Αν έχετε μια επιχείρηση που διαθέτει website ή eshop, έχετε σίγουρα ακούσει για το Facebook Pixel. Πλέον η Facebook Meta το ονομάζει Meta Pixel. Όπως αναφέρει και το ίδιο το Business help center του Facebook, το Pixel του Facebook είναι, εν ολίγοις, ένα τμήμα κώδικα με το οποίο μπορείτε να μετρήσετε και να μεγιστοποιήσετε την αποτελεσματικότητα των Facebook διαφημίσεών σας.
Πώς ακριβώς λειτουργεί; Πώς μπορείτε να το εγκαταστήσετε και με ποιους τρόπους μπορείτε να το αξιοποιήσετε για να μεγιστοποιήσετε τα κέρδη από το online επιχειρείν;
Ας τα δούμε μαζί ένα προς ένα.
Τι είναι το Facebook Pixel (Meta Pixel);

Όπως ήδη αναφέραμε, το Facebook Pixel είναι κομμάτι κώδικα (Facebook Pixel code). Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι είναι μια λειτουργία γραμμένη σε JavaScript μορφή, που όταν προστεθεί στον κώδικα της ιστοσελίδας σας, ενεργοποιεί κάποιες δυνατότητες. Αυτό δεν σημαίνει πως θα αλλάξει κάτι στο site σας από οπτικής άποψης. Το μόνο που θα γίνει προσθέτωντας το Facebook Pixel είναι ότι, πλέον, θα μπορείτε να διαφημιστείτε πιο στοχευμένα στα κατάλληλα άτομα και θα έχετε καλύτερη εικόνα για τις ενέργειες που κάνουν οι χρήστες στον ιστότοπό σας.
Γιατί ένα eshop χρειάζεται να έχει εγκατεστημένο Facebook Pixel;

Είναι σημαντικό, τόσο για ένα website όσο και για ένα eshop, να υπάρχει εγκατεστημένο το Facebook Pixel. Ειδικά, όμως, για τα ηλεκτρονικά καταστήματα, όπου ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και τα διαφημιστικά budget χρειάζεται να αξιοποιούνται με τον βέλτιστο τρόπο, το Facebook Pixel είναι πια προαπαιτούμενο.
Γιατί να ξεκινήσετε να διαφημίζετε τα προϊόντα σας στα τυφλά, όταν υπάρχει το Facebook Pixel;
Ενεργοποιώντας το Pixel του Facebook μπορείτε να:
- Δημιουργείτε στοχευμένα κοινά προβολής διαφημίσεων (targeted audiences).
- Αξιοποιήσετε όλο το φάσμα δυνατοτήτων και εργαλείων του Facebook Meta.
- Προβληθείτε σε custom audiences, που μοιάζουν αρκετά με τους υπάρχοντες πελάτες σας.
- Προβληθείτε ξανά σε άτομα τα οποία έκαναν συγκεκριμένες ενέργειες στο eshop σας (π.χ. προσθήκη στο καλάθι χωρίς ολοκλήρωση αγοράς).
- Αυξήσετε τα conversions, στοχεύοντας χρήστες που κάνουν ενέργειες αγοράς ευκολότερα.
- Αξιολογείτε τις διαφημιστικές σας καμπάνιες, επιβλέποντας τα αποτελέσματά τους.
Πώς δημιουργούμε το Facebook Pixel;

Για να προσθέσετε το Meta Pixel στο site ή το eshop σας, θα χρειαστεί πρωτίστως να το δημιουργήσετε. Αυτό είναι μια απλή διαδικασία, η οποία γίνεται μέσα από το Facebook Ads Manager.
Το Meta Pixel αποτελείται από το base code και το event code. To κάθε ένα εξυπηρετεί διαφορετικούς σκοπούς, οι οποίοι όμως συνδυάζονται στη γενικότερη προσπάθεια για πιο στοχευμένη διαφήμιση στο Facebook και, τελικά, αύξηση των πωλήσεων.
Base code: Συλλέγει δεδομένα που σας βοηθούν να παρακολουθείτε τις μετατροπές από διαφημίσεις Facebook, να βελτιστοποιείτε τις διαφημίσεις, να δημιουργείτε στοχευμένα audiences για μελλοντικές διαφημίσεις και να κάνετε remarketing σε άτομα, που έχουν ήδη κάνει κάποια ενέργεια στον ιστότοπό σας.
Event code: Καταγράφει συμβάντα στον ιστότοπό σας από ενέργειες των χρηστών, π.χ. προσθήκη στο καλάθι, προσθήκη στοιχείων πληρωμής, επικοινωνία, εγγραφή σε newsletter κλπ. Μπορείτε επίσης να προσθέσετε περισσότερες λεπτομέρειες σε τυπικά συμβάντα, χρησιμοποιώντας επιπλέον τμήματα κώδικα, τα οποία ονομάζονται παράμετροι. Έτσι, μπορείτε να έχετε ακόμα μεγαλύτερη παραμετροποίηση για κάθε συμβάν που παρακολουθείτε, με βάση το νόμισμα ή το είδος περιεχομένου που κάποιος είδε στις σελίδες σας.
Δημιουργία base code Facebook Pixel (Meta Pixel)
- Επισκεφθείτε τη σελίδα του Facebook Pixel (Meta Pixel).
- Πατήστε «Δημιουργία Pixel».
- Δώστε ένα όνομα στο Pixel σας.
- Αντιγράψτε το Pixel όπως ακριβώς έχει δημιουργηθεί.
Δημιουργία event code Facebook Pixel (Meta Pixel)
- Ανοίξτε το Facebook Ads Manager και επιλέξτε Pixels στη στήλη Measure and Report.
- Επιλέξτε το Set Up Pixel.
- Επιλέξτε Manually Install the Code Yourself.
- Πατήστε Continue.
- Επιλέξτε Install Events.
- Ενεργοποιήστε τα events που θέλετε να παρακολουθείτε.
- Επιλέξτε Track Event on Page Load ή Track Event on Inline Action.
- Προσθέστε επιπλέον παραμέτρους.
- Αντιγράψτε το Pixel όπως ακριβώς έχει δημιουργηθεί.
Αν δεν έχετε εξοικείωση με το περιβάλλον του Facebook Ads Manager, ζητήστε τη βοήθειά μας.
Πώς εγκαθιστούμε το Facebook Pixel σε ένα eshop ή website;

Αφού έχετε δημιουργήσει το Pixel και έχετε αντιγράψει το κομμάτι κώδικα, ήρθε η στιγμή να το τοποθετήσετε στο site σας. Υπάρχουν τέσσερις διαφορετικοί τρόποι να το κάνετε και αυτοί είναι οι παρακάτω:
Εγκατάσταση Pixel μέσω Google Tag Manager
Αν χρησιμοποιείτε ήδη το Google Tag Manager, μπορείτε να εγκαταστήσετε το Meta Pixel μέσω Tag Manager. Έτσι, θα μπορείτε να βλέπετε όλα τα events σας μέσα από την ίδια πλατφόρμα, χωρίς να προσθέσετε επιπλέον κώδικα στο site σας.
Εγκατάσταση Pixel μέσω πλατφόρμας
Η Meta έχει φροντίσει να διασυνδέσει τα εργαλεία της με τις κορυφαίες πλατφόρμες διαχείρισης ιστοσελίδων. Μπορείτε να δείτε ποιες από τις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου είναι διαθέσιμες για ενσωμάτωση του Pixel και να προχωρήσετε με αυτή την επιλογή.
Με επικόλληση στον κώδικα
Η πιο κλασική μέθοδος για την εγκατάσταση του Pixel απευθείας στο site, ή το eshop, είναι με την επικόλληση του τμήματος κώδικα που αντιγράψατε προηγουμένως κάτω από το header του site σας. Αφού το έχετε κάνει αυτό, πατήστε Send Test Traffic, για να επιβεβαιώσετε ότι έχει εισαχθεί σωστά.
Με ανάθεση σε έναν developer
Ο τέταρτος τρόπος εγκατάστασης είναι με ανάθεση αυτής της εργασίας στον προγραμματιστή σας. Αρκεί να επιλέξετε Email Instructions to a Developer και να συμπληρώσετε το email, στο οποίο ο προγραμματιστής θα λάβει τις οδηγίες.
Έλεγχος του Facebook Pixel

Με όποιον τρόπο και αν έχετε αποφασίσει να εγκαταστήσετε το Meta Pixel, καλό είναι αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία, να κάνετε έναν σύντομο έλεγχο. Σε αυτό θα σας βοηθήσει το Facebook Pixel Helper add-on του Chrome.
Πατήστε προσθήκη στον Chrome και ανοίξτε το add-on, πατώντας πάνω του από τη δεξιά γωνία του Chrome. Αν η επέκταση αναγνωρίζει την ύπαρξη του Pixel στο site σας, χωρίς να εμφανίζονται προβλήματα, τότε η εγκατάσταση έχει γίνει σωστά.
Αν εμφανίζονται σφάλματα ή η επέκταση δεν βρίσκει το Pixel σου, τότε μάλλον χρειάζεται να γίνει η διαδικασία ξανά ή να εντοπιστούν ενδεχόμενα λάθη στο script.
Στοχεύστε έξυπνα το κοινό σας και αξιοποιήστε σωστά τα online εργαλεία του Facebook Meta. Μην ξεχνάτε ότι το Meta Pixel αφορά και τη διαφήμιση στο Instagram, αφού πρακτικά οι δύο πλατφόρμες (Facebook και Instagram) είναι, πια, σαν ένα.
Χρειάζεστε βοήθεια με όλα αυτά; Η InYourCity αναλαμβάνει το σετάρισμα των Facebook διαφημίσεών σας, από την εγκατάσταση του Pixel μέχρι την απόλυτη βελτιστοποίησή τους.
Είδαμε την αξία του Meta Pixel για την απόδοση των διαφημίσεών σας. Έχοντας εγκατεστημένο το Pixel, Facebook και eshop μεταμορφώνονται σε μια παντοδύναμη online μηχανή αύξησης πωλήσεων και lead generation.
Στην InYourCity θα βρείτε μια ομάδα η οποία αποτελείται από προγραμματιστές και digital marketers που θα σας βοηθήσουν πραγματικά, προσφέροντας υπηρεσίες που υπακούουν στις τεχνικές προδιαγραφές, αλλά πάντα υπό το πρίσμα σωστών marketing τακτικών.
Ακολουθήστε μας σε Facebook, Instagram και YouTube για να μαθαίνετε marketing trends, στρατηγικές του e-commerce και πολλά ακόμα νέα από τον digital κόσμο!