Εύρεση Brand Name Επιχείρησης [Αναλυτικός Οδηγός]

πώς να βρω brand name

Έρχεται, λοιπόν, εκείνη η ώρα που η επιχείρησή σας, από μία απλή ιδέα πρέπει να αποκτήσει οντότητα.

Δυστυχώς, πολλές ελληνικές επιχειρήσεις αγνοούν τη δύναμη που μπορεί να τους προσφέρει μια ισχυρή επωνυμία στον χώρο της αγοράς. Η πιο safe επιλογή είναι να απευθυνθείτε σε ένα agency, για να λάβετε ένα άρτιο, επαγγελματικό αποτέλεσμα.

Ωστόσο, αν το budget σας είναι περιορισμένο ή αν θέλετε πρώτα να πειραματιστείτε μόνοι σας, στο άρθρο αυτό θα βρείτε όλα τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε, αλλά και τις παγίδες που πρέπει να προσέξετε.

Τι είναι το Brand Name;

τι είναι το brand name;

Ορισμός Brand Name: Με τον όρο Brand Name εννοούμε το εμπορικό σήμα μιας επιχείρησης (εμπορική επωνυμία).

Ως εμπορική επωνυμία ορίζεται ένα όνομα, ένα σύμβολο, ένα σχέδιο ή ένας συνδυασμός αυτών.

Αυτός ο συνδυασμός έχει σκοπό να προσδώσει ταυτότητα στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μιας επιχείρησης και να τα διαφοροποιήσει από εκείνα των ανταγωνιστών.

ανάλυση επιχείρησης

Πριν ξεκινήσετε οτιδήποτε, είναι σημαντικό να ξέρετε κάποια βασικά πράγματα για την εταιρία σας. Αυτό θα σας διευκολύνει να απαντήσετε ευκολότερα στο ερώτημά σας: Πώς να βρω Brand Name για την επιχείρησή μου;

Καταγράψτε τους στόχους σας

Προτού αρχίσετε να πειραματίζεστε με τη δημιουργική πλευρά σας, είναι σημαντικό να λάβετε υπόψη το βασικότερο, δηλαδή τη στόχευσή σας. Αναπτύξτε μια σύντομη περιγραφή με τους στόχους που θέλετε να πετύχετε με την εμπορική σας επωνυμία και με την εταιρική ταυτότητα που πρόκειται να δημιουργήσετε.

Προσδιορίστε την ταυτότητα του brand σας

Ένα άλλο βήμα που πρέπει να κάνετε πριν ξεκινήσετε την έρευνα, είναι να καταλάβετε τι σημαίνει, πώς αντιλαμβάνεστε την εταιρεία σας και τι προσπαθείτε να πετύχετε. Συνεπώς, προσπαθήστε να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:

  • Γιατί δημιουργείται/υπάρχει η εταιρεία; (όραμα)
  • Τι (πρόκειται να) κάνει η επιχείρηση; (αποστολή)
  • Πώς (θα) κάνετε αυτό με το οποίο ασχολείστε; (αξίες)

Δημιουργήστε το προφίλ του δυνητικού σας πελάτη (Buyer Persona)

Αν δεν γνωρίζετε για ποιον δημιουργείτε το brand name της επιχείρησής σας, τότε θα δυσκολευτείτε αρκετά στην εύρεση ενός πρωτότυπου ονόματος. Να θυμάστε πως η επωνυμία σας πρέπει να είναι κάτι περισσότερο από το ένα εμπορικό όνομα. Θα πρέπει να απευθύνεται και, άρα, να έχει αντίκτυπο στο κοινό-στόχο σας.

Πώς να βρω Brand Name; Τα στάδια αναζήτησης

στάδια αναζήτησης brand name

Ξεκινήστε καταγράφοντας πρώτα τα παρακάτω στοιχεία, τα οποία θα σας βοηθήσουν στη διαδικασία αναζήτησης:

  • Ποια επίθετα περιγράφουν την επωνυμία, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας;
  • Τι θέλετε να νιώσουν οι καταναλωτές σας όταν σκέφτονται την εταιρία σας;
  • Ποιες λέξεις συνδέονται/σχετίζονται με το αντικείμενο της επιχείρησής σας;

1. Επιλέξτε τον κατάλληλο τύπο

Οι τύποι ονομάτων (brand name) διακρίνονται σε επτά κατηγορίες. Λαμβάνοντάς υπόψη αυτή τη βασική κατηγοριοποίηση, μπορείτε να καθορίσετε καλύτερα τους στόχους σας και τα κριτήρια για την επιλογή του ονόματος της επιχείρησής σας. 

  • Περιγραφικά
  • Αλληγορικά
  • Εφευρημένα
  • Λεκτικά
  • Ακρωνύμια
  • Γεωγραφικά

2. Δώστε προσοχή στις λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά

σημαντικοί παράγοντες επιλογής brand name

Ευκολία στην απομνημόνευση

απομνημόνευση ονοματοδοσίας

Η επωνυμία σας πρέπει να απομνημονεύεται εύκολα, ώστε να είναι αποτελεσματική. Αν και δεν είναι πάντα εύκολο να προσδιορίσετε με ακρίβεια πόσο αξιομνημόνευτο θα είναι ένα όνομα, μπορείτε να λάβετε υπόψη μερικούς παράγοντες για να βελτιώσετε τις πιθανότητες επιτυχίας σας.

Για παράδειγμα, αναρωτηθείτε αν το όνομά σας είναι απλό, σύντομο και εύκολο να συλλαβιστεί. Εάν το κοινό σας δεν μπορεί εύκολα να προφέρει ή να συλλαβίσει το brand name σας, τότε θα δυσκολευτεί να το συζητήσει με φίλους ή γνωστούς. 

Γενικότερα, κρατήστε τον τίτλο σας σύντομο. Πριν αποφασίσετε για την τελική επιλογή σας, ζητήστε από γνωστούς να προφέρουν την ονομασία σας, προκειμένου να διασφαλίσετε ότι είστε στον σωστό δρόμο.

Δυνατότητα μετάφρασης

μετάφραση ονοματοδοσίας

Αναλογιστείτε σοβαρά την προοπτική, δηλαδή το όραμα, της επωνυμίας σας και αποφασίστε σε ποιες χώρες θα μπορούσε η εταιρεία σας να σας οδηγηθεί στο μέλλον – ακόμα κι αν πρόκειται για μια τοπική επιχείρηση προς το παρόν.

Εάν ανάμεσα στους στόχους σας είναι να επεκταθείτε και σε άλλες χώρες, τότε η επωνυμία σας θα πρέπει να μπορεί να μεταφραστεί και να προφέρεται, κατά το δυνατόν, σωστά.

Διαφορετικά, θα έρθετε σίγουρα αντιμέτωποι με τέτοια προβλήματα μελλοντικά και, εφόσον έχετε δημιουργήσει ένα αναγνωρίσιμο όνομα στην αγορά, θα είναι πολύ δύσκολο να το αλλάξετε ή να το τροποποιήσετε.

Διαθέσιμα ονόματα για site και επιλογή κατάλληλου Domain Name

διαθεσιμότητα domain name

Τέλος, το όνομα που έχετε επιλέξει θα πρέπει να είναι όχι μόνο να είναι πρωτότυπο, αλλά και να είναι διαθέσιμο το αντίστοιχο domain name του.

Συγκεκριμένα, το domain name σας πρέπει να ταιριάζει με την επωνυμία σας, προκειμένου να είναι όσο το δυνατόν πιο εύκολο για τους πελάτες σας να σας βρουν στο διαδίκτυο.