Εάν είστε ιδιοκτήτης ηλεκτρονικού καταστήματος, τότε αυτό το άρθρο σας αφορά άμεσα! Φανταστείτε ότι ο πελάτης σας μπαίνει στο eshop σας επιλεγεί το προϊόν ή τα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν, τα προσθέτει στο καλάθι και φτάνει μέχρι τη σελίδα του checkout. Αντί όμως να ολοκληρώσει την αγορά, αποφασίζει να το εγκαταλείψει.

Οι τρέχουσες στατιστικές δείχνουν πως η εγκατάλειψη του καλαθιού αγορών στα ηλεκτρονικά καταστήματα αγγίζει έως και το 70% παγκοσμίως. Αυτό σημαίνει ότι από τους 100 πιθανούς πελάτες σας, περισσότεροι από τους 70 φεύγουν με άδεια χέρια. Για σκεφτείτε να ήσασταν σε θέση να μπορέσετε να πείσετε έστω και τους μισούς από αυτούς να ολοκληρώσουν την αγορά τους. Πόσο θα μπορούσε αυτό να ωφελήσει την επιχείρησής σας και να αυξήσει τα έσοδα σας;

Διαβάστε παρακάτω τους 5 πιο σημαντικούς λόγους που οι πελάτες εγκαταλείπουν το καλάθι αγορών τους.

1. Δημιουργία Λογαριασμού

Πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα καθιστούν υποχρεωτική την εγγραφή του χρήστη πριν την πραγματοποίηση οποιασδήποτε αγοράς. Υπάρχουν αρκετοί πελάτες που δεν αισθάνονται άνετα στο να παρέχουν τα προσωπικά τους στοιχεία ή θεωρούν αχρείαστο να συμπληρώσουν μακρά έντυπα μόνο και μόνο για να την πραγματοποίηση μιας απλής αγοράς. Εξαρχής η κατασκευή eshop θα πρέπει να σχεδιαστεί ώστε να παρέχει λύση σε αυτό το πρόβλημα παρέχοντας 2 επιλογές checkout. Αγορά με δημιουργία λογαριασμού ή αγορά ως επισκέπτης. Με αυτόν τον τρόπο ικανοποιούμε και τον χρήστη που θα προβεί σε μια μεγάλη παραγγελία ή ενδιαφέρεται να επιστρέψει για μελλοντικές αγορές αλλά και τον χρήστη που θέλει να αγοράσει γρήγορα κάτι απλό που του άρεσε.Απροσδόκητα ή κρυφά έξοδα αποστολής.

2. Απροσδόκητα ή κρυφά έξοδα αποστολής

Υπάρχουν ηλεκτρονικά καταστήματα που δυστυχώς δεν εμφανίζουν το κόστος μεταφοράς παρά μόνο την στιγμή του checkout. Το γεγονός αυτό κάνει τους χρήστες που ενδιαφέρονται για τα προϊόντα μας, να προσθέτουν προϊόντα στο καλάθι αγορών τους, χωρίς να γνωρίζουν το πραγματικό κόστος μεταφοράς. Οι χρήστες μεταφερόμενοι στην σελίδα του checkout συνειδητοποιούν πως τα μεταφορικά δεν είναι τελικά αυτό που περίμεναν. Το φαινόμενο αυτό είναι πιο έντονο ειδικά στην περίπτωση που το κόστος αποστολής είναι δυσανάλογα μεγάλο με την τιμή του προϊόντος. Το γεγονός αυτό τους κάνει να εγκαταλείπουν.

3. Αμφιβολίες σχετικά με την ασφάλεια πληρωμών και προσωπικών δεδομένων

Οι περισσότεροι online χρήστες δεν είναι άνετοι με το να μοιράζονται τα προσωπικά τους στοιχεία (διεύθυνση, τηλέφωνο, στοιχεία κάρτας) σε σίτε που δεν θεωρούν 100% ασφαλή. Εάν το ηλεκτρονικό μας κατάστημα δεν εμπνέει εμπιστοσύνη τότε υπάρχει η πιθανότητα ο χρήστης να μην ολοκληρώσει την αγορά του από αυτό και να απευθυνθεί στους ανταγωνιστές μας. Για την αύξηση τη εμπιστοσύνης προς το ηλεκτρονικό μας κατάστημα είναι απαραίτητα τα εξής:

  • μια σελίδα επικοινωνίας που θα αναφέρει την διεύθυνση, το σταθερό τηλέφωνο της επιχείρησης μας αλλά και φωτογραφίες του μαγαζιού ή της αποθήκης ώστε να μην αναρωτιέται ο χρήστης εάν το κατάστημά υπάρχει ή όχι.
  • σημαντικές διαπιστεύσεις ασφαλείας (SSL) ώστε ο χρήστης να νοιώθει περισσότερη ασφάλεια για τυχόν κακόβουλες ενέργειες στο σίτε και τη διαρροή προσωπικών δεδομένων
  • πιστοποίηση από εγκεκριμένους φορείς (Ελληνικός Σύνδεσμος Ελληνικού Εμπορίου-Greca, Trust Ecommerce Europe κ.α.)

4. Πολύπλοκη Διαδικασία Checkout

Ιδανικά το checkout θα πρέπει να μπορεί να ολοκληρωθεί σε μια μόνο σελίδα (Single Page Check Out). Πολυσέλιδες διαδικασίες checkout δυσκολεύουν την διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς μειώνοντας την εμπειρία του χρήστη, ιδιαίτερα σε μικρές οθόνες (κινητά).

5. Μειωμένη Εμπειρία Χρήστη

Όταν ένα eshop καθυστερεί να φορτώσει, έχει χαμηλής ποιότητας υλικό ή είναι δύσχρηστο στην πλοήγησή του τότε μειώνεται σημαντικά η εμπειρία που λαμβάνει ο χρήστης που το επισκέπτεται. Το γεγονός αυτό έχει ως αποτέλεσμα να επηρεάζει αρνητικά τόσο τις πωλήσεις μας όσο και την άποψη των χρηστών για το brand μας. Ένα μη επαγγελματικό eshop δίνει την αίσθηση ενός μη επαγγελματικού καταστήματος. Αν το καλοσκεφτείτε θα ξεκινούσατε ποτέ να φτιάξετε ένα μη επαγγελματικό ηλεκτρονικό κατάστημα;

Όπως το φυσικό έτσι και το ηλεκτρονικό κατάστημα αποτελεί την βιτρίνα του brand σας. Είναι ο χώρος που οι πελάτες σας πλοηγούνται και αγοράζουν. Δώστε στους πελάτες σας την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης μέσα από το ηλεκτρονικό σας κατάστημα και αυτοί θα σας ανταμείψουν με την πιστότητα και την word-of-mouth διαφήμιση που θα σας προσφέρουν δωρεάν. Το ηλεκτρονικό σας κατάστημα είναι μια επένδυση για την επιχείρησή σας η οποία δεν θα πρέπει να σκέφτεστε με βάση το κόστος κατασκευής αλλά με βάση την αξία που δίνετε στους πελάτες σας.