Κατασκευή ιστοσελίδας μόνος μου: Τι θα χρειαστώ;

κατασκευή ιστοσελίδας μόνος μου

“Μπορώ να προχωρήσω μόνος μου σε κατασκευή ιστοσελίδας;”

Μια συχνή ερώτηση σχετικά με τη δημιουργία ιστοσελίδων την οποία πρόκειται να απαντήσουμε αναλυτικά παρακάτω και να δούμε τι προϋποθέτει.

Μια ιστοσελίδα είναι ένα απολύτως χρήσιμο online εργαλείο για κάθε επιχείρηση παροχής υπηρεσίας. Μπορεί να κάνει τη διαφορά στον τρόπο που σας ανακαλύπτουν νέοι πελάτες, αλλά και στο τι πιστεύουν για την επιχείρησή σας οι ήδη υπάρχοντες πελάτες σας.

Αρχικά, θα πρέπει να πούμε ότι ο καθένας μπορεί προχωρήσει σε κατασκευή ιστοσελίδας μόνος του. Χάρις το διαδίκτυο και την πληθώρα πληροφορίας που αυτό παρέχει, είναι δυνατόν κάποιος να βρει τις απαντήσεις σε όλες τις ερωτήσεις.

Στην προσπάθεια να δημιουργήσετε μια νέα ιστοσελίδα, μπορείτε εύκολα να βρείτε έτοιμα θέματα. Επιπλέον, θα βρείτε πρόσθετα, τα οποία θα σας λύσουν τα χέρια και θα δώσουν μια έτοιμη πρόταση αισθητικής και λειτουργικότητας για το website σας.

Το ζήτημα εδώ είναι ο χρόνος που πρέπει να αφιερώσετε για τα παραπάνω. Θα πρέπει επίσης, να είστε σε θέση να επιλύσετε τα προβλήματα συμβατότητας, απόκρισης και χρηστικότητας, που μπορεί να εμφανιστούν.

Ποια θα ήταν λοιπόν μία συνοπτική απάντηση στην ερώτηση “πώς μπορώ να φτιάξω ιστοσελίδα μόνος μου”; Θα λέγαμε ότι είναι η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, η εκτεταμένη έρευνα και η καλή αισθητική χρειάζονται σίγουρα.

Κατόπιν, υπάρχουν συγκεκριμένα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε για τη δημιουργία νέων ιστοσελίδων και θα τα αναλύσουμε ακριβώς παρακάτω.

Αγορά ενός domain name

αγορά domain name

Ξεκινώντας μόνος σας με την κατασκευή ιστοσελίδας, χρειάζεται να βρείτε το domain name, που θα αξιοποιείται από το website ως ηλεκτρονική διεύθυνση. Για να δείτε τα διαθέσιμα domain names, αρκεί να κάνετε μια έρευνα σε σχετικές πλατφόρμες, όπως είναι το papaki.com ή το easy.gr.

Βρήκατε το domain που σας αντιπροσωπεύει και είναι διαθέσιμο; Θα πρέπει να το καταχωρήσετε, καταβάλλοντας ένα ποσό για ένα ή δύο έτη. Αυτό σημαίνει πως για το διάστημα αυτό, το domain name σας ανήκει. Μπορείτε πλέον να το χρησιμοποιήσετε ως διεύθυνση για την ιστοσελίδα σας.

Σε δεύτερο χρόνο, θα χρειαστεί να ανανεώσετε την υπηρεσία και να πληρώσετε εκ νέου το ίδιο ή κάποιο αντίστοιχο ποσό, όταν η περίοδος κατοχύρωσης πλησιάζει στη λήξη της. Συνήθως ενημερώνεστε από τον πάροχο μέσω email, ότι σύντομα πρόκειται να λήξει η περίοδος χρήσης του domain name. Έτσι, μπορείτε να προβείτε εγκαίρως στην ενέργεια ανανέωσης πριν από τη λήξη της περιόδου χρήσης.

Επιλογή hosting service

Στο επόμενο βήμα θα χρειαστεί να φροντίσετε για τη φιλοξενία της ιστοσελίδας, που πρόκειται να δημιουργήσετε.

Αρκετοί πάροχοι domain name προσφέρουν και υπηρεσίες hosting. Δεν σημαίνει όμως ότι θα αγοράσετε την υπηρεσία από αυτούς. Προτείνουμε να κάνετε την έρευνά σας και να επιλέξετε το σωστό πακέτο hosting για την ιστοσελίδα σας και αυτό που σας συμφέρει καλύτερα.

Έρευνα και επιλογή έτοιμου θέματος

Στη συνέχεια θα πρέπει να ασχοληθείτε με ένα λιγότερο τεχνικό κομμάτι της δημιουργίας ιστοσελίδων. Την επιλογή του κατάλληλου έτοιμου θέματος. Το κατάλληλο θέμα, αποτελεί το βασικό πρότυπο μέσα στο οποίο θα εμφανίζεται το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας. Γι’ αυτό το λόγο και απαιτεί την ανάλογη έρευνα.

Είναι καλό να έχετε κατα νου κάποιες βασικές γραμμές αισθητικής που θα προτιμούσατε. Για παράδειγμα σκέφτεστε ένα οριζόντιο ή ένα κάθετο main menu της σελίδας σας; Θα σας άρεσε να υπάρχουν διάφορα animations για τη παρουσίαση κάποιων στοιχείων; Έχετε κάποια προτίμηση στη δομή που θα έχουν οι σελίδες;

Απαντώντας σε αυτές και άλλες παρόμοιες ερωτήσεις, μπορείτε εύκολα να καταλάβετε αν ένα θέμα σας ταιριάζει ή όχι. Έτοιμα θέματα μπορείτε να βρειτε στο www.themeforest.net ή σε αντίστοιχες πλατφόρμες έτοιμου υλικού για ιστοσελίδες.

Οι περισσότερες από αυτές έχουν μηνιαία ή ετήσια συνδρομή. Ωστόσο, χωρίς να σας περιορίζουν σε συγκεριμένο αριθμό από επιτρεπόμενες φορές για download υλικού. Μπορείτε, δηλαδή, να κατεβάσετε ένα θέμα και να το δοκιμάσετε για λίγες μέρες. Εάν αυτό δεν σας εξυπηρετεί, μπορείτε να κατεβάσετε ένα νέο θέμα εντός του διαστήματος που είναι ενεργή η συνδρομή σας.

Μόλις βρείτε το θέμα που σας ταιριάζει, το κατεβάζετε σε μορφή συμπιεσμένου αρχείου και το εγκαταστείτε στο διαχειριστικό σας. Σχετικά με τη σύνδεση κατάλληλου CMS – διαχειριστικού, διαβάστε το βήμα παρακάτω.

Εγκατάσταση κατάλληλου CMS

Εγκατάσταση κατάλληλου CMS

Επιστρέφοντας σε πιο τεχνικές ενέργειες, θα χρειαστεί να επιλέξετε και να εγκαταστήσετε ένα CMS, δηλαδή ένα διαχειριστικό για το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας. Εμείς στην InYourCity συχνά επιλέγουμε το WordPress. Είναι ένα εύχρηστο εργαλείο με πολλά πρόσθετα και μια τεράστια κοινότητα υποστήριξης.

Ενημερωθείτε για τους λόγους κατασκευής ιστοσελίδων με WordPress στο αναλυτικό μας άρθρο και βρείτε τα πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου CMS. Ειδικά αν σκέφτεστε να δημιουργήσετε ένα website από την αρχή μόνος σας, το WordPress αποτελεί τη σοφότερη επιλογή.

Αναρωτιέστε αν η ανάθεση της κατασκευής website σε συνεργάτη είναι τελικά μια καλύτερη επιλογή για εσάς; Η ομάδα μας θα χαρεί να σας υποστηρίξει με τις γνώσεις της και να σας στείλει μία πρόταση συνεργασίας.

Εγκατάσταση και προσαρμογή θέματος και προσθέτων

Αφού συνδέσατε το CMS και εγκαταστήσατε το θέμα μαζί με τα προτεινόμενα πρόσθετα, ήρθε η πιο δημιουργική στιγμή του εγχειρήματός σας. Τώρα μπορείτε να πειραματιστείτε και να προσαρμόσετε το θέμα σας, σύμφωνα με τη δική σας αισθητική και το brand σας.

Οι δυνατότητες είναι πάρα πολλές. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι μπορείτε να αλλάξετε γραμματοσειρές, χρώματα, συνδυασμούς χρωμάτων και τις θέσεις για το κάθε section μιας σελίδας. Προσθέστε και αφαιρέσετε στοιχεία, αλλάξετε τα διαθέσιμα motion animations, προσθέσετε widgets και άλλα functionalities.

Το σημαντικό εδώ είναι να διατηρηθεί η εταιρική ταυτότητα της επιχείρησής σας. Όμως, χωρίς να καταλήξετε σε μια υπερφορτωμένη ή απολύτως απλοϊκή εμφάνιση στις σελίδες σας. Είναι σημαντικό να δουλέψετε με ένα κυρίαρχο χρώμα και 2-3 συμπληρωματικά.

Επίσης, θυμηθείτε να κρατάτε μια κεντρική αισθητική σε όλες τις επιμέρους σελίδες. Έτσι, θα είναι εύκολα αντιληπτό από όλους τους επισκέπτες ότι πλοηγούνται σε μια ιστοσελίδα με ενιαία αισθητική.

Δημιουργία και βελτιστοποίηση εικαστικών και κειμένου

βελτιστοποίηση εικόνων και κειμένου

Το επόμενο βήμα κατά την κατασκευή ιστοσελίδας μόνος είναι η παραγωγή περιεχομένου για το θέμα σας. Τα κείμενα, οι εικόνες, τα video και όλα τα υπόλοιπα πολυμέσα. Τα στοιχεία δηλαδη που απαρτίζουν την περιγραφή των υπηρεσιών σας, ξεκινούν να δημιουργούνται εδώ.

Αξίζει να αφιερώσετε λίγο περισσότερο χρόνο σε αυτό το βήμα και να χρησιμοποιήσετε βελτιστοποιημένο περιεχόμενο στο site σας. Ο λόγος που το προτείνουμε αυτό είναι για τη μεγιστοποίηση της απόδοσης και την εξασφάλιση της ιδανικής απόκρισης σε όλες τις σελίδες σας.

Η βελτιστοποίηση του κειμένου ονομάζεται Search Engine Optimization και αφορά τη βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης. Πρόκειται για τη βελτιστοποίηση των εικόνων και γενικότερα των digital πολυμέσων. Στην ουσία, έχει να κάνει με τα μεγέθη αρχείων, την ανάλυση και τον τρόπο που τα μέσα εμφανίζονται στους χρήστες. Για παράδειγμα, να μην είναι αλλοιωμένα ή να μη “κόβονται” στοιχεία σε μικρότερες οθόνες.

Μάθετε περισσότερα για το τι είναι το seo μέσα από το αντίστοιχο άρθρο μας. Διαβάστε ποιες πτυχές υπάρχουν στη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων και μάθετε πώς να εφαρμόζετε σωστές τεχνικές για υψηλή απόδοση στην ιστοσελίδα σας.

Μεταφόρτωση περιεχομένου

Μόλις το βελτιστοποιημένο υλικό σας είναι έτοιμο, μπορείτε να ξεκινήσετε τη μεταφόρτωσή του μέσα στο CMS. Ξεκινήστε σταδιακά να προσθέτετε υλικό στις σελίδες σας και τελειοποιείστε την εμφάνισή τους.
Να θυμάστε ότι το περιεχόμενο των σελίδων του website οφείλει να είναι κατανοητό στους επισκέπτες. Επίσης, η πλοήγηση τους δεν πρέπει να παρεμποδίζεται από ασταθή στοιχεία και πληθωρική μετάδοση πληροφοριών στην οθόνη. Έτσι, οι επισκέπτες θα μπορούν  να βρίσκουν εκείνες τις πληροφορίες που τους αφορούν εύκολα και θα είναι ταυτόχρονα σε θέση να κατανοήσουν τι ακριβώς περιλαμβάνουν οι υπηρεσίες σας.

Έλεγχος προβολής περιεχομένου σε όλες τις πιθανές διαστάσεις

Φτάσατε στο σημείο, όπου η ιστοσελίδα σας έχει επαρκές υλικό και καθρεφτίζει επάξια τις υπηρεσίες σας; Είναι μια καλή ώρα να πραγματοποιήσετε έναν έλεγχο. Σας προτείνουμε έναν κλασικό τρόπο για να το κάνετε αυτό. Πλοηγηθείτε live στο website, δοκιμάζοντας να ανοίξετε όλες τις σελίδες και να ενεργοποιήσετε κάθε λειτουργικότητα (πχ Call to Action Button).

Αν θέλετε να βεβαιωθείτε για τη δυνατότητα προβολής σε διαφορετικού μεγέθους οθόνες (responsiveness), μπορείτε να δοκιμάσετε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα από διαφορετικές συσκευές (laptop, tablet smartphone). Διαφορετικά, για απόλυτη εποπτεία στα πιθανά layouts, ζητήστε από έναν designer να εξετάσει την προβολή σε κάθε διάσταση, μέσω κάποιου βοηθητικού design tool.

Έλεγχος λειτουργικότητας

Μπορείτε επίσης να κάνετε έλεγχο λειτουργικότητας του website και ανίχνευση σφαλμάτων σε σελίδες, μέσω ειδικών εργαλείων. Όμως, αυτό μόνο εφόσον έχετε μια προγραμματιστική ευχέρεια ή συνεργάζεστε με κάποιον προγραμματιστή. Τέτοια εργαλεία έχουν συνήθως μια μηνιαία ή ετήσια συνδρομή. Αλλά, ένας επαγγελματίας developer, SEO expert ή ένα digital agency είναι σχεδόν βέβαιο πως χρησιμοποιεί ήδη τουλάχιστον ένα από αυτά.

Επιπλέον, ένας έλεγχος που προέρχεται από εξειδικευμένα εργαλεία θα αποκαλύψει όλα τα ζητήματα που μπορείτε να ανιχνεύσετε και να βελτιώσετε σε μια ιστοσελίδα. Από το χρόνο φόρτωσης μέχρι το indexing και το backlink profile. Η διευθέτηση ζητημάτων αυτού του τύπου θα βοηθήσει την ιστοσελίδα σας να ανέβει σε αξιοπιστία, δημοτικότητα και απόδοση.

Συντήρηση και συνεχής βελτιστοποίηση

συντήρηση ιστοσελίδας

Τέλος, αναφέρουμε λίγα πράγματα για τη συντήρηση μιας ιστοσελίδας. Η αρχική κατασκευή ενός website είναι μόνο η αφετηρία ενός digital ταξιδιού, που κρύβει πολλές δυνατότητες για τις επιχειρήσεις. Αφήνοντας μια εταιρική ιστοσελίδα στον “αυτόματο πιλότο”, στερείτε από την επιχείρησή σας τη δυναμική μιας πετυχημένης digital πορείας.

Μια σωστή συντήρηση περιλαμβάνει τη συχνή ανανέωση του περιεχομένου και την αποδοχή της έννοιας συνεχούς βελτιστοποίησης. Τολμήστε να βγείτε μπροστά από τον ανταγωνισμό, ακολουθείστε τα best practises και επιλέξτε έξυπνα εργαλεία και ικανούς συνεργάτες. Για παράδειγμα επενδύστε σε SEO προσπάθειες, στην ηλεκτρονική διαφήμιση της επιχείρησης και παρακολουθήστε τα digital trends. Τα παραπάνω μπορούν να σας βοηθήσουν να διεκδικήσετε ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στον τομέα σας.

Εν κατακλείδι

Τι θα διαπιστώσετε ξεκινώντας την κατασκευή ιστοσελίδας μόνος μου; Ότι με αρκετό ψάξιμο, μελέτη και δοκιμές, είναι αρκετά πιθανό να βρείτε τρόπους να ξεπεράσετε τα προβλήματα και να υλοποιήσετε μια αρκετά καλή ιστοσελίδα. Παρ’ όλα αυτά, οι συνεργασίες με αξιόπιστους επαγγελματίες του κλάδου είναι σίγουρα ένα τεράστιο πλεονέκτημα. Μάθετε όλα τα βήματα που χρειάζονται για την κατασκευή μίας εταιρικής ιστοσελίδας στο αντίστοιχο άρθρο μας.

Αν ο χρόνος σας είναι λίγος αλλά ο ενθουσιασμός σας μεγάλος, θα χαρούμε να σας βοηθήσουμε στο εγχείρημά σας.

Ειδικά στην περίπτωση που επιθυμείτε να υλοποιήσετε μια ιστοσελίδα φιλική προς ΑμεΑ, η συνεργασία με ομάδες προγραμματιστών, που γνωρίζουν τα σχετικά guidelines, είναι πρακτικά απαραίτητη. Πλέον, η πολιτεία προτείνει το πρότυπο WCAG 2.0, καθώς υπόσχεται να δημιουργήσει έναν καλύτερο ψηφιακό κόσμο προσβάσιμο σε όλους.

Στην InYourCity εργαζόμαστε ως μια αρτιμελής ομάδα εξειδικευμένων επαγγελματιών. Την ομάδα αποτελούν front end developers, γραφίστες, content creators και SEO experts, που έχουν εμπειρία χρόνων στην κατασκευή ιστοσελίδων, τη συντήρηση και την προώθηση επιχειρήσεων στο διαδίκτυο. Ως πιστοποιημένοι Google Partners, ξέρουμε ακριβώς τι χρειάζεται να κάνουμε για σας και την επιχείρησή σας.

Λάβετε τώρα μία πρόταση συνεργασίας από την InYourCity

Ακολουθήστε μας σε Facebook και Instagram και εγγραφείτε στο κανάλι της InYourCity στο YouTube, ώστε να μαθαίνετε περισσότερα digital νέα της ομάδας μας. 

Σχετικά άρθρα
blank

CONTACT

Επικοινωνήστε μαζί μας για να λάβετε μία προσαρμοσμένη για εσάς πρόταση συνεργασίας.

E-mail: [email protected]