. Για αυτόν τον λόγο, δόθηκε ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στον σχεδιασμό ετικέτας, προκειμένου να διαφοροποιήσει το προϊόν και, ως εκ τούτου, να το κάνει να ξεχωρίσει από τα υπόλοιπα της αγοράς. Έτσι, ο έντονος και εντυπωσιακός σχεδιασμός της ετικέτας σε συνδυασμό με το πιο απλό μπουκάλι, δημιουργούν την απόλυτη ισορροπία προσδίδοντας ένα άρτιο αποτέλεσμα.

Το δεύτερο παράδειγμα αφορά τα προϊόντα “enjoeat”, όπου αναλάβαμε τη δημιουργία εταιρικής ταυτότητας και τη δημιουργία της συσκευασίας των προϊόντων για τα μπισκότα μούσλι (Brand Packaging). Κατά τον σχεδιασμό ετικέτας, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στα γραφιστικά και στο κείμενο που πρέπει να υπάρχουν πάνω στη συσκευασία. Χάρη στη σωστή δημιουργία ετικέτας, όλα τα χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν το προϊόν από άλλα αντίστοιχα (όπως, για παράδειγμα, ότι είναι ένα προϊόν χωρίς συντηρητικές ουσίες), αναδεικνύονται επιτυχώς. Οι χρωματισμοί (κίτρινο-πράσινο), που επιλέχθηκαν, βασίστηκαν σε γήινες αποχρώσεις, καθώς βασικός στόχος ήταν να δοθεί η αίσθηση του φρέσκου και του υγιεινού.

Παράδειγμα enjoeat συσκευασία

Σχετικά με το υλικό της συσκευασίας, επιλέχθηκε το χαρτί, καθώς προσδίδει ένα πιο φιλικό συναίσθημα στον δυνητικό καταναλωτή. Όσον αφορά το σχήμα της συσκευασίας, είναι ένα κλασσικό ορθογώνιο κουτί, το οποίο θεωρείται εύχρηστο κατά τη διαδικασία κατανάλωσης του προϊόντος. Ο πετυχημένος σχεδιασμός ετικέτας σε συνδυασμό με το packaging, δημιούργησαν τα, άκρως δελεαστικά, μπισκότα μούσλι “enjoeat”.

Τι θα πρέπει να αναγράφεται σε μια ετικέτα προϊόντος;

Τι πρέπει να αναγράφει η ετικέτα προϊόντος

Η κατασκευή και ο σχεδιασμός ετικέτας είναι μια σημαντική διαδικασία για την υλοποίηση του προϊόντος σας και θα πρέπει να πληροί όλα τα απαραίτητα κριτήρια, για να ακολουθήσουν και τα επιθυμητά/επιδιωκόμενα αποτελέσματα.

Σε οποιαδήποτε ετικέτα προϊόντος πρέπει να αναγράφονται τα εξής:

  • Το logo της εταιρείας σας. Είναι σημαντικό να τοποθετήσετε το logo σας στο μπροστινό μέρος της ετικέτας. Με αυτόν τον τρόπο, θα αυξηθεί η προβολή του brand name σας και ο καταναλωτής θα καταφέρει να το συνδυάσει στο μυαλό του με το προϊόν.
  • Το όνομα του προϊόντος. Και αυτό θα πρέπει να βρίσκεται στη μπροστινή θέση της ετικέτας και να περιγράφει τι θα περιέχεται μέσα στη συσκευασία.
  • Φωτογραφία του προϊόντος. Το προϊόν σας θα είναι πιο ελκυστικό, αν υπάρχει και μια επεξηγηματική εικόνα στο μπροστινό σημείο της ετικέτας σας, η οποία θα προσδιορίζει και θα προδιαθέτει τον πελάτη για το περιεχόμενο της συσκευασίας προϊόντος.
  • Απαραίτητες πληροφορίες. Συνήθως τυπώνονται στο πίσω μέρος της ετικέτας και, ουσιαστικά, είναι μια μικρή επεξήγηση για το προϊόν. Σε εκείνο το σημείο, συνήθως, αναφέρονται οι οδηγίες χρήσης του προϊόντος, τα συστατικά του κ.ά.
  • Λεπτομέρειες για την εταιρεία. Θα πρέπει να αναγράφονται μερικές πληροφορίες για την εταιρεία σας (όπως, για παράδειγμα, το τηλέφωνο επικοινωνίας, η φυσική διεύθυνση), οι οποίες θα φανούν χρήσιμες στον αγοραστή, είτε για να επικοινωνήσει με αυτή σε περίπτωση που υπάρξει κάποιο σοβαρό πρόβλημα, είτε για να έχει τη δυνατότητα αναζήτησης και έρευνας της εταιρείας σας. Συνήθως, αυτές οι πληροφορίες καλύπτονται σε 3-4 σειρές, με μικρότερη γραμματοσειρά.
  • Barcode. Το Barcode είναι οι κάθετες μαύρες λωρίδες, που υπάρχουν στην ετικέτα, οι οποίες σκανάροντας δίνουν αποτελέσματα και πληροφορίες για το προϊόν. Η χρήση Barcode είναι απαραίτητη, όταν το προϊόν πρόκειται να πουληθεί σε καταστήματα με μεγάλο όγκο προϊόντων. 

Κατά τον σχεδιασμό ετικέτας τροφίμων θα πρέπει να συμπεριληφθούν και τα εξής:

  • Συστατικά και επιπλέον πληροφορίες. Θα πρέπει να αναφέρονται αναλυτικά τα συστατικά από τα οποία αποτελείται το προϊόν και κάποια πρόσθετα στοιχεία (π.χ. τις θερμίδες).
  • Πιστοποιήσεις. Θα πρέπει να αναγράφονται όλες οι πιστοποιήσεις του προϊόντος, ειδικά για την περίπτωση της ασφαλούς κατανάλωσης ενός τροφίμου.
  • Ημερομηνία λήξης. Δείχνει την χρονική περίοδο κατά την οποία το προϊόν είναι φρέσκο και κατάλληλο για κατανάλωση. Η αλλοίωση του έρχεται μετά το πέρας της αναγραφόμενης ημερομηνίας.
  • Οδηγίες και συνταγές. Βρίσκονται στο πίσω μέρος ή στο πλάι της συσκευασίας και προτείνουν τρόπους χρήσης του συγκεκριμένου προϊόντος. Συχνά, αναφέρονται και κάποιες προτεινόμενες συνταγές ή τρόποι σερβιρίσματος.

Ποια είναι τα βήματα σχεδιασμού ετικέτας;

Ποια τα βήματα για τον σωστό σχεδιασμό ετικέτας
  1. Καινοτόμα ιδέα

Πολύ σημαντικό είναι να υπάρχει ένας μοναδικός και καινοτόμος τρόπος σχεδίασης της ετικέτας του προϊόντος, για να καταφέρει να ξεχωρίσει από τα ανταγωνιστικά προϊόντα του. Χρησιμοποιώντας τον σωστό συνδυασμό γραμματοσειράς και χρωμάτων η συσκευασία προϊόντος θα καταφέρει να τραβήξει την προσοχή του πελάτη.

Η γραμματοσειρά θα πρέπει να είναι ανάλογη με αυτή του brand σας και η επιλογή των χρωμάτων το ίδιο. Είναι απαραίτητη η έρευνα συνδυασμών των χρωμάτων, πριν από την επιλογή, για να έρθουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Συνήθως, τα χρώματα που υπάρχουν, τόσο στην ετικέτα, όσο και στη συσκευασία του προϊόντος, προσδιορίζουν το χρώμα του προϊόντος. Αυτό συμβαίνει κυρίως στα προϊόντα τροφίμων. Δηλαδή, αν το προϊόν περιέχει φράουλες, τότε θα υπάρχει το κόκκινο ή ροζ χρώμα, για σοκολάτες το σκούρο καφέ κ.ο.κ.

  1.  Δημιουργία κειμένου για τις πληροφορίες του προϊόντος

Το κείμενο θα πρέπει να είναι ευανάγνωστο, με τη χρήση απλών και κατανοητών λέξεων. Επίσης, να αποφύγετε την προσθήκη επιπλέον πληροφοριών χωρίς νόημα, γιατί έτσι θα κουράσετε τον αναγνώστη-καταναλωτή. Η αποφυγή ορθογραφικών λαθών είναι ένας σημαντικός παράγοντας, που θα πρέπει να έχετε υπόψη σας, για τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό ετικέτας.

  1. Επιλογή υψηλής ποιότητας φωτογραφικού υλικού

Μια εικόνα καλής ποιότητας έχει τη δυνατότητα να αποθηκεύει το σύνολο της ετικέτας στο μυαλό του καταναλωτή. Όσο πιο επαγγελματικό είναι το φωτογραφικό υλικό στην ετικέτα προϊόντος, τόσο εύκολα θα τραβά την προσοχή.

Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να το καταφέρετε, είναι με τη συνεργασία μιας ομάδας από επαγγελματίες γραφίστες και φωτογράφους. Έτσι, το οπτικό περιεχόμενό σας θα είναι μοναδικό και δεν θα απεικονίζεται σε καμιά άλλη ετικέτα προϊόντος.

  1. Σωστή τοποθέτηση στην ετικέτα 

Από τη στιγμή που έχετε τελειώσει τη συγγραφή της ετικέτας του προϊόντος σας, το αμέσως επόμενο βήμα είναι ο σχεδιασμός τοποθέτησης στην ετικέτα προϊόντος. Πρέπει να έχετε στο μυαλό σας ότι μέσω της ετικέτας συστήνετε το προϊόν σας στο κοινό.

Στο κύριο μπροστινό μέρος της ετικέτας θα τοποθετήσετε το logo της εταιρείας σας, το όνομα και την εικόνα του προϊόντος σας. Επίσης, θα πρέπει να τονίσετε το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα. Δεξιά και αριστερά από το κεντρικό μέρος της ετικέτας, θα πλαισιώσετε τα βασικά στοιχεία με κείμενο πληροφοριών για το προϊόν σας, με τα στοιχεία της εταιρείας σας, όπως και τις πιστοποιήσεις του προϊόντος.

  1. Η ετικέτα να προσαρμοστεί με βάση το μέγεθος της συσκευασίας

Το μέγεθος και το σχήμα της ετικέτας επηρεάζεται από τις διαστάσεις συσκευασίας του προϊόντος. Είναι σαφές πως ότι δεν θα πρέπει η ετικέτα που απεικονίζεται να είναι μεγαλύτερη από τη συσκευασία. Πρέπει να προσαρμόσετε το μέγεθος και το σχήμα της ετικέτας στη συσκευασία.

Τα 4 πιο δημοφιλή σχήματα ετικέτας είναι:

  • Κυκλικές ετικέτες: αποτελούν το πιο συνηθισμένο σχήμα ετικέτας που χρησιμοποιείται σε κυκλικές συσκευασίες. Αυτό το σχήμα ετικέτας χαρακτηρίζεται ως ελκυστικό και τραβάει γρήγορα την προσοχή των πελατών.
  • Οβάλ ετικέτες: συνήθως χρησιμοποιούνται σε μικρότερες συσκευασίες με χαμηλή χωρητικότητα και προσδίδουν στο προϊόν ένα πιο μοντέρνο και elegant ύφος.
  • Ορθογώνιες ετικέτες: στατιστικά, τις συναντάμε περισσότερο σε ετικέτες τροφίμων.
  • Τετραγωνισμένες ετικέτες: δεν καλύπτουν μεγάλο χώρο στη συσκευασία του προϊόντος και, έτσι, δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στο ίδιο το προϊόν.

Σχεδιασμός ετικέτας: Πόσο κοστίζει;

Ποιο το κόστος σχεδιασμού ετικέτας

Όταν σκέφτεστε την ετικέτα του προϊόντος σας, πρέπει να θέτετε ως σκοπό τον αποτελεσματικό σχεδιασμό της, για την εκπλήρωση των στρατηγικών στόχων σας. Υπάρχουν διάφορες επιλογές και κόστη για την κατασκευή μιας προϊοντικής ετικέτας, με πιο οικονομική από όλες τη δημιουργία ετικέτας online.

Υπάρχουν διάφορα εργαλεία στο διαδίκτυο τα οποία θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε το προϊόν σας μαζί με την ετικέτα του, σε χαμηλό κόστος. Μην ξεχνάτε, όμως, ότι το διαδίκτυο θα σας βοηθήσει να κατασκευάσετε μια ετικέτα με πληροφορίες που εσείς θα του δώσετε. Δεν θα μπορέσει, δηλαδή, να δημιουργήσει έναν πλήρως εξατομικευμένο σχεδιασμό, ούτε να προτείνει βελτιώσεις ή διορθώσεις που, ενδεχομένως, παραλήφθηκαν.

Η διαδικασία του packaging θέλει χρόνο, reviews, προσοχή στις λεπτομέρειες και, σίγουρα, εμπειρία. Για αυτόν τον λόγο, θα ήταν πολύ σημαντικό να απευθυνθείτε σε μία ομάδα με marketing στελέχη και graphic designers, προκειμένου να πετύχετε το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα.

Ο σχεδιασμός ετικέτας και συσκευασίας αποτελεί σημείο αναφοράς για τη εξέλιξη του προϊόντος σας. Για αυτόν, ακριβώς, τον λόγο θα πρέπει να γίνει σωστά.

Αν σας προβληματίζει η τιμή σχεδιασμού ετικέτας, πρέπει να γνωρίζετε πως δεν υπάρχει fixed απαιτούμενο ποσό. Επομένως, το κόστος σχεδιασμού ετικέτας διαμορφώνεται σύμφωνα με τις απαιτήσεις και τα χαρακτηριστικά της εκάστοτε περίπτωσης.

Γιατί είναι σημαντικός ο σχεδιασμός ετικέτας και συσκευασίας στο προϊόν σας;

Ποια η σημαντικότητα του σωστού σχεδιασμού και συσκευασίας

Η αλήθεια είναι ότι ο σχεδιασμός ετικέτας και συσκευασίας είναι αρκετά σημαντικός, γιατί η συσκευασία αποτελεί καθοριστικό παράγοντα στην απόφαση αγοράς του προϊόντος από τον καταναλωτή.

Τα αποτελέσματα κάποιων ερευνών που μελέτησαν τον σχεδιασμό ετικέτας και συσκευασίας είναι:

  • 59% των καταναλωτών διαβάζουν την ετικέτα πριν ολοκληρώσουν την αγορά για πρώτη φορά.
  • 60% των καταναλωτών δεν αγοράζουν το προϊόν, αν υπάρχουν ανεπαρκείς πληροφορίες στην ετικέτα.
  • 90% των καταναλωτών είναι πιθανόν να αγοράσουν ένα προϊόν, αν έχουν να εξαργυρώσουν ένα εκπτωτικό κουπόνι για αυτό.
  • Για το 56% των καταναλωτών, την προσοχή τους τραβάει ένα λογότυπο το οποίο είναι γνωστό. 

Συνεπώς, είναι κάτι παραπάνω από σαφές το πόσο σημαντικό ρόλο παίζει ο σχεδιασμός ετικέτας και συσκευασίας για την αγοραστική συμπεριφορά ενός καταναλωτή.

CONTACT

Επικοινωνήστε μαζί μας για να λάβετε μια προσαρμοσμένη για εσάς πρόταση συνεργασίας.

E-mail: [email protected]