Μία ολοκληρωμένη ψηφιακή στρατηγική προώθησης δεν θα πρέπει ποτέ να μην περιλαμβάνει τη διαφήμιση στο Instagram. Παρόλο που το πρώτο κύμα διαφημίσεων στο Instagram αντιμετωπίστηκε με δυσπιστία από τους χρήστες, το χρήσιμο περιεχόμενο που άρχισαν να προσφέρουν τα brands την τελευταία 2ετία, το έχει πλέον καθιερώσει ως αναπόσπαστο κομμάτι του μέσου, με το 1/3 περιεχομένου σήμερα να είναι χορηγούμενο.

Σύμφωνα με το Instagram Business Blog, η κοινότητά του Instagram διαθέτει πάνω από 2 εκατομμύρια διαφημιζόμενους. Λογικό αν σκεφτεί κανείς τα πολλαπλά οφέλη που το Instagram προσφέρει στους διαφημιζόμενους. Αύξηση αναγνωρισιμότητας, υψηλό ποσοστό αλληλεπίδρασης με το κοινό, αύξηση επισκεψιμότητας στα καταστήματα, αύξηση των πωλήσεων στο eshop κ.ο.κ.

Πως όμως μπορείτε αποτελεσματικά να αναδείξετε την επιχείρηση σας στο ανερχόμενο αυτό μέσο την ίδια ώρα που ανταγωνισμός γίνεται ολοένα και εντονότερος; Πως μια μικρομεσαία επιχείρηση σαν τη δική σας θα μπορέσει να ξεχωρίσει;

Η σωστή απάντηση είναι στη στρατηγική που θα πρέπει να ακολουθήσετε. Θα πρέπει να εστιάσετε στους σωστούς ανθρώπους, την κατάλληλη στιγμή, με το σωστό μήνυμα και το κατάλληλο περιεχόμενο (εικόνες-βίντεο)! Κάντε το σωστά και σίγουρα δεν θα χάσετε.

Τι είναι η Χορηγούμενη Διαφήμιση στο Instagram;

xorigoumeni-diafimisi-sto-instagram

Η διαφήμιση Instagram είναι μία μέθοδος προώθησης του περιεχομένου σας (φωτογραφίες, βίντεο, stories) σε κοινό μεγαλύτερο και πιο στοχευμένο από αυτό των ακολούθων σας. Παρόμοια με τη διαφήμιση στο Facebook οι χορηγούμενες του Instagram απαιτούν από εσάς να επενδύσετε ένα ποσό ώστε να εξασφαλίσετε μεγαλύτερη έκθεση για το brand σας στο κοινό που σας ενδιαφέρει.

Οι βασικοί λόγοι για τους οποίους μια επιχείρηση μπορεί να χρησιμοποιήσει τις διαφημίσεις στο Instagram είναι:

  • για την αύξηση του brand awareness της
  • την αύξηση της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας
  • την ανεύρεση νέων υποψήφιων πελατών
  • το χτίσιμο μιας ουσιαστικής σχέσης αλληλεπίδρασης με το κοινό της

Είναι κατάλληλη για την επιχείρησή σας;

Για την απάντηση στην ερώτηση αυτή θα πρέπει πρώτα να δούμε ποιοι χρησιμοποιούν το μέσο. Σύμφωνα με το Hootsuite το Instagram είναι ένα μέσο το οποίο κατά βάση χρησιμοποιείται από νεαρότερης ηλικίας άτομα. Το 55% των χρηστών του ανήκει στην ηλικιακή ομάδα των 18-29 ετών, το 28% είναι μεταξύ 30-49 ετών, το 11% μεταξύ 50-64 ετών ενώ μόλις το 4% είναι ενήλικες άνω των 65 ετών.

Η πλειοψηφία των χρηστών του Instagram ζουν σε αστικές περιοχές (32%), το 28% των χρηστών ζουν στα προάστια και το 18% των χρηστών στην επαρχεία. Τέλος, το μέσο είναι περισσότερο δημοφιλές στις γυναίκες παρά στους άντρες.

Ακόμη και αν τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες σας δεν απευθύνονται στην μεγάλη πλειοψηφία του Instagram, εντούτοις δεν θα πρέπει να το απορρίψετε απευθείας. Με την ανοδική τάση που σημειώνει το Instagram είναι σχεδόν βέβαιο πως όσο περνάει ο καιρός η βάση των χρηστών του θα συνεχίσει να αυξάνεται.

diafimisi-sto-instagram-stoxeysh

Το γεγονός ότι δεν στοχεύετε την πλειοψηφία του μέσου δεν σημαίνει απαραίτητα πως η διαφήμιση στο Instagram δεν είναι για εσάς.

Το Instagram μπορεί να χρησιμοποιηθεί πολύ αποτελεσματικά για διαφημίσεις σε συγκεκριμένα niche τμήματα της αγοράς μιας και ενσωματώνει όλα τα δεδομένα των χρηστών από το Facebook. Αυτό σημαίνει πως όλες οι πληροφορίες που μοιράζονται οι χρήστες στο Facebook μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για τη στρατηγική στόχευση των διαφημίσεών σας και στο Instagram.

Πόσο κοστίζει η διαφήμιση στο Instagram;

poso-kostizei-i-diafimisi-sto-instagram

H εταιρεία Adstage αναλύοντας περισσότερα από 390 εκατομμύρια δολάρια διαφημιστικού budget που σχετίζονταν με 5 εκατομμύρια κλικ στο Instagram, στο πρώτο τετράμηνο του 2018 και κατέληξε στα εξής παρακάτω στατιστικά:

Οι διαφημιζόμενοι στο Instagram πληρώνουν:

  • $1,41 – μέσο Cost Per Click (CPC)
  • $7,91 – μέσο κόστος ανά χίλιες εμφανίσεις (CPM)
  • 0,52% – μέσο ποσοστό κλικ/εμφανίσεις (Click Through Rate – CTR)

Tip: Χρήσιμα στατιστικά για τις διαφημίσεις στο Instagram:

  • Η διαφήμιση στο Instagram είναι κατά μέσο όρο ακριβότερη εντός της εβδομάδας. Αυτό συμβαίνει μιας και η αλληλεπίδραση των χρηστών με το μέσο είναι υψηλότερη. Συγκεκριμένα η Τετάρτη έχει το ακριβότερο CostPerClick ($1,03), με την Τρίτη να ακολουθεί με $0,98 και την Παρασκευή στα $0,92.
  • Κατά μέσο όρο οι γυναίκες είναι πιο “ακριβές” για να τις στοχεύσετε συγκριτικά με τους άντρες.
  • Το κόστος ανά κλικ τείνει να είναι υψηλότερο κατά τη διάρκεια των διακοπών με τις διακοπές των Χριστουγέννων να είναι οι πιο ακριβές.
  • Ανάμεσα σε όλες τις ηλικίες, η ομάδα 25-34 είναι η πιο ακριβή για στόχευση με μέσο CPC $1,07. Η φτηνότερη είναι η ηλικιακή ομάδα 13-17 ετών με $0,47 ανά κλικ.

Αποτελεσματικότητα Διαφημίσεων Instagram ανά κλάδο

Λόγο της φύσης του μέσου, η οποία προωθεί μια λογική visual storytelling (αφήγηση μέσω εικόνων-βίντεο) ορισμένοι κλάδοι τείνουν να αποδίδουν καλύτερα στο Instagram. Τα ειδησεογραφικά/ενημερωτικά site με την συνεχή ενημέρωση και το χρήσιμο περιεχόμενο που προσφέρουν, αποτελούν το no.1 industry σε αριθμό αλληλεπιδράσεων. Ακολουθούν οι τομείς του Fashion και του Beauty με τον κλάδο του αυτοκινήτου και των αθλητικών ειδών να συμπληρώνουν την πεντάδα.

diafimisi-sto-instagram-statistika

Σκεφτείτε σαν εκδότες

To National Geographic κερδίζει περίπου 76.000 νέους ακολούθους την ημέρα. Κύριος λόγος της επιτυχίας τους είναι οι εκπληκτικές φωτογραφίες που ανεβάζουν καθημερινά, συνοδευόμενες από συναρπαστικές ιστορίες μέσα στη λεζάντα. Χρησιμοποιείστε το Instagram για να προβάλετε την δική σας αυθεντική ιστορία και χτίστε μια ουσιαστική σχέση με το κοινό σας. Μείνετε συνεπής σε αυτό και το κοινό θα σας ανταμείψει την πιστότητά του.

Influencer Marketing

Σίγουρα γνωρίζεται ήδη το Influencer Marketing και τις γνωστές/ους Instagram Influencers. Το Influencer Marketing αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο trend του Instagram την τελευταία διετία. Όχι άδικα μιας και το ROI του είναι έως και 11 φορές μεγαλύτερο σε σύγκριση με τις υπόλοιπες διαφημιστικές τακτικές. (Nelson Catalina Solutions, 2016).

Είναι αποτελεσματικό! Ταιριάζει όμως στην δική σας επιχείρηση;

Οι κλάδοι με τους περισσότερους και πιο ακριβοπληρωμένους Influencers είναι αυτοί του:

  • travel,
  • του fashion & beauty,
  • των cosmetics &
  • του food & restaurants.

Εάν η επιχείρησή σας ανήκει σε κάποια από τις παραπάνω κατηγορίες τότε ίσως να είναι μια καλή λύση να ενσωματώσετε στην στρατηγική μάρκετινγκ του brand σας την συνεργασία με μια ή περισσότερες/ους influencers.

Μια έξυπνη τακτική, ειδικά εάν το budget σας είναι περιορισμένο, είναι να συνεργαστείτε με micro influencers. Οι Micro Infuencers είναι άτομα με προφίλ έως 5.000 ακολούθων. Τα άτομα αυτά συνήθως θα σας χρεώσουν λιγότερο για να προωθήσουν το brand σας ενώ υπάρχουν καλές πιθανότητες η συνεργασία σας να είναι και ανταλλακτική. Αυτά τα προφίλ των micro influencers θεωρούνται περισσότερο “αυθεντικά” συγκριτικά με προφίλ διάσημων influencers. Το κοινό γνωρίζει συνήθως ότι οι “διάσημοι influencers” προωθούν συγκεκριμένα προϊόντα απλά και μόνο επειδή πληρώνονται, γεγονος που μειώνει το trust τους.

Το Instagram και οι προωθητικές ενέργειες που σας προσφέρει, αποτελεί μοναδικό εργαλείο για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας. Απευθυνθείτε στην InYourCity σήμερα για να σας καθοδηγήσουμε στο φανταστικό κόσμο του digital marketing.