Όπως κάθε επιχείρηση έτσι και ένα ιατρείο ανεξαρτήτου ειδικότητας χρειάζεται Μάρκετινγκ. Το ιατρικό μάρκετινγκ, όπως συνηθίζεται να αναφέρεται, αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι για την λειτουργία και ανάπτυξή ενός Ιατρείου.

Χωρίς αυτό, δεν εξασφαλίζεται μια απρόσκοπτη ροή νέων ασθενών στο χώρο του ιατρείου, ενώ ακόμα και οι υφιστάμενοι ασθενείς μπορεί σταδιακά να σταματήσουν να το επισκέπτονται ή επηρεαζόμενοι από τις προωθητικές ενέργειες ανταγωνιστών να μπουν στη διαδικασία να δοκιμάσουν νέα ιατρεία. 

Ο ιατρικός κλάδος μετασχηματίζεται γρήγορα. Πλέον, σε κάθε περιοχή υπάρχουν ιατρεία, που παρέχουν παρόμοιο επίπεδο υπηρεσιών ενώ τα online marketplaces όπως το doctor-anytime δίνουν τη δυνατότητα σε νέους γιατρούς να γίνουν γνωστοί πολύ πιο ευκολά και να αποκτήσουν γρήγορα μερίδιο της πίτας.

Τι πρέπει να κάνετε; Θα πρέπει να μπείτε στη διαδικασία να δημιουργήσετε μια συνεπή online εικόνα, παρουσιάζοντας στους μελλοντικούς σας ασθενείς όχι μόνο τις υπηρεσίες που προσφέρετε αλλά και τους λόγους για τους οποίους το δικό σας ιατρείο διαφέρει από αυτό των ανταγωνιστών. 

Αυτή η συνεπής ψηφιακή εικόνα είναι που θα σας βοηθήσει σημαντικά να αναπτύξετε το ιατρείο σας.

Είναι βέβαιο πως ως γιατρός αλλά και επιχειρηματίας έχετε πολλές ιδέες για την αύξηση της πελατείας του ιατρείου σας. Ανταποκρίνονται όμως αυτές οι ιδέες στην πραγματικότητα; Στοχεύετε στο κατάλληλο κοινό; Τι budget θα πρέπει να δαπανάτε κάθε μήνα για την προώθηση του ιατρείου σας;

Όπως καταλαβαίνετε το ιατρείο σας όπως και κάθε επιχείρηση χρειάζεται ένα στοχευμένο πλάνο μάρκετινγκ για να πετύχει.

Σε αυτό το άρθρο, θα αναφερθούμε εκτενώς στο τι είναι το ιατρικό μάρκετινγκ, σε ποιους απευθύνεται αλλά και στο ποια είναι τα οφέλη που μπορεί να προσφέρει σε ένα σύγχρονο ιατρείο. Ακόμη, θα σας βοηθήσουμε να κατανοήσετε κατά πόσο το ιατρικό μάρκετινγκ είναι κάτι που πρέπει να εφαρμόσετε στο δικό σας ιατρείο ενώ θα αναφερθούμε στους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να υλοποιήσετε ένα πλάνο μάρκετινγκ για το ιατρείο σας στην Ελλάδα. 

Τι είναι το ιατρικό μάρκετινγκ και ποια τα οφέλη του για ένα ιατρείο;

ιατρικό μάρκετινγκ οφέλη

Πλέον, η υπερπληθώρα ιατρείων αλλά και μεγάλων κλινικών (π.χ. EUROMEDICA) σε κάθε περιοχή, πολλές φορές δημιουργεί σύγχυση στους ασθενείς οι οποίοι εύλογα αναρωτιούνται σε ποιον γιατρό να απευθυνθούν όταν αντιμετωπίζουν ένα πρόβλημα. 

Το ιατρικό μάρκετινγκ έρχεται να καλύψει αυτό το κενό φέρνοντας σας ένα βήμα πιο κοντά με τους ασθενείς σας. Μέσω του ιατρικού μάρκετινγκ δημιουργείτε έναν ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας μεταξύ ιατρών και ασθενών. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσετε να δημιουργήσετε σχέσεις εμπιστοσύνης με τους ασθενείς σας οι οποίοι θα επιστρέφουν σε εσάς κάθε φορά που θα χρειαστεί.

Ως επιχειρηματίες μπορείτε να εκμεταλλευτείτε την μεγάλη ποικιλία εργαλείων μάρκετινγκ. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσετε να αυξήσετε τον κύκλο των ασθενών σας αλλά και να κατανοήσετε πλήρως τις ανάγκες των ασθενών σας προκειμένου να δημιουργήσετε μακροχρόνιες σχέσεις μαζί τους.

Ένα επιτυχημένο πλάνο μάρκετινγκ θα έχει ως αποτέλεσμα πιστούς και ικανοποιημένους πελάτες. Οι πελάτες αυτοι θα γίνουν η καλύτερη διαφήμισή σας και θα προσελκύσουν νέους ασθενείς στο ιατρείο σας.

Λόγο της ιδιαίτερης φύσης του ιατρικού προϊόντος, βασική μεταβλητή για την ικανοποίηση των ασθενών είναι η εμπιστοσύνη. 

Για να κερδίσετε την εμπιστοσύνη των πελατών σας θα πρέπει να είστε πλήρως καταρτισμένοι. Το ιατρικό μάρκετινγκ θα σας βοηθήσει να προβάλετε την εξειδίκευσή σας προς τα έξω δίνοντας τη δυνατότητα σε νέο κοινό να σας εμπιστευθεί.

Όμως, ένα επιτυχημένο πλάνο ιατρικού μάρκετινγκ εξαρτάται επίσης σε μεγάλο βαθμό από το πόσο καλά γνωρίζετε εσείς οι ίδιοι το ιατρείο σας.

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε καλά το κοινό στο οποίο απευθύνεστε.

Τμηματοποιήστε το κοινό σας με βάση συγκεκριμένα χαρακτηριστικά όπως η ηλικία, ο τόπος διαμονής, η εκπαίδευση, το βιοτικό επίπεδο κ.α.

Έτσι θα μπορέσετε να αποφασίσετε με μεγαλύτερη ευκολία ποια είναι τα κατάλληλα μέσα επικοινωνίας και προώθησης που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ώστε να φτάσετε αποτελεσματικά στο κοινό αυτό.

Σκεφτείτε το απλά. Οι ασθενείς σας (ιδίως οι καινούργιοι) έχουν πλέον αμέτρητες επιλογές. Γιατί να επιλέξουν εσάς; Τι είναι αυτό που σας κάνει να διαφέρετε;

Η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα αποτελεί το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα. Είναι αυτό που θα πρέπει να προβάλετε προς τα έξω.

Το ιδανικό μέσο επικοινωνίας για να το πέτυχετε είναι μέσω της δημιουργίας ιστοσελίδας. Με ολοένα και περισσότερους ανθρώπους να αναζητούν πλέον καθημερινά στο διαδίκτυο λύσεις για τα διάφορα προβλήματα που αντιμετωπίζουν θα ήταν λάθος από την πλευρά σας να μην είστε εκεί που βρίσκονται οι δυνητικοί «πελάτες» σας.

Έχει αποδειχτεί ότι οι ασθενείς είναι ευκολότερο να προγραμματίσουν ένα ραντεβού με έναν γιατρό για τον οποίο μπορούν να βρουν πληροφορίες διαδικτυακά καθώς έτσι αισθάνονται ότι τον γνωρίζουν περισσότερο. Ξεκινήστε λοιπόν σήμερα τη δημιουργία μιας σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες σας.

Είναι το μάρκετινγκ ιατρείου κατάλληλο για εμένα;

μάρκετινγκ ιατρείου

Πολλοί άνθρωποι έχουν συνδυάσει το μάρκετινγκ με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, το Instagram, το LinkedIn κ.α. 

Όμως, το μάρκετινγκ είναι κάτι πολύ περισσότερο από όλα αυτά.

Οι βασικοί πυλώνες του μάρκετινγκ στηρίζονται στη θεωρία των 4P. Τα 4P πρέπει να αναλυθούν και να σχεδιαστούν για τη δημιουργία ενός αποτελεσματικού πλάνου μάρκετινγκ ιατρείου.

Προϊόν (Product)/ Υπηρεσία

Τι θέλουν και τι περιμένουν οι ασθενείς σας από εσάς; Ποιες είναι οι υπηρεσίες που προσφέρετε; Αυτές είναι οι ερωτήσεις στις οποίες θα κληθείτε να απαντήσετε ως το πρώτο βήμα του στρατηγικού σχεδιασμού του ιατρείου σας.

Τιμή (Price)

Ποιο είναι το επίπεδο τιμών σας για κάθε υπηρεσία; Αυτή η ερώτηση θα σας βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό να ορίσετε το κοινό στο οποίο απευθύνεστε. Π.χ, αν το κόστος των υπηρεσιών σας είναι ιδιαίτερα υψηλό, θα πρέπει να στοχεύσετε ασθενείς με το αντίστοιχο βιοτικό επίπεδο.

Τοποθεσία (Place)

Οι υπηρεσίες που προσφέρετε θα πρέπει να είναι εύκολα προσβάσιμες στους ασθενείς σας προκειμένου να είναι αποτελεσματικές. Αν οι υπηρεσίες σας είναι διαθέσιμες σε τοποθεσίες ή ώρες όπου είναι δύσκολο να σας επισκεφτούν οι ασθενείς σας, τότε αναπόφευκτα θα χάσετε πελάτες.

Προώθηση (promotion)

Ακόμα και αν προσφέρετε το καλύτερο επίπεδο υπηρεσιών, είναι δύσκολο να είστε επιτυχημένοι αν δεν σας γνωρίζει κανείς. Τη λύση στο πρόβλημα αυτό θα σας δώσει η διαφήμιση. Η διαφήμιση αυτή μπορεί να γίνει τόσο μέσω του διαδικτυακού μάρκετινγκ (online marketing) είτε μέσω του παραδοσιακού μάρκετινγκ (traditional marketing).

Ο τρόπος που θα επιλέξετε να προβληθείτε έχει να κάνει 100% με το κοινό στο οποίο απευθύνεστε. Εάν στοχεύετε μικρότερης ηλικίας άτομα τότε το online μάρκετινγκ είναι η ιδανική λύση. Eνώ οι μεγαλύτερης ηλικίας άνθρωποι επηρεάζονται περισσότερο από τα παραδοσιακά μέσα επικοινωνίας.

Οι τεχνικές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για την προώθηση του ιατρείου σας διαφέρουν ανάλογα με το μέγεθος του ιατρείου σας. Ένα καλό παράδειγμα για τα δεδομένα της Ελλάδας είναι το marketing της κλινικής  EUROMEDICA.

Σύγχρονοι τρόποι health marketing

health marketing

Το ιατρικό μάρκετινγκ είναι μια επένδυση που κάθε ιατρείο θα πρέπει να κάνει. Ως επαγγελματίας θα πρέπει να αφιερώσετε αρκετές ώρες από τον πολύτιμο χρόνο σας και αρκετά χρήματα προκειμένου οι ενέργειές σας να έχουν αποτέλεσμα. 

Παρακάτω θα αναφέρουμε ενδεικτικά ορισμένους από τους πιο επιτυχημένους τρόπους προώθησης που έχουν εφαρμογή και στον ιατρικό κλάδο, ώστε να μπορέσετε να δημιουργήσετε μια σωστή στρατηγική για το δικό σας ιατρείο.

  • Δημιουργήστε μια εύκολα προσβάσιμη και ενημερωτική ιστοσελίδα

Συχνά, η ιστοσελίδας σας δίνει στους ασθενείς σας μια πρώτη εντύπωση για το ιατρείο σας και τις υπηρεσίες που προσφέρετε. Ποια θα ήταν η πρώτη εντύπωση που θα θέλατε να σχηματίσουν για εσάς;

Μια επαγγελματική ιστοσελίδα με υψηλής ποιότητας περιχεόμενο και πληροφορίες τόσο σχετικά με εσάς και την εξειδίκευσή σας όσο και για τις λύσεις που μπορείτε να δώσετε στους ασθενείς σας θα σας ξεχωρίσει ανάμεσα στους ανταγωνιστές σας και ενώ θα ενισχύσει την εικόνα σας ως αναγνωρισμένου επιστήμονα.

Σε πιο πρακτικό επίπεδο μέσω της ιστοσελίδας θα μπορείτε να αναφέρετε σε αυτή:
  • τα στοιχεία επικοινωνίας σας
  • τη διεύθυνση του ιατρείου σας
  • το ωράριο λειτουργίας σας
  • ή ακόμα και να κλείνετε online τα ραντεβού σας
  • Αποκτήστε παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Ένας από τους αμεσότερους τρόπους να έρθετε σε επαφή με τους ασθενείς σας είναι τα social media.

Έρευνες έχουν δείξει ότι πάνω από το 90% των ανθρώπων παγκοσμίως, χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προκειμένου να βρουν αλλά και να κοινοποιήσουν πληροφορίες σχετικά με θέματα υγείας. Δημοφιλείς πλατφόρμες όπως το Facebook και το Twitter μπορούν να σας φέρουν σε άμεση επαφή με τους δυνητικούς σας πελάτες. Μέσω της επικοινωνίας αυτής θα είστε σε θέση να εξηγήσετε ποιες είναι οι υπηρεσίες που προσφέρετε αλλά και το πως μπορεί κάποιος να έρθει σε επαφή μαζί σας.

  • Δημιουργήστε ποιοτικό (και σχετικό περιεχόμενο)

Η δημιουργία λογαριασμών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελεί το πρώτο και ευκολότερο βήμα. Η μεγαλύτερη δυσκολία έγκειται στο να είστε συνεπείς στις δημοσιεύσεις σας και να αναρτάτε χρήσιμο περιεχόμενο για τους ασθενείς σας. Κάτι τέτοιο είναι εξ ορισμού δύσκολο καθώς ο χρόνος σας είναι περιορισμένος. Μην ανησυχείτε όμως καθώς συνεργαζόμενοι μαζί μας αναλαμβάνουμε για εσάς τόσο την παραγωγή του υλικού (φωτογραφίες, βίντεο, κείμενα) όσο και τη μηνιαία διαχείριση. Μπαίνοντας στη διαδικασία αυτή θα μπορέσετε να αποκομίσετε:

  • Περισσότερους επισκέπτες που θα οδηγούνται στην ιστοσελίδα σας
  • Θα προσφέρετε πληροφορίες για ζητήματα που απασχολούν τους ασθενείς σας
  • Θα εξασφαλίσετε ευκολότερη επικοινωνία με τους ασθενείς σας
  • Θα βελτιώσετε της κατάταξής της ιστοσελίδας σας στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης
  • Διαφημιστείτε στις μηχανές αναζήτησης

Αναφερθήκαμε ήδη στο πόσο σημαντικό είναι να έχετε μια εδραιωμένη παρουσία στο διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σκεφτείτε, όμως, ποια είναι τα πρώτα βήματα που κάνετε εσείς όταν αναζητάτε πληροφορίες για ένα συγκεκριμένο θέμα. Σίγουρα οι περισσότεροι από εσάς χρησιμοποιείτε κάποια μηχανή αναζήτησης όπως η Google προκειμένου να βρείτε τις πληροφορίες που αναζητάτε. 

Πως θα σας φαινόταν αν η ιστοσελίδα του ιατρείου σας εμφανίζονταν στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης όταν κάποιος δυνητικός ασθενής αναζητούσε τις υπηρεσίες ή θεραπείες που προσφέρετε; 

Προκειμένου να συμβεί αυτό, πέρα από το ποιοτικό περιεχόμενο που αναφέραμε παραπάνω, μπορείτε να επενδύσετε σε διαφημίσεις στις μηχανές αναζήτησης. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να εδραιώσετε την παρουσία σας στο διαδίκτυο και να απευθυνθείτε σε μεγαλύτερο κοινό. 

Αυτού του είδους οι διαφημίσεις ονομάζονται PPC (pay per click). Για αυτές χρεώνεστε μόνο αν ένας χρήστης κάνει κλικ πάνω στη διαφήμισή σας. Ένα από τα θετικά αυτού του είδους προώθησης είναι ότι μπορείτε να ελέγξετε τα αποτελέσματα των ενεργειών σας και να αναπροσαρμόσετε τα χρήματα που επενδύετε. Ο μεγαλύτερος πάροχος PPC διαφημίσεων είναι η Google και τα Google Ads.

Πώς θα βρω τα καλύτερα γραφεία digital marketing για ιατρικό μάρκετινγκ

γραφεία health marketing

Η τεχνολογική εξέλιξη δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να αφήσει ανεπηρέαστο τον κλάδος της υγείας. Η εξέλιξη αυτή έχει αναπόφευκτα έχει μεταβάλει τον τρόπο που το κοινό ενημερώνεται για ιατρικά θέματα και καταναλώνει ιατρικές υπηρεσίες.

Προκειμένου να ενισχύσετε την παρουσία σας στο διαδίκτυο και να προωθήσετε σωστά το ιατρείο σας, θα πρέπει να απευθυνθείτε σε μια έγκριτη ομάδα επαγγελματιών που θα σας βοηθήσει να διαφοροποιήσετε το ιατρείο σας από τους ανταγωνιστές σας. 

Όμως, η επιλογή αυτή δεν είναι εύκολη. Για να σας βοηθήσουμε να επιλέξετε ποια εταιρεία ανταποκρίνεται στις δικές σας ανάγκες, έχουμε συγκεντρώσει ορισμένα στοιχεία τα οποία θα πρέπει να εξετάσετε πριν λάβετε την τελική σας απόφαση.

1. Εμπειρία στον κλάδο της υγείας

Δεν αρκεί απλά να συνεργαστείτε με ένα digital agency βάσει των πελατών που έχουν σε άλλους κλάδους. Κάθε κλάδος έχει τη δική του ορολογία, τις δικές του τακτικές και τη δική του προσέγγιση. Για παράδειγμα, οι τεχνικές και τα κανάλια επικοινωνίας που είναι αποτελεσματικά στον κλάδο της εστίασης μπορεί να μην έχουν τα ίδια αποτελέσματα στον χώρο της υγείας, ο οποίος περιλαμβάνει περισσότερο ευαίσθητα και κοινωνικά ζητήματα.

2. Προσφερόμενες υπηρεσίες

Ένα άλλο στοιχείο που θα πρέπει να εξετάσετε κατά την επιλογή ενός digital agency, είναι οι το σύνολο των υπηρεσιών που προσφέρει. Για παράδειγμα αν ενδιαφέρεστε για τη δημιουργία μιας ιστοσελίδας αλλά και για τη διαχείριση των λογαριασμών σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θα ήταν προτιμότερο να απευθυνθείτε σε μια εταιρεία που θα μπορούσε να τα αναλάβει όλα.

3. Κόστος υπηρεσιών

Θα πρέπει να υπολογίσετε πόσα χρήματα είστε διατεθειμένοι να επενδύσετε για την παρουσία σας στο διαδίκτυο προκειμένου να βρείτε μια εταιρεία digital marketing που θα ανταποκρίνεται στον προϋπολογισμό σας. Μια έμπειρη εταιρεία στο κομμάτι του ιατρικού μάρκετινγκ θα μπορέσει να δημιουργήσει για εσάς ένα προσαρμοσμένο πλάνο μάρκετινγκ βάση του διαθέσιμου budget σας.

Συνοψίζοντας

Ολοκληρώνοντας το άρθρο μας σχετικά με το ιατρικό μάρκετινγκ, θα πρέπει να τονίσουμε τα πλεονεκτήματα που μπορεί να προσφέρει η τεχνολογία και το διαδίκτυο στην ανάπτυξη του πελατολογίου ενός ιατρείου.

Μέσα από το διαδίκτυο μπορείτε να έρθετε σε επαφή τόσο με τις υφιστάμενους όσο και με νέους πελάτες, να κατανοήσετε τις ανάγκες τους καθώς και το πως μπορείτε να τους εξυπηρετήσετε καλύτερα.

Ακόμη, το μάρκετινγκ μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε ένα δυνατό και αναγνωρίσιμο brand name στο χώρο που ειδικεύεστε. Όμως, είναι πολύ σημαντικό να ακολουθήσετε μια σωστά οργανωμένη και δομημένη στρατηγική. 

Για το λόγο αυτό, μπορείτε να απευθυνθείτε σε ένα digital marketing agency με αποδεδειγμένη εμπειρία στον κλάδο της υγείας, όπου θα είναι σε θέση να μελετήσουν την περίπτωσή σας και να σας προτείνουν ένα εξατομικευμένο πλάνο δράσης.