H διαφήμιση Google αποτελεί μια ιδιαίτερα πολυσύνθετη έννοια.

Ακόμα και για κάποιον έμπειρο στο μάρκετινγκ και την διαφήμιση μέσω της Google, ο όρος διαφήμιση Google μπορεί να μεταφραστεί σε πάρα πολλές διαφορετικές έννοιες.

Όταν οι άνθρωποι αναφέρονται στο όρο “διαφήμιση Google”, συνήθως εννοούν τις διαφημίσεις κειμένου που εμφανίζονται στις πρώτες 3-4 θέσεις της σελίδας των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Η Google όμως πέρα από τα Google Ads (AdWords) διαθέτει μία τεράστια γκάμα διαφημιστικών εργαλείων και υπηρεσιών.

Άλλες περισσότερο (Google Ads Search & Display, YouTube Ads) και άλλες λιγότερο γνωστές στο ευρύ κοινό (Google AdSense, Gmail Ads, Google Marketing Platform, Google Retail Ads κ.α.).

Στο άρθρο αυτό θα αναλύσουμε τις κυριότερες από αυτές και θα σας καθοδηγήσουμε να επιλέξετε αυτή που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες της δικής σας επιχείρησης.

 

Διαφήμιση Google μέσω Google Ads Search

 

Google AdWords search

Τα Google Ads (παλαιότερα γνωστά ως Google AdWords) αποτελούν το βασικό εργαλείο με το οποίο μια επιχείρηση ακόμα και καινούργια μπορεί στοχεύοντας συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά, να εμφανιστεί στις πρώτες θέσεις της σελίδας αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Είναι ένα αρκετά περίπλοκο εργαλείο. Εάν δεν διαθέτετε την κατάλληλη εμπειρία τότε είναι πολύ εύκολο να κάνετε λάθη που θα σας κοστίσουν χρήματα.

 

Google Ads Τιμές & Κόστος

Σιγουρά έχετε αναρωτηθεί “Πόσο κοστίζει η διαφήμιση Google;” ή έχετε αναζητήσει “Διαφήμιση στο Google Κόστος

Google Ads Κόστος

Οι διαφημίσεις της Google λειτουργούν με μία λογική δημοπρασίας. Σε αντίθεση όμως με μια κανονική δημοπρασία, δεν είναι μόνο η προσφορά των διαφημιζόμενων που έχει σημασία.

Η δημοπρασία που πραγματοποιείται μέσω του αλγορίθμου της Google, λαμβάνει υπόψιν:

  1. την μέγιστη προσφορά που διατίθεται να πληρώσει ο κάθε διαφημιζόμενος
  2. την ποιότητα και τη συνάφεια των διαφημιστικών σας καμπανιών με τις λέξεις κλειδιά που “ποντάρετε”.

Το γεγονός αυτό εξασφαλίζει ότι το παιχνίδι είναι δίκαιο για όλους, και όχι μόνο για τους διαφημιστές με τεράστια budget.

Καταφέρνοντας να δημιουργήσετε μια σωστά δομημένη ιστοσελίδα τότε είναι βέβαιο πως η google θα αυξήσει το δείκτη ποιότητάς σας.

Έτσι οι διαφημίσεις σας θα εμφανίζονται σε πολύ καλύτερες θέσεις, ακόμα και πάνω από ανταγωνιστές σας που πληρώνουν πολλά περισσότερα.

Πότε να τις χρησιμοποιήσετε;

Οι διαφημίσεις Google Ads είναι ιδανικές για επαγγελματίες που προσφέρουν υπηρεσίες (ιατροί, δικηγόροι) ή eshop που πωλούν επώνυμα προϊόντα.

Επίσης αποτελούν μια πολύ έξυπνη τακτική για εσάς που ξεκινάτε τώρα.

 

Διαφήμιση Google μέσω Google Ads Display

 

Google ads display

Οι διαφημίσεις σε επίπεδο display (ή στα ελληνικά διαφημίσεις στο δίκτυο προβολής) αποτελούν τα γνωστά σε όλους μας banner. Τα banner αυτά ενσωματώνονται στις σελίδες των συνεργαζόμενων σε επίπεδο Google AdSense επιχειρήσεων οι οποίες τοποθετώντας διαφημίσεις εντός του site τους κερδίζουν χρήματα από την Google κάθε φορά που κάποιος χρήστης κάνει κλικ σε αυτές.

Πότε να τις χρησιμοποιήσετε;

Οι διαφημίσεις είναι ιδανικές για να μπορέσετε να χτίσετε ένα δυνατό brand awareness μιας και θα μπορέσετε πολύ εύκολα να τοποθετήσετε την διαφήμισή σας σε ένα δίκτυο από συνεργαζόμενες ιστοσελίδες με εκατομμύρια επισκέπτες κάθε μέρα.

Επίσης μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα display ads για να πραγματοποιήσετε διαφημίσεις remarketing.

 

Διαφήμιση Google μέσω YouTube Ads

Το βίντεο στον σύγχρονο πλέον κόσμο του internet αποτελεί ένα πολύ ισχυρό εργαλείο στην προσπάθεια κάθε επιχείρησης, μικρής ή μεγάλης, για την οικοδόμηση μιας σχέσης εμπιστοσύνης με το κοινό της.

Την δύναμη αυτή μπορείτε να εκμεταλλευτείτε μέσα από τη δημοφιλέστερη πλατφόρμα της Google για τα βίντεο. Το YouTube.

Ίσως οι διαφημίσεις στο YouTube να μοιάζουν ενοχλητικές για πολλούς. Η αλληλεπίδραση όμως που έχουν οι χρήστες με αυτές είναι μεγαλύτερη (62%) από αυτή που λαμβάνουν οι χρήστες παραδοσιακών μέσων όπως η τηλεόραση (45%).

Επίσης, μιας και οι διαφημίσεις είναι πολύ πιο σχετικές με το χρήστη, ειδικά οι video remarketing διαφημίσεις, αυξάνεται κατά πολύ η πιθανότητα ο χρήστης που θα δει μια διαφήμιση στο YouTube να μην την παραλείψει (ακόμα και μετά τα 5 πρώτα δευτερόλεπτα).

Πότε να τις χρησιμοποιήσετε;

Οι διαφημίσεις στο YouTube είναι ιδανικές για την ενίσχυση της επωνυμίας σας.

Δημιουργώντας ένα βίντεο υψηλής ποιότητας είναι βέβαιο πως θα καθιερωθείτε στο μυαλό των πελατών σας ως η πιο αξιόπιστη επιλογή.

Επίσης οι διαφημίσεις στο YouTube λειτουργούν πολύ καλά όταν θέλετε να προωθήσετε έναν νέο προϊόν ή να διαφημίσετε μια νέα προσφορά.

 

Εν κατακλείδι

Δεν υπάρχει σωστό και λάθος στην διαφήμιση Google. Αυτό που πρέπει να έχετε πάντα στο μυαλό σας πριν ξεκινήσετε είναι το που θέλετε να πάτε.

Μόνο έτσι θα είστε σε θέση να επιλέξετε το κατάλληλο εργαλείο διαφήμισης και επικοινωνίας για την επιχείρησή σας.