Η δημιουργία e-shop στο Facebook έρχεται και είναι Δωρεάν!

Τα Facebook Shops έχουν ως στόχο να βοηθήσουν τις μικρές επιχειρήσεις να αυξήσουν τις online πωλήσεις τους, προχωρώντας πολύ εύκολα και δωρεάν στη δημιουργία e-shop στο Facebook. Πρόκειται για τη νέα υπηρεσία που ανακοίνωσε ο CEO του Facebook Mark Zuckerberg στις 19/05. Δείτε εδώ την ανακοίνωση.

Εν όψει της παγκόσμιας επιδημίας του Covid-19, η οποία έπληξε ένα πολύ μεγάλο μέρος της αγοράς, πολλές μικρές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες και φτάνουν στο σημείο να κλείσουν. Συνεπώς, δεν είναι λίγοι αυτοί που προσπαθούν να δικτυωθούν επιχειρηματικά, στοχεύοντας αποκλειστικά στις online πωλήσεις. 

Το Facebook αποφάσισε να επενδύσει σε αυτήν την παγκόσμια ανάγκη. Θέλησε να επιτρέψει, ακόμη και στον ιδιοκτήτη μιας μικρής επιχείρησης, να χρησιμοποιεί τα social media για να έρθει σε επαφή με τους πελάτες του.

Δημιουργία E-shop στο Facebook. Πώς λειτουργεί;

Το Facebook Shop είναι η δημιουργία e-shop στο Facebook. Η νέα υπηρεσία, δίνει τη δυνατότητα στις μικρές επιχειρήσεις να πουλήσουν online, έχοντας απλά μία επαγγελματική σελίδα στο Facebook.

Facebook Shops δημιουργία e-shop στο Facebook

Καταχώρηση προϊόντων

Οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων θα μπορούν να δημιουργούν ένα «κατάστημα» στη σελίδα τους, προσθέτοντας έναν κατάλογο προϊόντων. Αυτός θα είναι ορατός στους χρήστες και από εκεί θα μπορούν να κάνουν τις αγορές τους. Η πρόσθεση των συγκεκριμένων προϊόντων μπορεί να γίνει με δύο τρόπους. Είτε χειροκίνητα, ή χρησιμοποιώντας το XML αρχείο του καταστήματος, εφόσον υπάρχει ήδη κάποιο e-shop.

Μορφοποίηση

Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα προσαρμογής της εμφάνισης και της αισθητικής του ηλεκτρονικού καταστήματος. Πώς θα γίνει αυτό; Προσθέτοντας μια εικόνα εξωφύλλου και χρώματα που ταιριάζουν στην εταιρική ταυτότητα της επιχείρησης.

Facebook Shops Μορφοποίηση

Ποιο είναι το κόστος δημιουργίας Facebook Shop

Η δημιουργία e-shop στο Facebook παρέχεται δωρεάν και, όπως είδαμε, πρόκειται για μία πολύ απλή διαδικασία.

Αυτό σημαίνει ότι κάθε χρήστης που θέλει να πουλήσει κάποιο προϊόν ή υπηρεσία online, ανεξάρτητα από το μέγεθος της επιχείρησης ή τον προϋπολογισμό του, μπορεί να μεταφέρει την επιχείρησή του στο διαδίκτυο. 

Αγορές μέσω Facebook Shops

Οι χρήστες μπορούν να βρουν τα Facebook Shops στο Facebook Page μίας επιχείρησης, σε ένα Instagram προφίλ, αλλά και να τα ανακαλύψουν μέσα από κάποια Ιστορίες ή διαφήμιση στο Facebook.

Από εκεί, ως δυνητικοί πλέον πελάτες, έχουν τη δυνατότητα να περιηγηθούν στην πλήρη συλλογή του καταστήματος, να αποθηκεύσουν προϊόντα και να παραγγείλουν. 

Η τελική παραγγελία μπορεί να γίνει με δύο τρόπους. Στον ιστότοπο της επιχείρησης, όπου ο πελάτης ανακατευθύνεται μέσω της εφαρμογής για να ολοκληρώσει την αγορά του, ή απευθείας από την εφαρμογή. Στη δεύτερη περίπτωση, η επιχείρηση θα πρέπει να έχει ενεργοποιημένη την ενέργεια “Ολοκλήρωση Αγοράς”.

Επιπλέον, οι πελάτες μπορούν να ζητήσουν βοήθεια από κάποιον, όπως ακριβώς συμβαίνει και σε ένα φυσικό κατάστημα. Υπάρχει η δυνατότητα αποστολής μηνύματος στην επιχείρηση, μέσω WhatsApp, Messenger ή Instagram Direct. Ο πελάτης είναι σε θέση να κάνει ερωτήσεις, να λάβει υποστήριξη, ή να ενημερωθεί για τη διαδρομή παράδοσης της παραγγελίας του.

Ανερχόμενα Updates 

Όπως ανακοίνωσε το Facebook, μελλοντικά, ο πελάτης θα μπορεί να δει το ηλεκτρονικό κατάστημα μιας επιχείρησης και να αγοράζει απευθείας μέσω συνομιλίας σε WhatsApp, Messenger ή Instagram Direct.

Instagram Shop: Νέα features & πολλές δυνατότητες

Αυτό το καλοκαίρι, ξεκινώντας από τις ΗΠΑ, η Facebook λανσάρει και τα Instagram Shops. Έναν νέο τρόπο για την προώθηση και την πώληση προϊόντων μέσα από την καρτέλα “Εξερεύνηση” του Instagram (Instagram Explore).

Facebook Shop Proccess

Οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να πλοηγηθούν μέσα στις διαθέσιμες συλλογές των καταστημάτων, να φιλτράρουν ανά κατηγορίες όπως π.χ. “ομορφιά” ή “σπίτι” και τέλος να αγοράσουν το προϊόν που επιθυμούν. 

Αργότερα μέσα στο έτος, αναμένεται να προστεθεί μια νέα καρτέλα καταστήματος στη γραμμή πλοήγησης. Με τον τρόπο αυτό, οι χρήστες θα μπορούν να μεταβούν στο Instagram Shop με ένα μόνο κλικ.

Ανερχόμενα Updates

Live Αγορές

Σύντομα, η δημιουργία e-shop στο Facebook θα εξελιχθεί σε κάτι πολύ περισσότερο. Οι επιχειρήσεις/χρήστες θα μπορούν να προσθέτουν ετικέτες προϊόντων από το Facebook Shop ή τον προϊοντικό τους κατάλογο, πριν τη live μετάδοση. Τα προϊόντα αυτά θα απεικονίζονται στο κάτω μέρος του live βίντεο, με σκοπό οι χρήστες που παρακολουθούν να μπορούν να αγοράσουν απευθείας το προϊόν.

Προγράμματα Επιβράβευσης

Παράλληλα, η νέα πλατφόρμα δοκιμάζει και τρόπους για να μεταφέρει τα προγράμματα ανταμοιβών από επιχειρήσεις. Θα επιτρέπεται η σύνδεση προγραμμάτων loyalty, για παράδειγμα, ένα πρόγραμμα απόκτησης πόντων από ένα τοπικό καφέ στον αντίστοιχο λογαριασμό του χρήστη στο Facebook. Ως αποτέλεσμα, οι χρήστες θα μπορούν να βλέπουν και να παρακολουθούν τους πόντους και τις ανταμοιβές τους.

Συνεργασία με WooCommerce κ.α.

Προκειμένου να διεκπεραιωθούν όλα τα παραπάνω, τα Facebook Shops θα συνεργάζονται με δημοφιλείς πλατφόρμες E-commerce. Κάποιες από αυτές είναι οι Shopify, BigCommerce, WooCommerce, Channel Advisor, CedCommerce, Cafe24, Tienda Nube και Feedonomics. Στόχος είναι να βοηθήσουν στη δημιουργία και την ανάπτυξη των Facebook Shops, δίνοντας τη δυνατότητα στους χρήστες να χρησιμοποιούν όλα τα εμπορικά εργαλεία της πλατφόρμας.

Τα Shops ξεκίνησαν ήδη τη λειτουργία τους στις ΗΠΑ και θα έρθουν και στο Instagram το καλοκαίρι, ενώ σταδιακά θα διατεθούν και στον υπόλοιπο κόσμο. Έως τότε, αναμένουμε όλοι με ανυπομονησία..