Δημιουργία eshop: Τι χρειάζεται αν ξεκινάτε από το μηδέν [Πλήρης Οδηγός]

δημιουργία eshop τι χρειάζεται

Τι χρειάζεται για τη δημιουργία eshop και ποιο είναι το κόστος για την κατασκευή;

Η αλήθεια είναι πως ο κόσμος του digital και των online πωλήσεων, είτε πρόκειται για προϊόντα είτε για υπηρεσίες, μοιάζει τόσο μπερδεμένος και πολύπλοκος στην αρχή, που θα αποθάρρυνε ακόμα και τους πιο τολμηρούς.

Με τον τεράστιο όγκο πληροφοριών και εναλλακτικών επιλογών που υπάρχουν, είναι απόλυτα λογικό να μπερδευτείτε για το τι χρειάζεται για τη δημιουργία eshop.

Πόσο μάλλον, όταν θέλετε να προχωρήσετε και στην πράξη, κάνοντας το επόμενο βήμα, με την κατασκευή eshop.

Ωστόσο, η δουλειά σας ως ιδιοκτήτης eshop είναι να μπορέσετε να καθοδηγήσετε αποτελεσματικά τον πελάτη σας στον πολυπόθητο στόχο:

Την αγορά! 

Γνωρίζουμε εκ πείρας πως υπάρχουν πολλά σημαντικά ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν πριν επιλέξουμε την κατάλληλη πλατφόρμα για ένα smart web design.

Περιεχόμενα

Τι χρειάζεται να προσέξετε πριν τη δημιουργία eshop;

δημιουργία eshop τι χρειάζεται για να ξεκινήσω

Βήμα Πρώτο:

Θέστε ξεκάθαρους στόχους για τη χρήση του.

  • Θέλετε οι χρήστες να πλοηγούνται σε αυτό με τις ώρες ή θέλετε να ολοκληρώνουν την αγορά τους απευθείας;
  • Θέλετε να έχετε μέσα σε αυτό χιλιάδες προϊόντα ή να περιοριστείτε στην πώληση μόνο λιγών best sellers;

Βήμα Δεύτερο:

Καθορίστε εξ’ αρχής τις λειτουργίες που θέλετε να ενσωματώσετε στη δημιουργία eshop.

  • Θέλετε να συνδέεται αυτόματα με το ERP της αποθήκης σας;
  • Θέλετε τα προϊόντα να φορτώνονται αυτόματα από ένα αρχείο excel;
  • Σας ενδιαφέρει να έχετε εξελιγμένα φίλτρα αναζήτησης με τη βοήθεια AI;
  • Θέλετε ένα εξεζητημένο web design;

Γνωρίζοντας από πριν τις πληροφορίες αυτές, θα μπορέσετε να επιλέξετε αποτελεσματικά ανάμεσα είτε σε έτοιμα πακέτα eshop για τη δημιουργία eshop (κατασκευή eshop WooCommmerce, κατασκευή eshop PrestaShop, δημιουργία eshop με Joomla κλπ.), είτε σε μια custom επιλογή. 

Κατασκευή eshop όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεις

Στο παρόν άρθρο θα προσπαθήσουμε να δώσουμε απαντήσεις στα πιο σημαντικά ερωτήματα που πρέπει να απαντήσετε για το τι χρειάζεται πραγματικά μια επαγγελματική δημιουργία eshop.

Θα πρέπει να έχετε στα χέρια σας πολύ συγκεκριμένες πληροφορίες όπως: 

  • τους τρόπους πληρωμής που θα υπάρχουν στη σελίδα,
  • τον αριθμό των προϊόντων που θα πωλούνται μέσω του eshop,
  • τη δυνατότητα διασύνδεσης με ERP ή CRM,
  • την ύπαρξη One-Page Checkout,
  • την ταχύτητα φόρτωσης κ.α. 

Παρόλο που ο σχεδιασμός ιστοσελίδας και το design ιστοσελίδας (User Experience) αποτελούν απαραίτητα στοιχεία ενός επιτυχημένου eshop, δεν θα εμβαθύνουμε περισσότερο σε αυτά στο παρόν άρθρο.

Στην αρχή ίσως μοιάζει πολύ δελεαστικό να καταφύγετε στην οικονομική ή φθηνή κατασκευή ιστοσελίδας, αναζητώντας οικονομικά sites ή φθηνές ιστοσελίδες. 

Ίσως σκεφτείτε τη λύση να κατασκευάσετε την ιστοσελίδας της επιχείρησής σας… μόνοι!

Μιλώντας εκ πείρας, αυτό μπορεί να σας οδηγήσει σε αδιέξοδο και τα αποτελέσματα να είναι καταστροφικά.

Πρέπει, λοιπόν, να κατανοήσετε ότι κάθε επιχείρηση είναι μοναδική και έχει τις δικές της ανάγκες και απαιτήσεις. 

Συνεπώς, το κόστος μιας επαγγελματικής ιστοσελίδας ίσως να μην είναι πάντα χαμηλό ή, έστω, αυτό που αρχικά υποθέτετε.

Τι είναι οι πλατφόρμες CMS;

Δημιουργία Eshop cms WordPress, Magenta, Opencart

Κατασκευή eshop με wordpress

Χαρακτηριστικά παραδείγματα Content Management System (CMS) είναι τα WordPress, Drupal και Joomla.

Η κατασκευή eshop με wordpress, σας δίνει τη δυνατότητα να εγκαταστήσετε open-source λογισμικά ως πρόσθετες εφαρμογές, γνωστά και ως plug-ins (για παράδειγμα, WooCommerce).

Η βασική διαφορά στη δημιουργία eshop με WordPress ή άλλων CMS με τις έτοιμες πλατφόρμες ecommerce που αναφέραμε παραπάνω είναι ότι εδώ έχετε τη δυνατότητα να παραμετροποιήσετε το περιβάλλον του e-shop σας. 

Προσαρμόστε το user interface στην εταιρική σας ταυτότητα, βελτιώνοντας παράλληλα και την εμπειρία χρήστη (user experience).

Με μια μικρή έρευνα θα διαπιστώσετε πως υπάρχουν προεγκατεστημένα θέματα, σχεδόν σε όλα τα CMS, από τα οποία μπορείτε να επιλέξετε εκείνο που είναι πιο κοντά στις ανάγκες και τα θέλω σας.

Αναζητώντας, π.χ. θέματα WordPress για κατασκευή ιστοσελίδων ξενοδοχείων είναι βέβαιο πως θα βρείτε δεκάδες templates για να επιλέξετε αυτό που σας ταιριάζει.

Βασικά κριτήρια για την επιλογή κάποιου template θα πρέπει να είναι:

  • η συμβατότητα του θέματος με τον τρόπο πληρωμής που επιθυμείτε να έχει το eshop σας,
  • το community forum που το υποστηρίζει,
  • η τεχνική υποστήριξη από την εταιρία που θα το αγοράσετε, και
  • η συχνότητα ενημέρωσής του.

Παρόλο που αναφερόμαστε σε open-source λογισμικά και μπορούμε ελεύθερα να παραμετροποιήσουμε τον core κώδικα οποιουδήποτε θέματος, υπάρχουν αρκετοί κίνδυνοι, ικανοί να προκαλέσουν… πονοκέφαλο, ακόμα και στους πιο ικανούς developers.

Εάν αποφασίσετε να αλλάξετε τον πηγαίο κώδικα, ίσως να δημιουργήσετε κενά ασφαλείας που θα θέσουν σε κίνδυνο ολόκληρο το website.

Επιπλέον, ένα upgrade της εφαρμογής, είναι ικανό να “σβήσει“ τις δικές σας αλλαγές. 

Δημιουργία eshop με άλλα CMS (OpenCart, Magento, Shopify, PrestaShop)

eshop-dimiourgia

Στην ίδια κατεύθυνση όπως με το WordPress, μπορείτε να πραγματοποιήσετε κατασκευή eshop OpenCart ή κατασκευή eshop Magento.

Και τα δύο αποτελούν καλές επιλογές, με τη διαφορά να έγκειται στο ότι το WordPress είναι πιο φιλικό προς τον χρήστη, ενώ τα Magento και OpenCart είναι προσανατολισμένα μόνο στη δημιουργία eshop.

Custom online εφαρμογή

Όπως αναφέραμε προηγουμένως, κάθε επιχείρηση είναι μοναδική και οι ανάγκες διαφέρουν.

Πολλές φορές, είναι αδύνατον να προχωρήσουμε στη δημιουργία eshop χρησιμοποιώντας ένα CMS περιβάλλον ή μια έτοιμη πλατφόρμα.

Σε αυτές τις περιπτώσεις, η ανάπτυξη μιας tailor-made ιστοσελίδας αποτελεί μονόδρομο.

Αυτό απαιτεί αρκετό χρόνο και γνώσεις.

Προσφέρουν, όμως, μεγαλύτερο έλεγχο, ευελιξία, ασφάλεια και δυνατότητα επέκτασης.

Πλατφόρμα Διαχείρισης Περιεχομένου (CMS) ή Custom Design;

Δημιουργία eshop τι χρειάζεται για την επιλογή CMS

Οι Πλατφόρμες Διαχείρισης Περιεχομένου αποτελούν μια ανερχομένη τάση τα τελευταία χρόνια, όχι μόνο στην κατασκευή εταιρικών ιστοσελίδων και blog, αλλά και στην πολυσύνθετη κατασκευή eshop.

Τα CMS, όπως είναι ευρύτερα γνωστά, αποτελούν ιδανική λύση για τις περισσότερες μικρομεσαίες επιχειρήσεις μιας και διαθέτουν σημαντικά πλεονεκτήματα όπως:

  • χαμηλό κόστος κατασκευής και συντήρησης,
  • ελάχιστο χρόνο κατασκευής (μπορείτε να έχετε ένα έτοιμο site ακόμα και μέσα σε 2-3 μέρες), και
  • ευκολία χειρισμού χωρίς ιδιαίτερες γνώσεις προγραμματισμού.

Από την άλλη, εάν οι απαιτήσεις είναι αυξημένες και οι λειτουργίες που θέλετε να ενσωματώνονται στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα πιο πολύπλοκες (π.χ. υποστήριξη δημοπρασιών), τότε τα περισσότερα CMS δεν θα σας καλύψουν πλήρως.

Παρά την τεράστια γκάμα επεκτάσεων και plugins που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σε ένα CMS, ένα custom design, πλήρως εξατομικευμένο στα μέτρα σας eshop, είναι βέβαιο πως θα σας βγάλει από τη δύσκολη θέση.

Το αρνητικό της υπόθεσης είναι πως για τη δημιουργία ενός custom design eshop, απαιτείται ομάδα έμπειρων προγραμματιστών και developers για να υποστηριχθεί πλήρως. Αυτό, όπως καταλαβαίνετε, αυξάνει εκθετικά το κόστος κατασκευής, αλλά και λειτουργίας/διαχείρισης.

κατασκευή eshop κόστος

Tι χρειάζεται να γνωρίζω πριν διαλέξω CMS κατά τη δημιουργία eshop;

Για μπορέσετε να είστε σε θέση να απαντήσετε στο παραπάνω ερώτημα, θα πρέπει να αναλογιστείτε τα εξής:

Πόσα προϊόντα θα πουλάτε μέσω του eshop σας;

Τα πιο διαδεδομένα CMS λειτουργούν αποτελεσματικά για eshop με λιγότερο από 5.000 προϊόντα. Εάν διαθέτετε πολύ περισσότερα προϊόντα προς πώληση, τότε ένα CMS ίσως να μην αρκεί για να καλύψει τις ανάγκες σας.

Θα διαχειρίζεστε το eshop σας μόνοι σας;

Εάν ναι, τότε οι πλατφόρμες διαχείρισης περιεχομένου όπως το Shopify ή το Wix, προφέρουν πλήρως φιλικές προς εσάς λύσεις.

Διαθέτοντας ακόμα και εύχρηστες εφαρμογές για κινητές συσκευές, μπορείτε να διαχειρίζεστε τις παραγγελίες σας από οπουδήποτε.

Από την άλλη, ένα custom site δεν σας εξασφαλίζει την ευκολία διεπαφής των CMS και, για αυτόν τον λόγο, θα πρέπει ένας developer να βρίσκεται πάντοτε standby σε περίπτωση που χρειαστεί να κάνετε οποιαδήποτε αλλαγή.

Ποιο είναι το συνολικό κόστος για τη δημιουργία eshop;

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, οι CMS επιλογές είναι σημαντικά οικονομικότερες συγκριτικά με τις custom. Τόσο στην κατασκευή, όσο και στη συντήρησή τους.

Εάν είστε νέα επιχείρηση με πιο περιορισμένο budget (έως 5.000€), τότε ιδανικά θα πρέπει να επιλέξετε την επιλογή του CMS. Εφόσον δείτε ότι οι πωλήσεις και οι πελάτες σας αυξάνονται μαζί με τα έσοδά σας, τότε μπορείτε να σκεφτείτε την επιλογή ενός custom eshop σε δεύτερη φάση (πάνω από 5.000€).

Αντίθετα, εάν μια καταξιωμένη επιχείρηση που δραστηριοποιείται ήδη στην offline αγορά (π.χ. Σκλαβενίτης) αποφασίσει να δημιουργήσει ένα online κατάστημα, τότε αυτό δεν μπορεί με τίποτα να πραγματοποιηθεί σε CMS, διότι ο όγκος των προϊόντων και των παραμέτρων είναι υπερβολικά μεγάλος.

Ζητήματα όπως ο μεγάλος αριθμός των προϊόντων, η διασύνδεση με το ERP της αποθήκης, η διοίκηση των logistics κ.α., είναι αδύνατον να εξυπηρετηθούν από ένα CMS, μόνο με την εγκατάσταση ενός plugin.

Το πιο σημαντικό κομμάτι είναι να μπορέσετε να εκτιμήσετε τις πραγματικές ανάγκες του e-shop σας.

Εάν, για παράδειγμα, η ιστοσελίδα σας πουλά ένα μοναδικό προϊόν (single page eshop), τότε είναι πολύ πιθανό να μην χρειάζεται να ενσωματώσετε, ούτε καν, καλάθι αγορών.

Διαμορφώστε κατάλληλα το site σας, ώστε η αγορά του προϊόντος να γίνεται με απλά και γρήγορα βήματα, χωρίς να κουράζετε τον χρήστη. 

Τι χρειάζεται να γνωρίζω πριν επενδύσω στη δημιουργία νέου eshop;

Προτού ξεκινήσετε τη δημιουργία eshop είτε μέσω custom κώδικα, είτε χρησιμοποιώντας κάποια πλατφόρμα διαχείρισης περιεχομένου, θα πρέπει να είστε σε θέση να απαντήσετε στα εξής:

  • Τι πουλάτε;
  • Τι επιλογές θα έχει ο χρήστης κατά την αγορά;
  • Με ποιον τρόπο θα πραγματοποιούνται οι πληρωμές;
  • Ποιος ο μηχανισμός παράδοσης των προϊόντων;
  • Τιμολόγια, παραστατικά και άλλες λειτουργίες;

Παρακάτω θα εξετάσουμε και θα απαντήσουμε τα ερωτήματα που μόλις θέσαμε.

Τι πουλάτε;

Στο διαδίκτυο, πλέον, υπάρχουν δεκάδες διαφορετικά είδη eshop.

Ένα eshop μπορεί να πουλάει:

  • είτε φυσικά προϊόντα, τα οποία αποστέλλονται απευθείας μέσω courier στη διεύθυνση του πελάτη,
  • είτε ψηφιακά προϊόντα, όπως ebooks, μουσική ή λογισμικά, τα οποία ο χρήστες μπορούν να καταναλώσουν απευθείας ηλεκτρονικά.

Ποιες επιλογές έχει ο χρήστης κατά την αγορά;

τι επιλογές υπάρχουν για την αγορά σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα
  1. Όγκος Προϊόντων

Αφού καθορίσετε το είδος των προϊόντων ή των υπηρεσιών που θα πουλάτε μέσω του eshop σας, θα πρέπει να απαντήσετε στο επόμενο σημαντικό ερώτημα:

Το e-shop σας θα απευθύνεται στην πώληση ενός μοναδικού προϊόντος (π.χ. ενός λογισμικού) ή σε μια ποικιλία προϊόντων και υπηρεσιών (π.χ. μαγαζί με ρούχα);

Μήπως είναι απαραίτητο να παρέχετε τη δυνατότητα στους χρήστες να προσαρμόζουν το προϊόν στις ανάγκες τους;

Εάν, για παράδειγμα, πουλάτε T-shirts, το χρώμα και το μέγεθος είναι βασικές επιλογές που πρέπει να ληφθούν υπόψη. 

Τί γίνεται, όμως, στην περίπτωση που στο eshop θα υπάρχουν πάνω από 1.000 κωδικοί; 

Σε αυτή την περίπτωση, σαφώς και επηρεάζεται σημαντικά η τιμή στην κατασκευή eshop.

Ο όγκος των προϊόντων που πουλάτε αποτελεί καθοριστικό παράγοντα στο κόστος διαχείρισης της ιστοσελίδας.

2. Κατηγοριοποίηση Προϊόντων

Είναι αναμενόμενο πως η μη κατηγοριοποίηση των προϊόντων εντός του ηλεκτρονικού καταστήματος θα δυσκόλευε σε μεγάλο βαθμό τους χρήστες να αναζητήσουν και να βρουν αυτό που θέλουν. 

Η κατηγοριοποίηση των προϊόντων σε διακριτές κατηγορίες βελτιώνει σημαντικά την εμπειρία χρήστη (user experience) και, άρα, τις πιθανότητες για μια online πώληση.

Απαιτεί, όμως, περισσότερο χρόνο υλοποίησης και, συνεπώς, αυξάνει το κόστος για τη δημιουργία eshop.

3. Δημιουργία Λογαριασμού

Ένα ακόμα σημαντικό χαρακτηριστικό, είναι η δυνατότητα που δίνεται στους χρήστες να δημιουργήσουν έναν προσωπικό λογαριασμό μέσα από τον οποίο θα μπορούν:

  • να διαχειρίζονται εύκολα τις αγορές τους,
  • να παρακολουθούν την εξέλιξη των παραγγελιών τους (processing, shipped κτλ.), και
  • να ανατρέχουν εύκολα στο ιστορικό των συναλλαγών τους.

Ποιοι είναι οι διαθέσιμοι μέθοδοι πληρωμής για το eshop σας;

Μέθοδος πληρωμής σε ηλεκτρονικό κατάστημα

Βασικό συστατικό για μια πετυχημένη συναλλαγή σε ένα eshop αποτελεί η εμπιστοσύνη του χρήστη για το ηλεκτρονικό κατάστημα και τις μεθόδους πληρωμής που υποστηρίζει.

Υπάρχουν αρκετές μέθοδοι πληρωμής, με την πιο συνηθισμένη να είναι η χρήση πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών.

Τι γίνεται όμως με τις υπόλοιπες;

PayPal

Eshop με τρόπο πληρωμής Paypal

H online συναλλαγή με χρήση λογαριασμού PayPal είναι πολύ απλή, τόσο για τον ιδιοκτήτη του eshop, όσο και για τους πελάτες.

Λειτουργεί ως ένας δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ του καταναλωτή, του εμπόρου και της τράπεζας. 

Η ευκολία δημιουργίας PayPal λογαριασμού, o απλουστευμένος πίνακας ελέγχου, η ευκολία ενσωμάτωσης πιστωτικών/χρεωστικών καρτών και λογαριασμών τραπέζης, αποτελούν μερικά από τα πλεονεκτήματα της Paypal που έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη του αγοραστικού κοινού. 

Οφέλη χρήσης PayPal: 

  • Ταχύτητα στην εξόφληση.
  • Μηδενική χρέωση για τον καταναλωτή.
  • Διαχειριστικό περιβάλλον με χρήσιμες πληροφορίες.
  • Ασφάλεια στις συναλλαγές.
  • Ευκολία πραγματοποίησης συναλλαγών σε διαφορετικά νομίσματα.
  • Εύκολο και γρήγορο refund.
  • Παγκόσμια αναγνωρισιμότητα.

Επαγγελματικός Τραπεζικός Λογαριασμός

Eshop τρόπος πληρωμής τραπεζική κατάθεση

Για την άμεση αποδοχή πληρωμών μέσω τραπεζικής κατάθεσης, χωρίς τη χρήση υπηρεσιών PayPal, θα χρειαστείτε έναν Επαγγελματικό Τραπεζικό Λογαριασμό. 

Με αυτόν τον λογαριασμό θα έχετε τη δυνατότητα να δέχεστε πληρωμές μέσω ebanking. Καλό είναι να έχετε λογαριασμούς σε όλες τις τράπεζες, έτσι ώστε ο χρήστης να έχει περισσότερες επιλογές για να μην χρεώνεται προμήθειες από τις τράπεζες. 

Πιστωτική / Χρεωστική Κάρτα

Eshop με τρόπο πληρωμής πιστωτική και χρεωστική κάρτα

Προκειμένου να γίνονται δεκτές οι πληρωμές από κάρτες με διαφορετικούς παρόχους πληρωμής (Visa, MasterCard κτλ.), είναι απαραίτητη η συνεργασία με μια τράπεζα της επιλογής σας.

Η κάθε τράπεζα έχει διαφορετικές παροχές, αλλά και κόστη προμήθειας.

Μην ξεχνάτε ότι ενδέχεται να χρειαστείτε κάποια καθοδήγηση ή βοήθεια στην επίλυση διαφόρων ζητημάτων, όπως διασύνδεση API της τράπεζας με την ιστοσελίδα σας.

Για τον λόγο αυτό, φροντίστε να επιλέξετε μια τράπεζα με ένα αξιόπιστο τμήμα τεχνικής υποστήριξης.

Οφέλη χρήσης πιστωτικής / χρεωστικής κάρτας: 

  • Άμεση εξόφληση.
  • Πληροφορίες συναλλαγών.
  • Ασφάλεια συναλλαγών.
  • Επιστροφή χρημάτων.
  • Payment Gateway.

Ο σκοπός του payment gateway είναι να μπορείτε να δέχεστε πληρωμές online, είτε ενσωματώνοντας το API της τράπεζας στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα, είτε ανακατευθύνοντας τους πελάτες σας στο ασφαλές περιβάλλον της τράπεζας για την ολοκλήρωση της πληρωμής.

Μέσω Πρωτοκόλλου API (Application Programming Interface )

Eshop με τρόπο πληρωμής μέσω API

Η συμπλήρωση των απαραίτητων στοιχείων της κάρτας του καταναλωτή πραγματοποιείται μέσα στο eshop.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας, είναι η ύπαρξη πιστοποιητικού ασφαλείας (SSL) στην ιστοσελίδα σας.

Η μέθοδος αυτή, όμως, καθιστά την εταιρεία που θα αναλάβει τη φιλοξενία της ιστοσελίδας σας υπεύθυνη για την ασφάλεια των συναλλαγών, καθώς και για την προστασία των προσωπικών δεδομένων κάθε επισκέπτη.

Η ενσωμάτωση μιας τέτοιας μεθόδου απαιτεί εξειδικευμένο hosting για eshop.

Επιπλέον, το eshop σας θα πρέπει να συμμορφώνεται με τους κανονισμούς online πληρωμών και ό,τι επιπλέον συνεπάγεται η νομοθεσία για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.

Δυστυχώς, κάθε φορά που υπάρχει οποιαδήποτε αλλαγή στους κανονισμούς, θα πρέπει και εσείς, με τη σειρά σας, να τους ενημερώνετε.

Μέσω μιας Σελίδας Πληρωμής (Pay Page)

Eshop με τρόπο πληρωμής μέσω Pay Page

Μια pay page μπορεί να παρέχεται από μια τράπεζα ή από έναν εξειδικευμένο πάροχο χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών (π.χ. Revolut).

Ο καταναλωτής ανακατευθύνεται από την ιστοσελίδα σας σε μια ασφαλή σελίδα όπου γίνεται η συμπλήρωση στοιχείων της κάρτας. 

Βασικό πλεονέκτημα της μεθόδου αυτής είναι το αίσθημα ασφάλειας και εμπιστοσύνης που νιώθει ο καταναλωτής στη συγκεκριμένη σελίδα.

Επιπλέον, δε φέρετε καμία ευθύνη για την προστασία των τραπεζικών στοιχείων κάθε χρήστη, μιας και τα στοιχεία αυτά δεν θα συμπληρώνονται σε περιβάλλον του eshop σας.

Οποιαδήποτε αλλαγή στους κανονισμούς συναλλαγών και πληρωμών, θα ενσωματώνονται και θα ενημερώνονται αυτόματα.

Πώς λειτουργεί η αποθήκευση πληροφοριών τραπεζικών καρτών;

Πιθανόν να θέλετε να δώσετε τη δυνατότητα στους επισκέπτες του eshop σας να αποθηκεύουν τα στοιχεία της πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας με σκοπό μια αμεσότερη, πιο γρήγορη μελλοντική αγορά.

Αυτό προϋποθέτει:

  • έναν ασφαλή server όπου θα φιλοξενηθεί το eshop σας,
  • εγκατεστημένο πιστοποιητικό ασφαλείας (SSL), και
  • συμμόρφωση με τους κανονισμούς PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard).

Ηλεκτρονικό Κατάστημα και Φορολογία (Συναλλάγματα και Φόροι)

Ηλεκτρονικο καταστημα φορολογια

Για να είστε σωστοί με τη δημιουργία eshop και προς την εφορία, εκτός από την αξία του προϊόντος, θα πρέπει στο τελικό ποσό να προστίθεται και ο Φ.Π.Α.

Συνεπώς, το eshop σας θα πρέπει να έχει την ικανότητα:

  • να πιστοποιεί την εγκυρότητα του ΑΦΜ (αν μιλάμε για έκδοση τιμολογίου),
  • να εμφανίζει ξεχωριστά την αξία του προϊόντος,
  • να εμφανίζει τον φόρο,
  • να εμφανίζει το συνολικό ποσό που ο καταναλωτής οφείλει να πληρώσει.

Τα περισσότερα καταστήματα δέχονται πληρωμές σε ένα μόνο νόμισμα.

Σε περίπτωση που θέλετε να δώσετε τη δυνατότητα στους επισκέπτες του eshop σας να επιλέγουν το νόμισμα που επιθυμούν, θα χρειαστεί να δηλώσετε τα επιθυμητά νομίσματα στον τραπεζικό λογαριασμό σας.

Εναλλακτικά, ενημερωθείτε για τις ισχύουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες και προβάλλετε τις τιμές των προϊόντων σε άλλα νομίσματα, χωρίς να αλλάζει το νόμισμα με το οποίο θα ολοκληρώνεται η εκάστοτε αγορά.

Για την πραγματοποίηση αυτής της εφαρμογής, μπορείτε είτε να ενημερώνετε τις ισχύουσες ισοτιμίες χειροκίνητα, είτε ενσωματώνοντας το API της τράπεζας που συνεργάζεστε, ώστε να υπάρχει αυτόματη ενημέρωση.

Εάν τελικά αποφασίσετε να πραγματοποιούνται οι αγορές σε ένα μόνο νόμισμα, θα σας προτείναμε να ενημερώνετε τους χρήστες ότι οι εμφανιζόμενες τιμές ενδέχεται να διαφέρουν μετά τη μετατροπή στο δικό τους νόμισμα.

Τι είναι ο μηχανισμός παράδοσης των αγαθών και σε τι χρειάζεται στη δημιουργία eshop;

Τα προϊόντα που μπορεί να αγοράσει ο χρήστης διακρίνονται σε δύο υποκατηγορίες, των φυσικών και ψηφιακών προϊόντων.

Φυσικά Προϊόντα

Μηχανισμός παράδοσης αγαθών με φυσικά προϊόντα

Με το eshop σας ξεφεύγετε από τα στενά γεωγραφικά όρια της περιοχή σας.

Το διαδίκτυο αποτελεί μια παγκόσμια κοινότητα που μπορεί να σας εξασφαλίσει πελάτες από ολόκληρο τον κόσμο.

Συνεπώς θα πρέπει να λάβετε υπόψη τα εξής: 

  • Επιλογή υπηρεσίας παράδοσης προϊόντων (ταχυδρομείο, courier κτλ). Κάθε επιλογή ίσως να διαφέρει σε κόστος, καθώς και σε χρόνο παράδοσης.
  • Υπολογισμό των μεταφορικών εξόδων που θα διαμορφώνουν το συνολικό κόστος της παραγγελίας.
  • Υπολογισμό μεταφορικών εξόδων ανά περιοχή. Μια παραγγελία από το εξωτερικό θα έχει, προφανώς, διαφορετική, δηλαδή μεγαλύτερη, επιβάρυνση.

Ψηφιακά Προϊόντα

Μηχανισμός παράδοσης αγαθών με ψηφιακά προϊόντα

Κατά την αγορά ενός ψηφιακού προϊόντος (ebooks, μουσική, λογισμικό κτλ.), ο χρήστης συνήθως αποκτά το προϊόν άμεσα. 

Η παράδοση ενός τέτοιου προϊόντος επιτυγχάνεται με: 

  • ένα link από το οποίο θα πραγματοποιείται απευθείας το download του προϊόντος, ή
  • θα παραπέμπει σε μια σελίδα στο προφίλ του με δυνατότητα download, ή
  • θα υπάρχει έκδοση μοναδικού σειριακού αριθμού για κάθε αγορά.

Τιμολόγια, παραστατικά και άλλες λειτουργίες που πρέπει να γνωρίζετε πριν τη δημιουργία eshop

Ως ιδιοκτήτης eshop, θα χρειαστεί να παρακολουθείτε, να επεξεργάζεστε και να επισημαίνετε ως απεσταλμένες (ολοκληρωμένες) τις παραγγελίες που λαμβάνετε.

Πιθανόν να είναι χρήσιμη η δυνατότητα download αρχείων σε μορφή CSV, όπου θα αναγράφονται όλα τα απαραίτητα για τον χρήστη δεδομένα.

Επιπλέον βασικές ερωτήσεις που θα πρέπει να απαντήσετε πριν τη δημιουργία eshop είναι:

  • Το σύστημα ηλεκτρονικών παραγγελιών σας χρειάζεται να συνδεθεί με κάποιο άλλο σύστημα (για παράδειγμα, κατασκευή eshop με σύνδεση ERP για διασύνδεση με offline κατάστημα και αποθήκη);
  • Είναι απαραίτητο να έχετε τη δυνατότητα διαχείρισης του αποθέματος μέσα από την ιστοσελίδα;
  • Θα έχει τη δυνατότητα το eshop να εκδίδει τιμολόγια ή αυτό θα γίνεται offline;

Έχουμε παρατηρήσει ότι η αυτοματοποίηση των λογιστικών διαδικασιών θα σας λύσει τα χέρια ενώ, ταυτόχρονα, θα μπορείτε να διατηρείτε εύκολα τον έλεγχο των λογιστικών σας δεδομένων.

Πώς θα βρείτε τη λύση που σας ταιριάζει για τη δημιουργία eshop

Δημιουργία Eshop τι χρειάζεται για την ιδανική λύση που σας ταιριάζει

Έχοντας εξετάσει όλα τα παραπάνω ερωτήματα, θα είστε σε θέση να επιλέξτε τη λύση που θα ταιριάζει πλήρως στις ανάγκες σας, είτε αυτό σημαίνει ότι θα αναπτύξετε μια custom εφαρμογή είτε ότι θα πληρώνετε το eshop με τον μήνα (ενοικίαση eshop – Shopify), είτε ότι θα επιλέξετε την κατασκευή ιστοσελίδας με WordPress ως έτοιμη πλατφόρμα διαχείρισης περιεχομένου.

Είτε παίρνοντας διάφορες προσφορές για κατασκευή ιστοσελίδας από κάποιες εταιρείες είτε αναζητώντας στο internet για τιμοκαταλόγους ιστοσελίδων, είναι σίγουρο πως θα βρείτε πολλά διαφορετικά πακέτα.

Η αποτελεσματική δημιουργία eshop χρειάζεται τα εξής: εξερεύνηση των αναγκών, σχεδιασμό πλάνου, καταγραφή στόχων και στρατηγικής πριν την υλοποίηση.

Στην InYourCity βοηθάμε τους πελάτες μας να αναπτύξουν την επιχείρησή τους και να πουλήσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους στο διαδίκτυο, βήμα βήμα, μέσα από συνολικές και εξατομικευμένες για κάθε ξεχωριστή επιχείρηση E-commerce προσεγγίσεις.

Ξεκινήστε τώρα τον σχεδιασμό UX του eshop σας με την InYourCity