Google my Business: Πώς να βελτιώσετε το εταιρικό σας προφίλ

Μέσω του Google my Business κάθε επιχείρηση έχει τη δυνατότητα να εμφανιστεί στις τοπικές αναζητήσεις των χρηστών και να αποκτήσει νέους πελάτες για το κατάστημα ή το γραφείο.

Γιατί κάποιες επιχειρήσεις εμφανίζονται πιο ψηλά και κατά προτεραιότητα;

Η απάντηση βρίσκεται στη βελτιστοποίηση του λογαριασμού σας. Σε αυτό το άρθρο θα δούμε τι χρειάζεται να προσέξετε, πώς να βελτιστοποιήσετε τον λογαριασμό σας, αλλά και ποιοι άλλοι παράγοντες επηρεάζουν θετικά και αρνητικά την πιθανότητα εμφάνισης της επιχείρησής σας στα τοπικά αποτελέσματα.

Γιατί να δημιουργήσετε έναν Google my Business λογαριασμό;

86% των χρηστών χρησιμοποιούν το Google Maps για να βρουν μια τοποθεσία ενδιαφέροντος. Εύκολα καταλαβαίνουμε ότι για να επισκεφθεί κάποιος την επιχείρησή σας ή για να βρει υπηρεσίες παρόμοιες με αυτές που προσφέρετε, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα χρησιμοποιήσει τους χάρτες της Google.
Άρα η δημιουργία Google my Business και, μετέπειτα, η βελτιστοποίηση της καταχώρησής σας, είναι αυτά που καθορίζουν κατά πόσο οι χρήστες θα μπορούν να σας βρουν πάνω στους χάρτες και να αντλήσουν πληροφορίες για τον χώρο, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας.

Πώς θα πετύχετε καλύτερη κατάταξη για το Google my Business προφίλ σας

Καταχωρώντας την επιχείρησή σας στο Google my Business, έχετε κάνει ήδη την αρχή. Η προσπάθειά σας, όμως, δεν μπορεί να σταματήσει εδώ. Για να διεκδικήσετε μια θέση ανάμεσα στα κορυφαία αποτελέσματα τοπικού χαρακτήρα, χρειάζεται να προσπαθήσετε να επηρεάσετε θετικά κάποιους βασικούς και καθοριστικούς παράγοντες. Ας δούμε ποιοι είναι αυτοί παρακάτω.

Παράγοντες που καθορίζουν την κατάταξη

Αρχικά, η συνάφεια παίζει τον πιο ουσιαστικό ρόλο. Αν η επιχείρησή σας παρουσιάζει συνάφεια με τον όρο αναζήτησης του χρήστη, ήδη είστε πολύ κοντά στο να εμφανιστείτε στα τοπικά αποτελέσματα.

Για παράδειγμα, αν ένας χρήστης αναζήτησε «εστιατόρια στο Χαλάνδρι» και η δική σας επιχείρηση είναι εστιατόριο που βρίσκεται στο Χαλάνδρι, είναι πιθανό να εμφανιστείτε. Αν, όμως, ο όρος αναζήτησης είναι απλά «καλό εστιατόριο», τότε θα εμφανιστούν αποτελέσματα επιχειρήσεων σε κοντινή απόσταση από τη θέση που έγινε η αναζήτηση. Άρα, το ισοζύγιο μεταξύ συνάφειας και γεωγραφικής θέσης είναι, σίγουρα, ο πρωταγωνιστής στην κουβέντα μας.

Επιπλέον, σημαντικό ρόλο παίζει η σπουδαιότητα για την Google. Αν μια τοποθεσία (όπως μνημεία, γήπεδα, ξενοδοχεία κλπ) έχει αυξημένο ενδιαφέρον, τότε είναι πιθανότερο αυτή να εμφανιστεί ψηλά. Το πόσο σπουδαία θεωρείται μια επιχείρηση στα μάτια της Google, έχει να κάνει με links, κριτικές, καταχωρήσεις σε καταλόγους κλπ.

Τέλος, ο χρόνος που έγινε η καταχώρηση της επιχείρησης (δηλαδή η παλαιότητα), διαμορφώνει, επίσης, τις κατατάξεις μεταξύ ανταγωνιστικών επιχειρήσεων. Συνεπώς, καλό είναι αν δεν έχετε ακόμα καταχωρήσει την επιχείρησή σας στο Google my Business, να το κάνετε το συντομότερο δυνατό.

Πώς να βελτιστοποιήσετε το Google my Business σας;

Η εμφάνιση στα τοπικά αποτελέσματα θα λέγαμε ότι είναι και μια μέθοδος δωρεάν διαφήμισης για την επιχείρηση. Ας δούμε παρακάτω μερικά χρήσιμα tips για να βελτιστοποιήσετε το λογαριασμό σας στο Google my Business.

Ορίστε σωστά την κατηγορία της επιχείρησης

Η Google προσθέτει νέες κατηγορίες επιχειρήσεων κάθε μήνα! Επιλέξτε εκείνη που περιγράφει πιο σωστά το αντικείμενό σας, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα keywords που καθρεφτίζουν την επιχείρηση. Αν, για παράδειγμα, είστε οδοντίατρος-εμφυτευματολόγος, αποφύγετε τη γενική κατηγορία «οδοντίατρος». Επιλέξτε κάτι πιο εξειδικευμένο. Έτσι θα εμφανίζεστε και σε ειδικές, αλλά και σε πιο γενικές αναζητήσεις.

Ορίστε σωστά στοιχεία

Προσθέστε το ωράριο λειτουργίας σας και τις μέρες που η επιχείρησή είναι ανοιχτή και μπορεί να υποδεχθεί τους πελάτες σας. Αν υπάρχουν αργίες και ειδικές μέρες που η επιχείρηση παραμένει κλειστή, φροντίστε να το προσθέσετε, ώστε οι ενδιαφερόμενοι να ενημερώνονται. Είναι πολύ σημαντικό αυτό, προκειμένου να αποφύγετε τη δυσαρέσκεια πολλών και την πιθανότητα να αφήσουν εξαιτίας αυτού μια αρνητική αξιολόγηση στο προφίλ σας.

Προσθέστε τρόπους επικοινωνίας

Μπορεί να ακούγεται αυτονόητο, αλλά δεν είναι. Προσθέστε τουλάχιστον ένα τηλέφωνο επικοινωνίας στο Google my Business προφίλ σας, ώστε να μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να έρθουν σε άμεση επαφή μαζί σας. Επίσης, αν έχετε ήδη ένα website, είναι καλό να προστεθεί και αυτό, ώστε οι πελάτες και οι ενδιαφερόμενοι να μπορούν άμεσα να το επισκεφτούν και να μάθουν περισσότερα για εσάς και την επιχείρησή σας.

Ανανεώστε το περιεχόμενο συχνά

Μοιραστείτε τα νέα της επιχείρησης, δημοσιεύστε εικόνες και βίντεο, μιλήστε για προσφορές και νέα προϊόντα σας και, γενικότερα, κρατήστε το προφίλ σας ενεργό. Όλα αυτά βοηθούν και στο να βρεθείτε ψηλά στις τοπικές αναζητήσεις, αλλά και να προσελκύσετε τους χρήστες στην επιχείρησή σας.

Ενθαρρύνετε τις αξιολογήσεις

Ζητήστε από τους πελάτες σας να προσθέσουν θετικές αξιολογήσεις στη σελίδα σας. Οι αξιολογήσεις βοηθούν και στο να διεκδικήσετε καλύτερες θέσεις στα τοπικά αποτελέσματα, αλλά και στο να κεντρίσετε το ενδιαφέρον νέων δυνητικών πελατών. Απαντήστε σε θετικές αξιολογήσεις, δίνοντας μεγαλύτερη αξία στην εικόνα της επιχείρησής σας.

Προσθέστε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας

Αν έχετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ή παρέχετε υπηρεσίες με καθορισμένες τιμές (π.χ. κομμωτήρια), μπορείτε να καταχωρήσετε πληροφορίες για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, ώστε να εμφανίζονται στο Google my Business προφίλ σας. Αν δεν θέλετε να το κάνετε αυτό για όλα τα προϊόντα σας, μπορείτε να το κάνετε για τα top-selling ή για αυτά που η επιχείρησή σας είναι περισσότερο γνωστή.

Χρησιμοποιήστε αυτοματισμούς μηνύματος

Η Google σας δίνει τη δυνατότητα να ενεργοποιήσετε τα απευθείας μηνύματα, μέσω του Google my Business λογαριασμού σας. Με αυτόν τον τρόπο, διευκολύνετε τους χρήστες να επικοινωνήσουν ακόμα πιο άμεσα μαζί σας.

Σχέση μεταξύ local SEO & SEO ιστοσελίδας

Όλα τα παραπάνω που αναφέραμε έχουν να κάνουν με το local SEO, δηλαδή τη βελτιστοποίηση για τοπικές αναζητήσεις. Η Google, όμως, είναι μια πολυδύναμη μηχανή αναζητήσεων, η οποία μπορεί να βρίσκει συσχετισμούς μεταξύ πολλών μέσων και πηγών πληροφορίας. Ακόμα και αν έχετε κάνει όλα τα παραπάνω, είναι πιθανό να μην πάρετε τη δόξα που περιμένετε, αν το website σας δεν πληροί κάποιες προϋποθέσεις.

Διαβάστε περισσότερα στο άρθρο μας Τι είναι το SEO (Search Engine Optimization);

Εδώ έρχεται, πλέον, στην κουβέντα μας το on-page SEO. Η κατάσταση της ιστοσελίδας σας επηρεάζει σίγουρα τα αποτελέσματα αναζητήσεων, τόσο από γενικής όσο και από τοπικής άποψης. Αν το site σας δεν έχει βελτιστοποιηθεί κατάλληλα, δεν ακολουθεί τα SEO guidelines και δεν έχει αναλυτικό και χρήσιμο περιεχόμενο, η προσπάθεια να βελτιώσετε τα τοπικά αποτελέσματα γίνεται, σαφώς, δυσκολότερη.

Επομένως:

  • Δημιουργήστε ένα σωστό sitemap
  • Προσθέστε χρήσιμο περιεχόμενο
  • Κάντε έρευνα λέξεων-κλειδιών
  • Βελτιώστε τεχνικά την ιστοσελίδα
  • Προσθέστε συχνές ερωτήσεις
  • Ακολουθήστε τις οδηγίες της Google σχετικά με το design
  • Φτιάξτε mobile friendly interface
  • Συνδέστε τις επιμέρους σελίδες μεταξύ τους (internal linking)