Ιατρικό μάρκετινγκ: Γιατί είναι αναγκαίο για ένα σύγχρονο ιατρείο

Ιατρικό μάρκετινγκ

Όπως κάθε επιχείρηση έτσι και ένα ιατρείο, ανεξαρτήτου ειδικότητας, χρειάζεται μια στρατηγική μάρκετινγκ. Το ιατρικό μάρκετινγκ, όπως είθισται να αναφέρεται, αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι για τη λειτουργία και ανάπτυξη ενός ιατρείου.

Χωρίς μάρκετινγκ ενέργειες, δεν εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη ροή νέων ασθενών στον χώρο ενός ιατρείου, ενώ ακόμα και οι ήδη υπάρχοντες ασθενείς μπορεί, σταδιακά, να σταματήσουν να το επισκέπτονται ή επηρεαζόμενοι από τις προωθητικές ενέργειες ανταγωνιστών να μπουν στη διαδικασία να δοκιμάσουν νέα ιατρεία. 

Ο ιατρικός κλάδος μετασχηματίζεται γρήγορα. Πλέον, σε κάθε περιοχή υπάρχουν ιατρεία, που παρέχουν, κατά βάση, παρόμοιο επίπεδο υπηρεσιών, ενώ τα online marketplaces, όπως το doctor-anytime, δίνουν τη δυνατότητα σε νέους γιατρούς να γίνουν γνωστοί πολύ πιο ευκολά και να αποκτήσουν γρήγορα φήμη και περισσότερη κίνηση στο ιατρείο τους.

Τι πρέπει να κάνετε; Θα πρέπει να μπείτε στη διαδικασία να δημιουργήσετε μια, γενικότερα, συγκροτημένη και συνεπή ψηφιακή εικόνα, παρουσιάζοντας στους δυνητικούς επισκέπτες σας όχι μόνο τις υπηρεσίες που προσφέρετε, αλλά και τους λόγους για τους οποίους το δικό σας ιατρείο διαφέρει από αντίστοιχα άλλων συναδέλφων.

Αυτή η συνεπής ψηφιακή εικόνα είναι που θα σας βοηθήσει σημαντικά να αναπτύξετε το ιατρείο σας.

Είναι βέβαιο πως, ως γιατρός, αλλά και επαγγελματίας, έχετε πολλές ιδέες για τη βελτίωση της εικόνας και την αύξηση της κίνησης στο ιατρείο σας. Ανταποκρίνονται όμως αυτές οι ιδέες στην πραγματικότητα; Στοχεύετε στο κατάλληλο κοινό; Τι budget θα πρέπει να δαπανάτε κάθε μήνα για την προώθηση του ιατρείου σας;

Όπως καταλαβαίνετε, το ιατρείο σας, όπως και κάθε επαγγελματική δραστηριότητα, χρειάζεται ένα στοχευμένο πλάνο μάρκετινγκ για να καταφέρει τους στόχους που έχουν τεθεί.

Σε αυτό το άρθρο, θα αναφερθούμε εκτενώς στο τι είναι ιατρικό μάρκετινγκ, σε ποιους απευθύνεται, αλλά και στο ποια είναι τα οφέλη που μπορεί να προσφέρει σε ένα σύγχρονο ιατρείο. Ακόμα, θα σας βοηθήσουμε να κατανοήσετε κατά πόσο το ιατρικό μάρκετινγκ είναι κάτι που πρέπει να εφαρμόσετε στη δική σας περίπτωση, ενώ θα αναφερθούμε και στους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να υλοποιήσετε ένα πλάνο μάρκετινγκ για το ιατρείο σας στην Ελλάδα.

Τι είναι ιατρικό μάρκετινγκ και ποια τα οφέλη του για ένα ιατρείο;

ιατρικό μάρκετινγκ οφέλη

Η υπερπληθώρα ιατρείων αλλά και μεγάλων κλινικών (π.χ. EUROMEDICA) σε κάθε περιοχή, πολλές φορές δημιουργεί σύγχυση στο ευρύ κοινό, που εύλογα αναρωτιέται σε ποια/ον γιατρό να απευθυνθούν όταν αντιμετωπίζουν ένα πρόβλημα ιατρικής φύσης.

Το ιατρικό μάρκετινγκ έρχεται να καλύψει αυτό το κενό, φέρνοντάς σας ένα βήμα πιο κοντά με τους ανθρώπους που, για οποιονδήποτε λόγο, θέλουν να επισκεφθούν κάποια/ον γιατρό συγκεκριμένης ειδικότητας. Μέσω του ιατρικού μάρκετινγκ, δημιουργείτε έναν ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας μεταξύ ιατρών και ασθενών. Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορέσετε να δημιουργήσετε σχέσεις εμπιστοσύνης με τα άτομα που προσφεύγουν σε εσάς, άτομα τα οποία θα επιστρέφουν και πάλι κάθε φορά που θα χρειάζεται ή θα επιθυμούν να σας επισκεφθούν εκ νέου.

Ως επιστήμονες που ιδιωτεύουν με την ιδιότητα του ελεύθερου επαγγελματία, μπορείτε να αξιοποιήσετε τη μεγάλη ποικιλία εργαλείων μάρκετινγκ. Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορέσετε να αυξήσετε τον κύκλο των επαφών σας, αλλά και να κατανοήσετε πλήρως τις ανάγκες όσων ενδιαφέρονται για εσάς, προκειμένου να δημιουργήσετε μακροχρόνιες σχέσεις μαζί τους.

Ένα πετυχημένο πλάνο μάρκετινγκ θα έχει ως αποτέλεσμα ανθρώπους που θα εμπιστεύονται εσάς και τον χώρο σας. Αυτοί οι άνθρωποι θα γίνουν, εκ των πραγμάτων, ο καλύτερος τρόπος δημοσιοποίησης της επιστημονικής σας επάρκειας και των υπηρεσιών που προσφέρετε, και έτσι θα αποτελέσουν το όχημα για να γίνεται γνωστοί σε ένα ευρύτερο ακροατήριο.

Λόγω της ιδιαίτερης φύσης του ιατρικού προϊόντος, βασική μεταβλητή για την ικανοποίηση όσων ζητούν τέτοιες υπηρεσίες είναι η εμπιστοσύνη. 

Για να κερδίσετε την εμπιστοσύνη των ενδιαφερόμενων, θα πρέπει να παρουσιάσετε με ρεαλιστικό τρόπο την επιστημονική εξειδίκευσή σας. Το ιατρικό μάρκετινγκ θα σας βοηθήσει να την προβάλετε προς τα έξω, πάντα με τρόπο που να μην αντιβαίνει τις βασικές αρχές δεοντολογίας, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα σε περισσότερο κόσμο να σας εμπιστευθεί.

Προφανώς, ένα πετυχημένο πλάνο ιατρικού μάρκετινγκ εξαρτάται, σε μεγάλο βαθμό, και από το πόσο καλά γνωρίζετε τις υπόλοιπες προκείμενες γύρω από τις ιατρικές υπηρεσίες που παρέχετε.

Για παράδειγμα, είναι σημαντικό να γνωρίζετε καλά το προφίλ των ανθρώπων που ενδέχεται να απευθυνθούν σε εσάς, δηλαδή συγκεκριμένα χαρακτηριστικά τους, όπως η ηλικία, ο τόπος διαμονής, το βιοτικό επίπεδο κ.α.

Έτσι, θα μπορείτε να επιλέξετε με μεγαλύτερη ασφάλεια τα κατάλληλα μέσα επικοινωνίας και προώθησης που πρέπει να χρησιμοποιήσετε, ώστε να προσεγγίσετε αποτελεσματικά αυτή τη μερίδα ανθρώπων.

Σκεφτείτε το απλά. Όσοι προσφεύγουν σε ιατρικές υπηρεσίες έχουν πλέον «αμέτρητες» επιλογές. Γιατί να επιλέξουν εσάς; Τι είναι αυτό που σας κάνει να διαφέρετε;

Απάντηση στο παραπάνω ερώτημα αποτελεί το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα. Με άλλα λόγια, είναι αυτό που, τελικά, θα πρέπει να προβάλετε προς τα έξω.

Κατεξοχήν μέσο επικοινωνίας για να το πετύχετε αυτό, είναι μέσω της δημιουργίας ιστοσελίδας. Με ολοένα και περισσότερους ανθρώπους να αναζητούν καθημερινά στο διαδίκτυο λύσεις για τα διάφορα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, θα ήταν λάθος από πλευρά σας να μην είστε εκεί όπου βρίσκονται οι δυνητικοί επισκέπτες του ιατρείου σας.

Έχει αποδειχτεί ότι οι ενδιαφερόμενοι είναι ευκολότερο να προγραμματίσουν ένα ραντεβού με έναν γιατρό για τον οποίο μπορούν να βρουν πληροφορίες ψηφιακά, καθώς έτσι αισθάνονται ότι τον γνωρίζουν περισσότερο. Ξεκινήστε, λοιπόν, σήμερα τη δημιουργία μιας σχέσης εμπιστοσύνης με την τοπική κοινωνία και το ευρύ κοινό μέσω της δική σας ιατρικής ιστοσελίδας.

Είναι το μάρκετινγκ ιατρείου κατάλληλο για μένα;

μάρκετινγκ ιατρείου

Αρκετοί έχουν συνδυάσει το ψηφιακό μάρκετινγκ με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, το Instagram, το LinkedIn κ.α. Είναι, όμως, κάτι πολύ περισσότερο.

Καταρχάς, ως μορφή μάρκετινγκ, το digital marketing αναφέρεται, μεταξύ άλλων, και στο βασικό σχήμα των 4Ps. Και στην περίπτωση, λοιπόν, της δημιουργίας ενός αποτελεσματικού πλάνου μάρκετινγκ ιατρείου, τα 4Ps πρέπει να αναλυθούν και προσεγγιστούν κατάλληλα.

Προϊόν (Product) / Υπηρεσία

Τι θέλουν και τι περιμένουν οι άνθρωποι από εσάς; Ποιες είναι οι βασικές υπηρεσίες, με την έννοια της επιστημονικής εξειδίκευσης, που προσφέρετε; Αυτές είναι οι ερωτήσεις στις οποίες θα κληθείτε να απαντήσετε ως το πρώτο βήμα του στρατηγικού σχεδιασμού του ιατρείου σας.

Τιμή (Price)

Ποιο είναι το επίπεδο τιμών σας για τις υπηρεσίες που παρέχετε; Αυτή η ερώτηση θα σας βοηθήσει, σε κάποιον βαθμό, να προσδιορίσετε το κοινό στο οποίο, δυνητικά, απευθύνεστε. Για παράδειγμα, αν το κόστος ακόμα και μιας απλής επίσκεψης στο ιατρείο σας είναι ιδιαίτερα υψηλό, θα πρέπει να κατευθύνετε τις μάρκετινγκ ενέργειές σε ένα κοινό που, κατά βάση, θα χαρακτηρίζεται από σχετικά υψηλό βιοτικό επίπεδο.

Τοποθεσία (Place)

Οι υπηρεσίες που προσφέρετε θα πρέπει να είναι εύκολα προσβάσιμες για τους όποιους ενδιαφερόμενους. Πρόκειται για μια παράμετρο που λειτουργεί αποφασιστικά, αν όχι καθοριστικά κάποιες φορές, στην επιλογή των ατόμων που αναζητούν ιατρεία ή ιατρικά κέντρα. Αν οι υπηρεσίες σας είναι διαθέσιμες σε τοποθεσία, ή ακόμα και σε ώρα, «απαγορευτική» για το ευρύ κοινό, τότε αναπόφευκτα περιορίζεται ο κόσμος στον οποίον απευθύνεστε.

Προώθηση (Promotion)

Ακόμα και αν προσφέρετε το καλύτερο επίπεδο επιστημονικών συμβουλών και υπηρεσιών, συχνά αυτή η συνθήκη δεν επαρκεί για να καθορίσει την «επιτυχία» σας στον χώρο. Προοπτική διασφάλισης ενός καλύτερου αποτελέσματος αποτελεί η διαφήμιση και, κυρίως, η περίπτωση του digital marketing.

Σύγχρονοι τρόποι health marketing

health marketing

Το ιατρικό μάρκετινγκ είναι μια επένδυση που κάθε ιατρείο θα πρέπει να κάνει. Ως επαγγελματίες θα πρέπει να αφιερώσετε αρκετές ώρες από τον πολύτιμο χρόνο σας και αρκετά χρήματα προκειμένου οι ενέργειές σας να έχουν κάποιο αποτέλεσμα.

Παρακάτω θα αναφέρουμε ενδεικτικά ορισμένους από τους πιο πετυχημένους τρόπους ιατρικού ψηφιακού μάρκετινγκ, ώστε να μπορέσετε να δημιουργήσετε μια σωστή στρατηγική για τη δική σας περίπτωση.

  • Δημιουργήστε μια σωστή εταιρική ταυτότητα για ιατρικές υπηρεσίες

Η δημιουργία ενός κατάλληλου brand identity, είτε είστε ιατρός είτε διαγνωστικό κέντρο είτε ιστοσελίδα παροχής συναφών υπηρεσιών, αποτελεί το πρώτο βασικό βήμα για την άρτια επικοινώνηση ιατρικών και άλλων σχετικών υπηρεσίων στο σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον.

  • Δημιουργήστε μια εύκολα προσβάσιμη και ενημερωτική ιστοσελίδα

Η ιστοσελίδα σας δίνει στους χρήστες του διαδικτύου την πρώτη εντύπωση για το ιατρείο σας και τις υπηρεσίες που προσφέρετε. Ποια είναι, λοιπόν, η πρώτη εντύπωση που θέλετε να σχηματίσουν για εσάς;

Μια επαγγελματική ιστοσελίδα με υψηλής ποιότητας περιεχόμενο και πληροφορίες, σχετικά με εσάς, την επαγγελματική σας εξειδίκευση και για τις λύσεις που μπορείτε να δώσετε στα διάφορα προβλήματα των ενδιαφερόμενων, θα σας ξεχωρίσει από τους άλλες/ους συναδέλφους και θα ενισχύσει το κύρος και την εικόνα σας ως επιστήμονα.

Σε πιο πρακτικό επίπεδο, μέσω της ιστοσελίδας θα μπορείτε να αναφέρετε:
  • τα στοιχεία επικοινωνίας σας,
  • τη διεύθυνση του ιατρείου σας,
  • το ωράριο λειτουργίας σας,
  • ή ακόμα και να κλείνετε online τα ραντεβού σας.
  • Αποκτήστε παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Ένας από τους αμεσότερους τρόπους να έρθετε σε επαφή με την τοπική ή μη κοινωνία, είναι τα social media.

Σύμφωνα με έρευνες, πάνω από το 90% των ανθρώπων παγκοσμίως χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προκειμένου να βρουν αλλά και να κοινοποιήσουν πληροφορίες σχετικά με θέματα υγείας. Δημοφιλείς πλατφόρμες, όπως το Facebook και το Instagram, μπορούν να σας φέρουν σε άμεση επαφή με τους δυνητικούς επισκέπτες του χώρου σας. Μέσω αυτής της επικοινωνίας, θα είστε σε θέση να εξηγήσετε ποιες είναι οι υπηρεσίες που προσφέρετε, αλλά και πώς μπορεί κάποιος να έρθει σε άμεση επαφή μαζί σας.

  • Δημιουργήστε ποιοτικό (και σχετικό) περιεχόμενο

Η δημιουργία λογαριασμών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελεί το πρώτο και, μάλλον, ευκολότερο βήμα. Η μεγαλύτερη δυσκολία έγκειται στο να είστε συνεπείς στις δημοσιεύσεις σας και να αναρτάτε χρήσιμο και ενδιαφέρον περιεχόμενο για τους ακολούθους σας. Κάτι τέτοιο είναι εξ ορισμού δύσκολο, καθώς ο χρόνος σας είναι περιορισμένος. Μην ανησυχείτε, όμως, καθώς συνεργαζόμενοι μαζί μας, αναλαμβάνουμε για εσάς τόσο την παραγωγή του υλικού (φωτογραφίες, βίντεο, κείμενα), όσο και τη διαχείριση των σχετικών λογαριασμών. Μπαίνοντας στη διαδικασία αυτή:

  • Θα μπορέσετε να αποκομίσετε περισσότερους επισκέπτες για την ιστοσελίδα σας.
  • Θα προσφέρετε πληροφορίες για ζητήματα που απασχολούν το ευρύ κοινό.
  • Θα εξασφαλίσετε ευκολότερη επικοινωνία με τους δυνητικούς ενδιαφερόμενους.
  • Θα βελτιώσετε την κατάταξη της ιστοσελίδας σας στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
  • Θα έχετε τη δυνατότητα να να διαφημίσετε εξειδικευμένες υπηρεσίες, ή προϊόντα, που άπτονται του ιατρικού κλάδου και των συναφών πεδίων.
  • Διαφημιστείτε στις μηχανές αναζήτησης

Αναφερθήκαμε στο πόσο σημαντικό είναι να έχετε μια εδραιωμένη παρουσία στο διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σκεφτείτε, όμως, ποια είναι τα πρώτα βήματα που κάνετε εσείς όταν αναζητάτε πληροφορίες για ένα συγκεκριμένο θέμα. Σίγουρα οι περισσότεροι από εσάς χρησιμοποιείτε κάποια μηχανή αναζήτησης, όπως η Google. 

Πώς θα σας φαινόταν αν η ιστοσελίδα του ιατρείου σας εμφανίζονταν στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης όταν κάποιος ενδιαφερόμενος αναζητούσε τις ιατρικές υπηρεσίες που προσφέρετε;

Προκειμένου να συμβεί αυτό, πέρα από το ποιοτικό περιεχόμενο που αναφέραμε παραπάνω, μπορείτε να επενδύσετε σε σχετικές διαφημίσεις στις μηχανές αναζήτησης. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να εδραιώσετε την παρουσία σας στο διαδίκτυο και να απευθυνθείτε σε μεγαλύτερο κοινό. 

Αυτού του είδους οι διαφημίσεις ονομάζονται PPC (pay per click), διότι χρεώνεστε μόνο αν ένας χρήστης κάνει κλικ πάνω στη διαφήμισή σας. Ένα από τα θετικά αυτού του είδους προώθησης είναι ότι μπορείτε να ελέγχετε άμεσα τα αποτελέσματα των ενεργειών σας και να αναπροσαρμόζετε τα χρήματα που επενδύετε. Ο μεγαλύτερος πάροχος PPC διαφημίσεων είναι η Google και τα Google Ads.

Πώς θα βρω τις κατάλληλες διαφημιστικές για ιατρικό μάρκετινγκ

γραφεία health marketing

Η τεχνολογική εξέλιξη δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να αφήσει ανεπηρέαστο τον κλάδο της υγείας. Έχει αναπόφευκτα μεταβάλει τον τρόπο με τον οποίο το κοινό ενημερώνεται για ιατρικά θέματα και καταναλώνει ιατρικές υπηρεσίες.

Προκειμένου να ενισχύσετε την παρουσία σας στο διαδίκτυο και να προωθήσετε σωστά το ιατρείο, το διαγνωστικό σας κέντρο ή τη σχετική με την υγεία ιστοσελίδα σας, θα πρέπει να απευθυνθείτε σε μια έγκριτη ομάδα επαγγελματιών που θα σας βοηθήσει να διαφοροποιηθείτε από τον υπόλοιπο κλάδο.

Η επιλογή αυτή δεν είναι εύκολη. Για να σας βοηθήσουμε να επιλέξετε ποια εταιρεία ανταποκρίνεται στις δικές σας ανάγκες, έχουμε συγκεντρώσει ορισμένα στοιχεία τα οποία θα πρέπει να εξετάσετε πριν λάβετε την τελική σας απόφαση.

1. Εμπειρία στον κλάδο της υγείας

Δεν αρκεί απλά να συνεργαστείτε με ένα digital agency βάσει των πελατών που έχουν σε άλλους κλάδους. Κάθε κλάδος έχει τη δική του ορολογία, τις δικές του πρακτικές και τη δική του φιλοσοφία. Για παράδειγμα, οι τεχνικές και τα κανάλια επικοινωνίας που είναι αποτελεσματικά στον κλάδο της εστίασης, μπορεί να μην έχουν τα ίδια αποτελέσματα στον χώρο της υγείας, ο οποίος περιλαμβάνει περισσότερο ευαίσθητα κοινωνικά ζητήματα.

2. Προσφερόμενες υπηρεσίες

Ένα άλλο στοιχείο που θα πρέπει να εξετάσετε κατά την επιλογή ενός digital agency, είναι το σύνολο των υπηρεσιών που προσφέρει. Για παράδειγμα, αν ενδιαφέρεστε για τη δημιουργία μιας ιστοσελίδας, αλλά και για τη διαχείριση των λογαριασμών σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θα ήταν προτιμότερο να απευθυνθείτε σε μια εταιρεία που θα μπορούσε να τα αναλάβει όλα.

3. Κόστος υπηρεσιών

Θα πρέπει να υπολογίσετε πόσα χρήματα είστε διατεθειμένοι να επενδύσετε για την παρουσία σας στο σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον, προκειμένου να βρείτε μια εταιρεία digital marketing που θα ανταποκρίνεται στον αρχικό προϋπολογισμό σας. Μια έμπειρη εταιρεία στο κομμάτι του ιατρικού μάρκετινγκ θα μπορέσει να δημιουργήσει για εσάς ένα προσαρμοσμένο στο διαθέσιμο budget σας πλάνο μάρκετινγκ.

Συνοψίζοντας

Μέσα από το διαδίκτυο μπορείτε να έρθετε σε επαφή με το ευρύ κοινό, να κατανοήσετε τις ανάγκες του, καθώς και το πώς μπορείτε να τοποθετηθείτε σε σχέση με αυτές.

Το ψηφιακό μάρκετινγκ μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε ένα δυνατό και αναγνωρίσιμο brand name στο χώρο που ειδικεύεστε. Είναι, όμως, πολύ σημαντικό να ακολουθήσετε μια σωστά οργανωμένη και δομημένη στρατηγική. 

Για τον λόγο αυτό, μπορείτε να απευθυνθείτε σε μια διαφημιστική εταιρεία με εμπειρία στο 360° digital marketing, τόσο στον κλάδο της υγείας όσο και γενικά, η οποία θα είναι σε θέση να μελετήσει αναλυτικά την περίπτωσή σας και να σας προτείνει ένα εξατομικευμένο πλάνο δράσης.

CONTACT

Επικοινωνήστε μαζί μας για να λάβετε μια προσαρμοσμένη για εσάς πρόταση συνεργασίας.

E-mail: [email protected]