Κατασκευή ιστοσελίδας: Τιμές και βήματα για σχεδιασμό επαγγελματικού site

κατασκευή ιστοσελίδας inyourcity

Έχετε επιχείρηση; Σίγουρα έχετε διαπιστώσει πόσο σημαντικό είναι να έχετε online παρουσία και πόσο σημαντική είναι η κατασκευή ιστοσελίδας. Σήμερα το 63,2% του παγκόσμιου πληθυσμού έχει πρόσβαση και χρησιμοποιεί το internet. Επομένως, είναι πολύ σημαντικό να μπορεί η επιχείρησή σας να γίνει ανιχνεύσιμη σε σχετικές αναζητήσεις που κάνουν οι χρήστες.

Για να γίνει αυτό, θα πρέπει πρώτα να προχωρήσετε στη δημιουργία ιστοσελίδας για την επιχείρησή σας. Πόσο μάλλον εάν θα χρησιμοποιήσετε την ιστοσελίδα αυτή για επαγγελματικούς σκοπούς. Θα πρέπει να δοθεί βάση στην ευκολία πλοήγησης. Επιπλέον, στο φιλικό προς κινητά design (mobile first προσέγγιση) και φυσικά στο περιεχόμενο των επιμέρους σελίδων του website.

Ας δούμε όλα όσα αφορούν τη δημιουργία ιστοσελίδας βήμα-βήμα, για να εντοπίσετε ποιες είναι οι προτεραιότητες για την κατασκευή ιστοσελίδων και πόσο μπορεί να κοστίζει το να φτιάξετε δικό σας website.

Τι είναι επαγγελματική ιστοσελίδα;

τι είναι επαγγελματική ιστοσελίδα

Μια επαγγελματική ιστοσελίδα είναι ο διαδικτυακός χώρος, όπου προβάλλονται οι υπηρεσίες σας και όλες οι πληροφορίες σχετικά με την επιχείρησή σας. Μια επαγγελματική ιστοσελίδα οφείλει να έχει άνετη πλοήγηση και δομή που διευκολύνει την κατανόηση του περιεχομένου της.

Θα πρέπει, επίσης, να συμπεριλαμβάνει κάθε πληροφορία, που ο επισκέπτης μπορεί να χρειάζεται. Με αυτόν τον τρόπο θα εμπιστευθεί εσάς και την επιχείρησή σας. Τέτοιες πληροφορίες είναι για παράδειγμα το τηλέφωνο και η διεύθυνση της έδρας της επιχείρησης, αλλά και οι επαγγελματικοί λογαριασμοί σε social media.

Ποια τα οφέλη από τη δημιουργία site;

κιατασκευή ιστοσελίδας ποια τα οφέλη

Τα οφέλη από την ύπαρξη μιας επαγγελματικής ιστοσελίδας είναι πολλά. Αρχικά, ένας δικός σας ιστότοπος είναι ο διαδικτυακός χώρος που σας ανήκει και μπορείτε να τον μορφοποιήσετε, όπως εσείς θέλετε. Επιπλέον, μπορείτε να λαμβάνετε δεδομένα και μετρήσεις επισκεψιμότητας, ώστε να κάνετε προβλέψεις για το μέλλον.

Πέρα όμως από αυτά, ένα website είναι διαθέσιμο εικοσιτέσσερις ώρες το εικοσιτετράωρο για τους επισκέπτες και τους πελάτες σας. Ένας επισκέπτης μπορεί να πλοηγηθεί στην ιστοσελίδα σας και να αναζητήσει υπηρεσίες και πληροφορίες για την επιχείρηση οποιαδήποτε στιγμή.

Ακόμη, με την ύπαρξη μιας επαγγελματικής ιστοσελίδας, έχετε τη δυνατότητα να διεκδικείτε μερίδιο αγοράς από τις αναζητήσεις που γίνονται καθημερινά. Μέσα από την προώθηση ιστοσελίδων SEO με βέλτιστες πρακτικές, μπορείτε να ανέβετε ψηλά στα αποτελέσματα αναζητήσεων και να κερδίσετε νέους πελάτες οργανικά.

Σε κάθε περίπτωση, ένα website παγιώνει την online παρουσία μιας επιχείρησης. Επιπλέον την κάνει να φαίνεται αξιόπιστη και διαθέσιμη για κάθε ενδιαφερόμενο. Ανεξάρτητα από τη φυσική έδρα της επιχείρησης, μια επαγγελματική ιστοσελίδα σας ενώνει με μεγαλύτερο κοινό και αίρει τους γεωγραφικούς περιορισμούς.

Συνοπτικά τα οφέλη από την κατασκευή ιστοσελίδας είναι:

·         Η ιστοσελίδα αποτελεί online ιδιοκτησία της επιχείρησης

·         Μπορείτε να βλέπετε ποσοτικά δεδομένα  μέσω analytics (π.χ. traffic)

·         Η επιχείρηση είναι διαθέσιμη για τους πελάτες 24/7

·         Δυνατότητα διεκδίκησης οργανικών clicks

·         Η ιστοσελίδα δημιουργεί αίσθημα αξιοπιστίας στον πελάτη

·         Δεν υπάρχουν πια γεωγραφικοί περιορισμοί για την επιχείρηση

Ποια είναι τα βήματα πριν την κατασκευή επαγγελματικής ιστοσελίδας;

βήματα κατασκευής ιστοσελίδων

Ας δούμε τώρα, ποια είναι τα προπαρασκευαστικά στάδια  για τη δημιουργία μιας ιστοσελίδας. Παρακάτω ακολουθούν τα τέσσερα βήματα από τεχνικής άποψης, δηλαδή τα βήματα που συνήθως κάνει ένας developer (προγραμματιστής ιστοσελίδων) σε συνεργασία μαζί σας, ώστε να μπορέσει να σχεδιαστεί μετά η ιστοσελίδα σας.

Τα ίδια προπαρασκευαστικά βήματα ισχύουν και στην περίπτωση κατασκευής e-shop.

Μαθετε τι χρειάζεται για τη δημιουργία e-shop στο αντίστοιχο άρθρο μας.

Επιλογή domain name

Το πρώτο βήμα για να ξεκινήσει η δημιουργία ιστοσελίδων, είναι η επιλογή ενός domain name. Το domain name είναι ουσιαστικά η διεύθυνση του website. Δηλαδή, αυτό που θα πληκτρολογεί ένας χρήστης στη μπάρα του browser του, για να βρεθεί μέσα στο site σας.

Τα domain names που χρησιμοποιούνται για ελληνικές επιχειρήσεις είναι συνήθως του τύπου .com ή .gr. Οπότε θα χρειαστεί να επιλέξετε ένα όνομα, που να αντικατοπτρίζει την επιχείρησή σας και που θα θυμάται εύκολα το κοινό σας.

Αν η η επιχείρησή σας είναι νέα και δεν έχετε καταλήξει ακόμη σε κάποιο όνομα, συμβουλευτείτε το άρθρο μας για το πώς να βρείτε brand name για την επιχείρησή σας. Έπειτα, θα είναι ευκολότερο να συνδέσετε το brand name με ένα domain name για το website.

Συνήθως ο προγραμματιστής σας ή το digital agency που συνεργάζεστε, κάνει την έρευνα για σας. Αυτό για να σας προτείνει κάποια διαθέσιμα ονόματα με τις τιμές τους. Μη ξεχνάτε ότι θα πρέπει ανά κάποια έτη (ανάλογα την περίπτωση) να ανανεώνετε την παραμονή σας σε αυτό το domain name, ώστε να συνεχίσει η διεύθυνση να σας ανήκει.

Hosting

Σχετικά με το hosting, θα χρειαστεί να επιλέξετε συνεργάτη, που θα σας παρέχει φιλοξενία σε κάποιον server. Ουσιαστικά ένα πακέτο hosting ιστοσελίδων, είναι η παροχή χώρου σε έναν server, ο οποίος δουλεύει 24 ώρες το 24ωρο. Έτσι, το website σας μπορεί και εμφανίζεται στους χρήστες οποιαδήποτε στιγμή.

Η οικονομικότερη επιλογή για hosting είναι το shared web hosting, όπου πολλές ιστοσελίδες μοιράζονται το κόστος φιλοξενίας στον ίδιο server. Σκεφτείτε το όπως οι διαφορετικοί ένοικοι μιας πολυκατοικίας μοιράζονται τα έξοδα κοινοχρήστων. Αυτή η επιλογή είναι ιδανική για ιστοσελίδες εταιρικής παρουσίασης.

Μια άλλη επιλογή φιλοξενίας είναι αυτή που βασίζεται σε virtual machine, όπου οι πόροι είναι περισσότεροι και η σταθερότητα μεγαλύτερη. Τέτοιου τύπου φιλοξενία επιλέγουν ιστότοποι και portals μεγάλων απαιτήσεων, όπως ειδησεογραφικά sites, μεγάλες πλατφόρμες κλπ.

Επίσης, στην κατασκευή e-shop επιλέγονται dedicated ή semi-dedicated servers, ώστε να μπορούν να υποστηρίξουν ηλεκτρονικά καταστήματα με μεγάλη επισκεψιμότητα. Ένα απλό website, όμως, λειτουργεί άψογα και στο shared web hosting πλάνο, όπως ήδη αναφέραμε.

Πιστοποιητικό SSL

Η συντομογραφία SSL αναφέρεται στο Secure Sockets Layer και είναι το πιστοποιητικό κρυπτογράφησης. Αυτό περιλαμβάνει πληροφορίες που στέλνει ή λαμβάνει ένας επισκέπτης στην ιστοσελίδα σας. Αν για παράδειγμα καταχωρήσει το email και το τηλέφωνό του σε μια φόρμα επικοινωνίας, η κρυπτογράφηση δεν επιτρέπει σε τρίτα μέρη να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα αυτά.

Με το πιστοποιητικό SSL, επομένως, προστατεύετε τα προσωπικά δεδομένα των επισκεπτών σας. Κάνοντας τη σύνδεσή τους με την ιστοσελίδα σας ασφαλή. Έτσι, ο ιστότοπός σας είναι αξιόπιστος και η περιήγηση επισκεπτών σε αυτόν δημιουργεί αίσθημα ασφάλειας, σε όσους θέλουν να έρθουν σε επαφή μαζί σας ηλεκτρονικά.

Επιλογή CMS

Το τελευταίο από τη σειρά βημάτων πριν την κατασκευή ιστοσελίδας, είναι η επιλογή του CMS, δηλαδή του Content Management System. Το CMS είναι το περιβάλλον, εντός του οποίου θα διαχειρίζεστε το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας (κείμενα, εικόνες, σχεδιαστικά).

Μία επιλογή που γίνεται συνήθως είναι τα WordPress sites. Ως CMS, το WordPress κατέχει περισσότερο από το 60% της αγοράς. Όχι άδικα, αφού είναι πολύ εύκολο στη διαχείριση και έχει πολλά διαθέσιμα πρόσθετα.

Τα πρόσθετα δίνουν δυνατότητες εξατομικευμένου σχεδιασμού UI/UX μέσω Elementor ή Divi. Αυτό σημαίνει ότι σε συνεργασία με γραφίστα, μπορείτε να περάσετε ένα μοναδικό design στο site σας. Επιλέγοντας το WordPress πάντως, θα μπορείτε να διαχειρίζεστε άνετα όλο το περιεχόμενο της σελίδας σας, είτε επιλέξετε ένα ιδιαίτερο design, είτε παραμείνετε στη λογική ενός έτοιμου θέματος.

Επιλέγοντας κατασκευή ιστοσελίδων με WordPress, ακόμη κι αν θελήσετε να μορφοποιήσετε ή να προσθέσετε λειτουργίες, αυτό μπορεί να γίνει πολύ εύκολα με τη σύνδεση συγκεκριμένων add-ons (πρόσθετα).

Άλλα γνωστά CMS είναι το Joomla και το Drupal. Αυτά όμως χρησιμοποιούνται σε μικρότερη κλίμακα συγκριτικά με το WordPress, καθώς έχουν μικρότερη δυνατότητα υποστήριξης με πρόσθετα και modules.

Τι περιλαμβάνει ο σχεδιασμός site – Κατασκευή ιστοσελίδας βήμα-βήμα

τι περιλαμβάνει ο σχεδιασμός ιστοσελίδας

Αφού έχουν γίνει όλα τα προηγούμενα βήματα, ήρθε η στιγμή να αναλύσουμε την κυρίως σχεδίαση ιστοσελίδων. Εδώ θα μιλήσουμε για το sitemap, τα θέματα ιστοσελίδων, τη δημιουργία περιεχομένου για το site, τα εικαστικά και τις λειτουργίες που μπορεί να ενσωματώνονται σε μια ιστοσελίδα.

Sitemap

Το sitemap είναι η χαρτογράφηση ενός website. Ως απεικόνιση, είναι το σχέδιο που αποτυπώνει τον τρόπο σύνδεσης των επιμέρους σελίδων μεταξύ τους. Οργανώνει τις σελίδες με τις υποσελίδες τους και απεικονίζει τη μετάβαση από το γενικό προς το ειδικό.

Όμως ένα sitemap δεν είναι μόνο αυτό. Ο ιστότοπός σας χρειάζεται να έχει μια μορφή αρχείου bot sitemap, ώστε να μπορέσει να χαρτογραφηθεί από τις μηχανές αναζήτησης (Google, Bing).

Το αρχείο αυτό περιλαμβάνει όλες τις διευθύνσεις URL του site σας  και ενημερώνει τις μηχανές αναζήτησης για το πώς αυτές οι διευθύνσεις συνδέονται μεταξύ τους. Με λίγα λόγια, ένα σωστό sitemap βοηθά όλες τις προσπάθειες Search Engine Optimization (SEO), που θα γίνουν αργότερα. 

Πέραν αυτού, το αρχείο bot sitemap περιέχει πολλά meta δεδομένα για τον ιστότοπό σας. Για παράδειγμα, η ημερομηνία τελευταίας ενημέρωσης σελίδας, που βοηθούν τις μηχανές αναζήτησης να διαβάσουν και να αποδελτιώσουν το περιεχόμενο του site σας.

Κατασκευή ιστοσελίδας με theme ή custom σχεδιασμός

Ερχόμαστε τώρα στο δημιουργικό κομμάτι της κατασκευής ιστοσελίδων. Είναι η επιλογή έτοιμου θέματος ή custom δημιουργία για την εμφάνιση που θα έχει το site.

Υπάρχουν πολλές επιλογές με έτοιμα θέματα που μπορείτε να επιλέξετε. Με μικρή παραμετροποίηση, μπορείτε να έχετε ένα υπέροχο και επαγγελματικό website, για το οποίο δε θα χρειαστεί να επενδύσετε πολλά χρήματα. Αν είστε ευέλικτοι στο θέμα της εμφάνισης της ιστοσελίδας σας, αυτή η επιλογή σας ταιριάζει.

Διαφορετικά, μπορείτε να επιλέξετε την custom δημιουργία για το design του website, σε συνεργασία με έναν web designer. Αν θέλετε να φτιάξετε μια ιστοσελίδα, που θα είναι ξεχωριστή και θα πλαισιώνει κατάλληλα το δικό σας brand, επιλέξτε τον κατάλληλο συνεργάτη για να υλοποιήσετε την ιδέα σας.

Φυσικά στη δεύτερη περίπτωση το κόστος δημιουργίας site ανεβαίνει, καθώς αυξάνεται και η προσπάθεια από πλευράς των συνεργατών σας. Το αποτέλεσμα όμως θα σας ανταμείψει, αφού θα έχετε μια ιστοσελίδα όπως ακριβώς τη φανταστήκατε.

Ένα digital agency μπορεί να εξυπηρετήσει την κατασκευή ενός website πολύπλευρα. Σε ένα digital agency συνήθως υπάρχει γραφίστας για UI/UX σχεδιασμό και ένας content manager, που θα επιμεληθεί το βελτιστοποιημένο περιεχόμενο. Φυσικά υπάρχει και ο developer, που θα δώσει πνοή στην ιδέα σας με την υλοποίηση του site μέσω WordPress.

Επομένως, μια έτοιμη ομάδα με γνώσεις και διάθεση να σας βοηθήσει, μπορεί να κάνει τη διαφορά στο αποτέλεσμα.

Δημιουργία SEO optimized content

Παράλληλα με τις εργασίες που γίνονται για να ολοκληρωθεί το design, προετοιμάζεται και το περιεχόμενο που θα ενσωματωθεί στην κάθε σελίδα. Ως περιεχόμενο εννοούμε το κείμενο που θα περιγράφει τις υπηρεσίες σας και θα αναδεικνύει το brand σας στον αντίστοιχο τόνο.

Φυσικά, όταν γράφουμε κείμενο για digital μέσα, φροντίζουμε να πληρούνται οι προϋποθέσεις για υψηλότερα οργανικά αποτελέσματα. Κάνουμε δηλαδή βελτιστοποίηση ιστοσελίδων SEO. Αυτό σημαίνει ότι, ενώ γράφουμε πρωτίστως για τους επισκέπτες μας, θέλουμε να μοχλεύσουμε και την κατάταξή μας στα αποτελέσματα αναζητήσεων, μέσω λέξεων και φράσεων κλειδιών.

Επομένως, κάνουμε έρευνα και δομούμε τα κείμενα ιστοσελίδων με τρόπο τέτοιο, ώστε να κερδίζουμε υψηλότερη κατάταξη στα SERPs (Search Engine Result Page). Όσο καλύτερα είναι δομημένα και γραμμένα τα κείμενα μιας ιστοσελίδας που περιγράφει υπηρεσίες, τόσο πιο πιθανό είναι να βρεθούμε στην πρώτη σελίδα της Google.

Βέβαια, στο διαδίκτυο δεν είμαστε μόνοι μας, υπάρχει και ο ανταγωνισμός. Ανταγωνιστικές με σας επιχειρήσεις θέλουν και προσπαθούν για το ίδιο αποτέλεσμα. Οπότε, υπάρχει ένας συνεχής στόχος να ξεπεράσει κανείς τον ανταγωνισμό.

Με την παρουσία ενός blog στην ιστοσελίδα σας, μπορείτε να τροφοδοτείτε τον ιστότοπο με νέο περιεχόμενο τακτικά, διεκδικώντας δυναμικά τη θέση σας ανάμεσα στα κορυφαία οργανικά αποτελέσματα.

Σχεδιασμός και παραμετροποίηση εικαστικών

Εφόσον έχουν γίνει η δημιουργία περιεχομένου και έχει επιλεγεί ο τρόπος που θα γίνει ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας, η υλοποίηση ξεκινά. Είτε επιλέξατε ένα έτοιμο θέμα, είτε γίνεται δημιουργία design εξ’ αρχής, πολλά στοιχεία ίσως χρειαστεί να αλλάξουν στην πορεία του σχεδιασμού.

Κάποιο εικονίδιο μπορεί να αλλάξει, κάποιο menu μπορεί να μεταφερθεί σε άλλο σημείο ή να δοκιμάσετε διαφορετικές χρωματικές παλέτες, μέχρι να καταλήξετε στο ιδανικό αποτέλεσμα για σας. Όλα αυτά είναι μέρος της διαδικασίας, ειδικά όταν θέλουμε να πετύχουμε κάτι μοναδικό και ξεχωριστό.

Για όλα τα παραπάνω, αξίζει να επιλέξετε μια ομάδα, που θα αγκαλιάσει την ιδέα σας και θα εργαστεί προς αυτή την κατεύθυνση με όλες της τις δεξιότητες. Μια αρτιμελής ομάδα ειδικευμένη στη δημιουργία ιστοσελίδας για επαγγελματίες, αποτελείται συνήθως από έναν προγραμματιστή, έναν web designer και έναν SEO κειμενογράφο, οι οποίοι συνεργάζονται άμεσα και μεθοδικά για το καλύτερο αποτέλεσμα.

Λειτουργικότητες

Στο τελευταίο βήμα της κατασκευής ιστοσελίδας, θα αναλύσουμε λίγο το ζήτημα σχετικά με τις λειτουργικότητες, που μπορεί να έχει μια ιστοσελίδα. Ως λειτουργικότητες εννοούμε όλους τους τρόπους, που μπορεί να αλληλεπιδρά ένας επισκέπτης με το website.

Μια φόρμα επικοινωνίας για παράδειγμα είναι μια λειτουργικότητα. Ένα εργαλείο υπολογισμού του κόστους υπηρεσιών είναι επίσης μια λειτουργικότητα. Μια ιστοσελίδα που υποστηρίζει αυτού του τύπου την αλληλεπίδραση, βελτιώνει την εμπειρία χρήστη (User Experience) και δημιουργεί συνθήκες για να έρθετε πιο κοντά με τις ανάγκες που έχει το κοινό σας.

Smart tip: Ένα website με λειτουργικότητες σαν αυτές που αναφέραμε, καταφέρνει να δημιουργεί περισσότερα leads, άρα και περισσότερες πιθανότητες να κερδίσετε πελάτες.

Πώς μια ιστοσελίδα ξεχωρίζει

Πώς ξεχωρίζει μία κατασκευή ιστοσελίδας

Το ζήτημα δεν είναι απλά και μόνο η κατασκευή μιας ιστοσελίδας, αλλά της ιστοσελίδας που θα σας κάνει να ξεχωρίσετε στην αγορά και να αποκτήσετε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Πώς μπορεί, όμως, μια ιστοσελίδα να σας κάνει να ξεχωρίσετε;

Παρακάτω θα περιγράψουμε ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός επαγγελματικού website, που δείχνουν ότι έχετε επιμεληθεί σωστά την παρουσία σας στο διαδίκτυο, διευκολύνοντας τους επισκέπτες κατά την πλοήγηση και δίνοντας λύση στα προβλήματά τους.

Γρήγορη ταχύτητα φόρτωσης

Έρευνες έχουν δείξει πως όταν ο χρόνος φόρτωσης μιας σελίδας αυξάνεται από 1 δευτερόλεπτο σε 3 δευτερόλεπτα, υπάρχει 32% πιθανότητα αύξησης του bounce rate. Αυτό δείχνει πόσο σημαντικό είναι μια ιστοσελίδα να φορτώνει όσο πιο γρήγορα γίνεται.

Σε κάθε περίπτωση, η ταχύτητα φόρτωσης μιας ιστοσελίδας δεν πρέπει να ξεπερνά τα 3 δευτερόλεπτα. Οι χρήστες τείνουν να αποχωρούν από μια ιστοσελίδα όταν αυτή φορτώνει σε χρόνο μεγαλύτερο των 3 δευτερολέπτων.

UX design

Όταν δημιουργείτε ένα νέο design από την αρχή ή ακόμα όταν γίνεται ένα redesign σε μια ιστοσελίδα, θα πρέπει η εμπειρία του χρήστη (User Experience ή συντομογραφικά UX) να βρίσκεται σε πρώτο πλάνο.

Φτιάχνετε μια ιστοσελίδα για να εξυπηρετήσετε το κοινό σας και τις ανάγκες του. Συνεπώς, πρέπει πάντα να έχετε κατά νου ότι η ιστοσελίδα σας θα απαντά γρήγορα στις απορίες των επισκεπτών, θα έχει εύκολη πλοήγηση και θα γεφυρώνει την απόσταση μεταξύ του brand σας και του επισκέπτη. Έτσι μόνο θα καταφέρετε να χτίσετε σταδιακά την εμπιστοσύνη μεταξύ πελατών και επιχείρησης.

Blogging και χρήσιμο περιεχόμενο

Άλλο ένα χαρακτηριστικό στοιχείο μιας ιστοσελίδας που ξεχωρίζει, είναι η ύπαρξη χρήσιμου περιεχομένου στις επιμέρους σελίδες. Συχνά αυτή η λογική γεννά την ανάγκη για την κατασκευή ενός blog, όπου αναλύονται θέματα που αφορούν την επιχείρηση, τις υπηρεσίες και τα προϊόντα της, ούτως ώστε να βοηθηθούν οι πελάτες, αλλά και να βελτιωθούν τα οργανικά αποτελέσματα.

Μέσα από έρευνα λέξεων και φράσεων-κλειδιών, δημιουργείτε κατάλληλο περιεχόμενο, στρατηγικά γραμμένο, το οποίο αναγνωρίζεται και αποδελτιώνεται από τις μηχανές αναζήτησης. Με τον τρόπο αυτό, εμφανίζονται οι σελίδες του blog της επιχείρησης υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Με ένα blog επομένως, η επιχείρηση κερδίζει σε δημοτικότητα και αυξάνει τις πιθανότητες να αποκτήσει νέους πελάτες, που προέρχονται από οργανικά αποτελέσματα.

Branding και consistency

Κάτι που συχνά δε γίνεται σωστά κατά την κατασκευή ιστοσελίδων, είναι η συνέπεια προς το brand. Τα εταιρικά χρώματα, το tone of voice και η γενικότερη αισθητική ενός brand, πρέπει να ενσωματωθούν με απόλυτη συνέπεια στη νέα ιστοσελίδα.

Αυτό με αγγλικούς όρους του design ονομάζεται consistency και περιγράφει την ευλάβεια, με την οποία οφείλει ένα brand να δείξει συνοχή σε όλα τα media που χρησιμοποιεί.

Έτσι, ο επισκέπτης μιας ιστοσελίδας, που προηγουμένως μπορεί να έχει επισκεφθεί τη σελίδα της επιχείρησης στο Facebook και την προηγούμενη εβδομάδα είχε επισκεφθεί το γραφείο σας από κοντά, καταλαβαίνει ότι πρόκειται για την ίδια αισθητική και φιλοσοφία που σας αντιπροσωπεύει.

Δημιουργία site με mobile friendly design

Για να δημιουργηθεί μια ιστοσελίδα πλήρως λειτουργική, που ξεχωρίζει και βοηθά τους επισκέπτες να αναζητήσουν πληροφορίες, πρέπει να υπάρξει μέριμνα για υλοποίηση ενός mobile friendly design.

Οι mobile συσκευές (smartphones και tablets) είναι το πλέον απαραίτητο αξεσουάρ, που μας βοηθά καθημερινά σε αναζητήσεις, συναλλαγές και επικοινωνίες. Επομένως, μια ιστοσελίδα που δεν είναι συμβατή σε mobile συσκευές, χάνει μεγάλο μερίδιο του traffic και της επαφής με τον ίδιο τον πελάτη της επιχείρησης.

Για το λόγο αυτό, ο σχεδιασμός ιστοσελίδας με πρόβλεψη για mobile responsive λειτουργία είναι απαραίτητος για κάθε επιχείρηση και κάθε ελεύθερο επαγγελματία, που θέλει να έχει ολοκληρωμένη και σωστή digital παρουσία.

Προώθηση ιστοσελίδων SEO

Φτάνει άραγε να έχετε μια ιστοσελίδα για να έχετε επισκέπτες και πελάτες; Ίσως ναι, ίσως και όχι. Σίγουρα, όμως, ο digital κόσμος δε σταματά εδώ. Το μεγαλείο του σύγχρονου κόσμου είναι ότι μπορείτε να έχετε πελάτες από οπουδήποτε, αν έχετε κάνει σωστά βελτιστοποίηση ιστοσελίδων. Οι SEO (Search Engine Optimization) τεχνικές μπορούν να βοηθήσουν πολύπλευρα την ιστοσελίδα σας και να λειτουργήσουν συνδυαστικά με άλλες ενέργειες marketing, όπως διαφήμιση σε search engines (Google Ads) και καθημερινή διαχείριση social media.

Όταν κάποιος αναζητά μια λύση σε ένα πρόβλημα, προτού ρωτήσει ένα φίλο ή κάποιον ειδικό πάνω στο θέμα, απευθύνεται στις μηχανές αναζήτησης. Όλοι μας το κάνουμε καθημερινά. Πώς να πάω εδώ; Πού μπορώ να βρω το τάδε; Ποιος προσφέρει τις δείνα υπηρεσίες; Και πάει λέγοντας.

Τι σημαίνει αυτό για μια επιχείρηση;

Σίγουρα αν κάποιος αναζητά υπηρεσίες που προσφέρετε ήδη ή θέματα συναφή με το αντικείμενό σας, θα θέλατε να μπορεί να σας βρει στο διαδίκτυο. Ιδανικά θα θέλατε να σας βρει και πριν τους ανταγωνιστές σας. Σωστά;

Για να γίνει αυτό, μία είναι η απάντηση: SEO.

Πώς θα κάνετε SEO στο site σας;

Η λύση ονομάζεται content creation και μάλιστα βελτιστοποιημένο. Δημιουργώντας χρήσιμα άρθρα, όπως έχουμε κάνει και εμείς με το παρόν άρθρο, απαντώντας σε ερωτήσεις των χρηστών και βοηθώντας την κοινότητα να βρει λύσεις σε προβλήματα σχετικά με το αντικείμενό σας, βοηθάτε ταυτόχρονα και την επιχείρησή σας να ανέβει σε οργανικά αποτελέσματα.

Πιο συγκεκριμένα, οι ενέργειες SEO που πρέπει να γίνουν σε κάθε επαγγελματική ιστοσελίδα, χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες:

·         On page SEO

·         Off page SEO

·         Technical SEO

·         Local SEO

On-page SEO

Οι τεχνικές on page SEO ασχολούνται με τη δομή περιεχομένου στις σελίδες του website. Βελτιστοποιούν κεφαλίδες, body text, website linking καθώς και τα SEO title και SEO metas. To on page SEO έχει να κάνει δηλαδή, με βελτιστοποίηση στο κυρίως περιεχόμενο του website.

Off page SEO

Το off page SEO ασχολείται με την προσπάθεια σύνδεσης της ιστοσελίδας με άλλες ιστοσελίδες στο διαδίκτυο. Συνήθως αυτό γίνεται με links που οδηγούν πίσω στη δική μας ιστοσελίδα και ονομάζονται backlinks.

Αν η σελίδα από την οποία δεχόμαστε ένα backlink θεωρείται αξιόπιστη από την υπόλοιπη κοινότητα (υψηλό domain authority), τότε οι μηχανές αναζήτησης σταδιακά ανεβάζουν την αξία και της δικής σας σελίδας.

Φυσικά, τα backlinks δε λειτουργούν μόνο ως  δείκτες αξιοπιστίας και δημοτικότητας. Είναι και σύνδεσμοι που φέρνουν πραγματικό traffic σε ένα website. Επομένως, μια στρατηγική εξωστρέφειας σε συνδυασμό με off page SEO, μπορεί να φέρει νέους επισκέπτες και να αυξήσει τις πιθανότητες για δημιουργία νέων πελατών.

Technical SEO

Το technical SEO αφορά θέματα τεχνικής φύσης σχετικά με τις ιστοσελίδες. Τέτοια θέματα είναι η ταχύτητα φόρτωσης που ήδη αναφέραμε, θέματα sitemap και indexing, λάθη σε URLS, ζητήματα σταθερότητας περιεχομένου των σελίδων και πολλά ακόμη τεχνικά θέματα.

Συνήθως ένας SEO expert, ένας προγραμματιστής ή μια ομάδα ειδικών, αναλαμβάνουν την εποπτεία και τον έλεγχο ζητημάτων του technical SEO.

Local SEO

Local SEO, δηλαδή τοπικό SEO, είναι κάθε ενέργεια βελτιστοποίησης ιστοσελίδων, όταν οι χρήστες αναζητούν κάτι σε τοπικό επίπεδο. Αν η επιχείρησή σας παρέχει υπηρεσίες κυρίως ή αποκλειστικά σε πελάτες που βρίσκονται γεωγραφικά κοντά σας, τότε το local SEO είναι υψίστης σημασίας για την ιστοσελίδα σας.

Οι καταχωρήσεις σε τοπικούς οδηγούς, η ενσωμάτωση της διεύθυνσης και ενός χάρτη στην ιστοσελίδα σας και η καταχώρηση σε πλατφόρμες όπως Google my Bussiness, είναι πολύ σημαντικές. Ένα agency με εμπειρία σε local SEO μπορεί να σας βοηθήσει και να δημιουργήσει μια ιστοσελίδα. Αυτό θα γίνει σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές τοπικού SEO.

Συνοπτικά, λοιπόν, τα χαρακτηριστικά που κάνουν τις ιστοσελίδες ανιχνεύσιμες, φιλικές σε χρήστες και διευκολύνουν την πλοήγηση, αφήνοντας μια θετική εμπειρία από την επίσκεψη είναι:

·         Γρήγορη ταχύτητα φόρτωσης σελίδων

·         Design που γίνεται με έμφαση την εμπειρία χρήστη

·         Διατήρηση και ανανέωση του blog με χρήσιμο περιεχόμενο

·         Συνοχή και συνέπεια για το brand

·         Design φιλικό προς κινητές συσκευές

·         Προώθηση ιστοσελίδων SEO

Ποιος θα γράψει όλα αυτά τα κείμενα/άρθρα;

Ένας επιχειρηματίας έχει συχνά ελάχιστο χρόνο. Το να αφιερώσει τον ελάχιστο αυτό χρόνο που διαθέτει στη συγγραφή άρθρων, θα ήταν οριακά εξουθενωτικό για εκείνον ή εκείνην.

Αν το digital agency που συνεργάζεστε έχει στην ομάδα έναν ή μια έμπειρη κειμενογράφο, είστε σε πολύ καλά χέρια. Με ικανούς συνεργάτες, μπορείτε να πετύχετε καλές θέσεις στη Google, χωρίς αυτό να σας στοιχίσει πολύ. Επομένως, δε χρειάζεται να γράψετε τα πάντα εσείς. Επιλέγοντας σωστούς συνεργάτες έχετε τη δυνατότητα να ξεχωρίσετε στην αγορά.

Μάθετε περισσότερα για το τι είναι το SEO στο άρθρο μας.

Κατασκευή ιστοσελίδας – Τιμές

Κατασκευή ιστοσελίδας τιμές

Αφού είδαμε ποια είναι τα απαραίτητα χαρακτηριστικά για μια ξεχωριστή ιστοσελίδα, θα αναλύσουμε το κόστος για την κατασκευή μιας ιστοσελίδας και ποια σημεία αξίζει να προσέξετε. Η ερώτηση που παραμένει είναι:

Πόσο κοστίζει η δημιουργία site;

Συχνά, η πιο οικονομική λύση κατασκευής ιστοσελίδας δεν είναι η πιο καλή και η πιο συμφέρουσα επένδυση, αν το δείτε μακροπρόθεσμα. Ένα από τα πιο καίρια ζητήματα που αξίζει να σκεφτείτε, είναι ότι ένα website χρειάζεται να στηθεί με κάποιες προδιαγραφές, που θα διευκολύνουν τη μετέπειτα συντήρησή του και την ανιχνευσιμότητά του από τους χρήστες του διαδικτύου.

Όπως, λοιπόν, δε θα κατασκευάζατε σαθρά θεμέλια για τον επαγγελματικό σας χώρο, έτσι χρειάζεται να σκέφτεστε και για την ιστοσελίδα της επιχείρησής σας. Εάν φροντίσετε κάποια πράγματα εξ’ αρχής, θα έχετε ένα online πολυεργαλείο που γίνεται ολοένα πιο κερδοφόρο.

Ας προχωρήσουμε, όμως, στο κυρίως ζήτημα που θέλουμε να αναλύσουμε, κι αυτό δεν είναι άλλο από την κατασκευή ιστοσελίδων και τις τιμές τους.

Επιλογή έτοιμου theme ή custom design; Ποια η διαφορά στο κόστος;

Το εύρος του κόστους κατασκευής εξαρτάται από τις ανάγκες σας και το πόσο ιδιαίτερη οραματίζεστε την ιστοσελίδα σας. Η πιο οικονομική εκδοχή είναι η αγορά ενός έτοιμου template, το οποίο θα φιλοξενήσει το περιεχόμενό σας.

Στην περίπτωση αυτή επιβαρύνεστε μόνο την υπηρεσία φιλοξενίας, το domain name που αναφέραμε στην αρχή του άρθρου και τις υπηρεσίες υλοποίησης της κατασκευής. Το κόστος κυμαίνεται μεταξύ 300€ και 500€. Φυσικά, θα χρειαστεί να αφιερώσετε λίγο χρόνο για να πάρει το site τη μορφή που θέλετε, αλλά τα σημεία που μπορείτε να επέμβετε είναι λίγα. Επομένως, μπορεί η επιλογή αυτή να μη σας καλύπτει ακριβώς.

Μια δεύτερη περίπτωση είναι η παραμετροποίηση του template που επιλέξατε. Για να το κάνετε αυτό θα χρειαστεί να συνεργαστείτε με έναν web designer, ο οποίος θα αλλάξει εικαστικά και λειτουργικότητες σύμφωνα με τις υποδείξεις σας. Το κόστος για την περίπτωση αυτή μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 1.000€. Παρ’ όλα αυτά το κόστος αυτό είναι χαμηλότερο σε σχέση με μια εντελώς custom υλοποίηση. Σίγουρα, όμως, υπάρχουν και πάλι κάποιοι περιορισμοί του design.

Τέλος, η κατασκευή ιστοσελίδας με εντελώς custom design πιθανότατα περιλαμβάνει συνεργασία με περισσότερους του ενός συνεργάτες. Η καλύτερη περίπτωση εδώ είναι να επιλέξετε ένα digital agency, που θα καλύψει κάθε σας ανάγκη. Επιπλέον, θα σας συμβουλέψει πώς να υλοποιήσετε ένα στρατηγικά δυνατό εργαλείο, που θα αποφέρει και μέγιστες πωλήσεις στο μέλλον.

Τα κόστη εδώ αγγίζουν και τις 5.000€ για εξεζητημένο σχεδιασμό αλλά, τις περισσότερες φορές ο σχεδιασμός ενός μοναδικού website κυμαίνεται μεταξύ 1.000€ και 2.000€.

Ετήσια έξοδα συντήρησης ιστοσελίδων

ετήσια έξοδα συντήρησης ιστοσελίδων

Στα ετήσια έξοδα για τη συντήρηση ιστοσελίδων περιλαμβάνονται:

·         Αγορά και διατήρηση ενός domain name

·         Συνδρομή για φιλοξενίας ιστοσελίδας (hosting)

·         Συντήρηση περιεχομένου και αναβαθμίσεις σε πρόσθετα

Αγορά και διατήρηση ενός domain name

Το κόστος ενός domain name ξεκινά από 5€-25€ ετησίως, όταν το όνομα που επιλέξατε είναι διαθέσιμο σε χαμηλή τιμή. Γενικότερα οι τιμές για domains μπορεί να ξεφύγουν αν χρειαστεί να τα αγοράσετε από προηγούμενους κατόχους, ύστερα από διαπραγμάτευση.

Αν το όνομα του brand σας αξιοποιείται ήδη ως domain name από κάποιον άλλο, μπορείτε να το παραλλάξετε ελαφρώς και να έχετε σχηματισμούς domain name, όπως παρακάτω:

·         mybrandname.com ή mybrandname.gr

·         brandnameservices.com  ή brandnameservices.gr

·         brandname-group.com ή brandname-group.gr αν η επιχείρηση είναι όμιλος

·         sector.brandname.com ή sector.brandname.gr όπου sector είναι ο κλάδος σας, π.χ. accounting.logistikografeio.gr

Συνδρομή για τη φιλοξενία site (hosting)

Το κόστος φιλοξενίας εξαρτάται επίσης από τις απαιτήσεις λειτουργίας της ιστοσελίδας σας. Για μια απλή ιστοσελίδα παρουσίασης υπηρεσιών, οι τιμές κυμαίνονται μεταξύ 50€-100€, για φιλοξενία σε shared server.

Αυτή η εκδοχή προτείνεται για ιστοσελίδες ελεύθερων επαγγελματιών, τεχνικών γραφείων, ξενοδοχείων, ιατρικών υπηρεσιών, γυμναστηρίων και γενικότερα σελίδων, που δεν έχουν ανάγκες υπέρογκης επισκεψιμότητας. Ένα τέτοιο παράδειγμα υψηλής επισκεψιμότητας θα μπορούσε να είναι ένα e-shop που εξυπηρετεί πελάτες σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Tip: Μάθετε περισσότερα για τα διαθέσιμα πακέτα φιλοξενίας ιστοσελίδων στο αντίστοιχο άρθρο μας.

Συντήρηση περιεχομένου και αναβαθμίσεις σε πρόσθετα

Με τον όρο συντήρηση μιας ιστοσελίδας, εννοούμε τη φροντίδα και ανανέωση του περιεχομένου της, την εποπτεία σωστής προβολής της, την αναβάθμιση πρόσθετων λειτουργιών. Στην έννοια συμπεριλαμβάνονται ακόμη η βελτίωση τμημάτων κώδικα και γενικώς κάθε ενέργεια που πρέπει να γίνει, ώστε όλες οι σελίδες να λειτουργούν σωστά σε όλες τις συσκευές.

Το κόστος αυτής της υπηρεσίας είναι μηνιαία, κυμαίνεται μεταξύ 50€-100€ και συνήθως παρέχεται από το digital agency που ανέλαβε και την κατασκευή της ιστοσελίδας σας. Μια πλήρης ομάδα ενός agency, οφείλει να έχει έναν web developer, έναν web designer, έναν κειμενογράφο και ένα SEO expert. Τότε, μια ιστοσελίδα μπορεί να συντηρηθεί σωστά και να συνεχίσει να αποφέρει τα μέγιστα σε σας.

Κόστος κατασκευής site με εφάπαξ πληρωμή

κόστος κατασκευής site

Είδαμε, λοιπόν, τα ετήσια έξοδα κατασκευής, λειτουργίας και συντήρησης μιας ιστοσελίδας. Τώρα θα μιλήσουμε για τα εφάπαξ έξοδα κατασκευής ενός site, τα οποία είναι:

·         Σχεδιασμός ιστοσελίδας (UI/UX μελέτη)

·         Παραγωγή περιεχομένου

·         Υλοποίηση από web developer

Κατασκευή ιστοσελίδας (UI/UX μελέτη)

Όταν μιλάμε για σχεδιασμό ιστοσελίδων, χρειάζεται πάντα να κάνουμε μια μελέτη UI/UX. Έχουμε ήδη αναφερθεί στις έννοιες UI/UX στο αναλυτικό άρθρο μας για την κατασκευή ιστοσελίδων. Επομένως, εδώ θα τονίσουμε απλά τη χρησιμότητα αυτής της μελέτης.

Ο σχεδιασμός ενός website κατά UI/UX αφορά τη μελέτη συμπεριφοράς των χρηστών. Ποια μοτίβα διευκολύνουν την εύρεση πληροφορίας; Ποια χρώματα προτιμά ο χρήστης για το interface της σελίδας; Ποια ροή κινήσεων είναι η κατάλληλη, ώστε να προβεί ο επισκέπτης σε επιθυμητές ενέργειες;

Αυτές και πολλές ακόμη απαντήσεις προκύπτουν μέσα από τη μελέτη αυτή. Το κόστος για έναν UI/UX σχεδιασμό κυμαίνεται μεταξύ 1000€ και 3000€. Παρά το ότι μια τέτοια μελέτη γίνεται στην αρχή της διαδικασίας κατασκευής ιστοσελίδας, προτείνεται να επανερχόμαστε ανά διαστήματα και να βελτιστοποιούμε τις σελίδες κατά UI/UX, καθώς μέσα από συνεχή μελέτη προκύπτουν νέα δεδομένα.

Καταγράφοντας τις προτιμήσεις των επισκεπτών, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν και σκεπτόμενοι πώς θα κάνουμε τη ροή προς το conversion πιο εύκολη και σύντομη, μεγιστοποιούμε την πιθανότητα ολοκλήρωσης ενός conversion (πχ συμπλήρωση μιας φόρμας επικοινωνίας για περίπτωση ιστοσελίδας) από τους επισκέπτες. Ακόμη, το UI/UX μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην αύξηση του average cart value (μέση αξία αγορών), αν μιλάμε για κάποιο e-shop με έμφαση στον UX σχεδιασμό.

Ένα από τα projects με ιδιαίτερη έμφαση στο UI/UX που υλοποιήσαμε ως InYourCity, ήταν η κατασκευή ιστοσελίδας για τα κομμωτήρια Ariane. Το website των κομμωτηρίων Ariane εμφανίζεται άψογα σε κάθε οθόνη (mobile friendly & responsive). Τα χρώματα που χρησιμοποιήθηκαν καθρεφτίζουν απόλυτα την εταιρική ταυτότητα και διευκολύνουν την πλοήγηση και την αναζήτηση πληροφοριών από τους επισκέπτες.

Παραγωγή περιεχομένου

Προχωράμε τώρα στην παραγωγή περιεχομένου. Ως περιεχόμενο ορίζεται το κείμενο μιας ιστοσελίδας, αλλά επί της ουσίας μαζί με το κείμενο θα επιλεγούν και οι εικόνες, τα εικονίδια και άλλα στοιχεία, που θα πλαισιώσουν το website και θα μεταδίδουν χρήσιμες πληροφορίες στον αναγνώστη.

Και σε αυτή την περίπτωση γίνεται μελέτη σχετικά με λέξεις-κλειδιά (keyword research), ερωτοαπαντήσεις και μορφοποίηση του κειμένου, ώστε να γίνει η σωστή επιλογή λέξεων, φράσεων και μοτίβων, που κεντρίζουν το ενδιαφέρων ανθρώπων, οι οποίοι ήδη αναζητούν τις υπηρεσίες σας στο διαδίκτυο.

Υλοποίηση από web developer

Φτάνουμε τώρα στην τελική υλοποίηση. Ένας web developer με εμπειρία σε κατασκευή ιστοσελίδων, θα δώσει πνοή σε όλο το υλικό που δημιουργήθηκε σε προηγούμενα βήματα. Χρησιμοποιώντας ένα template ή και με custom κώδικα, ο προγραμματιστής θέτει σε λειτουργία την ιστοσελίδα, ορίζοντας πώς, πού και κάθε πότε θα εμφανίζεται κείμενο, εικόνες, βίντεο και οτιδήποτε έχει αποφασιστεί να απεικονίζεται στο site σας.

Αφού συνδεθεί το κατάλληλο CMS (συνήθως WordPress) και μεταφορτωθεί το περιεχόμενο, η ιστοσελίδα σας είναι έτοιμη να υποδεχτεί επισκέπτες. Ένα συνολικό κόστος για τις εφάπαξ ενέργειες μέχρι την υλοποίηση είναι περίπου τα ΧΧ€.

Tip: Δείτε περισσότερα στο σχετικό άρθρο μας και μάθετε για τους 7+1 λόγους να ξεκινήσετε μια ιστοσελίδα με WordPress.

Έτοιμα πακέτα ιστοσελίδων ή custom design;

Έτοιμα πακέτα ή custom design

Ποια είναι, λοιπόν, η καλύτερη επιλογή για την κατασκευή μιας ιστοσελίδας για μια επιχείρηση; Αξίζει να υλοποιηθεί ένα μοναδικό design ή είναι προτιμότερο να επιλέξετε μια λύση έτοιμου πακέτου;

Για μας στην InYourCity, κάθε επιχείρηση είναι μοναδική. Επομένως, κάθε λύση web design που προτείνουμε βασίζεται στις δικές σας ανάγκες. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να υποστηρίζει όλα όσα πρεσβεύει το όραμά σας.

Επιλέγοντας ένα έτοιμο πακέτο κερδίζετε κάποια πλεονεκτήματα, όπως είναι το χαμηλό κόστος και ο μικρότερος χρόνος υλοποίησης. Με ένα custom web design από την άλλη, η επιχείρηση αποκτά ένα μοναδικό ψηφιακό προφίλ και δίνει το ξεχωριστό της στίγμα και στον ηλεκτρονικό κόσμο.

Συνοπτικά, αν συγκρίνουμε τις δύο διαφορετικές μεθόδους δημιουργίας μιας ιστοσελίδας, θα είχαμε την παρακάτω αποτύπωση πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων για κάθε επιλογή:

Παράγοντες ΥλοποίησηςCustom DesignΈτοιμο Πακέτο
Χρόνος υλοποίησηςΠερισσότερο από 3 μήνες1-2 μήνες
ΚόστοςΜέτριο προς υψηλόΧαμηλό
ΜοναδικότηταΑπόλυτηΠροσαρμογή θέματος
ΠολυπλοκότηταΜέση προς υψηλήΧαμηλή
Απαιτούμενη ΕξειδίκευσηΜεγάληΜικρή
SEO υποστήριξηΕξαρτάται από το συνεργάτηΕξαρτάται από το συνεργάτη και τις δυνατότητες του θέματος
Υποστήριξη μετά την υλοποίησηΠολύ εύκολη και άμεσηΣυχνά εξαρτάται από το δημιουργό του θέματος
Δυνατότητα παραμετροποίησηςΑπόλυτηΠεριορισμένη
Ευκολία διαχείρισηςΑπαιτείται προγραμματιστήςΔεν απαιτούνται ιδιαίτερες γνώσεις

Τι δείχνει τελικά η τιμή ενός site;

κόστος κατασκευής site

Μετά από όλη αυτή την ανάλυση που έχουμε κάνει, τελικά τι δείχνει η τιμή για ένα website;

Οι τιμές για κατασκευή ιστοσελίδας υπολογίζονται από κάθε επιχειρηματία και κάθε agency, σύμφωνα με τα δικά του λειτουργικά κόστη και επιδιώξεις. Οι μέχρι τώρα τιμές που έχουμε αναφέρει, αντιπροσωπεύουν τον μέσο όρο τιμών της ελληνικής αγοράς σήμερα.

Παρ’ όλα αυτά, μια εξευτελιστική τιμή σίγουρα δεν μπορεί να υποσχεθεί ποιοτικό αποτέλεσμα. Ο λόγος είναι απλός. Ο συνεργάτης που τιμολογεί χαμηλά, δε θέλει ουσιαστικά να ασχοληθεί πολλές ώρες με τη δική σας ιστοσελίδα. Έχει πολλούς ακόμα πελάτες, που επίσης πλήρωσαν ένα χαμηλό αντίτιμο και περιμένουν υπομονετικά να δουν το site τους ολοκληρωμένο.

Από την άλλη, ένας ακριβός συνεργάτης, πιθανά έχει υπερτιμολογήσει τις υπηρεσίες του, θεωρώντας ότι σας έπεισε για τη μοναδικότητα της δουλειάς του και την υπεραξία της. Κάποιες φορές, μπορεί όντως οι δεξιότητές του να ανταποκρίνονται στην τιμή που σας έχει ανακοινώσει, αλλά πρέπει να αξιολογήσετε αν μια ακριβή συνεργασία θα δώσει πίσω την επένδυση που κάνετε και πότε. Πότε, δηλαδή, θα αποσβεστεί το ποσό που επενδύσατε, ώστε να αρχίσετε να βλέπετε καθαρή κερδοφορία για την επιχείρηση.

Εμείς στην InYourCity, επιλέγουμε τη δίκαιη τιμή αγοράς. Θέλουμε σίγουρα να αφιερώνουμε το χρόνο που απαιτείται σε κάθε νέο project. Θέλουμε, όμως επίσης, να έχετε την ευκαιρία για δημιουργία επαγγελματικού site, χωρίς να αισθάνεστε ότι είναι μια επένδυση που δε θα αποσβεστεί ποτέ.

Λάβετε τώρα μία πρόταση συνεργασίας από την InYourCity

Αξίζει η συνεργασία με digital agency;

Αξίζει η συνεργασία με agency;

Αφού έχετε αξιολογήσει τις διαφορετικές επιλογές για την κατασκευή της ιστοσελίδας σας, πάμε να δούμε ποιος είναι ο κατάλληλος συνεργάτης για σας.

Πολύ πιθανόν να έχετε ακούσει από επαγγελματίες να λένε «Έφτιαξα μόνος μου την ιστοσελίδα μου» ή «Το ανέθεσα σε κάποιον που ξέρει από ιστοσελίδες». Πολλές φορές αυτή η «συνταγή» μπορεί να πετύχει. Αλλά θέλετε σίγουρα να εμπιστευθείτε την επαγγελματική σας ιστοσελίδα σε μη εξειδικευμένους ανθρώπους;

Εάν συνεργαστείτε με ένα εξειδικευμένο digital agency, γνωρίζετε εξ’ αρχής ότι έχετε επιλέξει συνεργάτες με εμπειρία στην κατασκευή ιστοσελίδας. Συγκεκριμένα στην InYourCity, σεβόμαστε το χρόνο του επαγγελματία. Θέλουμε να αξιοποιούμε τις γνώσεις μας, για να προσφέρουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για σας.

Μέσα από τα προηγούμενα έργα μας, μπορείτε να διαπιστώσετε την αφοσίωση ολόκληρης της ομάδας μας και την αγάπη με την οποία προσεγγίζουμε κάθε νέα ιδέα.

Το τελικό παραδοτέο αποτέλεσμα και η συντήρηση της άριστης παρουσίας μιας επιχείρησης στο διαδίκτυο, προέρχεται μέσα από συντονισμένη ομαδική προσπάθεια. Κάθε μέλος της InYourCity συνεισφέρει με νέες ιδέες, τεχνογνωσία και διάθεση για βελτίωση σε πολλά επίπεδα.

Επομένως, αν ψάχνετε τρόπους να δημιουργήσετε μια επαγγελματική ιστοσελίδα, η οποία εξυπηρετεί επιχειρηματικούς σκοπούς και βοηθά τους επισκέπτες να συνδεθούν με το brand σας, είναι προτιμότερο να επιλέξετε ένα digital agency που έχει άποψη για το web design.

Λάβετε τώρα μία πρόταση συνεργασίας από την InYourCity

Πώς να επιλέξετε κατάλληλο συνεργάτη για την κατασκευή της ιστοσελίδας σας

κατασκευή ιστοσελίδας επιλογή agency

Ας υποθέσουμε ότι έχετε ήδη αποφασίσει ότι θα συνεργαστείτε με ένα digital agency. Το ερώτημα που παραμένει είναι:

Ποιο web agency να επιλέξω για την ιστοσελίδα μου;

Σίγουρα αυτή η απάντηση δε μπορεί να δοθεί χωρίς σκέψη. Είναι απόλυτα λογικό να θέλετε να συγκρίνετε. Να ρωτήσετε και να ερευνήσετε διαδικτυακά ποιο είναι το καλύτερο agency για να αναλάβει την κατασκευή της δικής σας ιστοσελίδας.

Ας δούμε, όμως, λίγο πιο αναλυτικά ποιοι είναι οι παράγοντες που θα καθορίσουν την τελική σας απόφαση. Συνοπτικά, οι παράγοντες αυτοί είναι:

·         Προηγούμενα έργα που υλοποίησε το agency

·         Design και λειτουργίες της ιστοσελίδας του ίδιου του agency

·         Testimonials από προηγούμενους πελάτες του agency

·         Διαθεσιμότητα και εύκολη επικοινωνία με όλους τους συνεργάτες

·         Εμπειρία στον κλάδο της δικής σας επιχείρησης

·         Φιλομαθής και συνεχώς εξελισσόμενη ομάδα

Portfolio ολοκληρωμένων project

Τα περισσότερα agencies παρουσιάζουν τις προηγούμενες δουλειές που έχουν ολοκληρώσει, σε μια ξεχωριστή σελίδα ως portfolio. Εκεί μπορείτε να δείτε την ικανότητα ολόκληρης της ομάδας σχετικά με την κατασκευή ιστοσελίδας.

Πέραν αυτού, μπορείτε να βγάλετε συμπεράσματα σχετικά με την αισθητική, τον επαγγελματισμό και την εφευρετικότητα ενός digital agency. Φυσικά, μπορείτε ακόμα να διαπιστώσετε πόσο μεγάλους πελάτες είχε ένα agency στο παρελθόν. Και άρα με πόσο απαιτητικά development projects μπορεί να καταπιαστεί.

Αν, λοιπόν, τα προηγούμενα έργα ενός web-agency σας αρέσουν, σε πρώτη φάση είστε σε θέση να θεωρήσετε ότι μια πιθανή συνεργασία μεταξύ σας μπορεί να προκύψει. Φυσικά, υπάρχουν κι άλλοι παράγοντες που θα καθορίσουν την τελική σας απόφαση.

Λειτουργικότητα site του ίδιου του agency

Στο δεύτερο επίπεδο αξιολόγησης έρχεται το website του ίδιου του agency. Ένα agency, λοιπόν, που δεν κάνει σωστή δουλειά για τη digital προβολή του, δύσκολα θα καταφέρει να κάνει καλή δουλειά για σας.

Εάν δείτε μια ιστοσελίδα αργή με ένα κακό ή παλιό και δυσλειτουργικό design, ξεκινήστε να έχετε τις αμφιβολίες σας, για την ποιότητα υπηρεσιών που θα λάβετε από αυτούς τους συνεργάτες.

Επίσης, πολλές φορές δεν υπάρχει αισθητική συνοχή σε κάποια websites. Αυτό συμβαίνει όταν δεν έχει αποφασιστεί η στρατηγική του brand ή όταν η δουλειά γίνεται πρόχειρα, χωρίς την τήρηση των brand guidelines.

Οπότε, αν σας αρέσει να παρατηρείτε λεπτομέρειες, θα καταλάβετε εύκολα τους συνεργάτες, που προσέχουν κάθε τέτοια στρατηγική λεπτομέρεια. Μπορεί να μιλάμε για λεπτομέρειες αυτή τη στιγμή, είναι όμως σημαντικές, όταν θέλουμε να πετύχουμε μια ξεχωριστή δουλειά και μια ιστοσελίδα που κάνει τη διαφορά.

Testimonials προηγούμενων πελατών

Στο επόμενο στάδιο της έρευνάς σας για το κατάλληλο digital agency, έρχονται οι κριτικές και τα testimonials από υπάρχοντες πελάτες. Ο πιο απλός τρόπος να πάρετε μια ιδέα για την ποιότητα των παρεχόμενων από το agency υπηρεσιών, είναι να διαβάσετε κριτικές στα πιο συνήθη μέσα, όπως Google και Facebook.

Συχνά, όμως, θα δείτε testimonials σε μορφή βίντεο ή και μια ολόκληρη σελίδα στο website του agency, αφιερωμένη στις εντυπώσεις προηγούμενων πελατών. Παρατηρείστε αν τα testimonials είναι από υπαρκτά άτομα ή αν φαίνονται εντελώς απρόσωπα.

Ένας εύκολος τρόπος να το συμπεράνετε αυτό, είναι να ελέγξετε για κάθε κριτική αν είναι ενυπόγραφη. Να δείτε δηλαδή, αν υπάρχει τίτλος για το κάθε πρόσωπο. Συνήθως όταν κάποιος  αντιπροσωπεύει μια εταιρεία η και τη δική του επιχείρηση, το testimonial περιλαμβάνει τον επαγγελματικό τίτλο που κατέχει, το όνομα της εταιρείας ή επιχείρησης και μια φωτογραφία του.

Επικοινωνία με τους συνεργάτες

Αφού έχετε κάνει τη βασική online έρευνά σας, μπορείτε να προχωρήσετε στο επόμενο βήμα, που είναι η επικοινωνία με το agency που ξεχωρίσατε. Στο στάδιο αυτό θα πρέπει να συλλέξετε περισσότερες πληροφορίες για τους πιθανούς νέους σας συνεργάτες και να επιβεβαιώσετε την εικόνα που δημιουργήθηκε από την προηγούμενη έρευνά σας.

Κάτι που θα αντιληφθείτε εύκολα και γρήγορα είναι οι επικοινωνιακές δεξιότητες, η αμεσότητα και η ευγένεια με την οποία θα σας πλαισιώσουν στην πρώτη επικοινωνία. Ακόμη και μέσω τηλεφώνου, μπορείτε να διαπιστώσετε τη στάση ενός agency. Να καταλάβετε τον επαγγελματισμό, τη διάθεση να σας εξηγήσουν τις λεπτομέρειες και φυσικά τον ενθουσιασμό σχετικά με το αντικείμενο και την επιχείρησή σας.

Εάν, όμως, προτιμάτε τη δια ζώσης επικοινωνία, σίγουρα θα μπορέσετε να βγάλετε περισσότερα συμπεράσματα για το ποιόν ενός agency. Όταν γνωρίζετε από κοντά τους πιθανούς συνεργάτες σας, μπορείτε να κρίνετε πολλές περισσότερες πτυχές του χαρακτήρα, της οργάνωσης και της γλώσσας του σώματος των μελών της ομάδας. Επιπλέον, μπορείτε να αντιληφθείτε και ολόκληρη την κουλτούρα ενός digital agency.

Εμπειρία στον κλάδο της δικής σας επιχείρησης

Τα προηγούμενα τέσσερα βήματα ως προς την αξιολόγηση νέων συνεργατών για την κατασκευή της νέας σας ιστοσελίδας, μπορεί να είναι ήδη αρκετά, ώστε να καταλήξετε με επιτυχία στην επιλογή τους κατάλληλου συνεργάτη.

Αν θέλαμε, όμως, να πάμε λίγο πιο μακριά την αξιολόγηση, θα λέγαμε ότι η εμπειρία των νέων συνεργατών στο πεδίο δραστηριότητάς σας, θα ήταν μια ιδανική συνθήκη για την έναρξη συνεργασίας. Όταν ένα agency έχει εμπειρία στον τομέα σας, σημαίνει ότι έχει εξοικείωση με κάποιες έννοιες και συνήθειες του τομέα. Συνεπώς, θα χρειαστεί λιγότερος χρόνος για ενδεχόμενα briefs και meetings μεταξύ σας.

Φυσικά αυτό δεν είναι απόλυτο. Δηλαδή, ακόμη κι αν ένα agency δεν έχει αναλάβει ποτέ έναν πελάτη, που να ασχολείται με το ίδιο αντικείμενο με εσας, δε σημαίνει ότι δεν μπορεί  να σας παρέχει αξιόπιστες υπηρεσίες. Αν θεωρείτε παρ’ όλα αυτά ότι το αντικείμενό σας είναι απαιτητικό, μπορείτε να συζητήσετε με το νέο σας agency κατά πόσο μπορεί να ανταπεξέλθει σε αυτό.

Tip: Προσφέρετε στο agency σας όσο πιο ολοκληρωμένες πληροφορίες μπορείτε. Συζητήστε σχετικά με την εταιρεία σας, την κουλτούρα του οργανισμού, τους στόχους και τις επιδιώξεις σας. Μόνο έτσι θα μπορέσουν οι νέοι σας συνεργάτες να καταλάβουν σε βάθος, πώς να μεταφέρουν στο κοινό το μήνυμά σας σωστά.

Φιλομαθής και συνεχώς εξελισσόμενη ομάδα

Ως τελευταίο στάδιο αξιολόγησης, είναι η φιλομάθεια και η ανάγκη για εξέλιξη του agency. Ίσως να σας φαίνεται δύσκολο να εντοπίσετε αυτά τα στοιχεία από μια επαγγελματική κουβέντα. Ωστόσο, αν ξεκινήσετε μια συζήτηση σε πιο χαλαρό ύφος, θα μπορέσετε να το διαπιστώσετε εύκολα.

Επιλέξτε να κάνετε μια συνάντηση σε ουδέτερο χώρο. Δηλαδή εκτός των γραφείων της εταιρείας σας αλλά και εκτός του meeting room του agency. Σε έναν ουδέτερο χώρο θα είναι πιο εύκολο να γίνει κουβέντα, που θα ξεδιπλώσει πιο προσωπικά χαρακτηριστικά. Μερικά από αυτά είναι η στάση ζωής, η αντιμετώπιση δύσκολων καταστάσεων, η αγάπη για τη γνώση, η ικανότητα έρευνας, η ενσυναίσθηση και η δημιουργικότητα.

Είτε μιλάτε με κάποιον sales representative, project manager ή τον ίδιο τον CEO του agency, θα καταλάβετε αρκετά για την κουλτούρα και θα μπορέσετε να οραματιστείτε καλύτερα τη σχέση σας με τους ανθρώπους αυτούς. Γιατί όλα ξεκινούν και όλα τελειώνουν με τις ανθρώπινες σχέσεις. Αν δεν επικοινωνούν μεταξύ τους αρχικά οι άνθρωποι, πώς θα επικοινωνήσουν αποτελεσματικά οι επιχειρήσεις και τα brands;

Σύνοψη

Κατασκευή ιστοσελίδας InYourCity Advertising

Σε αυτό το σημείο φτάνουμε στο τέλος αυτού του άρθρου. Ουσιαστικά είδαμε τι είναι μια επαγγελματική ιστοσελίδα. Ταυτόχρονα, πώς η δημιουργία μιας ιστοσελίδας μπορεί να βοηθήσει την επιχείρηση και ποια είναι τα προκαταρκτικά βήματα για τη δημιουργία νέου site.

Αμέσως μετά μιλήσαμε για τον σχεδιασμό και την κατασκευή ιστοσελίδας, ξεκινώντας από το sitemap και την επιλογή theme ή custom σχεδιασμού. Έπειτα είδαμε πώς γίνεται η δημιουργία SEO βελτιστοποιημένου περιεχομένου, γραφιστικού περιεχομένου και πώς μπορούν να ενσωματωθούν συγκεκριμένες λειτουργικότητες σε ένα website.

Λίγο πριν το κλείσιμο του άρθρου είδαμε τους παράγοντες που επηρεάζουν τη μοναδικότητα και τη βέλτιστη λειτουργία ενός site. Αυτά αφορούν το UX design, το blogging, τη συνοχή, το mobile friendly design και την προώθηση ιστοσελίδων SEO.

Κλείνοντας αφιερώσαμε λίγες παραγράφους ως προς το αν αξίζει η συνεργασία με ένα digital agency και πώς να επιλέξετε τους κατάλληλους συνεργάτες για κατασκευή ιστοσελίδας.


Αν έχετε περισσότερες απορίες μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας μέσω email. Ή και με μια επίσκεψη στα γραφεία μας στη Θεσσαλονίκη ή την Αθήνα, για μια εκτενέστερη κουβέντα πάνω στην κατασκευή ιστοσελίδας.

Ακολουθήστε την InYourCity στο Facebook και το Instagram ή εγγραφείτε στο κανάλι μας στο YouTube. Μείνετε συντονισμένοι για να μαθαίνετε περισσότερα νέα του digital κόσμου για θέματα πάνω στο web development, το digital marketing, το graphic design και το branding.

CONTACT

Επικοινωνείστε μαζί μας για να λάβετε μία προσαρμοσμένη πρόταση συνεργασίας.

E-mail: [email protected]