Τι είναι το off Page SEO;

Το οff Page SEO είναι όλα εκείνα τα στοίχεια που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε έξω από την σελίδα σας, τα οποία θα επιφέρουν την βελτιστοποίησή της. Είναι ένας τρόπος για να κερδίσετε επισκεψιμότητα και απαρτίζεται απο τους συνδέσμους, το blogging (advertorials), το social media marketing και τα guest posts.

Σύνδεσμοι: Τα στοιχεία του off Page SEO

στοιχεία off page seo

Όταν ένα bot ανιχνεύει μια σελίδα στο ίντερνετ που δεν έχει μπει ακόμα στο ευρετήριο, ψάχνει λέξεις κλειδιά σε αυτήν για να την κατατάξει. Στη συνέχεια αναζητά το σύνολο των εσωτερικών συνδέσμων και των υπερσυνδέσμων που οδηγούν σε αυτήν.

Το bot έπειτα ακολουθεί όλους αυτούς του συνδέσμους URL για ανίχνευση. Εάν η σελίδα που ακολουθεί δεν υπάρχει στο ευρετήριο της Google, η διαδικασία επαναλαμβάνεται.

Μερικοί σύνδεσμοι έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα από κάποιους άλλους. Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι (σύνδεσμοι από μια σελίδα σε μια άλλη της ίδιας ιστοσελίδας) έχουν γενικά μικρότερη βαρύτητα από τα external links (εξωτερικοί υπερσύνδεσμοι που οδηγούν στην ιστοσελίδας σας).

Σύνδεσμοι από σελίδες με μεγαλύτερο PageRank θα έχουν περισσότερη βαρύτητα από συνδέσμους σε σελίδες με χαμηλότερο PageRank. 

Rock tip: Οι σύνδεσμοι και τα backlinks είναι δύο όροι που συχνά χρησιμοποιούνται με τον ίδιο τρόπο. Σαν να έχουν την ίδια έννοια στο off page SEO. Όταν λένε ότι “χρειάζονται περισσότερους συνδέσμους”, σχεδόν πάντα αναφέρονται στα backlinks. Ορισμένοι σύνδεσμοι όμως είναι εσωτερικοί (internal links), ενώ άλλοι είναι εξερχόμενοι (outbound links), οδηγώντας σε σελίδες άλλου ιστότοπου. 

Κατανόηση των Backlinks στο off Page SEO (εξωτερικοί σύνδεσμοι που οδηγούν στον δικό σας ιστότοπο)

 

Υπάρχουν δύο τύποι συνδέσμων: οι εσωτερικοί και οι εξωτερικοί σύνδεσμοι. Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι (internal) οδηγούν σε άλλες σελίδες μέσα στην ίδια ιστοσελίδα. Οι εξωτερικοί σύνδεσμοι (backlinks) είναι links από άλλες ιστοσελίδες που οδηγούν στην δική σας. 

Τα backlinks έχουν πολύ περισσότερη επιρροή ως παράγοντας κατάταξης από τους εσωτερικούς συνδέσμους. Εάν η ιστοσελίδα σας στοχεύει σε ένα σύνολο λέξεων κλειδιών που έχουν χαμηλό επίπεδο ανταγωνισμού, μπορείτε να καταταχθείτε ψηλά με σχετικά λίγα backlinks.

Η δομή των HTML συνδέσμων στους off Page SEO παράγοντες

Ένας σύνδεσμος είναι μια ετικέτα HTML. Συγκεκριμένα, είναι στην μορφή <a> . Για να μεταβείτε σε μια σελίδα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον ακόλουθο κώδικα: <a href=“http://www.url.gr/”>Ονοματοδοσία συνδέσμου</a> .

Όπως μπορείτε να δείτε, η σελίδα με την οποία συνδέεται είναι η διεύθυνση URL που ορίζεται στο χαρακτηριστικό href και το anchor text είναι αυτό που ο αναγνώστης βλέπει και κάνει κλικ για να φτάσει στη σελίδα.

Οι σύνδεσμοι συνήθως έχουν μπλε υπογραμμισμένο κείμενο, όπως και τα αποτελέσματα αναζήτησης στη Google. 

Στα συστήματα διαχείρισης περιεχομένου (όπως Πχ. η WordPress) καθιστούν τη μορφοποίηση των συνδέσμων εύκολη με τους εικονικούς συντάκτες τους.

Εσείς απλά υπογραμμίζετε την λέξη ή φράση που θέλετε να γίνει υπερσύνδεσμος. Έπειτα, κάνετε κλικ στο κουμπί προσθήκη υπερσυνδέσμου και κάνετε επικόλληση το URL. 

Γιατί τα backlinks έχουν σημασία στο off Page SEO;

off Page SEO backlinks

Η κατάταξη κάθε σελίδας εξαρτάται, κυρίως, από την ποσότητα και την ποιότητα των backlinks. Όταν υπάρχει καλό περιεχόμενο είναι πιο πιθανό μια ιστοσελίδα να τραβήξει την προσοχή από άλλες ιστοσελίδες.

Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, μια ‘αναφορά’ είναι ένα link σε ένα περιεχόμενο. Μερικοί σύνδεσμοι έχουν μεγαλύτερη σημασία από κάποιους άλλους. Ένας σύνδεσμος από μια ιστοσελίδα μπορεί να αξίζει όσο χιλιάδες links μικρότερων ιστοσελίδων.

Όπως θα περιμένατε, είναι δύσκολο να τραβήξετε το ενδιαφέρον άλλων ιστοσελίδων και να πάρετε links από αυτές. Εκτός, φυσικά, αν υπάρχει ήδη ένα καλό περιεχόμενο και η ιστοσελίδα είναι αξιοσήμαντη.

PageRank: το σύστημα κατάταξης των σελίδων στο off Page SEO

Το PageRank μιας ιστοσελίδας είναι ένας τρόπος που έχει δημιουργήσει η Google για να βαθμολογείται κάθε ιστότοπος ως προς την βαρύτητα και την σημαντικότητά του. Το περιεχόμενο των σελίδων στο διαδίκτυο κατατάσσεται ανάλογα με τις λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιούνται. 

Μερικές σελίδες θεωρούνται πιο σχετικές για κάποιες λέξεις κλειδιά από άλλες, κάτι που βασίζεται στην συχνότητα εμφάνισής τους στο κείμενο, αλλά και στα links που παίρνουν από άλλες σελίδες.

Μια σελίδα με links από 100 άλλες σελίδες θα έχει υψηλότερο PageRank από ότι μια σελίδα με links από 10 μόνο σελίδες. Όμως, αυτό θα επιτευχθεί μόνο αν όλες αυτές οι σελίδες που σας δίνουν links έχουν ίδιο PageRank.

Μερικές από αυτές τις σελίδες θα έχουν από μόνες τους παραπάνω link από άλλες. Και κάποια απ’ τα link αυτά που σε στέλνουν σε συγκεκριμένες σελίδες, θα έχουν τα δικά τους backlink.

Πραγματικό PageRank (Actual PageRank)

Google PageRank

Το πραγματικό PageRank είναι ένα σκορ από το 0 έως το 100. Αυτό αλλάζει από στιγμή σε στιγμή όσο σύνδεσμοι δημοσιεύονται και καινούριες σελίδες κατατάσσονται στο ευρετήριο.

Ένα από τα πρώτα βοηθητικά προγράμματα που επέτρεψαν στους χρήστες να εξετάσουν το PageRank μιας σελίδας ήταν το Google Toolbar, το οποίο δεν υπάρχει πλέον.

Ωστόσο, αντί αυτού, υπάρχουν πολλές εφαρμογές, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να μετρήσουν το PageRank. Όπως το Search Status για το Firefox και τον απλό τίτλο PageRank για το Chrome. 

Πως λειτουργεί το PageRank του off Page SEO;

Το PageRank (PR) της σελίδας θα εμφανιστεί σαν μια μικρή πράσινη μπάρα. Καθώς όμως μεταβαίνετε από μια σελίδα σε μια άλλη, θα δείτε ότι το PageRank αλλάζει.

Συνεπώς βλέπουμε ότι το PageRank μετράει σελίδες, όχι ιστοσελίδες. Όταν κάποιος μιλά για ένα site με PageRank 7, αναφέρεται μόνο σε μια σελίδα της ιστοσελίδας η οποία έχει λάβει την πλειοψηφία συνδέσμων από άλλους ιστότοπους.

Αυτό μπορείτε να το τσεκάρετε και μόνοι σας χρησιμοποιώντας μια εφαρμογή μέτρησης PageRank. Η αρχική σελίδα έχει συνήθως το υψηλότερο PageRank. 

Αυτός είναι ένας λόγος που το να αποκτάτε συνδέσμους από σελίδες με υψηλό PageRank είναι υπερτιμημένο. Ένα blog άρθρο που ποστάρει ένα link από την αρχική σελίδα του με PR7 και θα οδηγεί στην ιστοσελίδα σας, σύντομα θα γίνει αρχειοθετημένο και θα παραμείνει με PR 0, 1 ή και 2.

Αυτοί είναι ακόμα καλοί σύνδεσμοι, αλλά δεν έχουν το ίδιο ενδιαφέρον περιεχόμενο με συνδέσμους από σελίδες με PageRank 7.

Επιπλέον, οι σελίδες χάνουν λίγο PageRank από τους συνδέσμους που δίνουν σε άλλες ιστοσελίδες. Αυτό κάνει μερικούς webmasters να μην θέλουν να το κάνουν αυτό.

Επίσης, ιστοσελίδες που δεν έχουν λινκάρει ποτέ σε άλλες ιστοσελίδες φαίνονται ύποπτες για την Google, και το ποσοστό ενδιαφέροντος των link τους είναι ασήμαντο.

Το πρόβλημα έρχεται όταν έχετε δεκάδες συνδέσμους σε μια σελίδα. Μερικοί συγγραφείς προσθέτουν έναν σύνδεσμο στο Wikipedia κάθε φορά που χρησιμοποιούν μια ασυνήθιστη λέξη. 

Αυτό δεν αποτελεί μόνο κακή τεχνική SEO, αλλά και κακή εμπειρία του χρήστη καθώς διακόπτεται και η ροή του κειμένου.

Μυστικά για μία SEO friendly ιστοσελίδα

Ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα θα είναι πιο εύκολο να ενταχθείτε στο ευρετήριο των μηχανών αναζήτησης από ότι να στοχεύσετε απλά σε ένα καλό περιεχόμενο στην ιστοσελίδα σας.

Όταν ξεκινήσετε να φτιάχνετε μια συγκεκριμένη ιστοσελίδα, καλό θα ήταν να έχετε υπόψιν σας τα παρακάτω:

  • Χρησιμοποιήστε λέξεις που αντιπροσωπεύουν την ιστοσελίδα σας και που ο κόσμος είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιήσει στις μηχανές αναζήτησης για να σας βρει.

Για παράδειγμα το όνομα της ιστοσελίδας (domain name) diafimistikietaireia.gr για μια ιστοσελίδα διαφήμισης, περιέχει την λέξη διαφημιστική που βοηθάει αυτόματα τις μηχανές αναζήτησης να αναγνωρίσουν το περιεχόμενο και το θέμα της ιστοσελίδας.

  • Η ίδια λογική εφαρμόζεται και στις σελίδες των ιστοσελίδων. Κάθε blog βρίσκεται στην δική του ξεχωριστή σελίδα. Ο τίτλος της σελίδας πρέπει να είναι ίδιος με τον τίτλο του blog και να υπάρχει η λέξη κλειδί και στα δύο. Αυτό θα βοηθήσει στην αναγνωσιμότητά τους από τις μηχανές αναζήτησης.
  • Ξεκινήστε να αλληλεπιδράτε με bloggers και διαχειριστές ιστοσελίδων που έχουν κοινό περιεχόμενο με την δική σας ιστοσελίδα, μέσω σχολίων στα blogs, μέσω social media και email. 

Με τον τρόπο αυτόν θα πάρετε πιο εύκολα τα backlinks που θα χρειαστείτε όταν δημιουργείτε ένα post σημαντικής αξίας.

  • Θυμηθείτε να χρησιμοποιείτε internal links για να βοηθήσετε τις μηχανές αναζήτησης να κατατάσσουν στο ευρετήριό τους τις σελίδες σας. 

Οι λέξεις κλειδιά λοιπόν είναι το μυστικό για την βελτίωση συνδέσμων.

SERP’S (Αποτελέσματα μηχανών αναζήτησης)

google SERPS

Είναι εντελώς πιθανό να χρησιμοποιήσετε ακριβώς τις ίδιες λέξεις κλειδιά που αναφέρθηκαν στα προηγούμενα παραδείγματα, αλλά να δείτε διαφορετικά ποσοστά αναζήτησης από αυτά που αναφέρθηκαν παραπάνω. 

Αυτό είναι όμως λογικό. Tα SEPRs της Google και το Google Keyword Tool παίρνουν τις πληροφορίες τους από διαφορετικά κέντρα δεδομένων. Οπότε κάποιος στο Δουβλίνο που αναζητά για υβριδικά αμάξια, θα πάρει πολύ πιθανόν διαφορετικά ποσοστά αναζήτησης και CPC τιμές στο Keyword Tool.

Επίσης μπορεί να δει διαφορετικούς βαθμούς κατάταξης στο SERP από κάποιον που κάνει την ίδια αναζήτηση στο Σικάγο. 

Ξεκινώντας το χτίσιμο των συνδέσμων για το Off Page SEO

χτίσιμο συνδέσμων seo

Αφού αποκτήσετε 10 ή και περισσότερες σελίδες με περιεχόμενο στην ιστοσελίδα σας, είναι ώρα να ξεκινήσετε να φτιάχνετε backlinks. Αυτό γίνεται με δύο τρόπους: Με ποστάρισμα σχολίων σε άρθρα που επιτρέπουν τα guest post και με χορηγούμενο blogging (Advertorials).

Και οι δυο περιπτώσεις σας επιτρέπουν να ελέγχετε το ακριβές κείμενο και την σελίδα στην οποία θα κατευθύνει το backlink.

Στις περιπτώσεις των Guest posts ορισμένες φορές δεν θα σας προσφέρεται η πολυτέλεια να καθορίσετε το anchor text  ή τη σελίδα. Θα θελήσουν να περιορίσετε τον σύνδεσμο στην αρχική σελίδα σας.

Και ναι, πρέπει να περιμένετε ένα υψηλό ποσοστό απόρριψης, παρά το λογικό της προσφοράς όταν χτίζετε backlinks δωρεάν. 

Τα advertorials και η σημαντικότητά τους στο Off Page SEO

Οι περισσότεροι διαχειριστές ιστοσελίδων και bloggers παίρνουν εκατοντάδες αιτήματα την μέρα για συνδέσμους, κριτικές βιβλίων, σχετικές προσφορές, κλπ. 

Αφού βρείτε ιστοσελίδες που σχετίζονται με το αντικείμενο σας και έχουν υψηλό ranking για τη Google, μπορείτε να τους στείλετε email με το αίτημά σας για καταχώρηση άρθρου στο site τους. Ένα καλό γραμμένο post είναι περισσότερο πειστικό από μία καταχώρηση σε ένα τοπικό οδηγό ή guest post. 

Στην περίπτωση των advertorials, η καταχώρηση γίνεται επι πληρωμή. Στις περισσότερες περιπτώσεις όταν πληρώνετε ένα advertorial το website που φιλοξενεί το περιεχόμενο σας έχει υψηλό δείκτη κατάταξης για τη Google.

Για το off Page SEO χρειάζονται ποιοτικά backlinks που έχουν υψηλό authority από τη Google. Η μεγάλη ποσότητα από guest posts που έχουν χαμηλό δείκτη SEO δεν βοηθάει το site σας.

Η σημαντικότητα των μονόδρομων συνδέσμων. (one-way links)

Δεν θα είχε περισσότερο νόημα αν απλά προσφέρατε έναν σύνδεσμο για ανταλλαγή από το να δημιουργήσετε περιεχόμενο που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στην δική σας ιστοσελίδα ;

Οι αμοιβαίοι σύνδεσμοι δεν είναι απαραίτητα αντιπαραγωγικοί, αφού πολλές ιστοσελίδες της ίδιας κατηγορίας θα λινκάρουν μεταξύ τους φυσικά. Ωστόσο,δεν θα δώσουν στην ιστοσελίδα σας καθαρό κέρδος στις κατατάξεις επίσης.

Η Google ακολουθεί την κοινή λογική ότι ένας μονόδρομος σύνδεσμος μοιάζει περισσότερο αυθαίρετος από two-way και three-way συνδέσμους.

Ποικιλομορφία συνδέσμων. (Link Diversity) 

Πάρτε συνδέσμους από όσες περισσότερες ιστοσελίδες είναι εφικτό, αντί να προσπαθείτε να πάρετε πολλούς συνδέσμους από την ίδια ιστοσελίδα. 

Ο πρώτος σύνδεσμος από μια ιστοσελίδα είναι και ο πιο σημαντικός, ενώ οι επακόλουθοι σύνδεσμοι αποφέρουν μειωμένες αποδόσεις. 

 Οι off Page SEO παράγοντες είναι μία όψη του νομίσματος. Για να έχετε μία ολοκληρωμένη άποψη για το τι είναι το SEO δείτε αναλυτικά τη τεχνική on Page SEO.