Διαφημιστική καμπάνια: Πώς πρέπει να ξεκινήσετε

Διαφημιστική Καμπάνια

Υπάρχουν εκατοντάδες διαφορετικοί τρόποι εκεί έξω για να μπορέσετε να διαφημίσετε αποτελεσματικά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας. Παραδοσιακά, πριν μερικά χρόνια, όταν γινόταν λόγος για διαφημιστική καμπάνια για την Ελλάδα, συνήθως αναφερόμασταν στη χρήση μέσων επικοινωνίας, όπως η τηλεόραση, το ραδιόφωνο, ο Τύπος, η υπαίθρια διαφήμιση κ.α.

Η δυναμική αυτή, όμως, φαίνεται να αλλάζει ταχύτατα λόγω της ραγδαίας αύξησης της τεχνολογίας και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία κερδίζουν καθημερινά έδαφος έναντι των παραδοσιακών μέσων. 

Αδιάψευστη απόδειξη για το φαινόμενο αυτό αποτελεί το γεγονός ότι για πρώτη φορά το 2019 το ad spent budget στην Αμερική για τις διαφημίσεις online ξεπέρασε το διαφημιστικό budget για τις διαφημίσεις σε παραδοσιακά μέσα (TechCrunch, 2019).

Και κάτι τέτοιο είναι λογικό αν αναλογιστεί κανείς πως, πέρα από το τεράστιο κοινό που καθημερινά βρίσκεται στο internet, το ψηφιακό μάρκετινγκ προσφέρει πλεονεκτήματα, όπως το ότι, οποιαδήποτε καμπάνια και εάν τρέχετε, αυτή είναι πάντοτε προσβάσιμη σε εσάς οποιαδήποτε χρονική στιγμή, από οποιοδήποτε σημείο στον κόσμο και από οποιοδήποτε μέσο (ακόμα και από το κινητό σας).

Η ευελιξία αυτή σας προσφέρει:
  • Δυνατότητα εύκολης ανανέωσης των καμπανιών
  • Άμεση εποπτεία
  • Άμεση ανανέωση (αύξηση ή μείωση) του χορηγούμενου budget
  • Αλλαγή κοινού στόχευσης
  • Διακοπή της καμπάνιας σε περίπτωση που δεν έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα
  • Σας δίνει live και καθημερινά πλήρως μετρήσιμα αποτελέσματα (analytics)
  • Σας προσφέρει τη δυνατότητα τοποθέτησης των διαφημίσεών σας σε πολλαπλά σημεία ταυτόχρονα (omnichannel advertising)
  • Σας εξασφαλίζει την καλύτερη δυνατή σχέση απόδοσης/τιμής και υψηλότερο ROI. Μιας και πληρώνετε μόνο για συγκεκριμένες ενέργειες που έχουν αξία για εσάς (κλικ, εμφανίσεις, προβολές βίντεο, μηνύματα κ.α.)

Προκειμένου να ξεκινήσετε μια πετυχημένη διαφημιστική καμπάνια, θα πρέπει να ακολουθήσετε τα 3 παρακάτω βασικά βήματα.

  1. Ορίστε το κοινό σας

Για να χρησιμοποιήσετε αποδοτικά τους πόρους σας, θα πρέπει να κινηθείτε στρατηγικά. Δεν θα ήταν σοφό να χρησιμοποιήσετε τον χρόνο, τα χρήματα και τις δυνατότητες που σας προσφέρουν οι σύγχρονες πλατφόρμες επικοινωνίας, χωρίς πρώτα να ορίσετε σε ποιο κοινό θέλετε να απευθυνθείτε.

Για να μπορέσετε να δώσετε μια σαφή απάντηση στο ερώτημα αυτό, θα πρέπει πρώτα να απαντήσετε στις παρακάτω καίριες ερωτήσεις:
  1. Σε ποια ηλικιακή κατηγορία ανήκει το κοινό μου;
  2. Σε ποια περιοχή, πόλη, χώρα μένουν;
  3. Ποια είναι τα ενδιαφέροντά τους;
  4. Ποιο είναι το εισόδημά τους και με τι ασχολούνται;
  5. Ποιες ιστοσελίδες επισκέπτονται;
  6. Ποια είναι τα μέσα επικοινωνίας που καταναλώνουν;

Ιδανικά, για να μπορέσετε να απαντήσετε σε αυτές τις ερωτήσεις, θα πρέπει να διεξάγετε μια ενδελεχή έρευνα ή να απευθυνθείτε σε ένα digital marketing agency με εμπειρία στον χώρο των διαφημίσεων, προκειμένου να πραγματοποιήσει την έρευνα για εσάς.

  1. Δημιουργήστε μια ισχυρή παρουσία στο διαδίκτυο

Προτού δώσετε έστω και ένα ευρώ για οποιαδήποτε διαφημιστική καμπάνια στο διαδίκτυο, θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι οι δυνητικοί σας πελάτες μπορούν να βρουν αρκετές πληροφορίες για εσάς και τα προϊόντα/υπηρεσίες που προσφέρετε. 

Ξεκινήστε με τη δημιουργία ιστοσελίδας στην οποία θα παρουσιάζετε την επιχείρησή σας και αυτά που προσφέρετε. Στη συνέχεια, θα πρέπει να δημιουργήσετε λογαριασμούς στα δημοφιλέστερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα σε εκείνα στα οποία είναι ενεργή η ηλικιακή ομάδα που σας ενδιαφέρει.

Ενδεικτικά, το Instagram ενδείκνυται για ηλικιακά group από 30 και κάτω, ενώ το Facebook συγκεντρώνει κοινό (και) από μεγαλύτερες ηλικίες.

  1. Ορίστε τον διαθέσιμο προϋπολογισμό σας

Από τον στρατηγικό σχεδιασμό σας, δεν μπορεί να λείπει ο καθορισμός του budget που είστε διατεθειμένοι να επενδύσετε. 

Πρακτικά, όσο περισσότερο κοινό σας βλέπει, τόσο μεγαλύτερο θα είναι και το budget που θα κληθείτε να καταβάλετε. 

Επίσης, το μέσο επικοινωνίας που θα επιλέξετε θα επηρεάσει σημαντικά τον προϋπολογισμό σας. Εάν επιλέξετε να προβληθείτε στην τηλεόραση, το ποσό που θα πρέπει να πληρώσετε θα είναι σημαντικά μεγαλύτερο από μια αντίστοιχη διαφήμιση στο YouTube.

Τι σημαίνει διαφημιστική καμπάνια;

Διαφημιστική Καμπάνια τι είναι;

Έχουμε ήδη αναφέρει αρκετές φορές τον όρο “διαφημιστική καμπάνια“, χωρίς όμως να έχουμε εξηγήσει πλήρως το τι είναι αυτό στο οποίο αναφερόμαστε.

Μια διαφημιστική καμπάνια είναι μια ειδικά σχεδιασμένη στρατηγική που υλοποιείται σε διάφορα μέσα προβολής. Σκοπός της είναι να επιτευχθούν συγκεκριμένοι στόχοι μάρκετινγκ όπως:

  • η αύξηση της αναγνωσιμότητας
  • η αύξηση των πωλήσεων
  • η αύξηση των επισκεπτών μιας ιστοσελίδας ή ενός e-shop κ.α. 
Και το μέσο για την επίτευξη όλων των παραπάνω; Μα, φυσικά, η διαφήμιση!

Οι βασικοί στόχοι μιας καλής διαφήμισης είναι οι εξής:

  • Να ενημερώσει τον κόσμο για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας (ενημερωτική διαφήμιση).
  • Να πείσει τους δυνητικούς καταναλωτές σας να αγοράσουν το προϊόν σας (διαφήμιση πειθούς).
  • Να υπενθυμίσει στους υφιστάμενους πελάτες σας τα πλεονεκτήματα των προϊόντων σας (υπενθυμιστική διαφήμιση).

Οι παραπάνω έννοιες, ίσως, ακούγονται δυσνόητες και, ενδεχομένως, να αισθάνεστε ότι δεν έχετε τον χρόνο ή τις απαιτούμενες γνώσεις προκειμένου να υλοποιήσετε μια πετυχημένη καμπάνια. Για τον λόγο αυτό, μπορείτε να απευθυνθείτε σε ένα εξειδικευμένο digital agency προκειμένου να σας βοηθήσει.

Μια απλή αναζήτηση στην Google για «Media Agencies Greece» θα σας επιστρέψει πολλά αποτελέσματα σχετικά με τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή σας. Μπορείτε να επισκεφτείτε τις ιστοσελίδες τους, να δείτε δείγματα της δουλειάς τους και να λάβετε μια προσφορά για τη δική σας επιχείρηση.

Τι οφέλη προσφέρουν οι καμπάνιες εταιρειών

καμπάνιες εταιρειών

Σκοπός μιας επιτυχημένης διαφημιστικής καμπάνιας είναι να σας κάνει να ξεχωρίσετε. Πιο συγκεκριμένα, ορισμένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα είναι τα ακόλουθα:

Ξεχωρίστε από τον ανταγωνισμό

Προκειμένου να βρεθείτε ένα βήμα μπροστά από τους ανταγωνιστές σας, θα πρέπει να δημιουργήσετε καινοτόμες ιδέες, προϊόντα και υπηρεσίες. Παρουσιάζοντας τες στο κοινό σας με τον κατάλληλο τρόπο, θα σας εξασφαλίσει μια περίοπτη θέση στις προτιμήσεις τους.

Επιλέξτε να προβάλετε μέσω της διαφήμισης τα ανταγωνιστικά σας πλεονεκτήματα με τέτοιον τρόπο, ώστε να είναι ξεκάθαρο στο μυαλό των δυνητικών πελατών σας το γιατί σας αγοράζουν.

Εκπαιδεύστε το κοινό σας

Όπως αναφέραμε και στην προηγούμενη ενότητα, μια επιτυχημένη διαφήμιση θα πρέπει να είναι σε θέση να «πείσει» τους καταναλωτές ότι μπορεί να ικανοποιήσει τις μοναδικές τους ανάγκες. Αυτό παρακινεί τους αγοραστές να ολοκληρώσουν την αγορά τους.

Έτσι λοιπόν, μέσω της διαφήμισης μπορείτε να ενημερώσετε τους καταναλωτές σας σχετικά με τις χρήσεις των προϊόντων/υπηρεσιών σας και τις λύσεις που μπορείτε να τους προσφέρετε. 

Για παράδειγμα, ένα βίντεο tutorial στο YouTube αποτελεί μια έξυπνη ιδέα για να εκπαιδεύσετε τους πελάτες σας.

Γίνετε αναγνωρίσιμοι

Θεωρείτε ότι το κοινό που απευθύνεστε γνωρίζει την ύπαρξή σας; Εάν δεν είστε η Coca Cola, τότε κατά πάσα πιθανότητα κάτι τέτοιο δεν ισχύει.

Ένας από τους βασικούς στόχους μιας διαφήμισης είναι να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα μιας επιχείρησης. Ιδιαίτερα αν αυτή είναι νέα στον χώρο.

Καλώς ή κακώς, κανείς δεν θα αγοράσει κάτι που δεν ξέρει.

Αυξήστε τις πωλήσεις σας

Φυσικά, ο κύριος στόχος κάθε επιχείρησης είναι να αυξήσει τις πωλήσεις και, κατ’ επέκταση, τα κέρδη της. Ο καλύτερος τρόπος για να το πέτυχετε αυτό, είναι μέσω της διαφήμισης.

Οι διαφημίσεις συνδέονται άμεσα με την αύξηση των πωλήσεων, είτε αυτές είναι online είτε offline.

Οι διαφημίσεις προσφορών (εκπτώσεις, κουπόνια, black Friday κ.α.) ή οι διαφημίσεις καταλόγου στα social έχουν αποδειχθεί οι καλύτεροι σύμμαχοι για εσάς που θέλετε να δείτε άμεσα θετικό πρόσημο στις πωλήσεις σας.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΜΩΣ! Τέτοιου είδους διαφημίσεις, εάν γίνονται σε μεγάλη συχνότητα, θα «εκπαιδεύσουν» τοι κοινό σας στις προσφορές και, άρα, υπάρχει κίνδυνος οι πωλήσεις να μειωθούν σημαντικά μόλις σταματήσετε τις καμπάνιες σας.

Βελτιώστε την εικόνα της εταιρείας σας

Στον χώρο του μάρκετινγκ, θα ακούσετε συχνά τον όρο «branding». Το branding αφορά την αντίληψη που έχουν οι καταναλωτές για μια μάρκα. 

Αυτό που θέλετε να πετύχετε μέσα από μια διαφήμιση είναι να δημιουργήστε μια θετική εικόνα για την εταιρεία και το brand σας, συνδέοντας τις λύσεις που προσφέρουν τα προϊόντα και οι υπηρεσίες σας με αυτό.

Μια καλή πρακτική για να το πετύχετε αυτό είναι η χρήση βίντεο. Οι καταναλωτές τείνουν να θυμούνται για περισσότερο χρονικό διάστημα τις διαφημίσεις που περιέχουν βίντεο.

Ποιες υπηρεσίες digital marketing μπορώ να αξιοποιήσω σε μια καμπάνια

υπηρεσίες digital marketing

Όπως θα έχετε ήδη αντιληφθεί, είναι αρκετά δύσκολο να δημιουργήσετε μόνοι σας μια ολοκληρωμένη διαφημιστική εκστρατεία για την επιχείρησή σας, μιας και κάτι τέτοιο απαιτεί πολύτιμο χρόνο και εξειδικευμένες γνώσεις.

Για τον λόγο αυτό, μια έξυπνη επιλογή θα ήταν να απευθυνθείτε σε ένα digital marketing agency. Ένα εξειδικευμενο agency είναι σε θέση να σας προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες προώθησης της επιχείρησής σας.

Οι περισσότερες από τις εταιρείες προσφέρουν διάφορα πακέτα προώθησης στα social media, τα οποία περιλαμβάνουν τόσο τη δημιουργία περιεχομένου (εικόνες, βίντεο, animations, γραφιστικά), όσο και τις διαφημιστικές καμπάνιες (χορηγούμενες). 

Πώς να ενισχύσετε το brand awareness της επιχείρησής σας

ενίσχυση brand awareness

Πολλοί υποστηρίζουν ότι το μυστικό στις μακροχρόνιες ανθρώπινες σχέσεις είναι η εμπιστοσύνη. Το ίδιο ισχύει και για τη σχέση μιας επιχείρησης με τους πελάτες της.

Είναι πολύ σημαντικό οι πελάτες σας να σας θεωρούν αξιόπιστους και να μπορούν να σας εμπιστευτούν. Είναι ο μόνος τρόπος προκειμένου να μπορέσετε να αναπτυχθείτε. Παρακάτω, μπορείτε να δείτε ορισμένους από τους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να ενισχύσετε το brand awareness της επιχείρησής σας.

Συνεργαστείτε με influencers

Πόσες φορές έχετε αγοράσει ένα προϊόν επειδή σας το σύστησε κάποιος φίλος σας ή κάποιος τον οποίο θαυμάζετε; Σίγουρα η απάντηση είναι “αρκετές”.

Σε αυτή την πρακτική βασίζονται οι διάφορες συνεργασίες που πραγματοποιούνται ανάμεσα σε επιχειρήσεις και influencers, δηλαδή άτομα που έχουν πολλούς ακόλουθους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μπορούν να επηρεάσουν τις καταναλωτικές τους συνήθειες.

Μπορείτε, λοιπόν, να συνεργαστείτε με έναν/μία influencer προκειμένου να σας βοηθήσει να προωθήσετε τα προϊόντα σας ή το κατάστημά σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Έτσι, το όνομά σας θα συνδεθεί με την αξιοπιστία του ατόμου αυτού και θα γίνετε, ταυτόχρονα, περισσότερο γνωστοί.

Ενδιαφερθείτε για τις κριτικές σας

Στις μέρες μας, υπάρχουν πολλές ιστοσελίδες, όπως το Facebook, το TripAdvisor και το Google My Business, στις οποίες κάθε καταναλωτής μπορεί να αφήσει την κριτική του για μια υπηρεσία ή ένα προϊόν. 

Σύμφωνα με μελέτες, κάθε χρήστης που αναζητά στο διαδίκτυο πληροφορίες για οποιαδήποτε επιχείρηση, θα διαβάσει τις κριτικές προηγούμενων πελατών προτού αποφασίσει για τον αν θα αγοράσει. 

Για τον λόγο αυτό, είναι πολύ σημαντικό να παρακολουθείτε τις κριτικές αυτές και να απαντάτε συστηματικά στα σχόλια των πελατών σας. 

Οι κριτικές αυτές αποτελούν ένα εξαιρετικό μέσο για να δείτε τι πιστεύουν οι πελάτες σας για εσάς, προκειμένου να γίνεστε καλύτεροι.

Γίνετε ενεργοί στα social media

Είναι αδιαμφισβήτητο ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν πλέον πολύ μεγάλη δύναμη. Για τον λόγο αυτό, είναι επιτακτική η δημιουργία και η διατήρηση μιας συνεπούς εικόνας μέσα σε αυτά.

Το υψηλό ποσοστό διάδρασης και αλληλεπίδρασης των μέσων αυτών, σας επιτρέπει να αναπτύξετε μια περισσότερο άμεση και αμφίδρομη μορφή επικοινωνίας με το κοινό σας.

Τι χαρακτηριστικά έχουν οι επιτυχημένες καμπάνιες

επιτυχημένες καμπάνιες

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα πετυχημένης διαφήμισης είναι η διαφημιστική καμπάνια για την Ελλάδα που δημιουργεί κάθε χρόνο ο ΕΟΤ. Η καμπάνια αυτή καταφέρνει να προσελκύσει εκατομμύρια τουρίστες στη χώρα μας παρουσιάζοντας τις ομορφιές της.

Ποια είναι όμως τα βασικά χαρακτηριστικά που έχει μια επιτυχημένη καμπάνια;

  1. Απευθύνεται στο κατάλληλο κοινό

Έχουμε ήδη τονίσει πόσο σημαντικό είναι να γνωρίζετε ακριβώς το κοινό στο οποίο απευθύνεστε. Με τον τρόπο αυτό, μπορείτε να δημιουργήσετε το κατάλληλο μήνυμα που θέλετε να επικοινωνήσετε στο κοινό σας. Μια σωστή διαφημιστική καμπάνια στοχεύει το κατάλληλο κοινό, στην κατάλληλη πλατφόρμα και στον κατάλληλο χρόνο.

  1. Ελκύει την προσοχή

Συνεχώς κατακλυζόμαστε από διαφημίσεις. Το γεγονός αυτό έχει διασπάσει σε τέτοιον βαθμό την προσοχή των καταναλωτών, που αφιερώνουν μόλις 1,7 δευτερόλεπτα σε κάθε post το οποίο βλέπουν στα social media (συμπεριλαμβανομένου και των χορηγούμενων).

Όπως καταλαβαίνετε, η διαφήμισή σας θα πρέπει να είσαι σε θέση να τραβήξει την προσοχή των δυνητικών καταναλωτών σας και να τους παρακινήσει να ψάξουν, να διαβάσουν και να μάθουν περισσότερες πληροφορίες για εσάς και όσα προσφέρετε.

  1. Περιλαμβάνει μια ενέργεια προτροπής (Call to Action)

Οι δυνητικοί πελάτες σας είδαν μόλις τη διαφήμισή σας. Είδαν/διάβασαν/άκουσαν όλα όσα είχατε να τους πείτε σχετικά με τα προϊόντα σας. Και τώρα, τι; 

Θα πρέπει, πάντα, στο τέλος κάθε διαφήμισης που προβάλετε να συμπεριλαμβάνετε ένα “call to action” ή, αλλιώς, μια ενέργεια προτροπής

Ενδεικτικά, αυτή η ενέργεια θα μπορούσε να είναι να σας τηλεφωνήσουν, “Καλέστε Τώρα”, να μπουν στην ιστοσελίδα σας, “Μάθετε Περισσότερα”, ή ακόμα και να επισκεφτούν το κατάστημά σας για να αγοράσουν, “Αγοράστε Τώρα”.

Με αυτόν τον τρόπο, δίνετε έναυσμα στους πελάτες σας να συνεχίσουν, κατευθύνοντάς τους παράλληλα στην επόμενη ενέργεια που πρέπει να ακολουθήσουν.

Σε κάθε περίπτωση, εάν, όπως έχει ήδη αναφερθεί, όλα αυτά σας φαίνονται… βουνό, τότε η προοπτική συνεργασίας με μια έμπειρη διαφημιστική εταιρεία μπορεί να διασφαλίσει ότι όχι μόνο δεν θα γίνουν ενέργειες με αρνητικό αντίκτυπο στην επιχείρησή σας, αλλά ότι μια προσεχτικά σχεδιασμένη διαφημιστική καμπάνια μπορεί να προσφέρει πολλαπλά οφέλη.