Διαφήμιση Προϊόντων: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Διαφήμιση Προϊόντων

Τι σας έρχεται στον νου όταν ακούτε τη λέξη διαφήμιση; Σκέφτεστε μια διαφήμιση στο Facebook ή το Instagram; Μια διαφήμιση στην τηλεόραση ή το διαδίκτυο; Μια αφίσα στον δρόμο; Μια ενοχλητική διαφήμιση στο YouTube;

Παρόλο που οι περισσότεροι από μας εκτιθόμαστε καθημερινά σε έναν τεράστιο όγκο διαφημίσεων, συχνά δυσκολευόμαστε να επιλέξουμε το κατάλληλο είδος διαφήμισης για την επιχείρηση και τα προϊόντα μας.

Όσο καλό και αν είναι ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, οι σημερινές επιχειρήσεις θα πρέπει να εφαρμόσουν τις κατάλληλες τεχνικές και «κόλπα» μάρκετινγκ, προκειμένου να προσελκύσουν νέους πελάτες αλλά και να διατηρήσουν την αφοσίωση των υπαρχόντων.

Στη σύγχρονη ψηφιακή πραγματικότητα είναι απαραίτητο να γνωρίζετε όλους τους εναλλακτικούς τρόπους διαφήμισης των προϊόντων σας. Έτσι, θα μπορέσετε να επιλέξετε τον τρόπο που ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες σας.

Σε αυτό το άρθρο, στόχος μας είναι να παρουσιάσουμε και αναλύσουμε τα δημοφιλέστερα είδη διαφήμισης.

Κατανοώντας τη δομή και λειτουργία των διαφορετικών μέσων επικοινωνίας, θα είστε σε θέση να δημιουργήσετε διαφημίσεις που θα μπορέσουν να σας φέρουν ένα βήμα πιο μπροστά από τους ανταγωνιστές σας.

Γιατί η διαφήμιση προϊόντων είναι αναγκαία

Ιδέες για αύξηση πελατείας

Σε μια ανταγωνιστική αγορά με πολλές διαφορετικές επιχειρήσεις να πωλούν προϊόντα ίδια με τα δικά σας, είναι λογικό να αναρωτιέστε πώς οι δυνητικοί σας πελάτες είναι δυνατόν να φτάσουν σε εσάς;

Η απάντηση βρίσκεται στη διαφήμιση, η οποία με διάφορα «τρικ» αποσκοπεί στην καθιέρωση του brand σας ως τη νούμερο ένα επιλογή στη συνειδητή, ή μη, αντίληψη των πελατών σας.

Έτσι, δεν θα αυξήσετε μόνο τις πωλήσεις σας, αλλά θα έχετε τη δυνατότητα να δημιουργήσετε ένα πιστό (loyal) κοινό. Ένα κοινό που θα σας εμπιστεύεται «με κλειστά μάτια».

Σήμερα τα διαθέσιμα διαφημιστικά μέσα είναι περισσότερα από ποτέ. Οποιαδήποτε επιχείρηση είτε μικρή είτε μεγάλη, έχει πρόσβαση σε μέσα και εργαλεία που προσαρμόζονται πλήρως στις ανάγκες και το budget σας, και, συνεπώς, δεν υπάρχουν δικαιολογίες για να μην ξεκινήσετε τώρα.

Ένας τεράστιος αριθμός προϊόντων κινείται μετέωρος στο μυαλό των καταναλωτών, οι οποίοι τις περισσότερες φορές δεν είναι 100% σίγουροι για το τι πουλάει η επιχείρησή σας.

Ο μόνος τρόπος για να ξεπεράσετε αυτό το πρόβλημα είναι μέσω της διαφήμισης.

Πώς η διαφήμιση επηρεάζει τον καταναλωτή

Προώθηση προϊόντων μέσω ίντερνετ

Υπάρχουν πολλά διαφορετικά είδη διαφημίσεων τα οποία έχουν ως σκοπό είτε να προωθήσουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, είτε να κάνουν γνωστό ένα brand, είτε να αλλάξουν τη στάση των ατόμων σε σχέση με επιμέρους ζητήματα (π.χ. πολιτικές διαφημίσεις). 

Μέσα από τη χρήση του κατάλληλου περιεχομένου (εικόνες, βίντεο, κείμενα για διαφήμιση κ.α.), οι διαφημιστές προσπαθούν συνεχώς να κερδίσουν την προσοχή των καταναλωτών. 

Μια καλή διαφήμιση, λοιπόν, θα πετύχει δύο πράγματα. 

Πρώτον, θα ενημερώσει τους αγοραστές σχετικά με το προϊόν και το πώς αυτό μπορεί να καλύψει τις ιδιαίτερες ανάγκες τους.

Δεύτερον, θα δημιουργήσει μια σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ αγοραστή και επιχείρησης, η οποία έχει ως σκοπό την (πραγματική) αύξηση των πωλήσεων.

Προκειμένου μια διαφήμιση να είναι αποτελεσματική, θα πρέπει να δίνει στον καταναλωτή μια γενική ιδέα για τις ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά του προσφερόμενου προϊόντος, ενώ παράλληλα θα πρέπει να του εξάπτει την περιέργεια και την επιθυμία να το δοκιμάσει.

Αν το πετύχει αυτό, μετά την προβολή της διαφήμισης, ο καταναλωτής θα μπει στη διαδικασία να μάθει περισσότερα για το διαφημιζόμενο προϊόν, θα το συγκρίνει με άλλα ανταγωνιστικά, ώστε να διαμορφώσει άποψη για το αν είναι καλή ιδέα να το αγοράσει.

Οι βασικοί λόγοι που θα κάνουν έναν καταναλωτή να μπει στη διαδικασία αγοράς οι εξής: 

  • Εξάντληση προμηθειών (π.χ. όταν ξεμένουμε από χαρτί κουζίνας).
  • Έλλειψη ικανοποίησης από το προϊόν που χρησιμοποιεί ήδη (π.χ. το αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί έχει υψηλή κατανάλωση καυσίμων).
  • Νέες ανάγκες ή επιθυμίες (π.χ. ο ερχομός ενός παιδιού).
  • Νέα προϊόντα (π.χ. όταν θέλει να αγοράσει ένα νέο προϊόν που μόλις βγήκε στην αγορά).
  • Αγορά συναφών προϊόντων (π.χ. η αγορά νέου κινητού συνεπάγεται, συχνά, και αγορά καινούργιας προστατευτικής θήκης).

Πού βλέπουμε συνήθως διαφημίσεις

Που βλέπουμε συνήθως διαφημίσεις

Έως τώρα είναι βέβαιο πως έχετε αντιληφθεί τη σημασία της διαφήμισης. Όπως και τους λόγους για τους οποίους θα πρέπει η διαφήμιση προϊόντων να βρίσκεται στην κορυφή του to-do-list για την επιχείρησή σας.

Ας δούμε, όμως, τι συμβαίνει με τις διαφημίσεις γύρω μας. Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πόσες διαφημίσεις βλέπει καθημερινά ο μέσος άνθρωπος;

Σύμφωνα με έρευνες, στη δεκαετία του 1970, ο μέσος άνθρωπος έβλεπε καθημερινά 500 με 1600 διαφημίσεις. Αν αυτός ο αριθμός σας φαίνεται μεγάλος, τότε σίγουρα θα εκπλαγείτε όταν μάθετε ότι σύμφωνα με έρευνες του 2020, υπολογίζεται ότι ο μέσος άνθρωπος εκτίθεται καθημερινά σε 6.000 έως 10.000 διαφημίσεις.

Πώς φτάσαμε έως εδώ; Η αλήθεια είναι ότι στο παρελθόν τα διαθέσιμα κανάλια προώθησης και οι τρόποι διαφήμισης για μια επιχείρηση ήταν περιορισμένα. Ένας επιχειρηματίας, προκειμένου να προωθήσει στον κόσμο τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του, έπρεπε να βασιστεί κυρίως στην τοπική διαφήμιση, τα τοπικά μέσα μαζικής ενημέρωσης, τις προσωπικές πωλήσεις, τη βιτρίνα του, το word-of-mouth και τη συμμετοχή σε εγχώριες ή διεθνείς επαγγελματικές εκθέσεις.

Σήμερα τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Η ενσωμάτωση της τεχνολογίας και του διαδικτύου στον κόσμο της διαφήμισης έχει καταφέρει να δημιουργήσει νέα κανάλια επικοινωνίας, που δίνουν την ευκαιρία στις επιχειρήσεις να φτάσουν πιο αποτελεσματικά από ποτέ στο κοινό που τις ενδιαφέρει.

Τα τελευταία 15 χρόνια, το ψηφιακό μάρκετινγκ παρουσιάζει μια ολοένα και αυξανόμενη τάση ανάπτυξης. Μια τάση με πρωτοφανή δυναμική εξέλιξης.

Μέθοδοι προώθησης για τη σωστή διαφήμιση προϊόντων

Μέθοδοι προώθησης προϊόντων

Είναι σημαντικό να κατανοήσετε πως πλέον οι ενέργειες μάρκετινγκ για την προώθηση ενός προϊόντος χωρίζονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες:

Το παραδοσιακό (traditional) και το ψηφιακό μάρκετινγκ (digital marketing).

Μια συνήθης παρανόηση είναι πως θα πρέπει να επιλέξετε μία εκ των δύο τεχνικών για την προώθηση της επιχείρησής σας. Κάτι τέτοιο, όμως, δεν είναι πάντα αλήθεια. Παρόλο που το ψηφιακό μάρκετινγκ ενσωματώνει πολλά περισσότερα πλεονεκτήματα συγκριτικά με το παραδοσιακό, δεν αποτελεί μονόδρομο για μια πετυχημένη στρατηγική.

Δεν είναι απαραίτητο να επιλέξετε μία από τις δύο μεθόδους, καθώς αυτές μπορούν να χρησιμοποιηθούν (και) συνδυαστικά.

Για παράδειγμα, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα μπορεί να χρησιμοποιεί εξ ολοκλήρου ψηφιακά μέσα για την προώθησή του ή μπορεί να κάνει χρήση και υπαίθριων διαφημίσεων στην περιοχή που βρίσκεται το φυσικό του κατάστημα.

Η επιλογή του μείγματος μάρκετινγκ (παραδοσιακό-ψηφιακό) που θα επιλέξετε έχει να κάνει με:

  • το κοινό στο οποίο απευθύνεστε,
  • το διαθέσιμο budget σας,
  • τον ανταγωνισμό σας.

Ιδανικά, πριν δώσετε έστω και ένα ευρώ στη διαφήμιση, θα πρέπει να έχετε πραγματοποιήσει μια λεπτομερή ανάλυση μάρκετινγκ. Μέσω τη έρευνας και της ανάλυσης αυτής, θα μπορέσετε να καθορίσετε τον ιδανικό για εσάς δυνητικό πελάτη (buyer persona).

Γνωρίζοντας τους πελάτες και τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρονται, τα μέσα τα οποία καταναλώνουν και την αγοραστική διαδικασία που ακολουθούν, θα καταφέρετε να δημιουργήσετε διαφημίσεις που έχουν, πραγματικά και μετρήσιμα, αποτελέσματα.

Προώθηση προϊόντων μέσω ίντερνετ (Ηλεκτρονική διαφήμιση)

Διαφήμιση έκθεση

Πλέον το διαδίκτυο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς μας. Η πλειονότητα των ανθρώπων περνά πολλές ώρες της μέρας μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή και του κινητού.

Για μια επιχείρηση είναι πολύ σημαντικό να έχει μια ολοκληρωμένη και συνεπή παρουσία στο διαδίκτυο, καθώς ολοένα και μεγαλύτερο μέρος του καταναλωτικού κοινού βρίσκεται σε ψηφιακά περιβάλλοντα. Αναζητώντας τρόπους για το «πώς γίνεται η προώθηση προϊόντων» μέσω ίντερνετ, είναι βέβαιο πως θα συναντήσετε πολλούς διαφορετικούς τρόπους ηλεκτρονικών διαφημίσεων.

Ενδεικτικά, μερικοί από αυτούς τους τρόπους είναι:

1.     Διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Εάν έχετε λογαριασμό στο Facebook ή/και στο Instagram, τότε σίγουρα γνωρίζετε ότι η διαφήμιση στο Facebook γίνεται με τις «Χορηγούμενες» δημοσιεύσεις. Ένα στα τρία post και story στα δυο αυτά δημοφιλή Social Media είναι πλέον χορηγούμενο, μιας και η Χορηγούμενη Διαφήμιση στο Facebook έχει αποδεχτεί εξαιρετικά αποτελεσματική και ένας από τους βασικούς τρόπους διαφήμισης στο Ίντερνετ.

2.     Διαφημίσεις στη Google

Ο ηγέτης των μηχανών αναζήτησης, η Google, έχει καταφέρει μέσα στην τελευταία δεκαετία να δημιουργήσει ένα μοναδικό φάσμα υπηρεσιών, παροχών και πλατφρομών. Από το κλασικό Gmail μέχρι το YouTube, το Android, το Google Drive, το Google My Business και το AdSense.

Μέσω αυτού του κορυφαίου δικτύου εφαρμογών, η Google έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα τεράστιο marketplace που φτάνει στο 95% των χρηστών του διαδικτύου, αποφέροντάς της περισσότερα από 160 δισεκατομμύρια δολάρια τον χρόνο (Statista).

Η διαφήμιση μέσω Google σας δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσετε διαφημίσεις, οι οποίες θα προβληθούν είτε στα δικά της προϊόντα είτε σε ιστοσελίδες τρίτων. Ένα από τα πλεονεκτήματα αυτού του είδους προώθησης, είναι ότι μπορείτε εύκολα να μετρήσετε τα αποτελέσματα των διαφημίσεών σας και να αναπροσαρμόσετε τις ενέργειές σας, έχοντας έτσι τον απόλυτο έλεγχο του budget σας.

Τέλος, η διαφήμιση Google ads σας δίνει και την πλέον χρηστική δυνατότητα για διαφήμιση των προϊόντων σας μέσω των Google Shopping Ads.

3.     Βελτιστοποίηση κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης μέσω SEO

Στόχος του SEO δεν είναι μόνο η διαφήμιση ιστοσελίδων, αλλά και η δυνατότητα να κατακτήσετε μια όσο το δυνατόν υψηλότερη θέση στη σειρά εμφάνισης των οργανικών (μη πληρωμένων) αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησης.

Για να το πετύχετε αυτό, απαιτείται ο προσεκτικός σχεδιασμός μιας SEO στρατηγικής. Μια τέτοια στρατηγική θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη:

  • τον ανταγωνισμό για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά,
  • τον μηνιαίο αριθμό αναζητήσεων για τις λέξεις αυτές,
  • τα τεχνικά χαρακτηριστικά της σελίδας σας.

Μάθετε περισσότερα για το τι είναι το SEO.

Διαφήμιση προϊόντων με παραδοσιακό μάρκετινγκ

Διαφήμιση προϊόντων με παραδοσιακό μάρκετινγκ

Οι κλασικές τεχνικές προώθησης που χρησιμοποιούνται στο παραδοσιακό μάρκετινγκ, κατά βάση, αφορούν:

  • διαφημίσεις στην τηλεόραση,
  • διαφημίσεις στο ραδιόφωνο,
  • διαφημίσεις στα έντυπα μέσα,
  • χορηγίες σε εκδηλώσεις,
  • συμμετοχή σε εγχώριες/διεθνείς εκθέσεις κ.ά.

Το κόστος αυτών των διαφημίσεων είναι, συνήθως, υψηλότερο από το κόστος προβολής μέσω του διαδικτυακού μάρκετινγκ, αλλά συχνά είναι πιο αποτελεσματικές, ειδικά σε τοπικό επίπεδο και ιδιαίτερα σε μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες καταναλωτών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ένα μειονέκτημα που διαθέτει το παραδοσιακό μάρκετινγκ (πέρα από το αυξημένο κόστος) είναι το γεγονός ότι τα αποτελέσματά του δεν είναι εύκολα μετρήσιμα, σε αντίθεση με τα απολύτως ποσοτικοποιημένα αποτελέσματα του ψηφιακού.

Άλλες έξυπνες ιδέες για διαφήμιση και αύξηση πελατείας

Έξυπνες ιδέες για αύξηση πελατείας

Παραπάνω αναφέραμε τις δύο μεγάλες κατηγορίες για τη διαφήμιση προϊόντων που μπορούν να αξιοποιήσουν οι επιχειρήσεις σήμερα. Υπάρχουν όμως και άλλες έξυπνες μέθοδοι διαφημίσεων, τις οποίες μπορείτε να εκμεταλλευτείτε προς όφελός σας.

Μία από αυτές είναι η δημιουργία καταχώρησης στο Google My Business.

Πρόκειται για ένα δωρεάν εργαλείο από την Google, το οποίο δίνει στις επιχειρήσεις τη δυνατότητα να προσθέσουν πληροφορίες σχετικά με:

  • τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρουν,
  • τα στοιχεία επικοινωνίας,
  • το ακριβές ωράριο λειτουργίας,
  • την ακριβή τους διεύθυνση στους χάρτες της Google (GoogleMaps).

Με αυτόν τον τρόπο, διευκολύνετε τους πελάτες σας να μάθουν βασικές και χρηστικές πληροφορίες για εσάς, ενώ ενισχύετε το SEO σας σε τοπικό επίπεδο. Η συγκεκριμένη επιλογή αποτελεί ιδανική στρατηγική για τοπικά καταστήματα (π.χ. για την προώθηση του καταστήματος εστίασης που έχετε).

Ένας άλλος αρκετά δημοφιλής τρόπος προώθησης της επιχείρησής σας, είναι η συνεργασία με influencers. Πρόκειται για άτομα τα οποία είναι ήδη γνωστά στο κοινό στο οποίο απευθύνεστε και διαφημίζουν τα προϊόντα σας μέσω των λογαριασμών που διαθέτουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Έτσι σας δίνεται η δυνατότητα να προωθήσετε έμμεσα τα προϊόντα σας στο κοινό που ακολουθεί τα προφίλ των influencers. Η υψηλή αποτελεσματικότητα του συγκεκριμένου μέσου διαφήμισης έχει καταφέρει να δημιουργήσει έναν νέο τομέα στο ψηφιακό μάρκετινγκ. Το Influencer Marketing.

Διαφήμιση νέου προϊόντος στην αγορά

Διαφήμιση νέου προϊόντος στην αγορά

Η προώθηση ενός νέου προϊόντος αποτελεί συχνά μια αγχώδη και χρονοβόρα διαδικασία. Αν φτιάχνετε γλυκά και θέλετε να προσθέσετε νέα προϊόντα στο κατάστημά σας, είναι πολύ πιθανό να αναζητάτε ιδέες για διαφήμιση προϊόντων με σοκολάτα.

Ένα από τα πρώτα πράγματα που μπορείτε να κάνετε, είναι να προσφέρετε στους ήδη υπάρχοντες πελάτες σας ένα δείγμα από το νέο σας προϊόν, καθώς οι πιστοί πελάτες σας είναι πιθανότερο όχι μόνο να αγοράσουν τα νέα σας προϊόντα, αλλά και να τα συστήσουν σε γνωστούς τους.

Μπορείτε ακόμα να δημιουργήσετε ένα έξυπνο σλόγκαν για την επιχείρησή σας. Έτσι το νέο προϊόν θα μπορέσει να «μείνει ευκολότερα στο μυαλό» των πελατών σας.

Μια άλλη κίνηση θα ήταν να δημιουργήσετε μια ειδική προσφορά γνωριμίας για το νέο σας προϊόν. Αυτή η ειδική προσφορά θα μπορούσε να πάρει πολλές μορφές:

  • Μειωμένη τιμή προϊόντος για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
  • Προσφορά 1+1 δώρο.
  • Διπλοί πόντοι αν έχετε κάποιο πρόγραμμα πόντων/πιστότητας.
  • Εκπτωτικό κουπόνι για μελλοντικές αγορές.

Επιπλέον, θα μπορούσατε να δημιουργήσετε έναν διαγωνισμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στον οποίο θα ζητάτε από τους συμμετέχοντες να κάνουν follow στη σελίδα σας, με τον νικητή να κερδίζει μια συσκευασία δώρου, ή κάτι σε αυτό το πνεύμα, από το νέο σας προϊόν.

Εν κατακλείδι

Διαβάζοντας τα παραπάνω, είναι πλέον ξεκάθαρο πως υπάρχουν ποικίλοι τρόποι με τους οποίους μια επιχείρηση μπορεί να διαφημίσει τα προϊόντα της.

Ο ιδανικός τρόπος προώθησης των προϊόντων σας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το κοινό στο οποίο απευθύνεστε.

Για να καταλάβετε πλήρως αυτό το κοινό, θα πρέπει να εξετάσετε:

  • τις συνήθειες του,
  • τη συμπεριφορά του,
  • τα κανάλια τα οποία χρησιμοποιεί (προκειμένου να δημιουργήσετε το αποτελεσματικότερο μείγμα προώθησης).

Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να εμπιστευτείτε τους κατάλληλους επαγγελματίες, ώστε να μην δημιουργήσετε αθέμιτες και λανθασμένες διαφημίσεις, που θα μπορούσαν δυνητικά να βλάψουν την εικόνα της επιχείρησής σας και να έχουν τα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που προσδοκάτε.