Ως επιχειρηματίες, είναι βέβαιο πως καθημερινά  θα αναρωτιέστε για το πως θα καταφέρετε να αποκτήσετε περισσότερους πελάτες. Ή για το πως θα καταφέρετε να διατηρήσετε τους υπάρχοντες πελάτες σας αυξάνοντας παράλληλα τη συχνότητα αγορών τους. Η απάντηση είναι απλή και λέγεται διαφήμιση επιχείρησης!

Διαφήμιση στο ίντερνετ, διαφήμιση σε στην τηλεόραση, sales promotion, υπαίθρια διαφήμιση κ.ο.κ.

Τα πλεονεκτήματα της διαφήμισης είναι εύκολα ορατά σε επιχειρήσεις ανεξαρτήτου μεγέθους. 

Από εκείνες που ξεκινάνε από το μηδέν έως τους πολυεθνικούς κολοσσούς όπως η Coca-Cola (!ναι και η Coca-Cola χρειάζεται διαφήμιση).

Σε αυτό το άρθρο θα αναφερθούμε στο πως μπορεί μια επιχείρηση να χρησιμοποιήσει τη διαφήμιση προς όφελός της.

Ποια είναι τα κόλπα μάρκετινγκ που κάνουν μια επιχείρηση να διαφέρει από τους ανταγωνιστές της.

Θα σας δώσουμε ιδέες για διαφήμιση της σελίδας σας στο Facebook.

Θα σας παρουσιάσουμε έξυπνες ιδέες για να ξεχωρίσετε μέσω της διαφήμισης και τέλος, θα σας δώσουμε ορισμένα tips για να μπορέσετε να απαντήσετε στο ερώτημα του «Πως να διαφημίσω την επιχείρησή μου δωρεάν».

Πώς να προωθήσω την επιχείρησή μου;

Πως να προωθήσω την επιχείρησή μου

Είναι δεδομένο πως πολλές φορές έχετε αναρωτηθεί για το πως μπορείτε να διαφημίσετε τη δουλειά σας. Σίγουρα γνωρίζετε πόσο μεγάλη αξία έχουν τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που προφέρετε. Αλλά με ποιους τρόπους θα μπορέσετε να τα προβάλετε προς τα έξω; 

Μια αναζήτηση στο διαδίκτυο σχετικά με ιδέες για την αύξηση της πελατείας σας σίγουρα θα σας επιστρέψει αποτελέσματα σχετικά με τη στοχευμένη διαφήμιση στο Facebook, την προώθηση προϊόντων μέσω ίντερνετ αλλά και λύσεις για δωρεάν διαφήμιση της επιχείρησής σας.

Το ζωτικής σημασίας πρώτο βήμα που θα πρέπει να ακολουθήσετε είναι να  μπορέσετε να κατανοήσετε σε ποιο κοινό απευθύνεστε. Έχοντας αυτό ως πληροφορία θα είστε σε θέση να επιλέξετε ποιο είδος διαφήμισης και ποιο κανάλι επικοινωνίας είναι καταλληλότερο σας. Για παράδειγμα, αν το προϊόν σας απευθύνεται σε κοινό 18-24, είναι προτιμότερο να κάνετε διαφήμιση στο Instagram. Το Instagram είναι ένα μέσο με πολύ μεγαλύτερη απήχηση στους νέους συγκριτικά με μια διαφήμιση στην τηλεόραση ή το ραδιόφωνο.

Αν αναζητήσετε πληροφορίες σχετικά με το πόσο κοστίζει μια διαφήμιση στην τηλεόραση και το πόσο κοστίζει μια διαφήμιση στο Instagram, θα δείτε ότι το δεύτερο είδος διαφήμισης είναι σίγουρα φθηνότερο και συνεπώς ευκολότερο για τις περισσότερες επιχειρήσεις να το δοκιμάσουν. Ειδικά για επιχειρήσεις με πιο περιορισμένα διαφημιστικά budget.

Πάμε λοιπόν αν δούμε ποιες είναι οι δύο μεγάλες κατηγορίες διαφημίσεων αλλά και πως θα μπορέσετε να επιλέξετε αυτή που σας ταιριάζει καλύτερα.

Διαφήμιση προϊόντων και υπηρεσιών στο ίντερνετ (Online διαφήμιση επιχείρησης).

Διαφήμιση προϊόντων στο ίντερνετ

Υπάρχουν πολλές διαφορετικές προτάσεις για την αύξηση των πωλήσεων σας μέσω του ψηφιακού μάρκετινγκ. 

Ένα από τα πρώτα βήματα μιας επιτυχημένης ψηφιακής στρατηγική αποτελεί η δημιουργία ιστοσελίδας. Η ιστοσελίδα σας αποτελεί πρακτικά την ψηφιακή σας βιτρίνα. Σε αυτή μπορείτε να συμπεριλάβετε:

  • τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας
  • χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με την επιχείρησή σας
  • τους διαθέσιμους τρόπους επικοινωνίας (τηλέφωνο, διεύθυνση, email κλπ.). 

Προσοχή όμως! Προσπαθήστε να είστε όσο πιο συνεπείς μπορείτε τόσο με τα κείμενα όσο και με το εικαστικό περιεχόμενο που θα χρησιμοποιήσετε. Αυτά θα καθορίσουν την πρώτη εντύπωση που θα δημιουργήσουν οι πελάτες σας για εσάς.

Δημιουργώντας την ιστοσελίδα σας είναι βέβαιο πως θα χρειαστεί να την προωθήσετε online. Πόσο κοστίζει όμως μια διαφήμιση στο Internet; Πως να προωθήσετε την ιστοσελίδα σας;

Πάμε να τα δούμε αναλυτικά τα είδη ηλεκτρονικών διαφημίσεων:

  1. Διαφήμιση στα Social Media (Facebook & Instagram)

To Facebook και το Instagram αποτελούν τα δύο μεγαλύτερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα. Και τα δυο μαζί συγκεντρώνουν περισσότερους από 2 εκατομμύρια χρήστες από όλες τις ηλικιακές ομάδες. Αν ξεκινάτε τώρα τη διαφήμιση της σελίδας σας, τότε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα από τα διαφημιστικά κουπόνια που προσφέρει το Facebook για να δείτε πως λειτουργεί στη πράξη.

Για μια σωστή διαφήμιση επιχείρησης στο Facebook θα χρειαστείτε:
  • Μια εικόνα ή ένα γραφιστικό στοιχείο. Δώστε ιδιαίτερη έμφαση σε αυτό το κομμάτι του περιεχομένου μιας και είναι το αυτό που θα τραβήξει τα βλέμματα των υποψήφιων πελατών σας.
  • Το Κείμενο ή τη φράση που θα πλαισιώσει τη διαφήμιση. Θα πρέπει να σχετίζεται άμεσα με το προϊόν ή τις υπηρεσίες σας ενώ παράλληλα θα πρέπει να συνάδει και με το ύφος του brand σας.
  • Λεπτομερής στόχευση του κοινού που σας ενδιαφέρει βάση φύλου, ηλικίας, τοποθεσίας και ενδιαφερόντων.

Πως πληρώνετε τη διαφήμιση στο Facebook;

Υπάρχουν πολλοί διαθέσιμοι τρόποι για να πληρώσετε τις διαφημίσεις στο Facebook όπως η χρήση πιστωτικής κάρτας, η PayPal, η αγορά διαφημιστικών κουπονιών και η τραπεζική κατάθεση. 

Bonus Tip: Το Facebook σας επιτρέπει να θέσετε ένα ανώτατο όριο εξόδων του λογαριασμού σας για να μην ξεφύγετε ποτέ πάνω από το ποσό που έχετε θέσει ως budget.

  1. Δωρεάν καταχώρηση επιχείρησης στους χάρτες της Google

Η Google πέραν των Google Ads, προσφέρει και ένα δωρεάν εργαλείο, το οποίο ονομάζεται Google Μy Business. To Google My Business σας δίνει τη δυνατότητα να “βάλετε” την επιχείρησή σας στο χάρτη, προσθέτοντας:

  • Η πλήρη επωνυμία σας
  • Το είδος της επιχείρησής σας
  • Tο τηλέφωνο επικοινωνίας σας
  • Το email σας
  • Η ακριβή σας διεύθυνση 
  • Φωτογραφίες και βίντεο από το χώρο σας -ακόμα και φωτογραφίες 360!

Τέλος, οι χρήστες μπορούν να αφήσουν κριτικές για εσάς ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι αποτελεί μια δωρεάν διαφήμιση του site σας, καθώς μπορείτε εντός της καταχώρησης να προσθέσετε τη διεύθυνση URL της ιστοσελίδας σας αλλά και να κάνετε τοπικές διαφημίσεις.

Τρόποι ανάπτυξης και διαφήμισης επιχείρησης μέσω του παραδοσιακού μάρκετινγκ και κόστος

Τρόποι διαφήμισης επιχείρησης

Αναλύοντας τους διαφορετικούς τρόπους διαφήμισης της επιχείρησής σας θα ήταν παράληψη να μην αναφερθούμε στο παραδοσιακό μάρκετινγκ. Οι παραδοσιακοί τρόποι επικοινωνίας (τηλεόραση, ραδιόφωνο, φυλλάδια κλπ.) εξακολουθούν να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο για πολλές επιχειρήσεις. Μιας και οι τρόποι αυτοί είναι ιδιαίτερα αποδοτικοί για επιχειρήσεις που στοχεύουν σε μεγαλύτερα ηλικιακά γκρουπ. Ας δούμε παρακάτω ορισμένους από τους πιο δημοφιλείς τρόπους τοποθέτησης διαφημίσεων πέρα από αυτούς που αναλύσαμε για την προώθηση στο διαδίκτυο:

  1. Διαφήμιση επιχείρησης στην τηλεόραση

Η τηλεόραση εξακολουθεί να αποτελεί ένα από τα δημοφιλέστερα μέσα διασκέδασης και ψυχαγωγίας. Για το λόγο αυτό η προβολή μέσω των διαφημιστικών μηνυμάτων στην τηλεόραση είναι ιδιαίτερα δαπανηρή. Πέρα από το κόστος δημιουργίας του διαφημιστικού spot θα πρέπει να αγοράσετε τηλεοπτικό χρόνο. Χρόνος που ανάλογα τη ζώνη τηλεθέασης μπορεί να κοστίζει από 1000€ έως και 7000€ το δευτερόλεπτο.

Επιπλέον, η συνεχής δημιουργία ψυχαγωγικού περιεχομένου (τηλεοπτικά προγράμματα, σειρές, reality shows κ.α.) δίνουν τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να τοποθετούν τα προϊόντα τους  εντός της ροής των προγραμμάτων (βλ. παραδείγματα). 

blank
Εικόνα που περιέχει αυτοκίνητο, σταθμευμένος, άνδρας, νεαρός Περιγραφή που δημιουργήθηκε αυτόματα
Παραδείγματα διαφημίσεων

  1. Φυλλάδια και έντυπα

Τα φυλλάδια και τα περιοδικά συνεχίζουν να είναι ένας ιδιαίτερα αγαπητός τρόπος προώθησης για πολλές επιχειρήσεις. Το κόστος τους είναι μικρότερο συγκριτικά με άλλες μεθόδους παραδοσιακής προβολής ενώ δεν είναι πάντα κατάλληλο για όλων των ειδών τις επιχειρήσεις. 

  1. Δωρεάν καταχώρηση σε επαγγελματικούς καταλόγους

Υπάρχουν, όμως, και δωρεάν λύσεις προώθησης μιας επιχείρησης, κυρίως σε τοπικό επίπεδο. Αυτό γίνεται μέσω της δωρεάν καταχώρησης των στοιχείων της επιχείρησης σε ένα κατάλογο, ο οποίος στη συνέχεια διανέμεται στους κατοίκους μιας περιοχής. Σε τέτοιες περιπτώσεις κάθε καταχώρηση μπορεί να περιλαμβάνει το όνομά, τα στοιχεία επικοινωνίας, τα προσφερόμενα είδη και υπηρεσίες, αλλά και το σλόγκαν της επιχείρησής.

  1. Τοπικές διαφημίσεις και χορηγίες

Ένα άλλο είδος διαφήμισης, το οποίο είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στις μικρές επιχειρήσεις είναι οι χορηγίες σε διάφορες εκδηλώσεις, αθλητικούς αγώνες και events. Η επιχείρηση μπορεί να επωφεληθεί από μια τέτοια ενέργεια με πολλούς τρόπους. Αρχικά, το λογότυπο της εταιρείας θα εμφανιστεί σε όλο το προωθητικό υλικό της εκάστοτε εκδήλωσης, ενώ παράλληλα συμβάλλουν στην ανάδειξη της κοινωνικής εταιρικής ευθύνης κάθε επιχείρησης και την υποστήριξη της τοπικής κοινωνίας.

Εναλλακτικοί τρόποι για τη διαφήμιση της επιχείρησής σας

Εναλλακτικοί τρόποι διαφήμισης

Πέραν το πλέον διαδεδομένων μορφών προώθησης που αναλύσαμε παραπάνω θα θέλαμε να σας αναφέρουμε ορισμένες εναλλακτικές ιδέες για την προώθηση επιχειρήσεων, ορισμένες από τις οποίες θα σας βοηθήσουν στη δωρεάν διαφήμιση της επιχείρησής σας.

Ένας από αυτούς είναι η δημιουργία blog. Είτε προσφέρετε ένα προϊόν είτε μια υπηρεσία, ένα blog θα σας βοηθήσει να έρθετε πιο κοντά με το κοινό σας. Το περιεχόμενο του blog σας θα πρέπει να σχετίζεται με το είδος της επιχείρησής σας. Θα πρέπει να προσφέρει στους αναγνώστες χρήσιμο περιεχόμενο, δίνοντας λύσεις στις απορίες τους ή να ζητήματα που τους απασχολούν.

Ένας ακόμα τρόπος προώθησης προϊόντων είναι η συνεργασία με άλλες επιχειρήσεις για τη δημιουργία νέων προϊόντων. Υπάρχουν πολλά τέτοια παραδείγματα στο χώρο του μάρκετινγκ. Όπως, για παράδειγμα η Παυλίδης Μερέντα (Fortune Greece).

blank

Ένας ακόμη τρόπος για να μπορέσετε να κάνετε γνωστή την επιχείρησή σας είναι η δημιουργία βίντεο στο YouTube. Παρόλο που το YouTube ήταν ένα από τα παλαιότερα websites εκεί έξω, η χρήση του στην Ελλάδα για το σκοπό μέχρι πρόσφατα παρέμενε περιορισμένη. Μέσω του YouTube, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα κανάλι για την επιχείρησή σας. Μέσο αυτού θα έχετε τη δυνατότητα να προβάλετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας στο site με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στην Ελλάδα μετά τη Google. 

Και το καλύτερο από όλα. Η υπηρεσία αυτή είναι δωρεάν. Για παράδειγμα, αν διαθέτετε ένα κατάστημα με προϊόντα φροντίδας για κατοικίδια, θα μπορούσατε να δημιουργήσετε ένα κανάλι στο YouTube στο οποίο θα παρουσιάζετε συμβουλές φροντίδας για κατοικίδια ζώα. Θα εξηγούσατε στο κοινό σας τα πλεονεκτήματα των προϊόντων σας και θα δημιουργούσατε μια πιο άμεση σχέση με τους πελάτες σας (παλιούς και νέους). 

Ίσως το βασικό μειονέκτημα αυτής της μεθόδου είναι ότι θα πρέπει να αφιερώσετε αρκετό από τον διαθέσιμο χρόνο σας ή να δαπανήσετε μεγάλα ποσά για την παραγωγή ποιοτικού περιεχομένου.

Υπάρχει τρόπος για δωρεάν διαφήμιση της επιχείρησης μου;

Δωρεάν Διαφήμιση

Αν ξεκινάτε τώρα τη δική σας επιχείρηση, τότε είναι πολύ πιθανό να μην έχετε την οικονομική άνεση να ξοδέψετε πολλά χρήματα στη διαφήμιση. Για το λόγο αυτό θα θέλαμε να σας προτείνουμε ορισμένους δωρεάν τρόπους διαφήμισης της επιχείρησής σας στην Ελλάδα, οι οποίοι σχετίζονται κυρίως με το διαδίκτυο.

  1. Πραγματοποιήστε συχνές αναρτήσεις στο Facebook

Έχουμε ήδη αναφέρει τις διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ιδιαίτερα το Facebook. Αν όμως δεν είστε ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με το πως μπορείτε να δημιουργήσετε μια διαφήμιση ή αν δεν έχετε τους απαιτούμενους χρηματικούς πόρους, δεν θα πρέπει να αποθαρρυνθείτε. Μπορείτε να δημιουργήσετε μια σελίδα στα πιο δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να αναρτάτε εκεί τα νέα της επιχείρησής σας καθώς και ενημερώσεις για νέα προϊόντα ή υπηρεσίες που πρόκειται να προσφέρετε.

  1. Χρησιμοποιήστε το email marketing

Παρόλο που η αποστολή ενημερωτικών email δεν είναι μια καινούρια μέθοδος, μπορεί να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική σε ορισμένους κλάδους επιχειρήσεων. Υπάρχουν διάφορες πλατφόρμες εκεί έξω (π.χ. Mailchimp) που με τη δωρεάν του έκδοση σας δίνουν τη δυνατότητα αποστολής newsletters προς τους πελάτες σας. Βασική προϋπόθεση για να το κάνετε αυτό είναι η δημιουργία μιας βάση δεδομένων με τα emails των πελατών σας. 

ΠΡΟΣΟΧΗ! Με την νέα νομοθεσία περί προστασίας προσωπικών δεδομένων θα πρέπει πέρα από το email του πελάτη σας να εξασφαλίσετε και τη ρητή συγκατάθεση τους προκειμένου να χρησιμοποιήσετε την ηλεκτρονική τους διεύθυνση για το σκοπό αυτό. 

Αφού εξασφαλίσετε τα παραπάνω θα πρέπει στη συνέχεια να δημιουργήσετε το περιεχόμενο του newsletter. Ένα επιτυχημένο email συνήθως περιλαμβάνει:

  • έναν ελκυστικό τίτλο
  • ένα γραφιστικό στοιχείο (εικόνα, σχέδιο κλπ.)
  • μια προσφορά ή νέα προϊόντα
  • ένα κείμενο που θα περιγράφει την προσφορά αυτή
  • ένα CTA (call to action- συνήθως ένα κουμπί) και τέλος
  • τα στοιχεία επικοινωνίας σας.

Εν κατακλείδι:

Ολοκληρώνοντας την ανάλυσή μας σχετικά με τους τρόπους με τους οποίους μια επιχείρηση μπορεί να προωθήσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της, το βασικό σημείο που θα πρέπει να κρατήσετε είναι πως καμία μέθοδος δεν θα σας εξασφαλίσει εγγυημένα αποτελέσματα.

Πριν λοιπόν αποφασίσετε για το ποια από τα παραπάνω εργαλεία θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε, είναι απαραίτητο να διεξάγετε μια ανάλυση σχετικά με τη αγοραστική συμπεριφορά του κοινού στόχου σας αλλά και να καθορίσετε ποια είναι για εσάς τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα. Με λίγα λόγια πριν ξεκινήσετε να δαπανήσετε έστω και ένα ευρώ στη διαφήμιση της επιχείρησής σας θα πρέπει να δημιουργήστε μια καλά δομημένη στρατηγική μάρκετινγκ.

Καθώς όλα αυτά χρειάζονται πολύ χρόνο και ορισμένες φορές εξειδικευμένες γνώσεις, μη διστάσετε να ζητήσετε τη βοήθεια της ομάδας για τη διαφήμιση της επιχείρησης σας. Η πολύχρονη εμπειρία της ομάδας μας στην online διαφήμιση θα σας εξασφαλίσει μια περίοπτη θέση στο μυαλό των πελατών σας.