Τι σας έρχεται στο νου όταν ακούτε τη λέξη διαφήμιση; Σκέφτεστε μια διαφήμιση στο Facebook ή το Instagram; Μια διαφήμιση στην τηλεόραση ή το διαδίκτυο; Μία αφίσα στον δρόμο; Μια ενοχλητική διαφήμιση στο YouTube;

Παρόλο που οι περισσότεροι από μας εκτιθόμαστε καθημερινά σε έναν τεράστιο όγκο διαφημίσεων, συχνά δυσκολευόμαστε να επιλέξουμε το κατάλληλο είδος διαφήμισης για την επιχείρηση και τα προϊόντα μας.

Όσο καλό και αν είναι ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, οι σημερινές επιχειρήσεις θα πρέπει να εφαρμόσουν τις κατάλληλες τεχνικές και κόλπα μάρκετινγκ, προκειμένου να προσελκύσουν νέους πελάτες αλλά και να διατηρήσουν την αφοσίωση των υπαρχόντων.

Στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή είναι απαραίτητο να γνωρίζετε όλους τους εναλλακτικούς τρόπους διαφήμισης των προϊόντων σας. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσετε να επιλέξετε αυτόν που ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες σας.

Σε αυτό το άρθρο, στόχος μας είναι να παρουσιάσουμε και θα αναλύσουμε τα δημοφιλέστερα είδη διαφήμισης.

Κατανοώντας τη δομή και λειτουργία των διαφορετικών μέσων επικοινωνίας θα είστε σε θέση να δημιουργήσετε διαφημίσεις που θα μπορέσουν να σας φέρουν ένα βήμα πιο μπροστά από τους ανταγωνιστές σας.

Γιατί η διαφήμιση προϊόντων είναι αναγκαία

Ιδέες για αύξηση πελατείας

Σε μια ανταγωνιστική αγορά με πολλές διαφορετικές επιχειρήσεις να πωλούν προϊόντα ίδια με τα δικά σας είναι λογικό να αναρωτιέστε με πως οι δυνητικοί σας πελάτες είναι δυνατόν να φτάσουν σε εσάς; 

Η απάντηση βρίσκεται στη διαφήμιση η οποία με διάφορα “τρικ” αποσκοπεί στην καθιέρωση τους brand σας ως τη νούμερο ένα επιλογή στη συνειδητή αντίληψη των πελατών σας.

Έτσι δεν θα αυξήσετε μόνο τις πωλήσεις σας αλλά θα έχετε τη δυνατότητα να δημιουργήσετε ένα πιστό κοινό. Ένα κοινό που θα σας εμπιστεύεται με κλειστά μάτια.

Σήμερα τα διαθέσιμα διαφημιστικά μέσα είναι περισσότερα από ποτέ. Οποιαδήποτε επιχείρηση είτε μικρή είτε μεγάλη, έχει πρόσβαση σε μέσα και εργαλεία που προσαρμόζονται πλήρως στις ανάγκες και το budget σας και επομένως δεν υπάρχουν δικαιολογίες για να μην ξεκινήσετε τώρα.

Ένας τεράστιος αριθμός προϊόντων κινείται μετέωρος στο μυαλό των καταναλωτών οι οποίοι τις περισσότερες φορές δεν είναι 100% σίγουροι για το τι πουλάτε. 

Ο μόνος τρόπος για να το ξεπεράσετε το πρόβλημα αυτό είναι μέσω της διαφήμισης. 

Πώς η διαφήμιση επηρεάζει τον καταναλωτή

Προώθηση προϊόντων μέσω ίντερνετ

Υπάρχουν πολλά διαφορετικά είδη διαφημίσεων τα οποία έχουν ως σκοπό είτε να προωθήσουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, είτε να κάνουν γνωστό ένα brand είτε να αλλάξουν τη στάση των ατόμων για συγκεκριμένες απόψεις (π.χ. πολιτικές διαφημίσεις). 

Μέσα από τη χρήση του κατάλληλου περιεχομένου (εικόνες, βίντεο, κείμενα για διαφήμιση κ.α.) οι διαφημιστές προσπαθούν συνεχώς να κερδίσουν την προσοχή των καταναλωτών. 

Μια καλή διαφήμιση θα επιτύχει δύο πράγματα. 

Πρώτον θα ενημερώσει τους αγοραστές σχετικά με το προϊόν και το πως αυτό μπορεί να καλύψει τις ιδιαίτερες ανάγκες τους.

Δεύτερον θα δημιουργήσει μια σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ αγοραστή και επιχείρησης η οποία έχει ως σκοπό την αύξηση των πωλήσεων.

Προκειμένου μια διαφήμιση να είναι αποτελεσματική, θα πρέπει να δίνει στον καταναλωτή μια γενική ιδέα για τις ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά του προσφερόμενου προϊόντος ενώ παράλληλα θα πρέπει να του εξάπτει και την περιέργεια να το δοκιμάσει.

Αν το πετύχει αυτό, μετά την προβολή της διαφήμισης, ο καταναλωτής θα μπει στη διαδικασία να μάθει περισσότερα για το διαφημιζόμενο προϊόν, θα το συγκρίνει με άλλα ανταγωνιστικά, ώστε να καταλήξει στο συμπέρασμα για το αν θα το αγοράσει.

Οι βασικοί λόγοι που θα κάνουν έναν καταναλωτή να μπει στη διαδικασία αγοράς οι εξής: 

  • Εξάντληση προμηθειών, όταν για παράδειγμα ξεμένουμε από χαρτί κουζίνας
  • Έλλειψη ικανοποίησης από το προϊόν που χρησιμοποιεί ήδη. π.χ. το αυτοκίνητό του έχει πολύ υψηλή κατανάλωση
  • Νέες ανάγκες ή επιθυμίες, π.χ. ο ερχομός ενός παιδιού
  • Νέα προϊόντα, γιατί θέλει να αγοράσει ένα νέο προϊόν που βγήκε μόλις στην αγορά
  • Αγορά συναφών προϊόντων, π.χ. η αγορά νέου κινητού συνεπάγεται και αγορά καινούργιας προστατευτικής θήκης

Που βλέπουμε συνήθως διαφημίσεις

Που βλέπουμε συνήθως διαφημίσεις

Έως τώρα είναι βέβαιο πως έχετε αντιληφθεί τη σημασία της διαφήμισης. Αλλά και τους λόγους για τους οποίους θα πρέπει η διαφήμιση προϊόντων να βρίσκεται στην κορυφή του to-do-list για την επιχείρησή σας. 

Ας δούμε όμως τι συμβαίνει με τις διαφημίσεις γύρω μας. Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πόσες διαφημίσεις βλέπει καθημερινά ο μέσος άνθρωπος;

Σύμφωνα με έρευνες, στη δεκαετία του 1970, ο μέσος άνθρωπος έβλεπε καθημερινά 500 με 1600 διαφημίσεις. Αν αυτός ο αριθμός σας φαίνεται μεγάλος, τότε σίγουρα θα εκπλαγείτε όταν μάθετε ότι σύμφωνα με έρευνες του 2020, ο μέσος άνθρωπος υπολογίζεται ότι εκτίθεται καθημερινά σε 6.000 έως 10.000 διαφημίσεις.

Πως φτάσαμε έως εδώ; Η αλήθεια είναι ότι στο παρελθόν τα διαθέσιμα κανάλια προώθησης και οι τρόποι διαφήμισης για μία επιχείρηση ήταν περιορισμένα. Ένας επιχειρηματίας προκειμένου να προωθήσει στον κόσμο τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του έπρεπε να βασιστεί κυρίως στην τοπική διαφήμιση, τα τοπικά μέσα μαζικής ενημέρωσης, τις προσωπικές πωλήσεις, τη βιτρίνα του, το word of mouth και τη συμμετοχή σε εθνικές ή διεθνείς επαγγελματικές εκθέσεις.

Σήμερα τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Η ενσωμάτωση της τεχνολογίας και του διαδικτύου στον κόσμο της διαφήμισης έχει καταφέρει να δημιουργήσει νέα κανάλια επικοινωνίας που δίνουν την ευκαιρία στις επιχειρήσεις να φτάσουν πιο αποτελεσματικά από ποτέ στο κοινό που τους ενδιαφέρει.

Τα τελευταία 15 χρόνια το ψηφιακό μάρκετινγκ παρουσιάζει μια ολοένα και αυξανόμενη τάση ανάπτυξης. Μια τάση με μοναδική δυναμική εξέλιξης.

Μέθοδοι προώθησης για τη σωστή διαφήμιση προϊόντων

Μέθοδοι προώθησης προϊόντων

Είναι σημαντικό να κατανοήσετε πως πλέον οι ενέργειες μάρκετινγκ για την προώθηση ενός προϊόντος χωρίζονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες:

Το παραδοσιακό (traditional) και το ψηφιακό μάρκετινγκ (digital marketing).

Μια συνήθης παρανόηση είναι πως θα πρέπει να επιλέξετε μία εκ των δύο τεχνικών για την προώθηση της επιχείρησής σας. Κατί τέτοιο όμως δεν είναι πάντοτε αλήθεια. Παρόλο που το ψηφιακό μάρκετινγκ ενσωματώνει πολλά περισσότερα πλεονεκτήματα συγκριτικά με το παραδοσιακό, δεν αποτελεί μονόδρομο για μια επιτυχημένη στρατηγική. 

Δεν είναι απαραίτητο να επιλέξετε μία από τις δύο μεθόδους καθώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν συνδυαστικά. 

Για παράδειγμα ένα ηλεκτρονικό κατάστημα μπορεί να χρησιμοποιεί είτε εξ ολοκλήρου ψηφιακά μέσα για την προώθησή του ή μπορεί να κάνει χρήση και υπαίθριων διαφημίσεων στη περιοχή που βρίσκεται το φυσικό κατάστημα.

Η επιλογή του μείγματος μάρκετινγκ (παραδοσιακό-ψηφιακό) που θα επιλέξετε έχει να κάνει με:

  • το κοινό στο οποίο απευθύνεστε
  • το διαθέσιμο budget σας
  • τον ανταγωνισμό σας

Ιδανικά πριν δώσετε έστω και ένα ευρώ στην διαφήμιση θα πρέπει να έχετε πραγματοποιήσει μια λεπτομερή ανάλυση μάρκετινγκ. Μέσω την ανάλυσης αυτής θα μπορέσετε να καθορίσετε τον ιδανικό για εσάς πελάτη.

Γνωρίζοντας τους πελάτες και τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρονται, τα μέσα τα οποία καταναλώνουν και την αγοραστική διαδικασία που ακολουθούν θα καταφέρετε να δημιουργήσετε διαφημίσεις που έχουν αποτέλεσμα.

Προώθηση προϊόντων μέσω ίντερνετ (Ηλεκτρονική διαφήμιση)

Διαφήμιση έκθεση

Πλέον το διαδίκτυο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς μας. Η πλειοψηφία μας περνά πολλές ώρες της ημέρας μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή και του κινητού.

Για μια επιχείρηση είναι πολύ σημαντικό να έχει μια ολοκληρωμένη και συνεπή παρουσία στο διαδίκτυο, καθώς ολοένα και μεγαλύτερο μέρος του καταναλωτικού κοινού βρίσκεται σε αυτά. Αναζητώντας τρόπους για το “πως γίνεται η προώθηση προϊόντων” μέσω ίντερνετ είναι βέβαιο πως θα συναντήσετε πολλούς διαφορετικούς τρόπους ηλεκτρονικών διαφημίσεων.

Ενδεικτικά μερικά από αυτά είναι:

1.     Διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Εάν έχετε λογαριασμό στο Facebook και/ή στο Instagram, τότε σίγουρα γνωρίζεται τις «Χορηγούμενες» δημοσιεύσεις. Ένα στα τρία post και story στα δυο αυτά δημοφιλέστερα Social Media είναι πλέον χορηγούμενο μιας και η Χορηγούμενη Διαφήμιση στο Facebook έχει αποδεχτεί εξαιρετικά αποτελεσματική.

2.     Διαφημίσεις στη Google

Ο ηγέτης των μηχανών αναζήτησης “Google”, έχει καταφέρει μέσα στην τελευταία δεκαετία να δημιουργήσει ένα μοναδικό φάσμα υπηρεσιών και μέσων. Από το κλασικό Gmail  μέχρι το YouTube, το Android, το Google Drive, το Google My Business και το AdSense. 

Μέσω αυτού του τεράστιου δικτύου εφαρμογών η Google έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα τεράστιο marketplace που φτάνει στο 95% των χρηστών του διαδικτύου αποφέροντας της περισσότερα από 160 δισεκατομμύρια δολάρια το χρόνο (Statista).

Η Google σας δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσετε διαφημίσεις οι οποίες θα προβληθούν είτε στα δικά της προϊόντα είτε σε ιστοσελίδες τρίτων.  Ένα από τα πλεονεκτήματα αυτού του είδους προώθησης είναι ότι μπορείτε εύκολα να μετρήσετε τα αποτελέσματα των διαφημίσεών σας και να αναπροσαρμόσετε τις ενέργειές σας έχοντας τον απόλυτο έλεγχο του budget σας.

Τέλος σας δίνει μια μοναδική δυνατότητα για τη διαφήμιση των προϊόντων μέσω των Google Shopping Ads.

3.     Βελτιστοποίηση κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης μέσω SEO

Στόχος του SEO είναι να σας βοηθήσει να κατακτήσετε όσο το δυνατόν υψηλότερη θέση στην σειρά εμφάνισή των οργανικών αποτελέσματα των (τα μη πληρωμένα) στις μηχανές αναζήτησης.

Για να το πετύχετε αυτό απαιτείται προσεκτικός σχεδιασμός μιας SEO στρατηγικής που λαμβάνει υπόψιν:

  • τον ανταγωνισμό για συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά
  • τον μηνιαίο αριθμό αναζητήσεων για τις λέξεις αυτές
  • τεχνικά χαρακτηριστικά της σελίδας σας.

Μάθετε περισσότερα για το SEO εδώ.

Διαφήμιση προϊόντων με παραδοσιακό μάρκετινγκ

Διαφήμιση προϊόντων με παραδοσιακό μάρκετινγκ

Οι κλασικές τεχνικές προώθησης που χρησιμοποιούνται στο παραδοσιακό μάρκετινγκ αφορούν κατά βάση:

  • διαφημίσεις στην τηλεόραση,
  • διαφημίσεις στο ραδιόφωνο,
  • διαφημίσεις στα έντυπα μέσα
  • χορηγίες σε εκδηλώσεις
  • συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις (ΔΕΘ) κ.ά.

Το κόστος αυτών των διαφημίσεων είναι συνήθως υψηλότερο από το κόστος προβολής μέσω του διαδικτυακού μάρκετινγκ αλλά συχνά είναι πολύ πιο αποτελεσματικές σε τοπικό επίπεδο και ιδιαίτερα σε μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες καταναλωτών.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι ένα μειονέκτημα που διαθέτει το παραδοσιακό μάρκετινγκ (πέρα από το κόστος) είναι το γεγονός ότι τα αποτελέσματά του δεν είναι εύκολα μετρήσιμα σε αντίθεση με τα αποτελέσματα του ψηφιακού.

Άλλες έξυπνες ιδέες για διαφήμιση και αύξηση πελατείας

Έξυπνες ιδέες για αύξηση πελατείας

Παραπάνω αναφέραμε τις δύο μεγάλες κατηγορίες για τη διαφήμιση προϊόντων που μπορούν να αξιοποιήσουν οι επιχειρήσεις σήμερα. Υπάρχουν όμως και άλλες έξυπνες μέθοδοι διαφημίσεων τις οποίες μπορείτε να εκμεταλλευτείτε προς όφελός σας.

Μία από αυτές είναι η δημιουργία καταχώρησης στο Google My Business.

Πρόκειται για ένα δωρεάν εργαλείο από τη Google, το οποίο δίνει στις επιχειρήσεις τη δυνατότητα να προσθέσουν πληροφορίες σχετικά με:

  • τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρουν,
  • στοιχεία επικοινωνίας,
  • ωράριο λειτουργίας
  • ακριβή τους διεύθυνση στους χάρτες της Google (GoogleMaps).

Με αυτό τον τρόπο διευκολύνετε τους πελάτες σας να μάθουν βασικές πληροφορίες για εσάς ενώ ενισχύετε το SEO σας σε τοπικό επίπεδο. Το συγκεκριμένο αποτελεί ιδανική στρατηγική για τοπικά καταστήματα π.χ. για την προώθηση του εστιατορίου σας.

Ένας άλλος αρκετά δημοφιλής τρόπος προώθησης της επιχείρησής σας είναι η συνεργασία με influencers. Πρόκειται για άτομα τα οποία είναι γνωστά στο κοινό στο οποίο απευθύνεστε και διαφημίζουν τα προϊόντα σας μέσω των λογαριασμών που διαθέτουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Έτσι σας δίνεται η δυνατότητα να προωθείτε έμμεσα τα προϊόντα σας στο κοινό που ακολουθεί τα προφίλ των influencers. Η υψηλή αποτελεσματικότητα του συγκεκριμένου μέσου διαφήμισης έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα νέο τομέα στο ψηφιακό μάρκετινγκ. Το Influencer Marketing.

Διαφήμιση νέου προϊόντος στην αγορά

Διαφήμιση νέου προϊόντος στην αγορά

Η προώθηση ενός νέου προϊόντος αποτελεί συχνά μια αγχώδης και χρονοβόρα διαδικασία. Αν φτιάχνετε γλυκά και θέλετε να προσθέσετε νέα προϊόντα στο κατάστημά σας είναι πολύ πιθανό να αναζητάτε ιδέες για διαφήμιση προϊόντων με σοκολάτα. 

Ένα από τα πρώτα πράγματα που μπορείτε να κάνετε είναι να προσφέρετε στους ήδη υπάρχοντες πελάτες σας ένα δείγμα από το νέο σας προϊόν, καθώς οι πιστοί σας πελάτες είναι πιθανότερο όχι μόνο να αγοράσουν τα νέα σας προϊόντα αλλά και να τα συστήσουν στους γνωστούς τους. 

Μπορείτε ακόμα να δημιουργήσετε ένα έξυπνο σλόγκαν για την επιχείρησή σας. Έτσι το νέο προϊόν θα μπορέσει να “μείνει” ευκολότερα στο μυαλό των πελατών σας.

Μία άλλη κίνηση θα ήταν να δημιουργήσετε μια ειδική προσφορά γνωριμίας για το νέο σας προϊόν. Αυτή η ειδική προσφορά θα μπορούσε να έχει πολλές μορφές:

  • Μειωμένη τιμή προϊόντος για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα
  • Προσφορά 1+1 δώρο
  • Διπλοί πόντοι αν έχετε κάποιο πρόγραμμα πιστότητας
  • Εκπτωτικό κουπόνι για μελλοντικές αγορές

Ακόμη, θα μπορούσατε να δημιουργήσετε έναν διαγωνισμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στον οποίο θα ζητάτε από τους συμμετέχοντες να κάνουν follow στη σελίδα σας με το νικητή να κερδίζει μια συσκευασία δώρο από το νέο σας προϊόν.

Εν κατακλείδι

Διαβάζοντας τα παραπάνω, είναι πλέον ξεκάθαρο πως υπάρχουν ποικίλοι τρόποι με τους οποίους μια επιχείρηση μπορεί να διαφήμισει τα προϊόντα της. 

Ο ιδανικός τρόπος προώθησης των προϊόντων σας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το κοινό στο οποίο απευθύνεστε.

Θα πρέπει να εξετάσετε:

  • τις συνήθειες του
  • τη συμπεριφορά του αλλά και
  • τα κανάλια τα οποία χρησιμοποιεί προκειμένου να δημιουργήσετε το αποτελεσματικότερο μείγμα προώθησης. 

Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να εμπιστευτείτε τους κατάλληλους επαγγελματίες προκειμένου να μην δημιουργήσετε αθέμιτες διαφημίσεις που θα μπορούσαν δυνητικά να βλάψουν τη φήμη της επιχείρησής σας και να έχουν τα αντίθετα αποτελέσματα.