Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τη Διαφήμιση ιστοσελίδων!

Είναι βέβαιο πως έχουν υπάρξει αρκετές φορές που έχετε κάνει κλικ σε ένα αποτέλεσμα αναζήτησης στο Google. Ή έχετε πατήσει διπλό κλικ σε μια δημοσίευση στο Instagram. Ή αντιδράσατε σε ένα βίντεο στο Facebook, χωρίς να συνειδητοποιήσετε πως αυτό ήταν μια διαφήμιση.

Το online διαφημιστικό τοπίο αλλάζει με νέες πλατφόρμες, νέους τύπους διαφημίσεων και νέες δυνατότητες στόχευσης που εμφανίζονται συνεχώς.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποιοι είναι οι τρόποι τοποθέτησης διαφήμισης στο διαδίκτυο; Ή πως να κάνετε διαφήμιση στο Google; Ή σε τι τιμές κυμαίνεται η διαφήμιση στο ίντερνετ;

Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσουμε να σας αποκαλύψουμε όλα όσα θα πρέπει να γνωρίζετε σχετικά με τις διαδικτυακές διαφημίσεις σε πλατφόρμες για την ορθή διαφήμιση ιστοσελίδων όπως:

  • τα Social Media
  • η Google
  • το email marketing κ.α.

ώστε να είστε σίγουροι για το πως να προωθήσετε αποτελεσματικά την ιστοσελίδα σας.

Γιατί η διαφήμιση της ιστοσελίδας και η προώθηση του site σας είναι αναγκαία

προώθηση site

Σίγουρα ερωτήματα όπως το: πως να προωθήσω την επιχείρησή μου;Ή  πως να κάνω διαφήμιση των προϊόντων μου; περνούν συχνά από το μυαλό σας, σκεπτόμενοι τρόπους για το πως να πετύχει η επιχείρησή σας. 

Στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις μπαίνουν στη διαδικασία δημιουργίας της δικής τους ιστοσελίδας. Για να μπορέσει πλέον η οποιαδήποτε επιχείρηση που θέλει να προβάλει αποτελεσματικά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της αλλά και να μπορέσει να διαφοροποιηθεί από τους ανταγωνιστές της θα πρέπει να δημιουργήσει μια συνεπή και ολοκληρωμένη ψηφιακή εικόνα. 

Όπως καταλαβαίνετε, η δημιουργία και μόνο μιας ιστοσελίδας δεν είναι πλέον αρκετή. Με εκατοντάδες σελίδες εκεί έξω να συναγωνίζονται για μια θέση στα αποτελέσματα της Google, τι σας κάνει να πιστεύετε ότι μπορείτε να ξεχωρίσετε; 

Ποιοι τρόποι διαφήμισης της επιχείρησής σας είναι οι πιο αποτελεσματικοί; Πώς θα πέτυχετε μια σωστή προώθηση των προϊόντων σας μέσω ίντερνετ;

Για να μπορέσετε να πετύχετε θα πρέπει να μπείτε στη διαδικασία δημιουργίας ενός πλάνου ενεργειών για τη συστηματική διαφήμιση της σελίδας σας σε όλο το φάσμα των ψηφιακών μέσων.

H online διαφήμιση αποτελεί έναν αποδεδειγμένο τρόπο στόχευσης και προσέγγισης του κατάλληλου κοινού. Ωστόσο, οι πολλές διαφορετικές επιλογές που υπάρχουν εκεί έξω καθιστούν δύσκολη την αναγνώριση των πιο αποτελεσματικών τρόπων προώθησης για μια επιχείρηση. Ειδικά για εκείνες που ξεκινούν τώρα το συναρπαστικό ψηφιακό τους ταξίδι.

Ποια είναι τα είδη ηλεκτρονικών διαφημίσεων για την ιστοσελίδα σας

είδη ηλεκτρονικών διαφημίσεων

Οι κύριες διαδικτυακές πλατφόρμες διαφήμισης προσφέρουν πολλές εναλλακτικές. Έτσι επιχειρήσεις, ανεξάρτητα του μεγέθους τους και του προϋπολογισμού τους, μπορούν να επιλέγουν τις κατάλληλες διαφημιστικές καμπάνιες, ανάλογα με τις ανάγκες τους. 

Πιο συγκεκριμένα, η ηλεκτρονική διαφήμιση ιστοσελίδων παρέχει οφέλη όπως:

  • Δυνατότητα εμφάνισης της διαφήμισης μόνο σε όσους ανήκουν στο κοινό που στοχεύετε. Η λεπτομερής αυτή στόχευση σας επιτρέπει να δημιουργήσετε και να προβάλετε στοχευμένες διαφημίσεις χωρίς να σπαταλάτε άσκοπα χρήματα σε κοινό που δεν θα αγοράσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας.
  • Παρακολούθηση και παραμετροποίηση των καμπανιών σε πραγματικό χρόνο. Μέσω αυτής της δυνατότητας μπορείτε να πραγματοποιήσετε αλλαγές χωρίς να σπαταλάτε χρήματα σε διαφημίσεις που δεν αποδίδουν.
  • Είναι ιδανική επιλογή για επιχειρήσεις με μικρά διαφημιστικά budget μιας και με μόλις 50€-100€ μπορείτε να ξεκινήσετε να διαφημίζεστε online. 

Διαφήμιση στο Facebook & το Instagram. Το πρώτο πράγμα που σας έρχεται στο μυαλό.

Διαφήμιση στο Facebook & το Instagram.

Το Facebook αποτελεί την πλέον πιο διαδεδομένη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης (και διαφήμισης). Σύμφωνα με τα στατιστικά, οι χρήστες ξοδεύουν περίπου το 20% του χρόνου που περνούν μπροστά στα κινητά τους τηλέφωνα “scrollάροντας” στο Facebook και το Instagram. 

Παρόλο που η πλατφόρμα ξεκίνησε ως ένα μέσο επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης μεταξύ φίλων, πλέον έχει μετατραπεί στην μεγαλύτερη διαφημιστική πλατφόρμα στα Social Media. 

Μετά και την εξαγορά του Instagram έναντι ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων το 2012, το Facebook αποτελεί πλέον κολοσσό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με πάνω από 2 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες το μήνα. 

Το μονοπώλιο που δημιούργησε η εξαγορά αυτή έδωσε τη δυνατότητα στο Facebook να μειώσει σταδιακά την οργανική απήχηση των δημοσιεύσεων δίνοντας χώρο σε ολοένα και περισσότερο χορηγούμενο περιεχόμενο φτάνοντας πλέον στο σημείο 1 στις 3 δημοσιεύσεις που βλέπουμε στις ενημερώσεις μας να είναι χορηγούμενες.

Διαφήμιση Ιστοσελίδων Influencer

Για να μπορέσετε λοιπόν να έρθετε σε επαφή με ολοένα και περισσότερους πελάτες δεν αρκεί πλέον η δημοσίευση ελκυστικού και χρήσιμου οργανικού περιεχομένου. Θα πρέπει να ξεκινήσετε να διαφημίζεστε.

Τα χορηγούμενα post σε Facebook & Instagram δεν διαφέρουν πολύ από τις κανονικές αναρτήσεις της σελίδα σας. Η βασική διαφορά έγκειται στο γεγονός πως, πληρώνοντας το Facebook μέσω της χορηγουμένης, αυτό εμφανίζει τις δημοσιεύσεις σας σε ένα κοινό πολύ μεγαλύτερο από αυτό που έχει κάνει ήδη like στη σελίδα σας.

blank

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της πλατφόρμας του Facebook είναι η δυνατότητα λεπτομερούς τμηματοποίησης και στόχευσης της αγοράς. 

Το Facebook σας δίνει τη δυνατότητα να στοχεύσετε το κοινό που σας ενδιαφέρει με βάση:

  • την ηλικία του,
  • την περιοχή κατοικίας του,
  • τα ενδιαφέροντά του αλλά και
  • με βάση το εάν έχει αλληλεπιδράσει ξανά με τη σελίδα σας (remarketing).

Όλα αυτά τα πλεονεκτήματα το έχουν καταστήσει αναπόσπαστο κομμάτι κάθε επιτυχημένης online στρατηγικής.

Διαφήμιση ιστοσελίδων μέσω Google Pay Per Click ads

Διαφήμιση ιστοσελίδων μέσω Google Ads

Η διαφήμιση ιστοσελίδων στην Google αποτελεί έναν από τους βασικούς τρόπους διαφήμισης στο ίντερνετ.

Συγκριτικά με τις διαφημίσεις στο Facebook & το Instagram οι διαφημίσεις στην Google περιλαμβάνουν έναν μεγαλύτερο βαθμό πολυπλοκότητας. Για να ξεκινήσετε να “τρέχετε” διαφημίσεις στην Google απαιτείται από εσάς ένας αρκετά υψηλός βαθμός τεχνικής εξοικείωσης με την διαχειριστική πλατφόρμα των Google Ads. 

Διαφορετικά κινδυνεύετε να ξοδεύετε τα χρήματά σας άσκοπα σε λέξεις κλειδιά που δεν αποδίδουν. 

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα των διαφημίσεων στην Google είναι το γεγονός ότι καλύπτουν το 95% του κοινού που βρίσκεται στο διαδίκτυο (ακόμα και αυτούς που δεν έχουν Facebook).

Διαφήμιση Ιστοσελίδων YouTube

Το ευρύ φάσμα των επιλογών τοποθέτησης που προφέρει η Google (Search, Display, YouTube, Gmail κ.α.) σας εξασφαλίζει ότι μπορείτε να φτάσετε αποτελεσματικά στο κοινό σας, όσο εξειδικευμένα κι αν είναι τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που προσφέρετε, ενώ εάν επιθυμείτε, μπορείτε να τρέξετε διαφημίσεις ακόμα και στα Αγγλικά.

Διαβάστε περισσότερα για τη Διαφήμιση Google και το πως να διαφημίσετε σωστά την επιχείρησή σας

Διαφήμιση ιστοσελίδων μέσω Google Display Ads

Διαφήμιση ιστοσελίδων Google Display Ads

Πέραν των διαφημίσεων κειμένου, ο γίγαντας των μηχανών αναζήτησης (Google) διαθέτει επίσης και ένα πολύ ισχυρό Δίκτυο Προβολής (Display Network).

Οι διαφημίσεις προβολής περιλαμβάνονται σε επιλεγμένους ιστότοπους. ‘Ενα ευρύ φάσμα ιστοσελίδων που σύμφωνα με την Google καλύπτει το 90% των χρηστών του Διαδικτύου (περίπου δύο εκατομμύρια websites).

Ο συγκεκριμένος τύπος διαφήμισης αποτελεί ιδανική επιλογή για καμπάνιες με στόχο το Brand Awareness. Γιατί;

Γιατί πολύ απλά σας επιτρέπουν να προβάλετε την επιχείρησή σας σε σελίδες με εκατομμύρια μηνιαίους επισκέπτες (π.χ. Lifo, Πρώτο Θέμα κ.α.) κάνοντας πρακτικά διαφήμιση μέσα σε άλλα σάιτ.

Λόγω της φύσης του display network, η συγκεκριμένη μορφή διαφήμισης αποτελεί μια από τις καλύτερες επιλογές διαφήμισης για επαναληπτικό μάρκετινγκ. 

Χρησιμοποιώντας τις διαφημίσεις αυτού του τύπου για την προβολή των διαφημίσεών σας σε άτομα που έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για προϊόντα όπως τα δικά σας, μπορείτε να αυξήσετε τις πιθανότητες πώλησης έως και 2 φορές συγκριτικά με μια απλή διαφήμιση.

Τέλος, σημαντικό πλεονέκτημα των display ads αποτελεί το γεγονός ότι μπορείτε να προβάλετε τη διαφήμισή σας σε άτομα χωρίς να πληρώνετε. Όπως οι Search καμπάνιες, έτσι και τα display ads πληρώνονται ανά κλικ. Εάν ένας χρήστης δει την διαφήμισή σας χωρίς να κάνει κλικ σε αυτή τότε ουσιαστικά έχετε κερδίσει μια δωρεάν προβολή.

Προώθηση site μέσω SEO

Προώθηση site μέσω SEO

Η διαφήμιση ιστοσελίδων μέσω SEO (Search Engine Optimisation) αποτελεί ίσως την πιο περιπλοκή και απαιτητική μορφή προώθησης. Το SEO περιλαμβάνει μια ολόκληρη σειρά από τεχνικά στοιχεία και παραμετροποιήσεις στην ιστοσελίδα σας. Όλες αυτές οι παραμετροποιήσεις έχουν ως απώτερο στόχο την εδραίωση σας στις πρώτες θέσεις των  μηχανών αναζήτησης. (Google, Bing, Yahoo κλπ.).

Μερικές από τις βασικές παραμέτρους που ενσωματώνονται στον αλγόριθμο των μηχανών αναζήτησης και που καθορίζουν τη σειρά των αποτελεσμάτων είναι:

  • Η ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας
  • Η ύπαρξη sitemap
  • Τα SEO friendly URLs
  • Οι βελτιστοποιημένες σε μέγεθος και διαστάσεις εικόνες
  • Ο μέσος χρόνος παραμονής των χρηστών στη σελίδα σας αλλά και το ποσοστό εγκατάλειψης
  • Τα backlinks από άλλα websites που οδηγούν τους χρήστες σε εσάς κ.α.

Μια σωστή στρατηγική SEO μπορεί να προσελκύσει χιλιάδες χρήστες στην ιστοσελίδα σας, εξασφαλίζοντάς σας δωρεάν επισκεψιμότητα με πολύ ποιοτικότερους χρήστες (συγκριτικά με το κοινό που μπαίνει στη σελίδας σας μέσω των διαφημίσεων). 

Διαφήμιση Ιστοσελίδων Google Search Ads

ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΜΩΣ! Εάν το παρακάνετε με τις λέξεις κλειδιά ή προσπαθήσετε να “ψαρέψετε” χρήστες με αθέμιτες τεχνικές, ενδέχεται να πετύχετε τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα. Οι μηχανές αναζήτησης έχουν δημιουργήσει δικλίδες ασφαλείας για τον εντοπισμό των προσπαθειών αυτών και “τιμωρούν” αυστηρά τους παραβάτες. 

Εάν δεν το έχετε ξανακάνει, θα σας προτείναμε να απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό στην προώθηση του site σας μέσω SEO. Μόνο έτσι θα μπορείτε να είστε σίγουροι για τα αποτελέσματα.

E-mail Marketing

email marketing

Tο e-mail marketing αποτελεί μια βσική μέθοδο άμεσου μάρκετινγκ (direct marketing). Μέσω του email marketing μπορείτε να αποστείλετε μηνύματα ενημερωτικού/προωθητικού χαρακτήρα σε μια βάση email που έχετε στην κατοχή σας. 

Βέβαια, καθώς πλέον βρίσκεται σε ισχύ o Γενικός Κανονισμός για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων (GDPR), θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με αυτό το κανάλι επικοινωνίας. Θα πρέπει να έχετε εξασφαλίσει τη συγκατάθεση των πελάτων σας πριν τους αποστείλετε οποιοδήποτε email.

Σε επίπεδο στρατηγικής επικοινωνίας, το email μάρκετινγκ αποτελεί μια πολύ επιτυχημένη τακτική. Η αμεσότητά του σας εξασφαλίζει υψηλό βαθμό επισκεψιμότητας στη σελίδα σας.

Μέσα από τα newsletter, οι δυνατότητες που έχετε είναι πολλές και μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε για:
  • την προώθηση νέων προϊόντων και υπηρεσιών στην αγορά
  • για τη διαφήμιση προσφορών
  • να ενημερώσετε το κοινό σας για χρήσιμα και ενδιαφέροντα θέματα σχετικά με την επιχείρηση και τον κλάδο σας

Π.χ. εάν πουλάτε είδη ανακαίνισης για το σπίτι, μπορείτε να στέλνετε σε εβδομαδιαία βάση στους πελάτες ιδέες διακόσμησης και DIY που μπορούν να συνδυαστούν με τα προϊόντα που πουλάτε.

Ποιο είναι το κόστος διαφήμισης για μια ιστοσελίδα;

κόστος διαφήμισης ιστοσελίδων

Η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος τιμοκατάλογος διαφημίσεων σε site για να μπορέσουμε να σας δώσουμε μια ξεκάθαρη απάντηση στο παραπάνω ερώτημα.

Βασικότερο παράγοντα στον καθορισμό τους κόστους που θα κληθείτε να καταβάλετε για την προώθηση της ιστοσελίδας σας αποτελεί το μίγμα των μέσων που θα χρησιμοποιήσετε.

Εξ ορισμού, κάποια μέσα, λόγω της μεγαλύτερης απήχησης που έχουν, θα είναι ακριβότερα από άλλα.

Παραδοσιακά οι διαφημίσεις σε τηλεόραση, ραδιόφωνο και υπαίθρια διαφήμιση είναι ακριβότερες συγκριτικά με τις διαφημίσεις online. Μπορείτε να ξεκινήσετε να διαφημίζεστε online με ελάχιστα χρήματα κάθε μήνα (π.χ. 50€-100€).

Επίσης, πέρα από το διαφημιστικό budget που θα κληθείτε να καταβάλετε για την αγορά τηλεοπτικού χρόνου στην τηλεόραση ή το χορηγούμενο budget που πληρώνετε απευθείας στο Facebook & την Google, θα πρέπει να λάβετε υπόψη και το κόστος για την παραγωγή υψηλής αξίας διαφημιστικού περιεχομένου (φωτογραφίες, γραφιστικά, βίντεο, διαφημιστικό spot κλπ.).

Αν τέλος αναρωτιέστε πως μπορείτε να διαφημίσετε την επιχείρησή σας δωρεάν τότε θα σας προτείναμε να δημιουργήσετε μια καταχώρηση στο Google My Business. Μέσω της καταχώρησης αυτής δίνετε τη δυνατότητα στους πελάτες σας να σας βρίσκουν εύκολα στους χάρτες της Google.

Είναι η διαδικτυακή διαφήμιση ιστοσελίδων αποτελεσματική;

αποτελεσματική διαφήμιση ιστοσελίδων

Ναι. Εφόσον έχετε πραγματοποιήσει μια σωστή στρατηγική ανάλυση μάρκετινγκ και έχετε δει πως το κοινό, στο οποίο απευθύνεστε, βρίσκεται OnLine τότε η απάντηση είναι ένα αδιαμφισβήτητο ναι.

Η διαφήμιση στο ίντερνετ είναι ο σύμμαχός σας στον σκληρό αγώνα ενάντια στον ανταγωνισμό. Σας επιτρέπει να ανταγωνιστείτε επάξια μεγάλες εταιρείες στον κλάδο σας, απλά και μόνο στοχεύοντας σε ένα πολύ εξειδικευμένο τμήμα της αγοράς, στο οποίο δημιουργείτε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Έτσι μπορείτε να εξασφαλίσετε υψηλό ROI (Return On Investment), το οποίο θα σας εξασφαλίσει του πόρους για να επεκταθείτε σιγά σιγά και σε περισσότερα τμήματα της αγοράς που αυτή τη στιγμή κατέχουν οι ανταγωνιστές σας.

Αναλύστε σωστά τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία σας και βρείτε εκείνο το κοινό που θα σας αγοράσει για αυτό στο οποίο εξειδικεύεστε. 

Η διαφήμιση στο ίντερνετ θα σας δώσει τα εργαλεία που χρειάζεαστε για να μπορέσετε να φτάσετε στο κοινό αυτό πιο αποτελεσματικά και οικονομικά από ποτέ!