Διαφήμιση στο Facebook: Πώς να αυξήσετε τις πωλήσεις σας

diafimisi sto facebook

Είμαστε βέβαιοι πως έχετε ακούσει ότι η διαφήμιση στο ίντερνετ και, ειδικότερα, η διαφήμιση στο Facebook οδηγούν στην αύξηση των πωλήσεων και σε περισσότερα έσοδα για την επιχείρησή σας.

Τα κοινωνικά δίκτυα, και ειδικά το Facebook, αποτελούν ένα αποδεδειγμένο και αποτελεσματικό εργαλείο ψηφιακής διαφήμισης. Με τη σωστή διαχείριση και τη στρατηγική εφαρμογή τους, είναι βέβαιο πως κάθε επιχείρηση που διαφημίζεται στα social media θα καταφέρει να ξεχωρίσει.

Μια επαγγελματική σελίδα στο Facebook μας δίνει αμέτρητες δυνατότητες και εξελιγμένα εργαλεία στόχευσης του κοινού που θέλουμε να απευθυνθούμε. Το γεγονός αυτό καθιστά τις προωθητικές καμπάνιες του Facebook εξαιρετικά αποτελεσματικές, ενώ τα μετρήσιμα αποτελέσματα και στατιστικά που μας παρέχει, μας εξασφαλίζουν αποτελεσματικότερη διαχείριση του διαφημιστικού μας budget.

Είναι δεδομένο, λοιπόν, πως με τόσα πλεονεκτήματα, η διαφήμιση στο Facebook ήρθε για να μείνει.

Το μόνο που χρειάζεστε για να ξεκινήσετε είναι μια επαγγελματική σελίδα στο Facebook

Χρειάζεται όμως προσοχή! Πολλοί επιχειρηματίες καταλήγουν να σπαταλούν χρήματα σε καμπάνιες που δεν λειτουργούν. Βεβαιωθείτε ότι δεν είστε ένας από αυτούς! Αναγνωρίστε το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα και επικοινωνήστε το αποτελεσματικά μέσω στοχευμένων διαφημιστικών καμπανιών, και είναι βέβαιο πως θα τα καταφέρετε!

Γνωρίζοντας ότι το μεγαλύτερο μέρος των online χρηστών χρησιμοποιούν το Facebook σε καθημερινή βάση, υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες ο ιδανικός πελάτης-στόχος σας να βρίσκεται ανάμεσα τους.

diafimisi sto facebook target .jpg

Αν προετοιμαστείτε σωστά και εξοπλιστείτε με τις κατάλληλες γνώσεις, είναι βέβαιο πως θα έχετε αποτελέσματα. Θα έχετε τη δυνατότητα να λαμβάνετε ποιοτικά leads, να δημιουργήσετε μια ουσιαστικότερη σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό σας και, τελικά, να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.

Για τον λόγο αυτό, έχουμε ετοιμάσει για εσάς έναν πλήρη οδηγό που θα σας κατευθύνει αποτελεσματικά στο τι πρέπει να κάνετε, αλλά και το τι να αποφύγετε ξεκινώντας με τις διαφημίσεις στο Facebook.

Ξεκινήστε με τη σωστή στρατηγική και επιλέξτε το κατάλληλο objective, το οποίο θα σας βοηθήσει να επιτύχετε τους στόχους μάρκετινγκ που έχετε θέσει. Τι είναι τα objectives; Τα objectives (διαφημιστικοί στόχοι) είναι, με απλά λόγια, η ενέργεια που θέλετε να πραγματοποιήσουν οι χρήστες όταν βλέπουν τις διαφημίσεις σας.

Ο ορισμός του στόχου μάρκετινγκ αποτελεί την πρώτη ενέργεια που πραγματοποιείτε κατά τη δημιουργία μιας νέας καμπάνιας. Το Facebook σας επιτρέπει να επιλέξετε ανάμεσα σε 3 διαφορετικές κατηγορίες στόχων μάρκετινγκ για τις διαφημιστικές σας καμπάνιες, που με τη σειρά τους χωρίζονται σε 11 υποκατηγορίες:

Χορηγούμενη Διαφήμιση στο Facebook: Στόχοι Μάρκετινγκ

Αναγνωρισιμότητα

  • Αναγνωρισιμότητα Επωνυμίας (Brand Awareness)
  • Απήχηση (Reach)

Αλληλεπίδραση με την επιχείρηση

  • Κίνηση (Traffic)
  • Αλληλεπίδραση (Engagement)
  • Εγκαταστάσεις Εφαρμογής (App Installs)
  • Προβολές Βίντεο (Video Views)
  • Ανεύρεση Υποψήφιων Πελατών (Lead Generation)
  • Μηνύματα (Messages)

Μετατροπή

  • Μετατροπές (Conversions)
  • Πωλήσεις από κατάλογο (Product Catalogue Sales)
  • Κίνηση στο κατάστημα (Store Visits)

Αναγνωρισιμότητα Επωνυμίας (Brand Awareness)

Αυξήστε την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας, προσελκύοντας άτομα που είναι πιο πιθανό να ενδιαφέρονται για αυτή.

Πότε να την χρησιμοποιήσετε: Ο συγκεκριμένος τύπος καμπάνιας προτείνεται, κατά βάση, για μεγαλύτερες επιχειρήσεις που θέλουν να ενισχύσουν την εταιρική τους εικόνα και να καθιερωθούν ως οι top-of-the-mind επιλογές για το κοινό που στοχεύουν. Ίσως να μην αποτελούν την ιδανικότερη επιλογή για μικρότερες επιχειρήσεις, αφού απαιτούν αρκετα μεγαλύτερο διαφημιστικό budget, ενώ τα οφέλη τους είναι μακροπρόθεσμα συγκριτικά με τους υπόλοιπους τύπους καμπανιών.

Απήχηση (Reach)

Προβάλετε τη διαφήμισή σας στον μέγιστο αριθμό ατόμων.

Πότε να την χρησιμοποιήσετε: Στρατηγική για όταν στοχεύετε μικρότερα κοινά, τα οποία όμως θέλετε να δουν τη διαφήμιση σας όσο το δυνατόν περισσότερο. Στη στρατηγική αυτή σας δίνεται η δυνατότητα να θέσετε “Όριο συχνότητας”, με το οποίο μπορείτε να ορίσετε τον ελάχιστο αριθμό ημερών πριν το ίδιο άτομο δει τη διαφήμισή σας ξανά. Πρόκειται για ιδανική στρατηγική όταν πραγματοποιείτε καμπάνιες remarketing με Προσαρμοσμένα Κοινά (custom audiences).

diafimisi-sto-facebook-brand-awareness

Κίνηση (Traffic)

Κατευθύνετε περισσότερα άτομα σε έναν προορισμό εντός ή εκτός Facebook, όπως ιστότοπο, εφαρμογή ή συζήτηση στο Messenger.

Πότε να την χρησιμοποιήσετε: Όταν θέλετε να στείλετε άτομα από το Facebook στον ιστότοπό σας, χωρίς απαραίτητα να χρειάζεται να πραγματοποιήσουν κάποια συγκεκριμένη ενέργεια σε αυτό, όπως εγγραφή σε newsletter ή αγορά. Είναι κατάλληλο για την προώθηση ιστοσελίδας και του περιεχομένου της, ιδιαίτερα για αναρτήσεις blogposts ή ενημερωτικό υλικό.

Αλληλεπίδραση (Engagement)

Συγκεντρώστε περισσότερες αλληλεπιδράσεις με δημοσιεύσεις, “Μου αρέσει!” σε Σελίδα ή απαντήσεις σε προσκλήσεις για εκδηλώσεις.

Πότε να την χρησιμοποιήσετε: Όταν θέλετε να δουν τη δημοσίευσή σας περισσότερα άτομα από αυτά που, ήδη, έχουν κάνει like στη σελίδα σας.

Δυστυχώς, όσο σκληρά και αν προσπαθείτε για να δημιουργήσετε πρωτότυπο και συναρπαστικό περιεχόμενο, αυτό θα εμφανιστεί σε ένα πολύ μικρό ποσοστό του κοινού της σελίδα σας. Η οργανική απήχηση των δημοσιεύσεων σας υπολογίζεται, πλέον, σε λιγότερο από 6,4%. Μοναδική λύση για να μπορέσουν οι δημοσιεύσεις σας να φτάσουν στο κοινό που επιθυμείτε, είναι να πραγματοποιήσετε προωθητικές καμπάνιες αλληλεπίδρασης (engagement).

Πέραν τούτου, η στρατηγική αυτή αποτελεί ιδανική λύση όταν το διαφημιστικό σας budget είναι περιορισμένο, μιας και, συνήθως, κοστίζει λιγότερο συγκριτικά με άλλους τύπους καμπανιών. Η “αλληλεπίδραση” σας δίνει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσετε καμπάνιες για την αύξηση των like της σελίδας (page likes) και για την προώθηση των εκδηλώσεων που έχετε δημιουργήσει. Παρότι και οι δύο αυτές εναλλακτικές μπορούν να αποφέρουν αποτελέσματα, η εμπειρία μας δείχνει πως δεν λειτουργούν εξίσου αποτελεσματικά με το “post engagement”.

Ιδανικά, για την αύξηση των likes της σελίδας σας, αυτό που πρέπει να κάνετε είναι η πραγματοποίηση διαγωνισμών, τους οποίους θα πρέπει να ποστάρετε στη σελίδα σας και, στη συνέχεια, να χορηγήσετε χρησιμοποιώντας το objective “post engagement”.

Εγκαταστάσεις Εφαρμογής Android-iOS (App Installs)

Προσελκύστε περισσότερα άτομα να εγκαταστήσουν την εφαρμογή σας.

Πότε να τις χρησιμοποιήσετε: Ιδανική στρατηγική για να προωθήσετε την εφαρμογή σας και να αυξήσετε τις πιθανότητες οι χρήστες που θα δουν τη διαφήμιση να εγκαταστήσουν την εφαρμογή σας, μιας και αυτός ο τύπος στόχευσης ψάχνει και βρίσκει άτομα τα οποία συνηθίζουν να κλικάρουν σε παρόμοιες διαφημίσεις και, εν συνεχεία, να εγκαθιστούν εφαρμογές.

Προβολές Βίντεο (Video Views)

Προσελκύστε περισσότερα άτομα να δουν το περιεχόμενο του βίντεό σας.

Πότε να τις χρησιμοποιήσετε: Τα βίντεο στο Facebook & το Instagram γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλή. Τα βίντεο εμφανίζουν μεγαλύτερα ποσοστά αλληλεπιδράσεων με το κοινό, ενώ φαίνεται να επηρεάζουν περισσότερο τους χρήστες που τα παρακολουθούν, ωθώντας τους σε διάφορες δράσεις (αγορές, εγγραφές σε newsletter, δοκιμές υπηρεσιών κ.α.).

Είναι απόλυτα λογικό, λοιπόν, οι Προβολές Βίντεο να αποτελούν ξεχωριστό διαφημιστικό στόχο. Προωθώντας ένα χρήσιμο βίντεο προς το κοινό το οποίο στοχεύετε, τότε το κόστος ανά προβολή βίντεο μπορεί να πέσει αρκετά χαμηλά. Έως και 0,01€ ανά προβολή.

Η προώθηση Προβολές Βίντεο, τέλος, είναι ιδανική αν θέλετε να δημιουργήσετε remarketing campaigns, αφού μπορείτε να δημιουργήσετε προσαρμοσμένα κοινά βασιζόμενοι στο κοινό που είδε ολόκληρο ή μέρος του βίντεο σας και, εν συνεχεία, να στοχεύσετε μόνο αυτά τα κοινά.

Μηνύματα (Messages)

Προσελκύστε περισσότερα άτομα να στείλουν μήνυμα στην επιχείρησή σας στο Messenger.

Πότε να τα χρησιμοποιήσετε: Ιδανική τακτική για επιχειρήσεις που προφέρουν εξατομικευμένα προϊόντα και υπηρεσίες, τα οποία συνήθως απαιτούν συγκεκριμένη καθοδήγηση από εσάς ή το εξειδικευμένο προσωπικό σας, πριν την πραγματοποίηση της αγοράς.

Για παράδειγμα, σε ένα κατάστημα που πουλά τροφή για σκύλους, οι οποίες διαφέρουν ανάλογα το κατοικίδιο, οι καμπάνιες μηνυμάτων θα βοηθήσουν τους δυνητικούς πελάτες να ξεκινήσουν συζητήσεις με το άτομο του καταστήματος που διαχειρίζεται το Facebook.

Μέσα από τις χρήσιμες συμβουλές που θα τους παρέχετε μέσω Μessenger, αυξάνετε κατά πολύ τις πιθανότητες να αγοράσουν, συγκριτικά με το αν χρησιμοποιούσατε μια διαφήμιση traffic με την οποία θα τους παραπέμπατε απλά στο eshop σας για να αγοράσουν.

Η στόχευση για μηνύματα, επίσης, μπορεί να λειτουργήσει πολύ αποτελεσματικά σε επίπεδο remarketing, μιας και σε δεύτερο χρόνο μπορείτε να πραγματοποιήσετε νέα καμπάνια χορηγούμενων μηνυμάτων μόνο στα άτομα τα οποία έχουν ήδη στείλει μήνυμα στη σελίδα σας.

Τέλος, με την ίδια λογική μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το κοινό αυτό για να πραγματοποιήσουμε προσφορές μέσω chatbots.

Μετατροπές (Conversions)

Αυξήστε τις ενέργειες που είναι σημαντικές για εσάς στον ιστότοπό σας, στην εφαρμογή σας ή στο Messenger.

Πότε να τις χρησιμοποιήσετε: Όταν θέλετε να οδηγήσετε άτομα από το Facebook στον ιστότοπό σας για να πραγματοποιήσουν μια συγκεκριμένη ενέργεια, όπως η εγγραφή σε ένα webinar, η λήψη ενός ebook ή η αγορά ενός προϊόντος.

Πωλήσεις από κατάλογο (Product Catalogue Sales)

Δημιουργήστε διαφημίσεις που προβάλλουν αυτόματα προϊόντα από τον κατάλογό σας, με βάση το στοχευόμενο κοινό σας.

Πότε να τις χρησιμοποιήσετε: Αν πουλάτε προϊόντα μέσω του eshop σας και θέλετε να προβάλλετε διαφημίσεις remarketing σε αυτούς που έχουν ήδη δει συγκεκριμένα προϊόντα στο eshop σας. Προσοχή! Για να λειτουργήσει σωστά η στόχευση Product Catalogue Sales είναι απαραίτητη η σωστή εγκατάσταση και λειτουργία του Facebook Pixel.

Κίνηση στο κατάστημα (Store Visits)

Αυξήστε τις επισκέψεις στα φυσικά καταστήματά σας, προβάλλοντας διαφημίσεις σε άτομα που βρίσκονται κοντά.

Πότε να την χρησιμοποιήσετε: Χρήσιμη στόχευση εάν διαθέτετε πολλά υποκαταστήματα. Μια αποτελεσματική διαφήμιση στο Facebook είναι να χρησιμοποιήσετε τον στόχο “Κίνηση στο κατάστημα” για να δημιουργήσετε δυναμικές διαφημιστικές καμπάνιες που να είναι σχετικές με κάθε κατάστημα.

Λεπτομερής Στόχευση Facebook Ads βάσει συγκεκριμένων χαρακτηριστικών

diafimisi sto facebook messages.jpg

Αφού επιλέξετε το objective της καμπάνιας σας, τότε περνάτε στο επόμενο στάδιο, στο οποίο θα πρέπει να καθορίσετε τα εξής:

1. Κοινό

  • Ηλικία (π.χ. 18-24, 35-45, 65+)
  • Φύλο (Άνδρες-Γυναίκες)
  • Τοποθεσία (π.χ. Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα, Αγγλία κλπ.)
  • Ενδιαφέροντα, Συμπεριφορές (π.χ. Ενδιαφέρον για καφέ, Αγοράζουν online, Κάνουν κλικ σε διαφημίσεις κτλ.)
  • Τρόπος σύνδεσης με τη σελίδα σας (π.χ. Έχουν κάνει like στη σελίδα σας, έχουν αλληλεπιδράσει με τις διαφημίσεις σας κτλ.)

2. Τοποθετήσεις (το πού θα εμφανίζεται η διαφήμιση στο Facebook)

Ροές

  • Ροή ενημερώσεων του Facebook
  • Ροή Instagram
  • Facebook Marketplace
  • Ροές βίντεο στο Facebook
  • Δεξιά στήλη του Facebook
  • Εξερεύνηση του Instagram
  • Εισερχόμενα του Messenger
  • Βίντεο σε ροή στο Facebook

Ιστορίες

  • Facebook Stories
  • Instagram Stories
  • Messenger Stories

Μηνύματα

  • Χορηγούμενα μηνύματα στο Messenger

Εντός άρθρων

  • Άμεσα άρθρα του Facebook

3. Προϋπολογισμός & Χρονοδιάγραμμα Facebook Ads

  • Ορισμός Ημερήσιου ή Εφάπαξ διαφημιστικού budget
  • Ορισμό Χρονικής Διάρκειας καμπάνιας
  • Δυνατότητα προβολής διαφήμισης συγκεκριμένες μέρες της εβδομάδας
  • Δυνατότητα προβολής διαφήμισης συγκεκριμένες ώρες της μέρας
Διαφήμιση στο Facebook 2019 infographic

Έν κατακλείδι

Όσο μεγάλη η μικρή και αν είναι η επιχείρησή σας, το μόνο βέβαιο είναι πως μια σωστή στρατηγική μάρκετινγκ μέσω Facebook Ads θα σας βοηθήσει να έρθετε ένα βήμα πιο κοντά με το κοινό σας.

Χρησιμοποιήστε σωστά τα εργαλεία που σας παρέχει το Facebook και δείτε τις πωλήσεις σας να ανεβαίνουν! Δεν είστε ακόμα σίγουροι για το πώς; Απευθυνθείτε στην έμπειρη ομάδα της InYourCity και ελάτε να χαράξουμε μαζί το ψηφιακό μέλλον της επιχείρησής σας.