Πώς να βρω Brand Name για την επιχείρησή μου; [Πλήρης Οδηγός]

πώς να βρω brand name

Έρχεται, λοιπόν, εκείνη η ώρα που η επιχείρησή σας, από μία απλή ιδέα πρέπει να αποκτήσει οντότητα. Οι σκέψεις και τα αναπάντητα ερωτήματα δεν σταματούν, με κυριότερο από όλα το πιο βασικό: Πώς να βρω Brand Name για την επιχείρησή μου; 

Δυστυχώς, πολλές ελληνικές επιχειρήσεις αγνοούν τη δύναμη που μπορεί να τους προσφέρει μια ισχυρή επωνυμία στον χώρο της αγοράς. Με άλλα λόγια, το πώς να ονομάσεις την επιχείρησή σου, δεν είναι μια απλή επιλογή brand name. Είναι πολλά περισσότερα, τα οποία θα αναλύσουμε παρακάτω. 

Η πιο safe επιλογή είναι να απευθυνθείτε σε μία εταιρία Branding, ή μία διαφημιστική που ασχολείται με το Branding, όπως είναι η InYourCity, για να λάβετε ένα άρτιο, επαγγελματικό αποτέλεσμα.

Ωστόσο, αν το budget σας είναι περιορισμένο ή αν θέλετε πρώτα να πειραματιστείτε μόνοι σας, στο άρθρο αυτό θα βρείτε όλα τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε, αλλά και τις παγίδες που πρέπει να προσέξετε.

Τι είναι το Brand Name;

τι είναι το brand name;

Ορισμός Brand Name: Με τον όρο Brand Name εννοούμε το εμπορικό σήμα μιας επιχείρησης (εμπορική επωνυμία).

Ως εμπορική επωνυμία ορίζεται ένα όνομα, ένα σύμβολο, ένα σχέδιο ή ένας συνδυασμός αυτών.

Αυτός ο συνδυασμός έχει σκοπό να προσδώσει ταυτότητα στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μιας επιχείρησης και να τα διαφοροποιήσει από εκείνα των ανταγωνιστών.

Επιλογή Brand name: Πώς να ξεκινήσετε τη δημιουργία επωνυμίας της επιχείρησής σας

ανάλυση επιχείρησης

Πριν ξεκινήσετε οτιδήποτε, είναι σημαντικό να ξέρετε κάποια βασικά πράγματα για την εταιρία σας. Αυτό θα σας διευκολύνει να απαντήσετε ευκολότερα στο ερώτημά σας: Πώς να βρω Brand Name για την επιχείρησή μου;

Καταγράψτε τους στόχους σας

Προτού αρχίσετε να πειραματίζεστε με τη δημιουργική πλευρά σας, είναι σημαντικό να λάβετε υπόψη το βασικότερο, δηλαδή τη στόχευσή σας. Αναπτύξτε μια σύντομη περιγραφή με τους στόχους που θέλετε να πετύχετε με την εμπορική σας επωνυμία και με την εταιρική ταυτότητα που πρόκειται να δημιουργήσετε.

Προσδιορίστε την ταυτότητα του brand σας

Ένα άλλο βήμα που πρέπει να κάνετε πριν ξεκινήσετε την έρευνα, είναι να καταλάβετε τι σημαίνει, πώς αντιλαμβάνεστε την εταιρεία σας και τι προσπαθείτε να πετύχετε. Συνεπώς, προσπαθήστε να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:

  • Γιατί δημιουργείται/υπάρχει η εταιρεία; (όραμα)
  • Τι (πρόκειται να) κάνει η επιχείρηση; (αποστολή)
  • Πώς (θα) κάνετε αυτό με το οποίο ασχολείστε; (αξίες)

Δημιουργήστε το προφίλ του δυνητικού σας πελάτη (Buyer Persona)

Αν δεν γνωρίζετε για ποιον δημιουργείτε το brand name της επιχείρησής σας, τότε θα δυσκολευτείτε αρκετά στην εύρεση ενός πρωτότυπου ονόματος. Να θυμάστε πως η επωνυμία σας πρέπει να είναι κάτι περισσότερο από το ένα εμπορικό όνομα. Θα πρέπει να απευθύνεται και, άρα, να έχει αντίκτυπο στο κοινό-στόχο σας.

Πώς να βρω Brand Name; Τα στάδια αναζήτησης

στάδια αναζήτησης brand name

Ξεκινήστε καταγράφοντας πρώτα τα παρακάτω στοιχεία, τα οποία θα σας βοηθήσουν στη διαδικασία αναζήτησης:

  • Ποια επίθετα περιγράφουν την επωνυμία, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας;
  • Τι θέλετε να νιώσουν οι καταναλωτές σας όταν σκέφτονται την εταιρία σας;
  • Ποιες λέξεις συνδέονται/σχετίζονται με το αντικείμενο της επιχείρησής σας;

1. Επιλέξτε τον κατάλληλο τύπο Brand Name

Οι τύποι ονομάτων (brand name) διακρίνονται σε επτά κατηγορίες. Λαμβάνοντάς υπόψη αυτή τη βασική κατηγοριοποίηση, μπορείτε να καθορίσετε καλύτερα τους στόχους σας και τα κριτήρια για την επιλογή του ονόματος της επιχείρησής σας. 

Περιγραφικά ονόματα

Περιγραφικά ονόματα είναι εκείνα που αποκαλύπτουν άμεσα το αντικείμενο ενασχόλησης της εταιρείας. Δεδομένου του περιγραφικού τους χαρακτήρα δεν είναι ιδιαίτερα πρωτότυπα, είναι όμως λειτουργικά. Στα μειονεκτήματα περιλαμβάνεται το γεγονός ότι δεν είναι δημιουργικά και, λόγω της περιγραφικότητάς τους, οι εταιρείες δεν μπορούν μελλοντικά να επεκτείνουν ή να αλλάξουν αντικείμενο. Επίσης, τα περιγραφικά ονόματα δεν έχουν συνήθως πολλά περιθώρια κατοχύρωσης domain name.

Συνήθως, αυτά τα ονόματα, τα επιλέγουν όσοι αναζητούν ονόματα για επιχειρήσεις που διαθέτουν από μόνες τους έναν περιγραφικό χαρακτήρα. Χαρακτηριστικά παραδείγματα παγκόσμιων εταιρειών είναι οι General Motors & WeSendIt.

Αλληγορικά ονόματα

Σε αντίθεση κατεύθυνση απο τα περιγραφικά είναι τα αλληγορικά ονόματα. Αυτά βασίζονται σε νοητικούς παραλληλισμούς, φέρνοντας στο μυαλό εικόνες και εμπειρίες. Συνήθως είναι στον ενικό αριθμό, είναι δημιουργικά και τείνουν να ξεχωρίζουν. Η σημασία τους δεν περιορίζεται σε κάτι συγκεκριμένο. Για τον λόγο αυτό υποδηλώνουν, συνήθως, εταιρείες με “ανοιχτό μυαλό” και μεγάλη δυναμική. Συχνά, η ίδια η έννοια της λέξης είναι ο “ακρογωνιαίος λίθος” του brand. Κατά βάση, δεν έχουν δυσκολία στην κατοχύρωση domain name, αλλά έχουν αρκετές απαιτήσεις σε επίπεδο marketing.

Ως αποτέλεσμα, πολλοί επιχειρηματίες που αναζητούν “πιασάρικα” ή έξυπνα ονόματα για εταιρείες, καταλήγουν σε αλληγορικές ονομασίες. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι οι εταιρείες Nike & Amazon.

Εφευρημένα ονόματα

Η κατηγορία αυτή αφορά την περίπτωση που δεν μπορείτε να βρείτε μια ιδανική εμπορική ονομασία και επιλέγετε να εφεύρετε μία. Τα εφευρημένα ονόματα προσφέρουν τεράστιες δημιουργικές δυνατότητες, αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητα και όσο εύκολο ακούγεται. Συχνά, έχουν ελληνικές ή λατινικές ρίζες που τροποποιούνται κατάλληλα ώστε να επικοινωνούν τη φιλοσοφία της εταιρείας. Το μειονέκτημα είναι ότι και αυτά απαιτούν σωστό marketing και την κατάλληλη διαφήμιση στο Internet.

Πλέον χαρακτηριστικά και… πιασάρικα ονόματα είναι οι εταιρείες Kodak & Xerox.

Λεκτικά ονόματα

Τα λεκτικά ονόματα βασίζονται στην ποιότητα των επιλεγμένων λέξεων και στην αξία απομνημόνευσής τους. Φράσεις, σύνθετες λέξεις, σκόπιμοι αναγραμματισμοί, επιδέξιοι νεολογισμοί, ξένες λέξεις, είναι αποδεκτές επιλογές και παραδείγματα λεκτικών ονομάτων. Το μειονέκτημά τους είναι ότι, ανάμεσα στους 7 τύπους ονομάτων, αποτελούν τα πιο συνηθισμένα. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται ειδική μέριμνα και έξυπνο χειρισμό για να παραμείνουν στο μυαλό του κοινού. Ενδεχομένως, μια δόση επίκλησης στο συναίσθημα θα βοηθούσε σημαντικά στο να ξεχωρίσουν. 

Αυτού του είδους η κατηγορία επιλέγεται, συνήθως, για ονόματα εταιρειών τροφίμων ή για μαγαζιά fast food και street food. Χαρακτηριστικά δημιουργικά ονόματα είναι οι εταιρείες Dunkin’ Donuts & Allou FunPark.

Ακρωνύμια

Πρόκειται για έξυπνα ονόματα που αποτελούνται από αρχικά λέξεων. Συνήθως, αποτελεί μια αναγκαία λύση για τις εταιρείες που έχουν μεγάλα και αδιάφορα ονόματα, αποτελούμενα από πολλές λέξεις στη σειρά. Τέτοιες επωνυμίες έχουν, σχεδόν, μηδενικά περιθώρια δημιουργικότητας και, σε γενικές γραμμές, δεν μπορούν εύκολα να απομνημονευθούν από το κοινό. Τέτοιου είδους ονόματα εξυπηρετούν κυρίως μεγάλες εταιρίες που δραστηριοποιούνται σε ένα ευρύ φάσμα κοινού και περιοχών.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι οι εταιρείες ACS & LG.

Γεωγραφικά ονόματα

Πρόκειται για ονόματα που περιέχουν ένα τοπωνύμιο. Η κατηγορία αυτή αποτελεί την ιδανική λύση όταν μια εταιρεία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον τόπο της ή με τον τόπο καταγωγής της. Το μεγάλο τους πλεονέκτημα είναι ότι χτίζουν ισχυρούς τοπικούς δεσμούς και αξιοποιούν την ήδη υπάρχουσα αίσθηση για τον εκάστοτε τόπο. Το πλεονέκτημά τους, όμως, αποτελεί και ένα από τα βασικότερα μειονεκτήματα όταν αρχίζουν να μεγαλώνουν και να επεκτείνονται πέρα από τα στενά γεωγραφικά περιθώρια.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η εταιρεία New York Times.

Ονόματα ιδρυτών

Σε αυτή την κατηγορία θα βρει κανείς ιδέες για ονόματα για εταιρείες που εστιάζουν στην παράδοση χρόνων ή που προσδοκούν να εδραιωθούν μελλοντικά και να αποκτήσουν μεγάλη υπεραξία. Στο παρελθόν, ήταν εξαιρετικά διαδεδομένα τα εν λόγω brand names, πλέον όμως, όχι και τόσο. Εξαίρεση αποτελεί ο χώρος της μόδας και των τεχνών, ο οποίος εξακολουθεί να μονοπωλεί την ονοματοδοσία των brands.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι οι εταιρείες McDonald’s, Παπαδοπούλου & Ralph Lauren.

2. Έξυπνα ονόματα για επιχειρήσεις: Δώστε προσοχή στις λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά

σημαντικοί παράγοντες επιλογής brand name

Έχετε, λοιπόν, μελετήσει όλους τους τύπους ονοματοδοσίας και έχετε καταλήξει στον ιδανικό που θα ταίριαζε στη δική σας επιχείρηση. Πλέον, μπορείτε να ξεκινήσετε να πειραματίζεστε, συνθέτοντας λέξεις και ονόματα για να φτάσετε πιο κοντά στην τελική επιλογή του ιδανικού brand name.

Παρακάτω θα βρείτε τους βασικούς παράγοντες που καθορίζουν μια πετυχημένη εμπορική επωνυμία και τους οποίους πρέπει να προσέξετε.

Πρωτοτυπία

Να είστε πρωτότυποι! Τα έξυπνα ονόματα είναι αυτά που τραβούν την προσοχή και μονοπωλούν το ενδιαφέρον του καταναλωτή. Ένα πραγματικά ιδιαίτερο και πρωτότυπο όνομα κάνει τη διαφορά, διακρίνοντας την εταιρεία σας από τους ανταγωνιστές της.

Αρκεί να σκεφτείτε πως μια πραγματικά πρωτότυπη ονομασία μπορεί πολύ εύκολα να συνδυαστεί από τους καταναλωτές με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρει, και όχι απλώς με τη γενική ιδέα του ευρύτερου πεδίου στο οποίο δραστηριοποιείται.

Διαχρονικότητα

Μην πέσετε στην παγίδα των “τάσεων της εποχής”! Αποφύγετε την επιλογή ενός ονόματος μόνο και μόνο επειδή περιγράφει κάτι που ισχύει μια συγκεκριμένη περίοδο. Η… μόδα της εποχής είναι πολύ κακός σύμβουλος. 

Οι εποχές αλλάζουν, άρα και οι τάσεις της αγοράς, πράγμα που σημαίνει ότι πολύ σύντομα ένα όνομα με βάση την επικαιρότητα θα θεωρηθεί ξεπερασμένο, αν όχι παρωχημένο. Επιπρόσθετα, είναι πολύ πιθανό και άλλες εταιρείες να πέσουν στην ίδια παγίδα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα, πολλές επωνυμίες να μοιάζουν μεταξύ τους, γεγονός που θα δημιουργήσει έντονη σύγχυση στο αγοραστικό κοινό.

Για παράδειγμα, ένα brand name για κατάστημα ρούχων θα πρέπει να έχει μια, ως επί των πλείστων, διαχρονική επωνυμία. Κι αυτό γιατί πρόκειται για εταιρία που είτε ακολουθεί τη μόδα της εποχής είτε όχι, δεν θα λανσάρει για πάντα το ίδιο ακριβώς στυλ ρούχων. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και στην προσπάθειά σας να βρείτε έξυπνα ονόματα, για παράδειγμα, για κομμωτήρια ή καταστήματα με wellness υπηρεσίες. Επωνυμίες που αφορούν τους παραπάνω κλάδους, θα πρέπει να αποτελούνται από διαχρονικά ονόματα και να είναι κατανοητά στο κοινό.

Μοναδικότητα

Εξετάστε τη μοναδικότητα του brand name σας! Η ερώτηση “πώς να βρω brand name;” κρύβει διάφορες παγίδες. Μια πολύ σημαντική παγίδα είναι η διασφάλιση της μοναδικότητας της εμπορικής σας επωνυμίας. Τι σημαίνει αυτό; Να μην υπάρχει κάποιο ίδιο brand name, τουλάχιστον στον ίδιο κλάδο ή στην ίδια περιοχή δραστηριοποίησης με εσάς.

Για να το ελέγξετε αυτό, κάντε μια αναζήτηση για ιδέες ονόματος στο Facebook και στην Google, προκειμένου να εξασφαλίσετε, κατά το δυνατόν, ότι δεν έχει κάποιος άλλος την επωνυμία που σκοπεύτε να επιλέξετε.

3. Επιπλέον ιδέες να αποτυπώσετε την εμπορική σας ονομασία

τρόποι αποτύπωσης brand name

Η διαδικασία επιλογής και δημιουργίας brand name φαντάζει, εύλογα, αρκετά δύσκολη. Κι αυτό είναι λογικό. Μπορεί, λοιπόν, να βρεθεί ένα όνομα που να μην έχει υπάρξει έως τώρα και να καλύπτει όλες τις απαιτήσεις της εταιρικής ταυτότητας; Κι όμως, μπορεί!

Με μικρές παραλλαγές, προσθήκες ή αφαιρέσεις, ο ανθρώπινος νους μπορεί να δημιουργήσει πολύ όμορφα πράγματα. Φτάνει να υπάρχει το όραμα & ο βασικός στόχος.

Παρακάτω αναφέρονται ιδέες για ονόματα εταιρειών:

Αρχαία ελληνικά ονόματα

Η ελληνική γλώσσα είναι τόσο πλούσια που έχει δώσει ερεθίσματα, ακόμα και σε εταιρείες του εξωτερικού, να δημιουργηθούν πετυχημένα brand names με αρχαία ελληνική προέλευση. Ψάξτε υπάρχοντα ονόματα καταστημάτων στα αρχαία ελληνικά ή αναζητήστε αρχαία ονόματα εταιρειών μεγάλου βεληνεκούς που σχετίζονται, κάπως, με το αντικείμενο της επιχείρησής σας. 

Αφού βρείτε αυτά που σας αρέσουν, μπορείτε να κρατήστε την κύρια ρίζα ή την κατάληξη και να προσθέσετε το ιδιαίτερο στίγμα της δικής σας επιχείρησης, κάνοντας διάφορες παραλλαγές. Τα αρχαία ελληνικά ονόματα θα μπορούσαν να είναι μια ωραία ιδέα για όνομα σε μαγαζί με χειροποίητα ρούχα ή κοσμήματα. Στη χώρα μας παρατηρούμε ονόματα ξενοδοχείων που χρησιμοποιούν τα αρχαία ελληνικά στην επωνυμία τους, αλλά δεν ολισθαίνουν σε μια αχρείαστη γραφικότητα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η παγκοσμίου φήμης εταιρεία Nike, της οποίας η ονοματοδοσία προέρχεται από την ομώνυμη Ελληνίδα θεά, την Θεά της Νίκης.

Ξένα / Λατινογενή ονόματα

Εάν αναζητάτε ιδέες για ονόματα μαγαζιών ρούχων με έδρα κάποιο νησί, τότε μπορείτε να αναζητήσετε διάφορες λέξεις-κλειδιά στα λατινικά και να τις αναπροσαρμόσετε. Σκεφτείτε πως οι δυνητικοί σας πελάτες πιθανότατα θα είναι (και) τουρίστες, οι οποίοι θα πρέπει με κάποιον τρόπο να κατανοήσουν το brand σας. Επιπλέον, οι λατινικές λέξεις είναι, συνήθως, εύηχες και συνδέονται πολύ εύκολα με τις ελληνικές.

Βέβαια, δεν είναι λίγοι οι επιχειρηματίες που επιλέγουν ξένες ονομασίες και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Σε πολλές περιοχές μπορεί να δει κανείς γαλλικά ονόματα καταστημάτων, κυρίως όταν πρόκειται για καφέ που προσφέρουν πρωινό ή ιδιαίτερα συνοδευτικά.

Παράδειγμα brand name που ανήκει σε αυτήν την κατηγορία είναι η εταιρεία τροφίμων Condito, της οποίας η εμπορική επωνυμία προέρχεται από λατινογενή λέξη και σημαίνει «εμπλουτισμός γεύσεων».

Αναγραμματισμός

Σίγουρα έχετε δει έξυπνα ονόματα e-shop ή πιασάρικα ονόματα για blog, τα οποία σας κεντρίζουν το ενδιαφέρον και σας προσελκύουν στον ιστότοπό τους. Αυτά μπορεί να είναι λέξεις, χωρίς κάποιο ουσιώδες νόημα, ωστόσο περιλαμβάνουν μια λέξη-κλειδί που αποτελεί μέρος της επιχείρησης.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η εταιρεία Google, της οποίας η ονομασία προέρχεται από το «googol», μια μονάδα μέτρησης που εκφράζει τον αριθμό 10100.

4. Brand Name Testing: Έρευση κατάλληλης εμπορικής επωνυμίας

brand name testing

Μόλις καταλήξετε στη λίστα επιλογών σας με μια “χούφτα” ονόματα, η φάση δοκιμών είναι αυτή που θα πρέπει να καθορίσει την τελική σας επιλογή.

Ακολουθούν μερικά πράγματα που πρέπει να λάβετε υπόψη κατά τη διάρκεια του ελέγχου των επιλογών σας κατά τη δημιουργία της επωνυμίας σας:

Ευκολία στην απομνημόνευση

απομνημόνευση ονοματοδοσίας

Η επωνυμία σας πρέπει να απομνημονεύεται εύκολα, ώστε να είναι αποτελεσματική. Αν και δεν είναι πάντα εύκολο να προσδιορίσετε με ακρίβεια πόσο αξιομνημόνευτο θα είναι ένα όνομα, μπορείτε να λάβετε υπόψη μερικούς παράγοντες για να βελτιώσετε τις πιθανότητες επιτυχίας σας.

Για παράδειγμα, αναρωτηθείτε αν το όνομά σας είναι απλό, σύντομο και εύκολο να συλλαβιστεί. Εάν το κοινό σας δεν μπορεί εύκολα να προφέρει ή να συλλαβίσει το brand name σας, τότε θα δυσκολευτεί να το συζητήσει με φίλους ή γνωστούς. 

Επιπλέον, λάβετε υπόψη ότι ένα μεγάλο όνομα είναι επίσης δύσκολο να το θυμηθεί κάποιος. Πολλοί άνθρωποι δημιουργούν κατάλληλες συντομεύσεις σε ήδη μεγάλα ονόματα. Για παράδειγμα, η Harley Davidson Motor Company έγινε Harley Davidson. 

Γενικότερα, κρατήστε τον τίτλο σας σύντομο. Πριν αποφασίσετε για την τελική επιλογή σας, ζητήστε από γνωστούς να προφέρουν την ονομασία σας, προκειμένου να διασφαλίσετε ότι είστε στον σωστό δρόμο.

Δυνατότητα μετάφρασης

μετάφραση ονοματοδοσίας

Αναλογιστείτε σοβαρά την προοπτική, δηλαδή το όραμα, της επωνυμίας σας και αποφασίστε σε ποιες χώρες θα μπορούσε η εταιρεία σας να σας οδηγηθεί στο μέλλον – ακόμα κι αν πρόκειται για μια τοπική επιχείρηση προς το παρόν.

Εάν ανάμεσα στους στόχους σας είναι να επεκταθείτε και σε άλλες χώρες, τότε η επωνυμία σας θα πρέπει να μπορεί να μεταφραστεί και να προφέρεται, κατά το δυνατόν, σωστά.

Διαφορετικά, θα έρθετε σίγουρα αντιμέτωποι με τέτοια προβλήματα μελλοντικά και, εφόσον έχετε δημιουργήσει ένα αναγνωρίσιμο όνομα στην αγορά, θα είναι πολύ δύσκολο να το αλλάξετε ή να το τροποποιήσετε.

Διαθέσιμα ονόματα για site και επιλογή κατάλληλου Domain Name

διαθεσιμότητα domain name

Τέλος, το όνομα που έχετε επιλέξει θα πρέπει να είναι όχι μόνο να είναι πρωτότυπο, αλλά και να είναι διαθέσιμο το αντίστοιχο domain name του, ειδικά στην περίπτωση που έχετε ως μελλοντικό στόχο τη δημιουργία ιστοσελίδας ή την κατασκευή Eshop.

Το domain name σας πρέπει να ταιριάζει με την επωνυμία σας, προκειμένου να είναι όσο το δυνατόν πιο εύκολο για τους πελάτες σας να σας βρουν. 

Σκεφθείτε πως οι άνθρωποι δεν θα αναζητήσουν μια εταιρεία στο διαδίκτυο, όπως για παράδειγμα η “Adidas”, πληκτρολογώντας στην Google: sportsShoes.com.

CASE STUDY: Lovelista.gr

lovelista case study

Για να γίνουν περισσότερο κατανοητά όλα όσα αναφέρθηκαν παραπάνω, ας δούμε καλύτερα το παράδειγμα ενός project που ανέλαβε η InYourCity για ένα e-shop γυναικείων ρούχων στην Θεσσαλονίκη.

Δεδομένου ότι το κοινό στόχος μας ήταν οι γυναίκες και το αντικείμενο η νεανική μόδα, προσπαθήσαμε να εστιάσουμε σε ονομασίες που, ασχέτως σημασίας, θα είχαν “θηλυκή” κατάληξη.

Ελέγξαμε τη μοναδικότητά τους στον σχετικό κλάδο της αγοράς και στην περιοχή δραστηριοποίησης της επιχείρησης, καθώς επίσης και τη διαθεσιμότητα domain name (μιας και πρόκειται για e-shop) για όλα τα προτεινόμενα ονόματα.

Κατόπιν εκτενούς έρευνας για τον εν λόγω χώρο, συλλογής χρήσιμων στοιχείων για το brand και αρκετό brainstorming, καταλήξαμε σε 4 εναλλακτικές ονοματοδοσίες.

Έξυπνα ονόματα για ιστοσελίδες: Επιλογή brand name

1. Cynthia.gr

Η λέξη “Κύνθια” προέρχεται από την αρχαιότητα και περιλαμβάνει πολλές θετικές έννοιες. Με μια σύντομη ανάλυση του ονόματος, βλέπουμε ότι η λέξη συνδέεται εννοιολογικά με τα επίθετα τυχερός, δημιουργικός, φιλικός, ενεργός, αρμόδιος.

Με λίγα λόγια, μιλάμε για ένα εύηχο γυναικείο όνομα (καθώς πρόκειται για πώληση γυναικείων ειδών), του οποίου οι έννοιες χαρακτηρίζουν την επιχείρηση που θέλουμε να αναδείξουμε. 

Πρόκειται για μια επιχείρηση “αρμόδια” στο γυναικείο στιλ, “δημιουργική” με τα σχέδια και τα κομμάτια που προσφέρει, “ενεργή” στο χώρο της μόδας, “φιλική” προς τον καταναλωτή και “τυχερή” που θα είναι πλέον μέρος του συνόλου. Η τύχη με όποια έννοια κι αν υπάρχει, προσδίδει θετικότητα.

2. Clachic.gr

Πρόκειται για ένα λογοπαίγνιο της λέξης “classic” και της λέξης “chic”. Είναι δύο έννοιες που χαρακτηρίζουν πλήρως την έννοια της γυναικείας μόδας, καθώς το brand διαθέτει κομμάτια classic, δηλαδή διαχρονικά, και chic, δηλαδή κομψά. 

Επιπλέον, από τη μεριά του δυνητικού καταναλωτή, κάθε γυναίκα θέλει να έχει ένα κλασικά στοιχεία στο στυλ της και, ταυτόχρονα, να είναι σικάτη.

Η λέξη είναι εύηχη και λόγω της ιδιαιτερότητάς της είναι πολύ εύκολο να χαραχθεί στη μνήμη του πελάτη. 

* Πρόταση αποτύπωσης: ClaChic.gr

3. Vitale.gr

Μία λέξη ιταλικής προέλευσης, η οποία στα ελληνικά σημαίνει “έμπνευση”. Η ονομασία κρύβει όλα όσα χρειάζεται να έχει μια επιχείρηση του κλάδου για να είναι αποδεκτή από το κοινό.

Κατά βάση, μια επιχείρηση, και συγκεκριμένα μια εταιρεία γυναικείας ένδυσης, χρειάζεται να έχει ως βάση της την έμπνευση για να προσφέρει νέες ιδέες σχεδίων, προϊόντων, προτάσεων. 

Η λέξη διαβάζεται όπως αναγράφεται, δηλαδή “Βιτάλε”, είναι εύηχη στην προφορά και πλούσια σε αξία περιεχομένου.

4. Lovelista.gr

Ένα όνομα που παραπέμπει σε γυναικείο brand και προφέρεται ακριβώς όπως γράφεται, “Λοβελίστα”.

Πρόκειται για μια απλή λέξη, με γνωστό περιεχόμενο και άκουσμα που σίγουρα “μένει” στον νου του καταναλωτή. H λέξη είναι, επίσης, ιταλικής προέλευσης και είναι μια παράφραση της λέξης “loveliest” που ενέχει τις εξής σημασίες: ευχάριστος, αυτός που αγαπά με όλη του την ψυχή, αυτός που με την παρουσία του χαρίζει αγάπη.

Με τον τρόπο αυτό και, προφανώς, επειδή η λέξη Love είναι γνωστή σε όλον τον κόσμο, θέλουμε να μεταδώσουμε στον πελάτη ότι η επιχείρηση, κυριολεκτικά, αγαπά αυτό που κάνει, αγαπά τη γυναικεία μόδα και θέλει να δώσει σε κάθε γυναίκα αυτό που της αξίζει!

Τελικό Brand Name (επιλογή πελάτη)

Έπειτα από συζητήσεις που έγιναν με τον πελάτη, η τελική επιλογή brand name ήταν το www.lovelista.gr. Πρόκειται για μια εύστοχη και πετυχημένη ονομασία που θα μπορούσε να έχει ένα καινούριο brand γυναικείων ρούχων, καθώς είναι εύηχη, κατανοητή από όλες και εύκολη στην απομνημόνευση.

Πώς να βρω Brand Name: Η απάντηση

Τελικά, στην ερώτηση “πώς να βρω Brand Name για την επιχείρησή μου;” η απάντηση θα ήταν: με εκτενή έρευνα, προσεχτικό πειραματισμό και αρκετές δοκιμές.

Η διαδικασία μόνο απλή δεν είναι, ωστόσο αν ακολουθήσετε τα παραπάνω βήματα και συνδυάσετε φαντασία και δημιουργικότητα, το αποτέλεσμα θα σας ανταμείψει.

Μην ξεχνάτε, όμως, πως στην περίπτωση που δυσκολεύεστε να βάλετε τη σκέψη σας σε μία σειρά ή δεν ξέρετε από που να ξεκινήσετε, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την έμπειρη ομάδα της InYourCity και να αποκτήσετε το πλέον κατάλληλο Brand Name για την επιχείρησή σας.

CONTACT

Επικοινωνήστε μαζί μας για να λάβετε μια προσαρμοσμένη για εσάς πρόταση συνεργασίας.

E-mail: [email protected]