Γιατί το Branding είναι σημαντικό για την επιχείρηση σας;

Τι είναι το branding

Τι είναι το branding;

To branding αποτελεί, εξ ορισμού, μια πρακτική μάρκετινγκ κατά την οποία μια επιχείρηση διοικεί στρατηγικά και με συνέπεια την εταιρική της ταυτότητα.

H ταυτότητα αυτή την βοηθά να ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές της, ενώ παράλληλα την καθιστά εύκολα αναγνωρίσιμη από τους πελάτες, τους εργαζόμενους και όλους εκείνους που έρχονται σε επαφή μαζί της.

Η δημιουργία ενός ισχυρού brand θα πρέπει να αποτελεί πρωταρχικό μέλημα κάθε επιχείρησης. Ένα ισχυρό brand βοηθά σημαντικά την επιχείρηση να αναδείξει τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα και να πάρει μια ξεκάθαρη θέση στην αγορά που δραστηριοποιείται.

Όλα τα σημεία (δι)επαφής μιας επιχείρησης με τους πελάτες της θα πρέπει να είναι ευθυγραμμισμένα με την εταιρική ταυτότητα. Η συσκευασία των προϊόντων, το κατάστημα, η ιστοσελίδα, τα social media κ.ο.κ. Με αυτόν τον τρόπο οικοδομείται η εμπιστοσύνη και η αφοσίωση του κοινού προς το brand.

Τι πρέπει να κάνετε; Μην μένετε μόνο στη δημιουργία λογοτύπου. Κάντε branding!

Τα 4 Βασικά Σημεία του Branding

branding inyourcity

Είναι πλέον σαφές πως το branding δεν μπορεί να βασίζεται αποκλείστηκα και μόνο στην κατασκευή λογοτύπου. Η εταιρική ταυτότητα συνθέτει μια πιο σφαιρική οπτική και απαρτίζεται από 4 βασικά επιμέρους στοιχεία:

  • Το όνομα (Δημιουργία Brand Name)
  • Το λογότυπο (Logo)
  • Εταιρική Γραμματοσειρά (Corporate Font)
  • Εταιρικά Χρώματα (Color palette)

Brand Name

Το όνομα μιας επιχείρησης αποτελεί, σε μεγάλο βαθμό, την αρχή και το τέλος όλων των επικοινωνιακών της ενεργειών. Συνήθως, δεν υπάρχουν σωστά και λάθος, με τη στενή έννοια, στην επιλογή ονόματος.

Για να μπορέσει όμως ένα brand name να ξεχωρίσει θα πρέπει να είναι:

  • Πρωτότυπο, έτσι ώστε να μην θυμίζει ή παραπέμπει σε κάποιο ήδη υπάρχον. Πολύ σημαντικό πλέον στην digital εποχή είναι το όνομα που θα επιλέξετε να έχει διαθέσιμο domain name. Σίγουρα δεν θα θέλετε να επιλέξετε ένα όνομα και, εν συνεχεία, να διαπιστώσετε ότι τα σχετικά domains είναι κατοχυρωμένα από άλλους.
  • Κατατοπιστικό-Περιγραφικό, ώστε να ακούγοντάς το κάποια/ος να μπορεί να καταλάβει τι κάνει η επιχείρησή σας (π.χ. Coffee Lab, AMD Telecom κ.α.).
  • Να προφέρετε εύκολα. Εάν χρησιμοποιήσετε ένα όνομα με πολλά σύμφωνα ή αρχικά, είναι πολύ πιθανόν να μπερδέψετε τους πελάτες σας (π.χ. NHTSA, COE).
  • Αντίστοιχο με την επιλεγμένη εικόνα. Το όνομα θα πρέπει να είναι σχετικό όχι μόνο με τον τύπο της επιχείρησης σας, αλλά και με την εικόνα που θέλετε να επικοινωνήσετε.

Λογότυπο

Το logo design αποτελεί τη γραφιστική αποτύπωση του εμπορικού σας σήματος. Ένα λογότυπο μπορεί να αποτελείται από ένα (αντίστοιχο) σύμβολο (Apple), από γράμματα (Amazon, Γρηγόρης) ή έναν συνδυασμό τους (Coffee Lab).

Ένα σωστά σχεδιασμένο λογότυπο θα προσελκύει πάντα την προσοχή των πελατών σας, δημιουργώντας τους μια θετική εντύπωση ως προς το brand. Όπως και με το brand name, έτσι και στο λογότυπο, δεν υπάρχουν αμιγώς σωστές και λάθος επιλογές. Ο βασικός κανόνας που θα πρέπει να ακολουθήσετε είναι το logo σας να συνάδει με την εικόνα που θέλετε να επικοινωνήσετε.

Εταιρική Γραμματοσειρά

Η γραμματοσειρά που θα πρέπει να χρησιμοποιείτε, ίσως, αποτελεί ένα από τα πιο παραμελημένα στοιχεία τους brand σας. Είτε το λογότυπο σας είναι βασισμένο σε αυτή είτε όχι, θα πρέπει να επιλέξετε μια γραμματοσειρά αντίστοιχη της εικόνας σας και να την χρησιμοποιείτε παντού. Στην ιστοσελίδα σας, στις επαγγελματικές σας κάρτες, στις διαφημίσεις σας κ.ο.κ.

branding strategy

Με αυτόν τον τρόπο, διατηρείτε ομοιομορφία σε όλα τα σημεία επαφής του brand με τους πελάτες σας. Το γεγονός αυτό αυξάνει κατά πολύ τις πιθανότητες να σας αναγνωρίζουν εύκολα.

Εταιρικά Χρώματα – Συμπληρωματικά και μη

Τα εταιρικά χρώματα που θα επιλέξετε για το brand σας, θα πρέπει να προκύπτουν από τη φιλοσοφία και το όραμα της επιχείρησης σας. Εάν, για παράδειγμα, απευθύνεστε σε πιο premium κοινό, τότε ίσως ένας συνδυασμός μαύρου ή χρυσού χρώματος θα προσδώσει περισσότερο κύρος και υπεραξία στο brand σας.

Από την άλλη, εάν ο κύριος στόχος σας είναι ένα νεανικότερο κοινό, τότε ένα logo με έντονα χρώματα θα λειτουργούσε, ενδεχομένως, καλύτερα.

Profile επιχείρησης branding

Στη διαφημιστική εταιρεία InYourCity αναλαμβάνουμε να αναλύσουμε την αγορά που δραστηριοποιήστε και να μπορέσουμε να σας προτείνουμε ένα εξατομικευμένο πλάνο branding ή rebranding που θα περιλαμβάνει και θα συνδυάζει όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά. Καλέστε μας τώρα για να ξεκινήσουμε.