Τι είναι το SEO (Search Engine Optimization);

Τι είναι το SEO

Τι είναι το SEO; 

SEO ή Search Engine Optimization, είναι το σύνολο των ενεργειών, που απαιτούνται για την εμφάνιση μιας ιστοσελίδας στην αρχική σελίδα οποιασδήποτε μηχανής αναζήτησης. Αυτή η στρατηγική marketing χαρακτηρίζεται ως αποτελεσματική και στοχεύει στην αύξηση επισκεψιμότητας στο site σας.

Τι είναι SEO

Το SEO κατηγοριοποιείται στις εξής 2 τακτικές:

  • On-Page Seo: όλες οι εσωτερικές ενέργειες που πραγματοποιούνται εντός της ιστοσελίδας σας.
  • Off- Page Seo: όλες οι εξωτερικές ενέργειες που πραγματοποιούνται εκτός της ιστοσελίδας σας.

Οι δύο τακτικές θα εξηγηθούν παρακάτω με περισσότερες λεπτομέρειες.

Ποια είναι τα οφέλη του SEO για το site σας;

Η ανάπτυξη του SEO προσφέρει μόνο θετικά αποτελέσματα στην επιχείρησή σας. Επομένως, αν επιθυμείτε την ανάπτυξή της, σας συμβουλεύουμε να την υιοθετήσετε.

Γιατί είναι σημαντικό το SEO

Το μεγαλύτερο θετικό από την εφαρμογή μιας στρατηγικής SEO είναι η επίτευξη του βασικού στόχου της εταιρείας σας. Αυτός ο στόχος δεν μπορεί να είναι άλλος, πέρα από την αύξηση των πωλήσεων.

Στα θετικά αυτής της στρατηγικής συγκαταλέγεται και το κίνητρο που θα σας δημιουργήσει η ανάπτυξη του SEO να βρίσκεστε πάντα στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησης. Η πλειοψηφία των χρηστών επισκέπτονται μόνο τα πρώτα 5 αποτελέσματα στην αρχική σελίδα της κατάταξης, αγνοώντας τα υπόλοιπα αποτελέσματα.

Επίσης, μέσω του SEO θα αναπτυχθεί το brand σας. Με τη σωστή χρήση των τακτικών στρατηγικής SEO, όλο και περισσότεροι χρήστες θα επισκέπτονται το site σας, με αποτέλεσμα να αυξηθεί η επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας. Επομένως, με την αναγνώριση του site θα αυξήσετε την προβολή του brand σας στο κοινό.

Τέλος, ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών γίνεται πιο έντονος, παροτρύνοντάς τες να στοχεύουν στην πρώτη θέση της αρχικής σελίδας στη Google. Η “μάχη” που δημιουργείται μεταξύ των επιχειρήσεων δημιουργεί θετικό αντίκτυπο και φέρει συνήθως τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Ποια είναι τα βήματα SEO για το website μου;

Οδηγός SEO για αρχάριους

Αφού, λοιπόν, έχετε καταλάβει τον ορισμό του SEO, λογικά θα έχετε την απορία Πως κάνω SEO;”. Υπάρχουν κάποια βήματα, που θα σας βοηθήσουν στη σχεδίαση μιας στρατηγικής SΕΟ από το πρώτο μέχρι και το τελευταίο στάδιο.

Δημιουργία λίστας από keywords

Πρέπει να κάνετε μια έρευνα από τις λέξεις-κλειδιά, οι οποίες θα σας βοηθήσουν να κατακτήσετε τις πρώτες θέσεις στην αρχική σελίδα της Google. Αυτό συμβαίνει επειδή ο αλγόριθμος της Google ανιχνεύει τις δημοφιλέστερες λέξεις και με βάση τη μέτρηση επισκέψεων ενός site ταξινομεί και την κατάταξη στις σελίδες αναζήτησης. Το πόσο ισχυρές μπορούν να είναι μερικές λέξεις,  επηρεάζεται από τον αριθμό που τις αναζητούν οι χρήστες.

Ανάλυση και άντληση ιδεών από την αρχική σελίδα της Google

Αφού επιλέξατε τα keywords, τώρα πρέπει να καταλάβετε “γιατί αναζητούν οι χρήστες τα συγκεκριμένα keywords;” και “τι τους ενδιαφέρει να μάθουν;”. Κάντε την απαραίτητη έρευνα στην αρχική σελίδα, για να κατανοήσετε καλύτερα και το περιεχόμενο των ανταγωνιστών σας.

seo-first-page

Σχεδιάστε και επεξεργαστείτε την ιστοσελίδα σας με την διαδικασία του On-Page SEO

Αυτό το βήμα χωρίζεται σε δύο μέρη. Το πρώτο μέρος αφορά όλη την επεξεργασία, τη σχεδίαση της ιστοσελίδας σας, τους τίτλους της και τη γενικότερη μορφή της, έτσι ώστε να θεωρηθεί SEO friendly. Το δεύτερο μέρος αφορά το περιεχόμενο του site σας. Όσο πιο μοναδικό και συχνά ανανεωμένο είναι το περιεχόμενό σας, τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχετε να κατακτήσετε υψηλή θέση στην κατάταξη.

Δημιουργήστε backlinks σε άλλα sites με κοινό περιεχόμενο

seo-website

Τα backlinks είναι κάποια εξωτερικά links, τα οποία χρησιμοποιούνται σε άλλα sites με κοινό θέμα συζήτησης. Ουσιαστικά, μέσω αυτών γίνεται ευκολότερη η μεταβίβαση του χρήστη στο δικό σας site από άλλο. Έτσι, η ιστοσελίδα σας γίνεται πιο γνωστή από τους ενδιαφερόμενους χρήστες.

Παρουσιάστε το site σας σε μεγάλες μηχανές αναζήτησης (π.χ. Google, Υahoo κ.α.)

Από τη στιγμή, που όλα τα παραπάνω βήματα έχουν ολοκληρωθεί επιτυχώς, θα πρέπει να γίνει η καταχώρηση του site σας στις μηχανές αναζήτησης και πλέον να συμπεριλαμβάνεται στις επιλογές των χρηστών.

Πραγματοποιείτε συχνά έλεγχο της θέσης κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης

Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας συνεχίζονται να γίνονται αλλαγές στην κατάταξη της μηχανής αναζήτησης οπότε, θα πρέπει να γίνεται τακτικός έλεγχος για πιθανές βελτιστοποιήσεις.

Ποιες είναι οι δύο τεχνικές SEO;

Τεχνικές SEO on και off σελίδα

Οι δυο τεχνικές SEO, όπως προαναφέραμε είναι το On-Page Seo και Off-Page Seo. Βασικοί παράγοντες για την αποτελεσματικότερη λειτουργία και για τη βελτίωση του SEO.

On-Page SEO: αποτελεί την πιο συνηθισμένη και απλή τακτική από τις δύο

On Page SEO

Οι παράγοντες του On-Page Seo είναι οι εξής:

Keywords

Η σωστή επιλογή λέξεων-κλειδιών μέσα στην ιστοσελίδα σας, αποτελεί ένα από τα πιο βασικά σημεία του SEO.

Title Tag

Αφορά τον τίτλο που θα εμφανιστεί στην ταξινόμηση της μηχανής αναζήτησης. Δηλαδή, στον κυρίως τίτλο της ιστοσελίδας σας.

Meta Description

Αφορά την περιγραφή του τίτλου στη σελίδα της μηχανής αναζήτησης. Και σε αυτή την περίπτωση, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στην επιλογή των λέξεων. Ο χρήστης διαβάζει πρώτα την περίληψη κάτω από τον τίτλο στην αρχική σελίδα της μηχανής αναζήτησης, για να δει αν το περιεχόμενο τον ενδιαφέρει.

Ταχύτητα ιστοσελίδας

Όσο πιο γρήγορα θα φορτώνει η ιστοσελίδα σας, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η προτίμηση των χρηστών σε αυτή. Έτσι θα καταφέρετε να αυξήσετε και σε αυτήν την περίπτωση την θέση σας στην αρχική σελίδα της Google

Off- Page SEO: αποτελεί όλες τις ενέργειες που θα πραγματοποιήσετε έξω από το website σας

Off Page SEO

Όπως αναφερθήκαμε και παραπάνω, τα Backlinks είναι όλα τα εξωτερικά links, που χρησιμοποιούνται σε άλλα sites, για να μεταβεί ο χρήστης με ένα click στην ιστοσελίδα σας. 

Domain Authority

Ένας αριθμός που θα σας δοθεί από την μηχανή αναζήτησης, στην οποία θα καταχωρήσετε το website σας. Όσο μεγαλύτερος είναι αυτός ο αριθμός, τόσο περισσότερες πιθανότητες υπάρχουν να κατανεμηθεί η ιστοσελίδα σας σε υψηλή θέση στις αναζητήσεις. Επομένως, μπορεί να αυξηθεί και ο αριθμός επισκεψιμότητας της. 

Προώθηση μέσω social media

Προώθηση Ιστοσελίδων Social Media

Όταν τα social media δεν είναι λειτουργικά προς την εταιρεία σας, τότε τα αποτελέσματα δεν είναι τα επιθυμητά. Δηλαδή, για να μπορέσει να κυριαρχήσει το website σας στην αρχική σελίδα της μηχανής αναζήτησης, θα πρέπει να υπάρχει συχνή ανανέωση αναρτήσεων και αύξηση των αλληλεπιδράσεων της στα social media. Θα είναι πιο αποτελεσματικό αν καταφέρετε να προβάλλετε λιτό και κατανοητό περιεχόμενο στο κοινό, γιατί έτσι αυξάνεται ο όγκος ενδιαφέροντος προς το brand σας.

Γιατί είναι τόσο σημαντικά τα keywords;

Η σωστή επιλογή των λέξεων-κλειδιών στην ιστοσελίδα σας θα φέρει μόνο θετικά αποτελέσματα. Η διαδικασία επιλογής των σωστών keywords είναι αρκετά σημαντική, γι’ αυτό απαιτείται μια σειρά βημάτων για την ολοκλήρωση της.

Λέξεις κλειδιά γιατί έχουν σημασία

Αρχικά, πρέπει να γνωρίζετε το κυρίως θέμα για το οποίο θέλετε να δημιουργήσετε περιεχόμενο. Στην συνέχεια, να αναζητήσετε και να ερευνήσετε ποιες λέξεις-κλειδιά θα είναι πιο αποδοτικές και θα σας ανεβάσουν στην κατάταξη της αρχικής σελίδας της Google. Η αναζήτηση και η έρευνα θα πραγματοποιηθεί, είτε μέσω της βοήθειας από ειδικά σχεδιασμένες πλατφόρμες (όπως το Google’s Keyword Planner, το Serpstat, BuzzSumo,  κ.α.), είτε μέσω της μηχανής αναζήτησης.

Αν για παράδειγμα, θέλετε να βρείτε λέξεις-κλειδιά για γυναικεία παπούτσια, τότε θα το πληκτρολογήσετε στην μπάρα αναζήτησης της Google και θα σας προτείνει κάποιες επιπλέον λέξεις, από τις οποίες θα πάρετε ιδέες και θα κρατήσετε αυτές που σας ενδιαφέρουν.

Μερικά keywords του παραδείγματος, από την αναζήτηση στην Google, είναι “γυναικεία παπούτσια αθλητικά” , “γυναικεία παπούτσια sneakers” , “γυναικεία παπούτσια φθινόπωρο 2020” κ.ο.κ. . Επιλέγετε, λοιπόν, τα keywords και τα οργανώνετε σε μια λίστα για την μελλοντική τους προσθήκη στο site σας.

Πώς επιλέγω αποτελεσματικά τα σωστά keywords;

Δυστυχώς, δεν υπάρχει κάποιο εργαλείο, που θα σας δείξει απευθείας τις λέξεις-κλειδιά που θα απογειώσουν την ιστοσελίδα σας. Θα πρέπει να έχετε στο μυαλό σας τα keywords, τα οποία ταιριάζουν στο ύφος της εταιρείας σας και σε συνδυασμό με τον αριθμό δυσκολίας τους να τα επιλέξετε.

Ο αριθμός δυσκολίας βρίσκεται στα διάφορα εργαλεία εύρεσης των keywords και δηλώνει το πόσο δύσκολο είναι με τη χρήση της λέξης αυτής, να κατακτήσει η ιστοσελίδα σας την πρώτη σελίδα στην Google.

Η παραπάνω διαδικασία εύρεσης keywords είναι απαραίτητη, γιατί τα αποτελέσματα που θα σας δώσει η Google ή τα εργαλεία εύρεσης keywords θα αποτελούν τις πιο συχνές αναζητήσεις των χρηστών και θα σας δώσουν την δυνατότητα υψηλής παραμονής στην κατάταξη. Ο σωστός τρόπος χρήσης των keywords, σε συνδυασμό με το ολοκληρωμένο περιεχόμενο στο website σας, θα σας οδηγήσουν στην σωστή τοποθέτηση στην αρχική της σελίδα από τον αλγόριθμο της Google.

Προώθηση SEO

Αν επιθυμείτε να βελτιώσετε την ιστοσελίδα σας στις μηχανές αναζήτησης, τότε θα σας έχει δημιουργηθεί και το ερώτημα “Σε πόσο καιρό θα δω αποτελέσματα;”.

Η απάντηση σε αυτήν την ερώτηση είναι ίσως, το μοναδικό “αρνητικό” χαρακτηριστικό του SEO, καθώς τα αποτελέσματα δεν φαίνονται άμεσα. Κάθε περίπτωση είναι διαφορετική, οπότε καταλαβαίνετε πως δεν είναι εύκολη η χρονική διατύπωση. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες, οι οποίοι επηρεάζουν την χρονική περίοδο ολοκλήρωσης του SEO, όπως ο ανταγωνισμός, η αγορά που στοχεύετε (target group ) κ.α..

Το σίγουρο είναι ότι με την σωστή καθοδήγηση από μια έμπειρη ομάδα marketing, όπως είναι η InYourCity, θα πετύχετε τον στόχο σας σε πιο σύντομο χρονικό διάστημα και με σίγουρο επαγγελματικό αποτέλεσμα. 

Η διαδικασία του SEO δεν θα ολοκληρωθεί μόλις κατακτήσετε την πρώτη θέση στην τελική κατάταξη. Και αυτό γιατί, ο αλγόριθμος της Google αλλάζει συχνά και εξετάζει κάθε φορά τις ιστοσελίδες για την επανατοποθέτησή τους. Επομένως, είναι ένας συνεχής αγώνας, που χρειάζεται αποτελεσματική στρατηγική, εμπειρία, γνώσεις και υπομονή.