Οι διαφημίσεις του Facebook είναι απίστευτα ισχυρές αλλά δεν λειτουργούν σωστά όταν μπαίνουν στον αυτόματο πιλότο. Πολλοί διαφημιστές έχουν πολύ μεγαλύτερες προσδοκίες απόδοσης από αυτό που μπορεί να δώσουν τα εργαλεία Facebook ads.

Παρόλο που το Facebook μας γίνει όλα τα εργαλεία για να δημιουργήσουμε μία αποτελεσματική διαφήμιση, υπάρχουν πολλοί λόγοι που αυτό δεν λειτουργεί πάντα.

Πρώτον, υπάρχουν τρία κρίσιμα ζητήματα που ούτε οι καλύτερες διαφημίσεις δεν μπορούν να ξεπεράσουν.

  1. Η αξία για το προιον που προβάλλεται. Αν έχετε κατα νου ένα αποτυχημένο concept προβολής του προιόντος ή της υπηρεσίας το οποίο δεν προσελκύει χρήστες είναι προφανές ότι δεν φταίνε οι διαφημίσεις και τα εργαλεία στόχευσης για την αποτυχία της συνολικής καμπάνιας. Ειδικά όταν το concept στοχεύει μόνο την πώληση οι χρήστες το αντιλαμβάνονται και αγνοούν τις διαφημίσεις. Θέλουν να δούν την ιστορία που κρύβεται πίσω από το προιόν που εκτίθονται στις διαφημίσεις.
  2. Όταν η μάρκα σας (λογότυπο, μήνυμα, φήμη) δεν είναι γνωστή ή δεν υπάρχει: Όσο καλό και να είναι ένα προιόν είχε πολύ μεγάλη πιθανότητα να αγνοηθεί αν οι χρήστες δεν γνωρίζουν την μάρκα που το πρεσβέυει. Άρα πρέπει να επενδύσετε σε ένα λογότυπο και στο συνολικό branding έτσι ώστε το μήνυμα να είναι σαφές. Και αυτό γιατί αν οι διαφημίσεις αντικατοπτρίζουν μία μη επαγγελματική μάρκα γιατί κάποιος να θέλει να αγοράσει ή να αλλιλεπιδράσει με αυτή;
  3. Αν η ιστοσελίδα σας υπολειτουργεί. Υποθέτουμε ότι έχετε ένα καλό προιόν. Η μάρκα είναι γνωστή αλλά στέλνετε τους χρήστες μέσω των διαφημίσεων σε μια ιστοσελίδα με πολύ κακό σχεδιασμό που δεν μπορούν οι χρήστες να πλοηγηθούν και να κατανοήσουν το περιεχόμενο με ευκολία. Αυτός θα είναι και ένας σημαντικός λόγος να καταστρέψει την απόδοση της διαφήμισης καθώς οι χρήστες είναι πολύ πιθανόν να εγκαταλήψουν την ιστοσελίδα.

    Οι ιστοσελίδες που υπολειτουργούν είναι κυρίως αυτές που θέλουν πολύ ώρα για να φορτώσουν και δεν είναι φιλικές στους χρήστες από την πλοήγηση μέσω των κινητών τηλεφώνων.

    Αυτοί είναι οι βασικοί λόγοι που δεν μπορούν από μόνες τους οι διαφημίσεις να ξεπεράσουν. Υπάρχουν βέβαια ακόμα 10 λόγοι που συντελούν σε μία αποτυχημένη διαφήμιση.

    1. Στοχέυετε σε λάθος ανθρώπους. Αυτό είναι που δυσκολεύει τους περισσότερες επιχειρήσεις που προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν τα εργαλεία στόχευσης του Facebook. Οι περισσότεροι επικεντρόνονται μόνο στη στόχευση ατόμων σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα τους όμως τα ενδιαφέροντα που μετράει ο αλγόριθμος του Facebook από την εμπειρία των χρηστών δεν είναι απόλυτα ακριβής. Για παράδειγμα η συζήτηση για την αγορά ενός νέου κινητού apple μπορεί να σημαίνει ότι κάποιος ενδιαφέρεται για αγορά νέου gadget αλλά και ότι ενδιαφέρεται για το ίδιο φρούτο το φρούτο το μήλο.
    2. Στοχεύετε τους σωστούς ανθρώπους στη λάθος χρονική στιγμή: Στην ουσία έχετε πετύχει το σωστό κοινό που ενδιαφέρετε αλλά τη χρονική στιγμή που δεν ενδιαφέρεται πολύ ή είναι σε διάθεση που δεν θέλει να δει διαφημίσεις.
    3. Στοχεύεται τους σωστούς ανθρώπους αλλά με λάθος μήνυμα: Αυτό είναι θέμα κακού copywriting. Είστε πολυ πιεστικοί όταν το κοινό δεν ανταποκρίνεται ή το μήνημα που προβάλλεται δεν είναι τόσο επαγγελματικό και όλο αυτό οδηγεί σε μειωμένη απόδοση της διαφήμισης.
    4. Το διαθέσιμο ποσό για διαφήμιση είναι είτε πολύ υψηλό είτε πολύ χαμηλό: Μπορεί να συμβάινουν και τα δυο. Μπορεί να έχετε ένα διαθέσιμο ποσό που είναι πολύ υψηλό για ένα στοχευμένο κοινό που σας αφορά και το αντίθετο. Για παράδειγμα δεν μπορείτε να ξοδεύετε 100 ευρώ ανα ημέρα για ένα κοινό 5.000 ατομών, διότι η διαφήμιση θα παίξει παρα πολλές φορές στο ίδιο κοινό και θα κουράσει με αποτέλεσμα να μην θέλουν να δουν πλέον διαφημίσεις από το brand παρόλο που αρχικά είχαν μία καλή άποψη για αυτό.

    Επιπλέον, δε θα πρέπει να παίζουν υψηλά ποσά διαφήμισης σε οποιοδήποτε κοινό ακόμα και να είναι μεγάλο αν πρώτα δεν γίνουν δοκιμές με χαμηλότερο διαθέσιμο ποσό έτσι ώστε να μπορέσει να κλιμακωθεί ο προυπολογισμός της διαφήμισης.

    Από την άλλη πλευρά, οι διαφημιζόμενοι συχνά δεν είναι πρόθυμοι να δαπανήσουν αρκετό ποσό για να δουν απτά αποτελέσματα. Αν πουλάτε ένα προιόν αξιας 100 ευρώ δεν μπορείτε να περιμένετε να ξοδέψετε 5 ευρώ ανα ημέρα και να λάβετε μεγάλο αριθμό πωλήσεων.

    Το Facebook χρειάζεται όγκο από δεδομένα για να μπορέσει να βελτιστοποιήσει μία μετατροπή. Επομένως αν το ημερήσιο διαθέσιμο ποσό μας αποδίδει 1 μετατροπή δεν μπορεί το Facebook να βελτιστοποιήσει τον αλγόριθμο γρήγορα για να βρει τους πιο πιθανούς πελάτες που θα αγοράσουν τα προιόντα.

    5. Η δημοπρασία (bidding) είναι είτε πολύ υψηλή είτε πολύ χαμηλή: Από προεπιλογή το Facebook δίνει αυτόματο bidding έτσι ώστε οι διαφημίσεις να προσελκύσουν το καλύτερο κοινό με τα λιγότερα χρήματα. Όμως αν γνωρίζετε την αγορά μπορείτε να ορίσετε εσείς την δική σας δημοπρασία τιμής για οποιαδήποτε μετατροπή ανάλογα με την αξία του προιόντος που προβάλλετε. Για παράδειγμα αν πουλάτε ένα προιόν 100ευρώ και έχετε περιθώριο κέρδους 30 ευρώ είναι λογικό ότι μπορείτε να διαθέσετε μεγαλύτερο bid να είχατε περιθώριο κέρδους 10 ευρώ. Το Facebook δεν μπορεί να γνωρίζει την αξία των προιόντων για τους χρήστες και αυτό είναι και το μυστικό που πρέπει να εκμεταλευτείτε για να έχετε μία αποδοτική διαφήμιση από θέμα περιεχομένου και από θέμα διαχείρισης του bid στην στόχευση σας.
    Παρόλαυτα αν δεν γνωρίζεται καλά την χρήση των εργαλείων προτείνουμε να ακολουθήσετε το αυτόματο bidding του Facebook διότι όταν το bid είναι πολύ χαμηλότερο από αυτό που πρέπει η στόχευση πάει σε χαμήλοτερης ποιότητας κοινό. Από την άλλη όταν το bid είναι πολύ υψηλό μπορεί και να ξοδέψετε πολύ περισσότερο από όσο θα έπρεπε για να στοχεύσετε το κοινό που θέλετε.

    6. Βελτιστοποιείτε τις διαφημίσεις σας για λάθος ενέργειες: Όσο ιχνηλατείτε τα δεδομένα των αγορών σας από το Facebook Pixel που έχετε τοποθετήσει στον ιστότοπο σας, θα πρέπει να βελτιστοποιείτε και τις διαφημίσεις σας με στόχο τις μετατροπές. Είναι ανάλογα τον στόχο της συνολικής σας καμπάνιας. Αν θέλετε να έχετε περισσότερη επισκεψημότητα στην ιστοσελίδα σας θα πρέπει να στοχεύεται ώς ενέργεια στόχευσης Traffic. Αν θέλετε αλλιλεπίδραση με τις αναρτήσεις η ενέργεια στόχευσης αντίστοιχα θα πρέπει να είναι engagement.

    7. Χρησιμοποιείτε τον λάθος τύπο στόχευσης για τη διαφήμιση: Συχνά βλέπουμε χορηγούμενες διαφημίσεις με ωραία βίντεο τα οποία δεν φέρνουν αποτελέσματα. Αυτό συμβαίνει διότι στην δημιουργία της καμπάνιας επιλέχθηκε λάθος τύπος στόχευσης. Θα πρέπει να χρησιμοποιούμε το βίντεο όταν ο τύπος βελτιστοποιηθεί την διαφήμιση για video view. Αντίστοιχα χρησιμοποιούμε link όταν ο τύπος στόχευσης βελτιστοποιεί την διαφήμιση για να φέρει κοινό στην ιστοσελίδα μας. Χρησιμοποιούμε εικόνα ως content για τη στόχευση όταν θέλουμε το κοινό να αλλιλεπριδράσει με like, σχόλια και κοινοποιήσεις με την ανάρτηση μας.

    8. Δεν αρκετά τεστ και πειραματισμούς: Τρέχετε μία καμπάνια δεν πετυχένει και απογοητεύεστε. Θα έπρεπε να δοκιμάσετε δύο ή τρεις φορές. Μην τα παρατάτε τόσο εύκολα. Προσπαθήστε ξανά, αλλά μην κάνετε την ίδια στόχευση ξανά και ξανά. Κάντε κάτι διαφορετικό. Πειραματιστέιτε.

    9. Δεν ιχνηλατείτε τα δεδομένα: Αν δεν χρησιμοποιείτε τον κώδικα Facebook Pixel, είναι πολύ πιθανό ότι τρέχετε διαφημίσεις στα τυφλά. Αυτό γιατί δε θα μπορείτε να γνωρίζετε πόσες αγορές προήλθαν από τις διαφημίσεις σας ώστε να μπορέσετε να τις βελτιστοποιήσετε.

    10. Δίνετε έμφαση σε λάθος στατιστικά στοιχεία: Συχνές απορίες του τύπου “Έχω καλό CPC, CTR, CPM; Αυτές οι μετρήσεις είναι δευτερεύουσες. Εάν ο στόχος είναι οι μετατροπές στον ιστότοπο, ο στόχος βελτιστοποίησης πρέπει να είναι στο κόστος ανα μετατροπή και όχι στο κόστος ανα link click (CPC). Άρα πρέπει πιο πολύ να μας ενδιαφέρει το κόστος ανα ενέργεια που θέλουμε να πετύχουμε.